Dat is hoe dan ook het beste album!quote:Op zaterdag 19 december 2020 15:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat is het enige album van Coldplay zonder een notering in de Top 2000?
Van de meeste van deze albums staan er nrs in de Top 2000! En het is de bekendste albumontwerper van allemaal denk ik. Dus vind t acceptabelquote:Op zaterdag 19 december 2020 16:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De grenzen tussen de Top 2000 quiz en MUZ Trivia beginnen te vervagen
Andy Warholquote:Op zaterdag 19 december 2020 16:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
En het is de bekendste albumontwerper van allemaal denk ik.
Helaas, ik ga een nieuwe doen!quote:
Even linkje toegevoegdquote:Op zondag 20 december 2020 11:10 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Helaas, ik ga een nieuwe doen! Antwoord was trouwens Storm Thorgersson
Het is zondag, ik heb zin in wat kunstzinnigs.
Noem ten minste 2 nrs die ooit in de lijst hebben gestaan die iets met bekende schilders of schilderijen te maken hebben (paint it black gaat niet expliciet over een schilder of schilderij)
Als die een nr hebben dat expliciet over n schilder of schilderij gaat dat in de lijst heeft gestaan ;-)quote:
Eerste is uiteraard goed, maar over wie of welk schilderij gaat de tweede?quote:Op zondag 20 december 2020 11:34 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Don McLean - Vincent en Isley Brothers - Behind a Painted Smile
Ooh, dacht dat over een schilderij in het algemeen al voldoende was. Excuusquote:Op zondag 20 december 2020 11:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Eerste is uiteraard goed, maar over wie of welk schilderij gaat de tweede?
Bingo. Viva la Vida is geïnspireerd op een schilderij van Frida Kalo, de hoes is dan weer op een ander schilderij gebaseerd. Maar ik reken m goed. Ander potentieel goed antwoord was Nachtwacht van Boudewijn de Groot geweest.quote:Op zondag 20 december 2020 11:44 schreef cafca het volgende:
Gaat Viva La Vida niet over dat schilderij op de hoes?
Niet dat ik weet. Ik zoek een muzikale overeenkomstquote:
Ja, dat kan. Eens kijken of de rest hem weetquote:Op zondag 20 december 2020 13:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij heb ik deze al een beetje beantwoord in de stemweek
"Iets met een viool" is correctquote:Op zondag 20 december 2020 14:00 schreef PippenScottie het volgende:
Iets met een viool? Of een politiek geëngageerde tekst?
Het is idd 25 or -6 to 4quote:Op zondag 20 december 2020 16:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ligt er ook aan hoe je hem bekijkt gok ik, 25 or 6 to 4 telt wmb als 26 en dan denk ik dat het 6 is. Anders zal het wel 8 zijn.
Zekerquote:
Nee, uit 1994quote:Op zondag 20 december 2020 17:30 schreef MielMonteur het volgende:
Ik weet dat Better Man van Pearly Jammie voor het eerst erin staat, maar ik weet niet of die uit 90-91 komt
n00biedoobiedoo 4quote:Op zondag 20 december 2020 18:12 schreef PippenScottie het volgende:
Fading like a flower van Roxette
De lijst is niet serieus te nemen zeggen ze altijd in het andere topic 😉quote:Op zondag 20 december 2020 18:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En ja, Civil War staat onder het verkeerde jaar in de lijst (1990)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |