abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:03:10 #251
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192268377
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:59 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Ik ben het met haar eens anders.
Medewerkers die operationeel niveau werken met een constante werkvoorraad en een laag salaris, dan zijn dat juist de banen waar de medewerkers uitgeknepen worden dmv o.a. micromanagement.

Banen op projectbasis/management niveau en dan zo micromanagen, ik kan er met mijn kop niet bij.
Lijstjes-managers. Die denken dat lijstjes met wat ze allemaal doen de kern zijn van wat ze hun managers moeten laten zien :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_192268396
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:59 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Ik ben het met haar eens anders.
Medewerkers die operationeel niveau werken met een constante werkvoorraad en een laag salaris, dan zijn dat juist de banen waar de medewerkers uitgeknepen worden dmv o.a. micromanagement.

Banen op projectbasis/management niveau en dan zo micromanagen, ik kan er met mijn kop niet bij.
Kennelijk komen er signalen binnen dat niet iedereen zijn taken behaald. Tis jammer dat het mailtje zo algemeen de deur uit is gegaan maar op elk niveau heb je mensen die de kantjes er vanaf lopen. Verder als je normaal gesproken niet werkt dan kan dat best even schakelen zijn. Op kantoor heb je een bepaalde structuur die je nu zelf thuis moet creëren. Zegt niks of je wel of niet geschikt bent voor je werk.
pi_192268549
Gelukkig zitten er hier alleen maar non-stop hardwerkende professionals. Wel tijdens de baas z'n tijd fok volgooien over andere collega's of reageren op situaties bij andere bedrijven. Maar dat is natuurlijk maar een bijzaak :)
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:27:27 #254
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192268763
Die nauwelijks verhulde kwaadheid van sommige users is toch wel vermakelijk, moet ik zeggen.
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:36:15 #255
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192271006
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:14 schreef Questular het volgende:
Gelukkig zitten er hier alleen maar non-stop hardwerkende professionals. Wel tijdens de baas z'n tijd fok volgooien over andere collega's of reageren op situaties bij andere bedrijven. Maar dat is natuurlijk maar een bijzaak :)
Je moet een beetje up to date blijven he ;)
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_192272731
Hier moeten we allemaal op het werk zijn (7 dagen per week bezetting, werkzaam in management in ziekenhuis).
1 collega wilde heel graag thuiswerken ivm opvang kinderen. Oké.
Wordt ze gevraagd nu voor een halve dienst op zondag ( juist gevraagd voor de zondag want dan is haar man vrij voor de kids)..

Vraagt ze in een mail aan onze manager met het hele team in cc of ze die halve dienst wel 200% betaald krijgt, want het is natuurlijk wel zondag :') :{w

Fuck you zeg.
Alius aliud dicit
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:15:00 #257
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_192272774
Bru
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:13 schreef Mrmime het volgende:
Hier moeten we allemaal op het werk zijn (7 dagen per week bezetting, werkzaam in management in ziekenhuis).
Wordt ze gevraagd nu voor een halve dienst op zondag ( juist gevraagd voor de zondag want dan is haar man vrij voor de kids)..

Vraagt ze in een mail aan onze manager met het hele team in cc of ze die halve dienst wel 200% betaald krijgt, want het is natuurlijk wel zondag :') :{w

Fuck you zeg.
Brutale mensen hebben de halve wereld he.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:16:18 #258
152789 karr-1
pi_192272813
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Wauw, wat een bewijs van onvermorgen.
Nogal ja, Ik wordt graag afgerekend op resultaten niet op tijden waarop ik het werk doe.
pi_192273033
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:16 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nogal ja, Ik wordt graag afgerekend op resultaten niet op tijden waarop ik het werk doe.
Ging het om de tijden of om het resultaat?
pi_192273249
quote:

Fuck you zeg.
Volkomen terecht.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:14:40 #261
152789 karr-1
pi_192276677
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:24 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ging het om de tijden of om het resultaat?
Uit de vraagstelling die we kregen blijkt dat men verwacht dat je van 9 tot 5 achter de laptop klaar zit en aan het werk bent. In een kantoorsituatie is dat prima, thuiswerken is een andere situatie. Als ik prettiger werk om 2 uur 's nachts dan moet ik dat kunnen zonder gezeik als ik dan overdag eens wat anders aan het doen ben.
pi_192281851
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:54 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Nee, sommige kunnen de vrijheid niet aan. Ik snap het wantrouwen wel.
Dit ja. Sommige mensen hebben iets teveel vertrouwen in de medemens.
pi_192282251
quote:

Fuck you zeg.
In principe heeft ze toch gelijk? Is gewoon CAO.
Al zou ik dat voor een keer halve dienst thuiswerken ook wel laten ja.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192282406
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

In principe heeft ze toch gelijk? Is gewoon CAO.
Al zou ik dat voor een keer halve dienst thuiswerken ook wel laten ja.
Op zich wel, maar als je zelf de hele week wil thuiswerken vanwege oppas voor de kinderen (oppassen in de baas z'n tijd :') ), dan is het misschien niet zo fair om op zondag om de 200% te vragen. Maar vragen staat vrij, en nee is ook een antwoord.
Somebody that I used to know
pi_192282411
quote:

Fuck you zeg.
Zijn er dingen die jij wil maar niet vraagt?
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:24:46 #266
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192282441
Hoe wordt zo iemand lid van een MT dan?
pi_192283375
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Uit de vraagstelling die we kregen blijkt dat men verwacht dat je van 9 tot 5 achter de laptop klaar zit en aan het werk bent. In een kantoorsituatie is dat prima, thuiswerken is een andere situatie. Als ik prettiger werk om 2 uur 's nachts dan moet ik dat kunnen zonder gezeik als ik dan overdag eens wat anders aan het doen ben.
Ben je wel per mail bereikbaar tussen 9-5?
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:22:48 #268
152789 karr-1
pi_192283507
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:13 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ben je wel per mail bereikbaar tussen 9-5?
Uiteraard. Maar komen we hier om verhalen te delen of om elkaars verhalen tot in detail te gaan ontleden?
pi_192283530
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar komen we hier om verhalen te delen of om elkaars verhalen tot in detail te gaan ontleden?
Nou vind jouw verhaal dubieus of de manager echt niet functioneert. Vandaar dat ik meer info wilde.
pi_192524286
Wat is jullie indruk? Wordt er nog een beetje thuisgewerkt of lopen mensen massaal de kantjes ervan af? Bij mij is de helft van de mensen niet bereikbaar.
pi_192526902
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:57 schreef Generationalpha het volgende:
Wat is jullie indruk? Wordt er nog een beetje thuisgewerkt of lopen mensen massaal de kantjes ervan af? Bij mij is de helft van de mensen niet bereikbaar.
Wisselend, merk zelf ook dat het lastiger is om te motiveren na paar weken thuis werk.
Al moet ik zeggen dat de houding van m'n werkgever ook niet meehelpt. Was nogal wat gedoe aan het begin van de maatregelen (wilde niet dat mensen thuis gingen werken, bleven mensen naar locatie laten komen) en nu is het idee dat mensen best 24/7 aan het werk kunnen zijn geloof ik.
  Redactie Frontpage donderdag 9 april 2020 @ 08:33:53 #272
38148 crew  Innisdemon
pi_192527220
quote:
Ik merk dat de dagindeling vooral anders is. Tussendoor ook wel eens even met andere dingen bezig (wasje draaien etc) maar vervolgens 's avonds weer dingetjes afmaken.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  donderdag 9 april 2020 @ 09:44:13 #273
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192528558
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:33 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Ik merk dat de dagindeling vooral anders is. Tussendoor ook wel eens even met andere dingen bezig (wasje draaien etc) maar vervolgens 's avonds weer dingetjes afmaken.
Ja, ik doe overdag ook boodschappen etc. Ben uiteraard wel bereikbaar en verder gewoon thuis.
In het begin had ik nog het eea te doen en toen vond ik het ook een stuk beter als de laatste tijd, waar ik uit het werk liep en dus maar wat thuis zat....

Echter is het thuis werken voor nu gestopt, wij hebben vanaf vandaag t/m 19 april verplicht vakantie :{
  donderdag 9 april 2020 @ 09:59:40 #274
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192528900
quote:
Heb altijd al 1 of 2 dagen per week thuis gewerkt.
Ben alleen 1 april begonnen bij een nieuwe werkgever dus dat wel even lastig niemand te zien.
Gelukkig bij een nieuwe vestiging van een start up dus we zijn nog maar met z'n 5'en dus dat scheelt wel.
Maar je leert iedereen nu niet echt kennen.

Nu alle dagen vanuit huis, via Google Hangouts meetings dan maar.
Heb al eerder start up ervaring (al was dat meer een Scale Up als je Tesla zo mag duiden) en daar was de mentaliteit bij ons gewoon als het werk maar af is maakt niet uit wat je doet.
Prive kreeg je wat ruimte maar dan had je 's avonds nog wel meetings met collega's in Californie.
Dus al maakte je de halve dag je huis schoon als het werk maar gewoon gedaan was, en geloof mij dat werk was ruim voldoende voor 12 uur op een dag te werken.
Dus spendeerde je de halve dag aan iets anders had je daar jezelf gewoon mee.

En dat is nu ook gewoon zo, ja er is veel afleiding.
Maar het werk moet gewoon af en op een kantoor heb je ook afleiding (misschien vaak wel werk gerelateerder dan thuis).
Dus ja soms is iemand niet bereikbaar maar met een teams chat ofzo reageren ze vaak toch wel redelijk snel.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_192548585
Ik heb echt niet genoeg te doen thuis. Dus ik doe wat ik kan en de rest schrijf ik af als bijzonder verlof..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')