Ik was er denk ik binnen 4 minuten met de AED, toen waren er al 2 vrijwilligers binnen, en twee minuten later was de ambulance er denk ikquote:Op zondag 22 december 2019 18:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dankbaar werk! Hoe lang duurde dat in dit geval, cafca.
Lijkt me best wel heftig .. er is een keer een man in mijn armen doodgegaan , Ik woonde toen op op kamers in Deventer ,met 2 anderen ,quote:Op zondag 22 december 2019 18:53 schreef cafca het volgende:
Zo, net een reanimatieoproep gehad. (gelukkig loos alarm)
Toch altijd mooi om te zie hoe snel vrijwilligers, ambulance en politie ter plekke zijn
Heftigquote:Op zondag 22 december 2019 19:00 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Lijkt me best wel heftig .. er is een keer een man in mijn armen doodgegaan , Ik woonde toen op op kamers in Deventer ,met 2 anderen ,
Was na een voetbal wedstrijd van de Eagles en iemand bleef maar op de parkeerplaats voor ons huis toeteren ...wij zwaar geergerd roepen dat hij normaal moest doen met dat irritante getoeter , bleek dat hij een hartaanval had gehad![]()
En wij konden niet reanimeren ...helemaal niets doen.. wat een drama was dat..
We zijn daarna direct op zo'n cursus gegaan ... niet dat die man daar mee geholpen was.
Ik zou nu niet eens meer weten hoe je moet reanimeren ..
Wat een nare ervaringquote:Op zondag 22 december 2019 19:00 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Lijkt me best wel heftig .. er is een keer een man in mijn armen doodgegaan , Ik woonde toen op op kamers in Deventer ,met 2 anderen ,
Was na een voetbal wedstrijd van de Eagles en iemand bleef maar op de parkeerplaats voor ons huis toeteren ...wij zwaar geergerd roepen dat hij normaal moest doen met dat irritante getoeter , bleek dat hij een hartaanval had gehad![]()
We zijn daarna direct op zo'n cursus gegaan ... niet dat die man daar mee geholpen was.
Dame, u heeft een prachtige schrijfstijl.quote:Op zondag 22 december 2019 18:54 schreef Lyza666 het volgende:
En notoire zeiklul chufi moet weer commentaar hebben natuurlijk. What else is new.
Nog nooit echt. Wordt ca. 4x per jaar opgeroepen, maar meestal zijn er al voldoende vrijwilligers aanwezig, en de ambulance staat hier vlakbij, dus die zijn er ook vaak al.quote:Op zondag 22 december 2019 18:59 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Gelukkig inderdaad.
Heb jij al vaak moeten (helpen) met reanimeren?
Wat verschrikkelijk puzz, dan voel je je zo machteloos. Ik zou het nu ook niet meer kunnen hoor, heb het gelukkig ook nooit hoeven doen. Een snijwond of zo verbinden prima, maar reanimeren...quote:Op zondag 22 december 2019 19:00 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Mooi als er vlot gereageerd kan worden. Ik vroeg me eigenlijk af hoe vaak zo'n reanimatie succesvol is.quote:Op zondag 22 december 2019 19:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Nog nooit echt. Wordt ca. 4x per jaar opgeroepen, maar meestal zijn er al voldoende vrijwilligers aanwezig, en de ambulance staat hier vlakbij, dus die zijn er ook vaak al.
Maar waar haal jij zo snel dat AED ding vandaan dan?quote:Op zondag 22 december 2019 19:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Nog nooit echt. Wordt ca. 4x per jaar opgeroepen, maar meestal zijn er al voldoende vrijwilligers aanwezig, en de ambulance staat hier vlakbij, dus die zijn er ook vaak al.
Onder snel verwachtte ik rond de 10 minuten, maar dit is wel héél rap. En compleet.quote:Op zondag 22 december 2019 19:00 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik was er denk ik binnen 4 minuten met de AED, toen waren er al 2 vrijwilligers binnen, en twee minuten later was de ambulance er denk ik
Da's inderdaad heftig.quote:Op zondag 22 december 2019 19:00 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik zou het niet meer durven nu. want ik ben er helemaal uit, maar het heeft ons wel wakker geschud en zijn allemaal die cursus gaan doen op pop Anniequote:Op zondag 22 december 2019 19:03 schreef Charmian het volgende:
[..]
Wat verschrikkelijk puzz, dan voel je je zo machteloos. Ik zou het nu ook niet meer kunnen hoor, heb het gelukkig ook nooit hoeven doen. Een snijwond of zo verbinden prima, maar reanimeren...
maar bijna niks van naomi,manon wat ik niet kannte om dat ik ze op instagram en instagram stories volgquote:
Die hangt hier om de hoekquote:Op zondag 22 december 2019 19:04 schreef Charmian het volgende:
[..]
Maar waar haal jij zo snel dat AED ding vandaan dan?
Ja dat kan ik me voorstellen!quote:Op zondag 22 december 2019 19:04 schreef cafca het volgende:
[..]
Da's inderdaad heftig.
Ik krijg elk jaar een cursus, maar heb het nog nooit echt hoeven doen. Toch is het elke keer schriken als je een oproep krijgt
Tsja veel meer dan dat is er ook denk ik niet. Of je moet ze persoonlijk kennen.quote:Op zondag 22 december 2019 19:04 schreef mario390 het volgende:
[..]
maar bijna niks van naomi,manon wat ik niet kannte om dat ik ze op instagram en instagram stories volg
Hartstilstand moet je binnen 6 minuten bij zijn, dus wat dat betreft was ik op tijdquote:Op zondag 22 december 2019 19:04 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Onder snel verwachtte ik rond de 10 minuten, maar dit is wel héél rap. En compleet.
Oh, wat een klote situatie zeg.quote:Op zondag 22 december 2019 19:00 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Het kwartje viel veel te laatquote:
Moet je ook maar weten...dus ik koekel en er is gewoon een heel overzicht waar ze hangen. Helaas niet overal 24 uur pd bereikbaar.quote:
Gefeliciteerd, Disanaquote:Op zondag 22 december 2019 19:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Dankjewel Lyza. Ik had nog niet gezegd dat ik je UI mooi vind. Bij deze.
quote:Op zondag 22 december 2019 19:09 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het kwartje viel veel te laat![]()
Nou ja, de link staat erinIk vond je al een luilak, want dat kon je beste zelf.
Saantje van harte !!! Ik wens je het allerbestequote:Op zondag 22 december 2019 18:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat ik nog niet met pensioen ben.
Dank je, dat heb ik wel nodig.quote:Op zondag 22 december 2019 19:12 schreef Soury het volgende:
[..]
Saantje van harte !!! Ik wens je het allerbeste
ja dat vond ik ook... maar Lucky is lui vandaagquote:Op zondag 22 december 2019 19:09 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het kwartje viel veel te laat![]()
Nou ja, de link staat erinIk vond je al een luilak, want dat kon je beste zelf.
nee maar manon is vor somige privatquote:Op zondag 22 december 2019 19:05 schreef Charmian het volgende:
[..]
Tsja veel meer dan dat is er ook denk ik niet. Of je moet ze persoonlijk kennen.
Ja snap ik soms is het niet leuk om ouder te worden.quote:
Ja omdat die stalpoten niet te cappen zijn.quote:Op zondag 22 december 2019 19:14 schreef mario390 het volgende:
[..]
nee maar manon is vor somige privat
Haar insta is gewoon voor iedereen te zien die insta heeftquote:Op zondag 22 december 2019 19:14 schreef mario390 het volgende:
[..]
nee maar manon is vor somige privat
Hweft zij ook al stalpotenquote:Op zondag 22 december 2019 19:15 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja omdat die stalpoten niet te cappen zijn.
Er is hier zo'n vrijwilligersorganisatie, alle vrijwilligers binnen een bepaalde straal worden via een app opgeroepen, een aantal krijgen de opdracht een AED te halen. Je kunt via die app ook aangeven dat je gaat (dat vergeet ik vaakquote:Op zondag 22 december 2019 19:10 schreef Charmian het volgende:
[..]
Moet je ook maar weten...dus ik koekel en er is gewoon een heel overzicht waar ze hangen. Helaas niet overal 24 uur pd bereikbaar.
Zo af en toe staat ie op prive.quote:Op zondag 22 december 2019 19:16 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Haar insta is gewoon voor iedereen te zien die insta heeft
Altijd al gehadquote:
Ik had het leuk gevonden als ik gezond was geweest. Beetje rondhangen, bustochtjes naar de zee, dat soort dingen.quote:Op zondag 22 december 2019 19:14 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja snap ik soms is het niet leuk om ouder te worden.
Mooi werk hoor...echt petje af voor jullie die ook daadwerkelijk zo bezig zijn met hulp geven.quote:Op zondag 22 december 2019 19:16 schreef cafca het volgende:
[..]
Er is hier zo'n vrijwilligersorganisatie, alle vrijwilligers binnen een bepaalde straal worden via een app opgeroepen, een aantal krijgen de opdracht een AED te halen. Je kunt via die app ook aangeven dat je gaat (dat vergeet ik vaak), en als er genoeg gaan krijgt de rest een annulering. Werkt allemaal best goed, meestal zijn er zo een stuk of 10 vrijwilligers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |