abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 januari 2020 @ 10:05:28 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_190870335
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:04 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Niet erg he als ik toch hier blijf posten ? Hier gaan we tenminste normaal met elkaar om
Nee hoor, zolang het een beetje ontopic en respectvol blijft mag iedereen meeposten :)
disclaimer
pi_190870368
Bas sliep van 20:00 - 05:00 vandaag. Toen gevoed en toen kwam hij om rond 8 uur vanmorgen weer. Ik heb zoveel geslapen, dat ben ik echt niet meer gewend :o.
pi_190870381
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:09 schreef douche-eendje het volgende:
Bas sliep van 20:00 - 05:00 vandaag. Toen gevoed en toen kwam hij om rond 8 uur vanmorgen weer. Ik heb zoveel geslapen, dat ben ik echt niet meer gewend :o.
Merk je dat aan een baby als hij zoveel geslapen heeft ?
pi_190870456
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:11 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Merk je dat aan een baby als hij zoveel geslapen heeft ?
Nee niet echt want hij slaapt nu alweer. Baby's slapen gewoon echt heel, heel veel. Maar als ouder merk je het wel, goede nachtrust zorgt er toch wel voor dat je wat gezelliger bent en meer energie hebt.
Bas is niet echt een nachtelijke doorslaper, normaal gaat hij rond 19:30 naar bed en komt dan rond 23, 03 en 06 voor een voeding.
pi_190870503
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:18 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Nee niet echt want hij slaapt nu alweer. Baby's slapen gewoon echt heel, heel veel. Maar als ouder merk je het wel, goede nachtrust zorgt er toch wel voor dat je wat gezelliger bent en meer energie hebt.
Bas is niet echt een nachtelijke doorslaper, normaal gaat hij rond 19:30 naar bed en komt dan rond 23, 03 en 06 voor een voeding.
Dat breekt je toch op ? als mens heb je ook je rust nodig...
pi_190870568
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:22 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat breekt je toch op ? als mens heb je ook je rust nodig...
Moe-der, het zegt al genoeg :+
pi_190870590
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:29 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Moe-der, het zegt al genoeg :+
;) Das waar, mannen zijn over het algemeen meer zielepieten en dat zeg ik als man ;)
  Moderator zaterdag 4 januari 2020 @ 11:13:03 #258
447051 crew  Peejtur
pi_190871061
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:32 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

;) Das waar, mannen zijn over het algemeen meer zielepieten en dat zeg ik als man ;)
Ik kan het als vader ook wel merken hoor :') :P
pi_190871072
Lenny, gefeliciteerd!! En ik deel wat Ceviche zegt. Bij ons was het ook honger en toen ik meer ging kolven en wat bijvoeding gaf, hadden we geen kind meer aan haar. Volle buik, blije baby hier. En op dag 3 kwam bij ons ook de eerste lading poep eruit en de verhouding poep/baby was ongeveer 50/50. :') Geen wonder dat de tranen rijkelijk vloeide. Ik deel ook de 'laat haar vooral slapen'. Bevallen is zo'n fysieke en mentale uitputtingsslag. En je moederbrein staat 100% op scherp. Af en toe pauze daarvan is heel fijn. Verschoon de luiers, doe het boeren en zorg voor een moment elke dag voor een ongestoorde warme douche en haar koffie drinken als het nog warm is. Daar had ik persoonlijk ontzettend veel behoefte aan. :') Hoe is het voor je om vader te zijn?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_190871264
Gefeliciteerd Lenny!
Hier hadden wij ook een huilende baby. Was ook honger, maar als onervaren moeder begreep ik dat niet :')

Mijn man en ik hadden omstebeurt 'wakkerdiensten'. Zo kon ik slapen van 21 tot 2 uur en hij vanaf 2 uur :P Als pas bevallen vrouw heb je echt je rust nodig tussendoor.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 11:37:25 #261
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190871339
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:09 schreef douche-eendje het volgende:
Oh wat lekker O+
Heb je Bas laatst nog op t potje gezet?

Hier gaan de nachten wat beter. Dochter wil nog evenveel drinken, maar ik kan opeens zelf beter inslapen na een voeding. Ze slaapt tegenwoordig ook op een schapenvacht en ik heb t idee dat ze daar lekkerder van slaapt. En door de zachte verhoging kan ik haar nu ook de andere borst geven zonder dat ik haar naar mijn andere zijkant hoef te verplaatsen. Dat scheelt zo enorm voor ons allebei :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zaterdag 4 januari 2020 @ 11:40:59 #262
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190871377
Gefeliciteerd Lenny!

Oh jee ja, rust als pas bevallen vrouw. Ik had het niet. De eerste vier nachten vrijwel zonder slaap. Ik kon alleen nog maar huilen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190871426
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 11:37 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Oh wat lekker O+
Heb je Bas laatst nog op t potje gezet?

Hier gaan de nachten wat beter. Dochter wil nog evenveel drinken, maar ik kan opeens zelf beter inslapen na een voeding. Ze slaapt tegenwoordig ook op een schapenvacht en ik heb t idee dat ze daar lekkerder van slaapt. En door de zachte verhoging kan ik haar nu ook de andere borst geven zonder dat ik haar naar mijn andere zijkant hoef te verplaatsen. Dat scheelt zo enorm voor ons allebei :)
Nee nog niet, ik ben een beetje zoekende of ik een patroon kan vinden in welke verschoning het is. Hij doet het namelijk niet bij alle verschoningen. Wel merken we dat hij sowieso poep in zijn luier echt Vreselijk Vervelend vind.
Fijn dat de nachten bij jullie ook beter gaan! Voed je liggend? Hier lukt het ook met doorrol naar mijn andere borst, zo chill.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 14:28:30 #264
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190874003
Ja de droomvoedingen doe ik liggend.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 15:19:41 #265
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190874915
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 11:14 schreef Rebubbled het volgende:
Lenny, gefeliciteerd!! En ik deel wat Ceviche zegt. Bij ons was het ook honger en toen ik meer ging kolven en wat bijvoeding gaf, hadden we geen kind meer aan haar. Volle buik, blije baby hier. En op dag 3 kwam bij ons ook de eerste lading poep eruit en de verhouding poep/baby was ongeveer 50/50. :') Geen wonder dat de tranen rijkelijk vloeide. Ik deel ook de 'laat haar vooral slapen'. Bevallen is zo'n fysieke en mentale uitputtingsslag. En je moederbrein staat 100% op scherp. Af en toe pauze daarvan is heel fijn. Verschoon de luiers, doe het boeren en zorg voor een moment elke dag voor een ongestoorde warme douche en haar koffie drinken als het nog warm is. Daar had ik persoonlijk ontzettend veel behoefte aan. :') Hoe is het voor je om vader te zijn?
Haha ja wat een berg poep :') zat tot z'n navel onder. De kraamzorg zei dat ze het nog nooit zo erg had gezien :')

Koert begint nu soort van te tijgeren. Alleen achteruit tot nu toe. Kruipt wel lekker over ons heen. Afgelopen nachten wordt hij wel steeds huilerig wakker 's nachts -O- hij is nu bijna 8 maanden. Herkenbaar voor iemand?
  FOK!fossiel zaterdag 4 januari 2020 @ 16:49:15 #266
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190876021
Hier weer een beetje koortsige baby, maar ze drinkt nog prima en is gelukkig over het algemeen gewoon blij.

Wat vermoeiender is, is dat ze bij het in slaap vallen haar speen uitspuugt omdat ze niet lekker door haar (verstopte) neus ademt, om vervolgens 'boos' te worden omdat ze haar speen kwijt is, als je die weer geeft spuugt ze 'm weer uit waarna ze weer gaat piepen omdat ze haar speen kwijt is etc etc etc :D

(Als het straks 'bedtijd' is ga ik maar weer een keertje stomen in de badkamer ;)
Chick on a mission
pi_190876853
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 15:19 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Haha ja wat een berg poep :') zat tot z'n navel onder. De kraamzorg zei dat ze het nog nooit zo erg had gezien :')

Koert begint nu soort van te tijgeren. Alleen achteruit tot nu toe. Kruipt wel lekker over ons heen. Afgelopen nachten wordt hij wel steeds huilerig wakker 's nachts -O- hij is nu bijna 8 maanden. Herkenbaar voor iemand?
Jup herkenbaar. Inslapen is hier weer lastig. Dus van 20u tot 23u wordt ze meermaals huilerig wakker. 's Nachts met de voeding is het ook huilerig en weer inslapen duurt langer. Dat is bij bug echt een teken van een tandje. Ik begrijp dat er met 8 maanden ook weer een slaapregressie is ivm mentale ontwikkelingen. Wellicht is dat het? Anyhow, baby's en slapen ammirite. :')

Laatst wel een fijn 5-delig Engelstalig blog gelezen over baby's en slaap.
https://www.psychologytod(...)thod-and-development
Gaf me weer goede moed dat bug helemaal geen afwijkend slaappatroon heeft en maakt dat ik het allemaal wat kan relativeren wanneer ik voor de derde keer naar boven ga.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_190877946
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 09:20 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Hier ook gehad, bleek achteraf toch honger te zijn geweest.
En onze zoon poepte de eerste dag meconium, maar de normale poep kwam niet. Toen heeft hij een hele nacht gekrijst ;( bij jullie vast niet van toepassing maar ik dacht ik deel het even :+
En slaap is echt heel belangrijk, vooral voor je vriendin. Inderdaad overdag proberen te slapen als de baby slaapt, of om beurten.
En gefeliciteerd! Het went en wordt echt beter.
Mijn vriendin heeft vandaag overdag 2,5 uur geslapen. Klinkt niet veel maar dat is het gevoelsmatig wel. Hopelijk gaan we een rustige nacht tegemoet.

De borstvoeding gaat sinds vandaag ook eindelijk de goede kant op dus dat is fijn.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:22:05 #269
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190878078
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:05 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Jup herkenbaar. Inslapen is hier weer lastig. Dus van 20u tot 23u wordt ze meermaals huilerig wakker. 's Nachts met de voeding is het ook huilerig en weer inslapen duurt langer. Dat is bij bug echt een teken van een tandje. Ik begrijp dat er met 8 maanden ook weer een slaapregressie is ivm mentale ontwikkelingen. Wellicht is dat het? Anyhow, baby's en slapen ammirite. :')

Laatst wel een fijn 5-delig Engelstalig blog gelezen over baby's en slaap.
https://www.psychologytod(...)thod-and-development
Gaf me weer goede moed dat bug helemaal geen afwijkend slaappatroon heeft en maakt dat ik het allemaal wat kan relativeren wanneer ik voor de derde keer naar boven ga.
Ah okee, andere tandsymptomen zijn juist weg :P sowieso is het nu ineens drama als ik de kamer uitloop dus ik dacht misschien heeft het te maken met een soort verlatingsangst (ook al ligt hij nu tussen ons in in bed). Ik ga vanavond een paracetamol proberen.

Lenny, fijn dat ze wat heeft kunnen bijslapen :) ik weet nog dat ik ook zo'n slaaptekort had en m'n vriend zei dat hij zo moe was :') toen niks van gezegd want ik vond dat dat inderdaad zo zou kunnen zijn, maar achteraf dacht ik: ja hallo, wie heeft hier nou een kind gebaard }:|
Sowieso was ik behoorlijk pissig op vrijwel iedereen dus ik raad iedereen aan toch vooral te gaan slapen als je de mogelijkheid hebt :+
pi_190878096
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 09:44 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Lijkt me lastig, hoe doe je dit als je overdag werkt ?
Dan hoor je wel heel fit te zijn om het werk goed te kunnen doen
Al een beetje gezegd door de rest, maar werk interesseert me nu echt heel weinig. Ik vind het knap dat voorheen mannen soms na 2 dagen alweer gingen werken. Ik moet er echt niet aan denken zeg.

Ik neem komende week ook nog vrij. Dan zie ik 13 januari wel of ik weer zin heb. Zo niet, dan gaat er nog een verlofweek aan. Kan mij het schelen. :9

Overigens is het werk wat ik doe niet iets als verkeersleiding of neurochirurg, maar als ik niet scherp ben kan ik beter niet komen. Er hangt toch best veel vanaf.
pi_190878152
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 11:31 schreef CaVaBien het volgende:
Gefeliciteerd Lenny!
Hier hadden wij ook een huilende baby. Was ook honger, maar als onervaren moeder begreep ik dat niet :')

Mijn man en ik hadden omstebeurt 'wakkerdiensten'. Zo kon ik slapen van 21 tot 2 uur en hij vanaf 2 uur :P Als pas bevallen vrouw heb je echt je rust nodig tussendoor.
Dat klinkt heerlijk, 5 uur lang kunnen slapen. Gaf je borstvoeding? Hoe deed je dat als je baby dan komt voor voeding?
pi_190878183
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 11:40 schreef -Mellow- het volgende:
Gefeliciteerd Lenny!

Oh jee ja, rust als pas bevallen vrouw. Ik had het niet. De eerste vier nachten vrijwel zonder slaap. Ik kon alleen nog maar huilen.
4 nachten? Wow. Dat huilen is hier ook wel. Gewoon niet meer weten hoe je kunt slapen.

Wat heb je gedaan zodat je uiteindelijk wel weer kon bijslapen? Of ging dat vanzelf?
pi_190878437
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat klinkt heerlijk, 5 uur lang kunnen slapen. Gaf je borstvoeding? Hoe deed je dat als je baby dan komt voor voeding?
Dat scheelde zeker.
Ik kolfde toen (niet geheel vrijwillig trouwens, baby hapte niet aan, dus ik heb de eerste 2 maanden fulltime gekolfd). Partner gaf flesjes met moedermelk terwijl ik even kon slapen.

Overdag kolfde ik elke 2/3 uur en in de nacht elke 5/6 uur.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:53:15 #274
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190879597
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

4 nachten? Wow. Dat huilen is hier ook wel. Gewoon niet meer weten hoe je kunt slapen.

Wat heb je gedaan zodat je uiteindelijk wel weer kon bijslapen? Of ging dat vanzelf?
Ik heb eigenlijk nog steeds het gevoel dat ik nog niet heb bijgeslapen :')
Je went r n beetje aan denk ik. Komt gewoon in n soort overlevingsstand terecht. Nu slaap ik de ene nacht vrijwel niet, de andere tussen de voedingen door relatief ok. Maar ik ben sowieso geen makkelijke slaper.
Mijn vriend neemt gelukkig ook n flink deel van de zorg op zich en dat is wel echt mijn redding.

Maar man, ik zou echt best wat over hebben voor gewoon weer eens een hele nacht slapen O+
  zondag 5 januari 2020 @ 10:11:37 #275
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_190886341
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft vandaag overdag 2,5 uur geslapen. Klinkt niet veel maar dat is het gevoelsmatig wel. Hopelijk gaan we een rustige nacht tegemoet.

De borstvoeding gaat sinds vandaag ook eindelijk de goede kant op dus dat is fijn.
Dat scheelt een hoop, als de borstvoeding op gang komt. Hoe is jullie nacht gegaan?

Het doorslapen van Bas was een eenmalige aardigheid voor zijn ouders vermoed ik. Vannacht kwam hij weer braaf om de 3-4 uur voor een voeding en na de voeding van 03:00 had hij hele verhalen te vertellen inclusief het uiterste volume van zijn stembanden testen. Heel leuk, maar niet snachts :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')