Nee hoor, zolang het een beetje ontopic en respectvol blijft mag iedereen meepostenquote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:04 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Niet erg he als ik toch hier blijf posten ? Hier gaan we tenminste normaal met elkaar om
Merk je dat aan een baby als hij zoveel geslapen heeft ?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:09 schreef douche-eendje het volgende:
Bas sliep van 20:00 - 05:00 vandaag. Toen gevoed en toen kwam hij om rond 8 uur vanmorgen weer. Ik heb zoveel geslapen, dat ben ik echt niet meer gewend.
Nee niet echt want hij slaapt nu alweer. Baby's slapen gewoon echt heel, heel veel. Maar als ouder merk je het wel, goede nachtrust zorgt er toch wel voor dat je wat gezelliger bent en meer energie hebt.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:11 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Merk je dat aan een baby als hij zoveel geslapen heeft ?
Dat breekt je toch op ? als mens heb je ook je rust nodig...quote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:18 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nee niet echt want hij slaapt nu alweer. Baby's slapen gewoon echt heel, heel veel. Maar als ouder merk je het wel, goede nachtrust zorgt er toch wel voor dat je wat gezelliger bent en meer energie hebt.
Bas is niet echt een nachtelijke doorslaper, normaal gaat hij rond 19:30 naar bed en komt dan rond 23, 03 en 06 voor een voeding.
Moe-der, het zegt al genoegquote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:22 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Dat breekt je toch op ? als mens heb je ook je rust nodig...
Ik kan het als vader ook wel merken hoorquote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:32 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]Das waar, mannen zijn over het algemeen meer zielepieten en dat zeg ik als man
Oh wat lekkerquote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:09 schreef douche-eendje het volgende:
Bas sliep van 20:00 - 05:00 vandaag. Toen gevoed en toen kwam hij om rond 8 uur vanmorgen weer. Ik heb zoveel geslapen, dat ben ik echt niet meer gewend.
Nee nog niet, ik ben een beetje zoekende of ik een patroon kan vinden in welke verschoning het is. Hij doet het namelijk niet bij alle verschoningen. Wel merken we dat hij sowieso poep in zijn luier echt Vreselijk Vervelend vind.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 11:37 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Oh wat lekker
Heb je Bas laatst nog op t potje gezet?
Hier gaan de nachten wat beter. Dochter wil nog evenveel drinken, maar ik kan opeens zelf beter inslapen na een voeding. Ze slaapt tegenwoordig ook op een schapenvacht en ik heb t idee dat ze daar lekkerder van slaapt. En door de zachte verhoging kan ik haar nu ook de andere borst geven zonder dat ik haar naar mijn andere zijkant hoef te verplaatsen. Dat scheelt zo enorm voor ons allebei
Haha ja wat een berg poepquote:Op zaterdag 4 januari 2020 11:14 schreef Rebubbled het volgende:
Lenny, gefeliciteerd!! En ik deel wat Ceviche zegt. Bij ons was het ook honger en toen ik meer ging kolven en wat bijvoeding gaf, hadden we geen kind meer aan haar. Volle buik, blije baby hier. En op dag 3 kwam bij ons ook de eerste lading poep eruit en de verhouding poep/baby was ongeveer 50/50.Geen wonder dat de tranen rijkelijk vloeide. Ik deel ook de 'laat haar vooral slapen'. Bevallen is zo'n fysieke en mentale uitputtingsslag. En je moederbrein staat 100% op scherp. Af en toe pauze daarvan is heel fijn. Verschoon de luiers, doe het boeren en zorg voor een moment elke dag voor een ongestoorde warme douche en haar koffie drinken als het nog warm is. Daar had ik persoonlijk ontzettend veel behoefte aan.
Hoe is het voor je om vader te zijn?
Jup herkenbaar. Inslapen is hier weer lastig. Dus van 20u tot 23u wordt ze meermaals huilerig wakker. 's Nachts met de voeding is het ook huilerig en weer inslapen duurt langer. Dat is bij bug echt een teken van een tandje. Ik begrijp dat er met 8 maanden ook weer een slaapregressie is ivm mentale ontwikkelingen. Wellicht is dat het? Anyhow, baby's en slapen ammirite.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 15:19 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Haha ja wat een berg poepzat tot z'n navel onder. De kraamzorg zei dat ze het nog nooit zo erg had gezien
![]()
Koert begint nu soort van te tijgeren. Alleen achteruit tot nu toe. Kruipt wel lekker over ons heen. Afgelopen nachten wordt hij wel steeds huilerig wakker 's nachtshij is nu bijna 8 maanden. Herkenbaar voor iemand?
Mijn vriendin heeft vandaag overdag 2,5 uur geslapen. Klinkt niet veel maar dat is het gevoelsmatig wel. Hopelijk gaan we een rustige nacht tegemoet.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 09:20 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Hier ook gehad, bleek achteraf toch honger te zijn geweest.
En onze zoon poepte de eerste dag meconium, maar de normale poep kwam niet. Toen heeft hij een hele nacht gekrijstbij jullie vast niet van toepassing maar ik dacht ik deel het even
![]()
En slaap is echt heel belangrijk, vooral voor je vriendin. Inderdaad overdag proberen te slapen als de baby slaapt, of om beurten.
En gefeliciteerd! Het went en wordt echt beter.
Ah okee, andere tandsymptomen zijn juist wegquote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:05 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Jup herkenbaar. Inslapen is hier weer lastig. Dus van 20u tot 23u wordt ze meermaals huilerig wakker. 's Nachts met de voeding is het ook huilerig en weer inslapen duurt langer. Dat is bij bug echt een teken van een tandje. Ik begrijp dat er met 8 maanden ook weer een slaapregressie is ivm mentale ontwikkelingen. Wellicht is dat het? Anyhow, baby's en slapen ammirite.![]()
Laatst wel een fijn 5-delig Engelstalig blog gelezen over baby's en slaap.
https://www.psychologytod(...)thod-and-development
Gaf me weer goede moed dat bug helemaal geen afwijkend slaappatroon heeft en maakt dat ik het allemaal wat kan relativeren wanneer ik voor de derde keer naar boven ga.
Al een beetje gezegd door de rest, maar werk interesseert me nu echt heel weinig. Ik vind het knap dat voorheen mannen soms na 2 dagen alweer gingen werken. Ik moet er echt niet aan denken zeg.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 09:44 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Lijkt me lastig, hoe doe je dit als je overdag werkt ?
Dan hoor je wel heel fit te zijn om het werk goed te kunnen doen
Dat klinkt heerlijk, 5 uur lang kunnen slapen. Gaf je borstvoeding? Hoe deed je dat als je baby dan komt voor voeding?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 11:31 schreef CaVaBien het volgende:
Gefeliciteerd Lenny!
Hier hadden wij ook een huilende baby. Was ook honger, maar als onervaren moeder begreep ik dat niet
Mijn man en ik hadden omstebeurt 'wakkerdiensten'. Zo kon ik slapen van 21 tot 2 uur en hij vanaf 2 uurAls pas bevallen vrouw heb je echt je rust nodig tussendoor.
4 nachten? Wow. Dat huilen is hier ook wel. Gewoon niet meer weten hoe je kunt slapen.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 11:40 schreef -Mellow- het volgende:
Gefeliciteerd Lenny!
Oh jee ja, rust als pas bevallen vrouw. Ik had het niet. De eerste vier nachten vrijwel zonder slaap. Ik kon alleen nog maar huilen.
Dat scheelde zeker.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 19:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat klinkt heerlijk, 5 uur lang kunnen slapen. Gaf je borstvoeding? Hoe deed je dat als je baby dan komt voor voeding?
Ik heb eigenlijk nog steeds het gevoel dat ik nog niet heb bijgeslapenquote:Op zaterdag 4 januari 2020 19:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
4 nachten? Wow. Dat huilen is hier ook wel. Gewoon niet meer weten hoe je kunt slapen.
Wat heb je gedaan zodat je uiteindelijk wel weer kon bijslapen? Of ging dat vanzelf?
Dat scheelt een hoop, als de borstvoeding op gang komt. Hoe is jullie nacht gegaan?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 19:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft vandaag overdag 2,5 uur geslapen. Klinkt niet veel maar dat is het gevoelsmatig wel. Hopelijk gaan we een rustige nacht tegemoet.
De borstvoeding gaat sinds vandaag ook eindelijk de goede kant op dus dat is fijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |