abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 20 december 2019 @ 14:26:40 #1
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_190556292




Originele openingspost van Stratotanker:
quote:
Sinds enkele maanden zijn kamerplanten mijn nieuwe hobby geworden. Afgezien van dat een goed verzorgde plant erg mooi is zijn er ook aanwijzingen dat ze positief bijdragen aan het welzijn van de mens. Sindsdien is het een grote uitdaging om mijn planten zo groot, gezond en oud mogelijk op te laten groeien. Het kiezen van de juiste potten, substraat en voedingsstoffen maakt het mogelijk dat mijn planten gezonder zijn dan ooit tevoren.

De Sansevieria is de plant waarmee het voor mij is begonnen. Voornamelijk door de NASA paper waarin wordt beweerd dat de Sansevieria een bijdrage kan leveren aan de luchtkwaliteit. Op dit moment heb ik in en om het huis of op kweek ongeveer 20 varianten staan. Daarnaast ben ik bijzonder geïnteresseerd in cactussen, exotische planten en kweek ik graag minder reguliere soorten uit zaad of stekjes. In mijn koffer zijn regelmatig stekjes te vinden van planten die ik op een vakantietrip ben tegengekomen.

Ondanks dat het voor mij een leuke en groeiende hobby is hoor ik regelmatig dat mensen problemen hebben met het gezond houden van een kamerplant. Op dit forum ben ik enkele topics tegengekomen, maar geen algemene topics over kamerplanten. Misschien dat dit topic een bijdrage kan leveren aan het succes van de kamerplant.

Ik ben benieuwd welke planten FOK!kers in hun huiskamer hebben staan. Hoe gaat de verzorging je af en zijn er planten die je misschien nog erg graag zou willen hebben? Tegen welke problemen loop je aan? Met een beetje tijd energie en kennis is het bijzonder eenvoudig om het huis op te fleuren met mooie planten! :)
Ik ben zo vrij geweest even een nieuwe OP in elkaar te knutselen :D
  vrijdag 20 december 2019 @ 14:39:27 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_190556463
Ik heb 2 gatenplanten, een kentiapalm en een olifantsoor (alocasia zebrina).
Ze doen het prima, behalve de olifantsoor, die takken hangen wat slap. Ik zorg voor voldoende water, ik geef het water zelfs lauw. Toch wil de plant niet echt. Misschien komt het wel omdat de temperatuur in mijn woonkamer niet zo hoog is, zeker nu in de winter.
pi_190556753
Die Alocasia heb ik ook, ik heb ze met een touwtje een beetje bij elkaar gebonden, want anders loop ik er steeds langs. De stelen worden bij mij lang en dan houden ze het gewicht van het blad niet meer en dan knakken ze sneller om.
Tap tap tap
pi_190747646
Jammer dat het hier een beetje is doodgebloed. Toch probeer ik het: heeft iemand ervaring met deze plant? Het is een Euphorbia, dus ik neem aan veel licht en weinig water, maar het blijft een merkwaardig flamboyante jongen die ik moeilijk kan inschatten. Wat betreft de groeistructuur lijkt hij wat op de Madagascar Jewel, maar ik vraag mij af of deze dan ook zaadjes schiet. De uiteinden van de roze stengels zouden hier wel geschikt voor kunnen zijn. Ik kan er weinig over terugvinden online.

  donderdag 2 januari 2020 @ 10:48:49 #5
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_190840318
Ging net mijn cactusjes wateren, blijkt er een al 5 bloem knopjes te hebben!! :o Afgelopen jaren deed ie dat pas eind februari / maart ofzo! :D
pi_190840328
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 20:08 schreef bloempje-moi het volgende:
Jammer dat het hier een beetje is doodgebloed. Toch probeer ik het: heeft iemand ervaring met deze plant? Het is een Euphorbia, dus ik neem aan veel licht en weinig water, maar het blijft een merkwaardig flamboyante jongen die ik moeilijk kan inschatten. Wat betreft de groeistructuur lijkt hij wat op de Madagascar Jewel, maar ik vraag mij af of deze dan ook zaadjes schiet. De uiteinden van de roze stengels zouden hier wel geschikt voor kunnen zijn. Ik kan er weinig over terugvinden online.

[ afbeelding ]
Wat een gaaf ding :D
Sterkheidsbaas van alles.
pi_190840564
Owja, ik moest ook nog altijd een grote hondvriendelijke kamerplant en zelfwaterregelende pot kopen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_190841710
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 20:08 schreef bloempje-moi het volgende:
Jammer dat het hier een beetje is doodgebloed. Toch probeer ik het: heeft iemand ervaring met deze plant? Het is een Euphorbia, dus ik neem aan veel licht en weinig water, maar het blijft een merkwaardig flamboyante jongen die ik moeilijk kan inschatten. Wat betreft de groeistructuur lijkt hij wat op de Madagascar Jewel, maar ik vraag mij af of deze dan ook zaadjes schiet. De uiteinden van de roze stengels zouden hier wel geschikt voor kunnen zijn. Ik kan er weinig over terugvinden online.

[ afbeelding ]
Het is ook winter, ben blij dat het meeste al gewoon blijft leven :+

Wat een lelijk ding zeg :P
pi_190841732
Veel van m'n planten bloeien gewoon nog als een tierelier :X
Tap tap tap
pi_190842027
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:01 schreef Koettie het volgende:

[..]

Het is ook winter, ben blij dat het meeste al gewoon blijft leven :+

Wat een lelijk ding zeg :P
Ik ook :P De afgelopen maanden zijn een aantal van mijn planten er niet mooier op geworden.. combinatie van spint en waarschijnlijk sommige ook teveel water gegeven. De spint lijkt nu weg te zijn, maar er blijven gele blaadjes komen.

De euphorbias doen het hier best goed in het raam met maandelijks een scheutje water. Wat een gekke heb je!
pi_190904884


Eerste plant van het nieuwe jaar! Kon hem voor 3,50 niet laten staan.
Tap tap tap
pi_190905101
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:53 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]

Eerste plant van het nieuwe jaar! Kon hem voor 3,50 niet laten staan.
Snap ik!

Mijne eerste plant van het jaar is een Syngonium Confetti, gewonnen via een giveaway op instagram *O* Nog geen planten gekocht in 2020.
pi_190905186
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 15:21 schreef DuW2 het volgende:
Syngonium Confetti
Die zag ik voorbij komen. Maar mijn syngoniums verwilderen een beetje dus ik sloeg maar even over :D
Tap tap tap
pi_190905220
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 15:28 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die zag ik voorbij komen. Maar mijn syngoniums verwilderen een beetje dus ik sloeg maar even over :D
Ik ben over het algemeen geen syngonium fan en zou m normaal gesproken ook overgeslagen hebben. Meedoen om het meedoen is niet aan mij besteed zeg maar. Maar deze vond ik wel erg gaaf O+ ook de eerste keer dat ik via insta iets win
pi_190907828
Ik zoek een moeilijk vette kamerplant.

Vleesetende planten zijn ook een optie maar ik ben een leek

Wie kan mij helpen of heeft ideeën :')
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_190908442
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 18:57 schreef Solotovski het volgende:
Ik zoek een moeilijk vette kamerplant.

Moeilijk vet of vet moeilijk?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_190908530
Ik vind een Nephentes een vet gave vleesetende plant. Lijkt tevreden zolang hij niet uitdroogt en als hij het naar zijn zin heeft is hij na een jaar meer dan een meter lang :+
pi_190910054
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 19:35 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Moeilijk vet of vet moeilijk?
Echt zo eentje waar je van denkt woooow die is vet
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_190910392
Ik kocht vanmiddag een
Sansevieria kirkii 'Silver Blue'. Tof ding. Euphorbia's kunnen ook heel vreemd zijn. Doe eens foto's geven van wat jij zoal vette planten vindt.
pi_190910545
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:13 schreef Solotovski het volgende:

[..]

Echt zo eentje waar je van denkt woooow die is vet
Alocasia Baginda.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_190910631
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 19:40 schreef Dragonberry het volgende:
Ik vind een Nephentes een vet gave vleesetende plant. Lijkt tevreden zolang hij niet uitdroogt en als hij het naar zijn zin heeft is hij na een jaar meer dan een meter lang :+
Ziet er wel mooi uit inderdaad, is wel hangend helaas en dat zoek ik niet :@
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_190910698
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:28 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik kocht vanmiddag een
Sansevieria kirkii 'Silver Blue'. Tof ding. Euphorbia's kunnen ook heel vreemd zijn. Doe eens foto's geven van wat jij zoal vette planten vindt.
Ik? Ik heb geen flauw idee, 0,0 verstand van maar ik wil een prachtige kamerplant, niet te groot. Bonsai vind ik ook echt enorm schattig O+
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_190915780
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:42 schreef Solotovski het volgende:

[..]

Ik? Ik heb geen flauw idee, 0,0 verstand van maar ik wil een prachtige kamerplant, niet te groot. Bonsai vind ik ook echt enorm schattig O+
Ik zou gewoon eens een rondje maken langs wat tuincentra, dan kan je iig aangeven wat je leuk vindt!

Hier is het in de winter inderdaad ook geeoon overleven... niet iedereen komt er even lekker uit en ik heb nu bijvoorbeeld een calathea beautiful star met nog 1 blad... mijn mini calathea network heeft al weken alleen nog 3 mini verdorde bladeren die ik maar gewoon eater blijf geven... Het zijn geen trotse momenten :')

Gister wel weer even alle plantjes opgefrist, ziet er weer beter uit!
pi_190916015
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:35 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Ik zou gewoon eens een rondje maken langs wat tuincentra, dan kan je iig aangeven wat je leuk vindt!

Hier is het in de winter inderdaad ook geeoon overleven... niet iedereen komt er even lekker uit en ik heb nu bijvoorbeeld een calathea beautiful star met nog 1 blad... mijn mini calathea network heeft al weken alleen nog 3 mini verdorde bladeren die ik maar gewoon eater blijf geven... Het zijn geen trotse momenten :')

Gister wel weer even alle plantjes opgefrist, ziet er weer beter uit!
Ja, ga ik ook doen :)

Kwam zelf al een Ficus microcarpa Ginseng tegen, vind ik zeer tof
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_190917978
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:59 schreef Solotovski het volgende:

[..]

Ja, ga ik ook doen :)

Kwam zelf al een Ficus microcarpa Ginseng tegen, vind ik zeer tof
Die heb ik hier ook, mn vriend had hem al voor we samenwoonden, en hij heeft echt alles behalve groene vingers, die dingen zijn niet dood te krijgen!
  dinsdag 7 januari 2020 @ 12:42:56 #26
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_190917991
Een van mijn Thea's krijgt bruine vlekjes op de bladeren. De andere thea doet t perfect. Kan dit van het sproeien komen? Of te weinig water? Het zijn hele kleine lichte bruine vlekjes.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_190918156
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:42 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Die heb ik hier ook, mn vriend had hem al voor we samenwoonden, en hij heeft echt alles behalve groene vingers, die dingen zijn niet dood te krijgen!
Kijk, klinkt ideaal voor mij :7
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_190918355
Is hier ook ergens een topic voor vleesetende planten of kan dat gewoon hier? :@
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_190923860
Ik heb vandaag laurier gestekt, is dit de correcte manier van stekken?
De stekjes zijn ong. 10cm lang, onderste blaadjes werden er af gehaald en de bovenste blaadjes werden half afgeknipt.

Ik heb ze vervolgens ruim voldoende water gegeven en er een plastiek zakje over getrokken. Vanavond heb ik de stokjes er aan toegevoegd.

Wat denken jullie? Of iemand ervaring met het stekken?





Cindy De Vuyst
pi_190924681
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:42 schreef Solotovski het volgende:

[..]

Ik? Ik heb geen flauw idee, 0,0 verstand van maar ik wil een prachtige kamerplant, niet te groot. Bonsai vind ik ook echt enorm schattig O+
Hmm hier een mini ficusje.. die is wel heel schattig :)

Verder een woestijnroos.. alles behalve schattig maar wel tof.
Al heb ik wat aanloopproblemen gehad en lijkt ie nu hartje winter.. in zomermodus te zitten qua groei.

Verder vooral verschillende peperplanten.

En zoek ik nog een specifieke soort basilicum.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 22:19:41 #31
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_190927343
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 19:36 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb vandaag laurier gestekt, is dit de correcte manier van stekken?
De stekjes zijn ong. 10cm lang, onderste blaadjes werden er af gehaald en de bovenste blaadjes werden half afgeknipt.

Ik heb ze vervolgens ruim voldoende water gegeven en er een plastiek zakje over getrokken. Vanavond heb ik de stokjes er aan toegevoegd.

Wat denken jullie? Of iemand ervaring met het stekken?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik snap niet zo goed wat hier is gebeurd. Heb je bij 2 planten de onderste bladeren eraf gehaald en de bovenste bladeren half doorgeknipt? Met welke doel?
Of waren het losse takjes die je in aarde hebt gestopt?

In ieder geval, stekken in het winter zou ik zelf niet snel doen.

[ Bericht 5% gewijzigd door broccolitaart op 07-01-2020 22:27:42 ]
pi_190932189
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 22:19 schreef broccolitaart het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed wat hier is gebeurd. Heb je bij 2 planten de onderste bladeren eraf gehaald en de bovenste bladeren half doorgeknipt? Met welke doel?
Of waren het losse takjes die je in aarde hebt gestopt?

In ieder geval, stekken in het winter zou ik zelf niet snel doen.
Nou, de stekjes van de pannenkoekplant en de stippenbegonia gaan anders als een tierelier _O-
Maar dat is ook onkruid.
De monkeymask wil niet zo.
Tap tap tap
pi_190932270
Dat er hier mensen zijn die stippenbegonia’s in leven houden blijf ik ook nog steeds wonderlijk vinden :')

@Solotovski
Ik heb wel wat vleesetende planten gehad en ik vond het echt kut, ze vragen heel veel zorg (elke dag sproeien, continu in een laagje water staan, geen kraanwater maar regenwater of het liefst gedemineraliseerd water) dus ben niet erg enthousiast :p
pi_190932386
Ik heb nu weer een paar stekjes staan, klaar voor een nieuw baasje :D
Tap tap tap
pi_190932421
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 09:40 schreef Broccolitaartje het volgende:
Dat er hier mensen zijn die stippenbegonia’s in leven houden blijf ik ook nog steeds wonderlijk vinden :')

@:solotovski
Ik heb wel wat vleesetende planten gehad en ik vond het echt kut, ze vragen heel veel zorg (elke dag sproeien, continu in een laagje water staan, geen kraanwater maar regenwater of het liefst gedemineraliseerd water) dus ben niet erg enthousiast :p
ja joh? Zal me nog eens eventjes goed gaan inlezen
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_190934001
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 22:19 schreef broccolitaart het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed wat hier is gebeurd. Heb je bij 2 planten de onderste bladeren eraf gehaald en de bovenste bladeren half doorgeknipt? Met welke doel?
Of waren het losse takjes die je in aarde hebt gestopt?

In ieder geval, stekken in het winter zou ik zelf niet snel doen.
Dit zijn lossen stekjes
Cindy De Vuyst
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:06:46 #37
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_190934187
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 22:19 schreef broccolitaart het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed wat hier is gebeurd. Heb je bij 2 planten de onderste bladeren eraf gehaald en de bovenste bladeren half doorgeknipt? Met welke doel?
Of waren het losse takjes die je in aarde hebt gestopt?

In ieder geval, stekken in het winter zou ik zelf niet snel doen.
Mijn hond jenst wel eens stekken van mijn fuchsia. Die stekken heel makkelijk en ik heb zelfs in de winter een heleboel staan voor vrienden en kennissen :P
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_190934506
Mijn pannenkoeken beginnen gele blaadjes te krijgen.. }:|
I solemnly swear i'm up to no good
pi_190934652
Ik zocht gister online naar zaadjes voor de heilige basilicum.. en toen kwam ik “echt lepelblad” tegen.

Beiden goed voor de maag en geschikt voor op de vensterbank
En dat lepelblad ziet er ook nog eens heel leuk uit.
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:44:35 #40
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_190934728
Dubbel
pi_190934736
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 09:40 schreef Broccolitaartje het volgende:
Dat er hier mensen zijn die stippenbegonia’s in leven houden blijf ik ook nog steeds wonderlijk vinden :')

@:solotovski
Ik heb wel wat vleesetende planten gehad en ik vond het echt kut, ze vragen heel veel zorg (elke dag sproeien, continu in een laagje water staan, geen kraanwater maar regenwater of het liefst gedemineraliseerd water) dus ben niet erg enthousiast :p
De Nephentes is ook de enige vleesetende plant die ik tot nu toe in leven hou. Veel water, even iets minder, alles vind hij goed. Zolang hij maar niet helemaal opdroogt en veel zon krijgt. Groeit als onkruid hier.
Begonias moeten ook veel water merk ik. Zelfs nu geef ik ze 1 of 2 keer per week zodra de grond droog is. 1 valt nu wel helemaal uit, maar er komen ook veel blaadjes voor terug. Ik vind ze leuk O+
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:45:20 #42
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_190934747
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:54 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Dit zijn lossen stekjes
Duidelijk, wat is de voordeel van door de helft knippen van de bladeren?

In winter stekken doe ik ook wel als er iets van een plant afvalt maar merk wel dat het in de voorjaar wel wat sneller gaat.
pi_190942049
Sow, eindelijk weer tijd om ff hier een kijkje te nemen.

Ik heb weer toffe dingen voorbij zien komen.
Bij mij gaat het mwah. Een hoop planten hebben het zwaar. Mijn mooie (grote, lange) Monkeymask is kapot gegaan. Bruine en gele bladeren (een of andere ziekte?). Ik heb een 20tal stekken op water gezet in de hoop dat ik hem deels kan redden.

Mijn monstera variegata had ik in november geknipt, gestekt en op water gezet. Inmiddels staan er 3 stekken in één pot en hebben ze alle drie nieuwe scheuten aangemaakt. Yes!

Verder wat dorre takken en bladeren wegknippen en hopen dat de verwarming snel uit kan blijven en het weer stabiel warmer weer wordt.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_190956731
Hm ik kocht zo maar een plant bij de hema...

Zag hem staan en O+ O+ O+
Een Peperomia Polybotrya rainbow.

In een kartonnen beker... maar goed.. heb nig wel een leuk potje dat geschikt is :)

Volgens het label: de grond vochtig houden en half zon.
Volgens internet heeft ie een hekel aan direct zonlicht en rotten de wortels weg met te veel water.

Ik denk dat ik maar voor de laatste werkwijze ga :)
pi_191041446
Haaii!

Ik ben nieuw hier, maar zag allemaal gave planten en goede tips voorbij komen!
alles doet het hier in de winter best wel goed, heb 38 planten, op eentje na. Mijn flamingo plant (anthurium) die normaal roze hoort te zijn wordt helemaal groen. Weet iemand waar dat door komt? Ik heb hem al bij het raam staan dus hij zou genoeg licht moeten krijgen, misschien een water of voeding probleem?
pi_191042616
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:37 schreef Dutchy_Plants het volgende:
Mijn flamingo plant (anthurium) die normaal roze hoort te zijn wordt helemaal groen. Weet iemand waar dat door komt?
Tweedelig. Het komt deels door het lichtregime wat de plant in kas gekregen heeft. De plant is in bloei geforceerd voor de verkoop. Wat zou kunnen helpen, is een langere rustperiode tussen de bloei door.

Het kan ook zijn dat de kweker gebruik gemaakt heeft van hormonen en daar kan je als consument dan niet zoveel meer mee. Anthurium wordt ook wel een beetje geproduceerd als wegwerpplant.

En je hebt anthuriumsoorten die sowieso groen kleuren, maar die worden dan meestal gehouden voor het decoratieve blad ipv de bloemen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_191043225
Bij de Lidl mooie grote kamerplanten voor 10 euro per stuk. Ik heb een monstera en calantea meegenomen
pi_191043303
Heel erg bedankt, hij ziet er verder goed uit dus hopen dat hij in de zomer als er weer wat meer zon is weer wat roze wordt. Heb de plant gekregen van een vriendin dus weggooien is ook een beetje zonde :')

Zijn hier verder ook nog mensen met wat zeldzamere planten/planten die je niet snel vindt? Gewoon benieuwd, ik heb er zelf namelijk ook een paar :Y)
pi_191043364
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:52 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Tweedelig. Het komt deels door het lichtregime wat de plant in kas gekregen heeft. De plant is in bloei geforceerd voor de verkoop. Wat zou kunnen helpen, is een langere rustperiode tussen de bloei door.

Het kan ook zijn dat de kweker gebruik gemaakt heeft van hormonen en daar kan je als consument dan niet zoveel meer mee. Anthurium wordt ook wel een beetje geproduceerd als wegwerpplant.

En je hebt anthuriumsoorten die sowieso groen kleuren, maar die worden dan meestal gehouden voor het decoratieve blad ipv de bloemen.
Ik heb mijn anthurium al bijna zes jaar, maar is nooit meer gaan bloeien. En zit nu onder de luis :')
Tap tap tap
pi_191043430
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:41 schreef Dutchy_Plants het volgende:
Heel erg bedankt, hij ziet er verder goed uit dus hopen dat hij in de zomer als er weer wat meer zon is weer wat roze wordt. Heb de plant gekregen van een vriendin dus weggooien is ook een beetje zonde :')

Zijn hier verder ook nog mensen met wat zeldzamere planten/planten die je niet snel vindt? Gewoon benieuwd, ik heb er zelf namelijk ook een paar :Y)
Ik moet bekennen dat ik geen idee heb wat voor planten meer of minder zeldzaam zijn :)

Ik heb de sprookjesboom van de efteling in de woonkamer.. maar dat is stiekem gewoon ficusje met een plastic sprookjesboom om de stam heen.
Toch vinden mensen dat echt grappig en leuk.
Maar bijzonder is het niet natuurlijk.

Verder mn peperomia die ikzelf nooit eerder had gezien maar waar ik wel superblij mee ben omdat ik hem gewoon echt leuk vind.

Diverse pepers...
lepelblad en holy basil in de post.
Niet echt kamerplanten... behalve dat ze daar dus wel staan.

En mijn andere dingetje waar ik toch altijd meer dan vrolijk van word.. is de woestijnroos die ik kreeg als dank voor het op de plantjes passen bij mijn oude buurman. Zijn vrouw is thais en kennelijk is dat daar een behoorlijk geliefde plant. Na wat opstartproblemen doet ie het nu weer helemaal nu hopen dat er ooit nog bloemen aan komen.
Lees.. in begin gaf ik eerst per ongeluk te veel water... en toen ik doorhad wat de favoriete hoeveelheid was... deed iemand het rolgordijn dicht zonder aan de plant te denken. Hierdoor knakte de stam en liep dus de stam leeg.. en waar ik dacht dat dat nooit meer goed ging komen heeft dochterlief hem gestut met ijsstokjes en een lintje... en doet hij het eigenlijk weer prima. Meer blaadjes dan ooit zegmaar :)
Alleen het waterreservoir is nooit meer echt teruggekomen .

Oh en een klein bloemloos anthuriumpje dat al 2,5 jaar in mijn woonkamer groeit alsof het een lieve lust is.. maar bloeien is me nooit meer gelukt.
Tips welkom daar dus :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')