Lijstjes-managers. Die denken dat lijstjes met wat ze allemaal doen de kern zijn van wat ze hun managers moeten laten zienquote:Op woensdag 25 maart 2020 14:59 schreef Ifrane het volgende:
[..]
Ik ben het met haar eens anders.
Medewerkers die operationeel niveau werken met een constante werkvoorraad en een laag salaris, dan zijn dat juist de banen waar de medewerkers uitgeknepen worden dmv o.a. micromanagement.
Banen op projectbasis/management niveau en dan zo micromanagen, ik kan er met mijn kop niet bij.
Kennelijk komen er signalen binnen dat niet iedereen zijn taken behaald. Tis jammer dat het mailtje zo algemeen de deur uit is gegaan maar op elk niveau heb je mensen die de kantjes er vanaf lopen. Verder als je normaal gesproken niet werkt dan kan dat best even schakelen zijn. Op kantoor heb je een bepaalde structuur die je nu zelf thuis moet creëren. Zegt niks of je wel of niet geschikt bent voor je werk.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:59 schreef Ifrane het volgende:
[..]
Ik ben het met haar eens anders.
Medewerkers die operationeel niveau werken met een constante werkvoorraad en een laag salaris, dan zijn dat juist de banen waar de medewerkers uitgeknepen worden dmv o.a. micromanagement.
Banen op projectbasis/management niveau en dan zo micromanagen, ik kan er met mijn kop niet bij.
Je moet een beetje up to date blijven hequote:Op woensdag 25 maart 2020 15:14 schreef Questular het volgende:
Gelukkig zitten er hier alleen maar non-stop hardwerkende professionals. Wel tijdens de baas z'n tijd fok volgooien over andere collega's of reageren op situaties bij andere bedrijven. Maar dat is natuurlijk maar een bijzaak
Brutale mensen hebben de halve wereld he.....quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:13 schreef Mrmime het volgende:
Hier moeten we allemaal op het werk zijn (7 dagen per week bezetting, werkzaam in management in ziekenhuis).
1 collega wilde heel graag thuiswerken ivm opvang kinderen. Oké.
Wordt ze gevraagd nu voor een halve dienst op zondag ( juist gevraagd voor de zondag want dan is haar man vrij voor de kids)..
Vraagt ze in een mail aan onze manager met het hele team in cc of ze die halve dienst wel 200% betaald krijgt, want het is natuurlijk wel zondag![]()
![]()
Fuck you zeg.
Nogal ja, Ik wordt graag afgerekend op resultaten niet op tijden waarop ik het werk doe.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:47 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Wauw, wat een bewijs van onvermorgen.
Ging het om de tijden of om het resultaat?quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nogal ja, Ik wordt graag afgerekend op resultaten niet op tijden waarop ik het werk doe.
Volkomen terecht.quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:13 schreef Mrmime het volgende:
Hier moeten we allemaal op het werk zijn (7 dagen per week bezetting, werkzaam in management in ziekenhuis).
Wordt ze gevraagd nu voor een halve dienst op zondag ( juist gevraagd voor de zondag want dan is haar man vrij voor de kids)..
Vraagt ze in een mail aan onze manager met het hele team in cc of ze die halve dienst wel 200% betaald krijgt, want het is natuurlijk wel zondag![]()
![]()
Fuck you zeg.
Uit de vraagstelling die we kregen blijkt dat men verwacht dat je van 9 tot 5 achter de laptop klaar zit en aan het werk bent. In een kantoorsituatie is dat prima, thuiswerken is een andere situatie. Als ik prettiger werk om 2 uur 's nachts dan moet ik dat kunnen zonder gezeik als ik dan overdag eens wat anders aan het doen ben.quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:24 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ging het om de tijden of om het resultaat?
Dit ja. Sommige mensen hebben iets teveel vertrouwen in de medemens.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:54 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee, sommige kunnen de vrijheid niet aan. Ik snap het wantrouwen wel.
In principe heeft ze toch gelijk? Is gewoon CAO.quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:13 schreef Mrmime het volgende:
![]()
Fuck you zeg.
Op zich wel, maar als je zelf de hele week wil thuiswerken vanwege oppas voor de kinderen (oppassen in de baas z'n tijdquote:Op donderdag 26 maart 2020 11:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In principe heeft ze toch gelijk? Is gewoon CAO.
Al zou ik dat voor een keer halve dienst thuiswerken ook wel laten ja.
Zijn er dingen die jij wil maar niet vraagt?quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:13 schreef Mrmime het volgende:
![]()
Fuck you zeg.
Ben je wel per mail bereikbaar tussen 9-5?quote:Op woensdag 25 maart 2020 22:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Uit de vraagstelling die we kregen blijkt dat men verwacht dat je van 9 tot 5 achter de laptop klaar zit en aan het werk bent. In een kantoorsituatie is dat prima, thuiswerken is een andere situatie. Als ik prettiger werk om 2 uur 's nachts dan moet ik dat kunnen zonder gezeik als ik dan overdag eens wat anders aan het doen ben.
Uiteraard. Maar komen we hier om verhalen te delen of om elkaars verhalen tot in detail te gaan ontleden?quote:Op donderdag 26 maart 2020 12:13 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ben je wel per mail bereikbaar tussen 9-5?
Nou vind jouw verhaal dubieus of de manager echt niet functioneert. Vandaar dat ik meer info wilde.quote:Op donderdag 26 maart 2020 12:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar komen we hier om verhalen te delen of om elkaars verhalen tot in detail te gaan ontleden?
Wisselend, merk zelf ook dat het lastiger is om te motiveren na paar weken thuis werk.quote:Op woensdag 8 april 2020 23:57 schreef Generationalpha het volgende:
Wat is jullie indruk? Wordt er nog een beetje thuisgewerkt of lopen mensen massaal de kantjes ervan af? Bij mij is de helft van de mensen niet bereikbaar.
Ik merk dat de dagindeling vooral anders is. Tussendoor ook wel eens even met andere dingen bezig (wasje draaien etc) maar vervolgens 's avonds weer dingetjes afmaken.quote:Op woensdag 8 april 2020 23:57 schreef Generationalpha het volgende:
Wat is jullie indruk? Wordt er nog een beetje thuisgewerkt of lopen mensen massaal de kantjes ervan af? Bij mij is de helft van de mensen niet bereikbaar.
Ja, ik doe overdag ook boodschappen etc. Ben uiteraard wel bereikbaar en verder gewoon thuis.quote:Op donderdag 9 april 2020 08:33 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Ik merk dat de dagindeling vooral anders is. Tussendoor ook wel eens even met andere dingen bezig (wasje draaien etc) maar vervolgens 's avonds weer dingetjes afmaken.
Heb altijd al 1 of 2 dagen per week thuis gewerkt.quote:Op woensdag 8 april 2020 23:57 schreef Generationalpha het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |