Een dag een keer niet helemaal uitkomen is volgens mij niet zo’n probleem toch?quote:Op donderdag 2 januari 2020 15:07 schreef Keroppi het volgende:
Hmm ik neem me elke keer voor om niet in de app van de kinderopvang te kijken. Nu zie ik dat ze haar om de drie uur een flesje hebben gegeven terwijl ik had aangegeven dat we tegenwoordig 4 (of als ze echt hongerig is 3.5 uur) willen aanhouden.
En nu vraag ik me af of ze het zo hebben gedaan omdat ze nog de oude instructies aanhouden (ze hebben een bord met alle 'schema's' van de kindjes) of omdat ze na drie uur echt hongerig was...
En dat vind ik echt het hele grote nadeel van kunstvoeding, dat er een max aan zit en ik niet meer onbeperkt kan voeden, wat voor vanavond dus niet handig uit gaat komen
Liefdesleven?quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:02 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik werk voornamelijk voor het geld momenteel. Maar ik weet dat ik de zin in werken wel weer terug kan vinden. Hoop dat dat snel komt. Deze kerstvakantie is in dat opzicht wel een periode van bezinning geweest. Het moet straks echt anders qua werk: niet dat gevoel dat je op twee fronten steken laat vallen omdat je ze niet allebei 100% kan doen.
Een goed nieuw jaar allen! Mijn jongetje was bij opa en oma aan het logeren tijdens de jaarwisseling en heeft daar goed geslapen![]()
De man en ik vonden het best een grote stap. Maar het was toch ook wel prettig om niet bezig te hoeven met voeden/verschonen/in slaap krijgen terwijl we bij vrienden waren, en daarna om lekkeruit te kunnen slapen. En goed voor ons liefdesleven wat behoorlijk stil ligt sinds de zwangerschap.
Tuurlijk is het eigenlijk geen probleem voor een keertjequote:Op donderdag 2 januari 2020 16:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Een dag een keer niet helemaal uitkomen is volgens mij niet zo’n probleem toch?
Ik dacht dat de echte max bij een liter per dag zat?
En heb je niet wat achter de hand nog in de vriezer?
Als er onverhoopt er dingen zich voordoen heb je met je salaris altijd een buffertjequote:Op donderdag 2 januari 2020 20:51 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ben op werk ook aan het opbouwen, maar we zouden het ook prima redden zonder mijn salaris. Dus dat zorgt ook voor veel twijfels.
Ticootje, geen schriftje hier maar een app. Krijg het verslag daarin digitaal en ook nog per mail en zo af en toe staat er een foto van Bas in de app
Ook afmelden, ruildagen etc staan daar in
Hongerquote:Op donderdag 2 januari 2020 20:27 schreef Ticootje het volgende:
En? Was het honger of communicatie?
Werken jullie trouwens met een kinderdagverblijfschriftje?
WSS niet onafhankelijk genoeg om op je zelf te kunnen wonenquote:Op donderdag 2 januari 2020 21:03 schreef CaVaBien het volgende:
Wij zouden het als het goed is financieel ook redden vanaf dit jaar, maar huisvrouw zijn is niet helemaal mijn ding. Ik moet wel op zoek naar ander werk, want ik word van mijn huidige werk niet helemaal blij
Ik werkte 24 uur voor de zwangerschap, heb na mijn verlof verminderd naar 16 uur. Ik ga het weer verhogen naar 24 uur nadat M 1 jaar is.
Ik werk weinig en verdien dus ook weinig, maar dat beetje dat ik verdien maakt mij wel onafhankelijk. Daarnaast vind ik het fijn om ook even een collega te zijn ipv moeder/vrouw en andere mensen te zien.
Die situatie is niet van toepassingquote:Op donderdag 2 januari 2020 21:04 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
WSS niet onafhankelijk genoeg om op je zelf te kunnen wonen![]()
Niet dat je het zou willen denk ik..
Maar dat heeft toch ook mooie dingen.quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:07 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Die situatie is niet van toepassing
Onafhankelijk in de zin van dat ik geen geld hoef te vragen/ verantwoording hoef af te leggen aan partner en gewoon mijn ding kan doen.
Wat voor onverhoopte dingen bedoel je?quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:02 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Als er onverhoopt er dingen zich voordoen heb je met je salaris altijd een buffertje
Wasmachine stuk, een boete die je oploopt omdat je (per ongeluk) door rood rijd.quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:21 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wat voor onverhoopte dingen bedoel je?
J en ik hebben netto min of meer een gelijk inkomen, maar dat wil niet zeggen dat we dan maar ieder gewoon zn ding kan doen zonder dat even te overleggen. Het is ons inkomen en daar draaien we een gezin mee.quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:07 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Die situatie is niet van toepassing
Onafhankelijk in de zin van dat ik geen geld hoef te vragen/ verantwoording hoef af te leggen aan partner en gewoon mijn ding kan doen.
En juist dat heeft toch ook zijn mooie kanten ?quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
J en ik hebben netto min of meer een gelijk inkomen, maar dat wil niet zeggen dat we dan maar ieder gewoon zn ding kan doen zonder dat even te overleggen. Het is ons inkomen en daar draaien we een gezin mee.
Het zou wel heel krom zijn als ik van mijn geld gewoon kon doen en laten wat ik maar wilde.
Ik denk dat dat geen verband met elkaar houdt.quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:45 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
En juist dat heeft toch ook zijn mooie kanten ?
Ik denk dat als de overheid verplicht stelde dat huwelijken/samenwonenden verplicht waren om in gemeenschap van goederen te trouwen/samenwonen dat er minder scheidingen waren, dus minder woningnood en minder gezeur omtrent kinderhulp.
Waarom achterhaald ?quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk dat dat geen verband met elkaar houdt.
Sowieso denk in dat trouwen een achterhaald idee is. Net als dat mensen monogaam zouden zijn.
Deze discussie hoeft in dit topic niet gevoerd te worden. Bedanktquote:Op donderdag 2 januari 2020 21:53 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Waarom achterhaald ?
Als je dit los laat wat al een poos gedaan is, dan heb je helemaal geen moraal meer.
Sowieso is NL een zinkend schip aan het worden als het gaat om moraliteit, dus ik weet niet wat er zo mooi aan samenwonen is zonder trouwen.
Ik denk een gedeeld gevoel van liefde en respect voor elkaar veel belangrijker is dan wel of niet een papiertje tekenen bij de gemeente.quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:53 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Waarom achterhaald ?
Als je dit los laat wat al een poos gedaan is, dan heb je helemaal geen moraal meer.
Sowieso is NL een zinkend schip aan het worden als het gaat om moraliteit, dus ik weet niet wat er zo mooi aan samenwonen is zonder trouwen.
Dat is waar : Kinderen denken niet van : Zo, knap dat mijn ouders nog bij elkaar blijven ondanks als die dreigementen dit en dat.quote:Op donderdag 2 januari 2020 22:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk een gedeeld gevoel van liefde en respect voor elkaar veel belangrijker is dan wel of niet een papiertje tekenen bij de gemeente.
Een getrouwd stel dat getrouwd blijft ondanks de liefde verloren is gegaan lijkt mij alles behalve mooi. Ik denk dat het fijn is dat we in een maatschappij leven waarin je dan kunt besluiten om elk zn eigen weg weer te gaan en dat beiden weer kans hebben op nieuw geluk.
Om dan even ontopic te komen, kinderen vinden het altijd erg vervelend als papa en mama niet meer samen zijn, maar het zou hen meer schaden om in een giftige omgeving op te groeien.
Dat is toch prima als dat jullie afspraak is.quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
J en ik hebben netto min of meer een gelijk inkomen, maar dat wil niet zeggen dat we dan maar ieder gewoon zn ding kan doen zonder dat even te overleggen. Het is ons inkomen en daar draaien we een gezin mee.
Het zou wel heel krom zijn als ik van mijn geld gewoon kon doen en laten wat ik maar wilde.
Nee, daar werk ik niet voor en dat is gelukkig ook niet nodig. Eerder voor dingen als nieuwe badkamer, net een vouwwagen gekocht etc.quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:40 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Wasmachine stuk, een boete die je oploopt omdat je (per ongeluk) door rood rijd.
Ik heb de baby neusspray (zoutoplossing) van het huismerk van Etos en Trekpleister gebruikt. Vond die van Etos beter werken, maar voor hetzelfde geld komen ze uit dezelfde fabriek en is er geen wezelijk verschil.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 09:49 schreef June. het volgende:
Hebben jullie tips qua neusdruppels of spray? En dan moet het nog in de neusgaten. Hoe dan?
Ja maar de dingen die ik noemde kunnen wel een keer voorkomen en dan is het toch handig om een buffertje te hebbenquote:Op vrijdag 3 januari 2020 09:31 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nee, daar werk ik niet voor en dat is gelukkig ook niet nodig. Eerder voor dingen als nieuwe badkamer, net een vouwwagen gekocht etc.
Ik kookte de opzetstukjes uit na gebruikquote:Op vrijdag 3 januari 2020 13:54 schreef Keroppi het volgende:
Ik heb dat Otrivin ding hier liggen maar nog niet gebruikt. Moet je daar echt steeds nieuwe opzetstukjes voor gebruiken of maken jullie ze gewoon schoon?
Hier ook gehad, bleek achteraf toch honger te zijn geweest.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 07:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens. De eerste nachten vallen niet mee zeg.
Ik heb zo'n 8 uur geslapen in 72 uur. Mijn vriendin ongeveer de helft.
De eerste nacht vooral bezorgd en vol spanning e.d. Maar de afgelopen nacht was onze dochter lang ontroostbaar. Geen idee wat er loos was, maar je wordt er behoorlijk moedeloos van.
Hopelijk vandaag overdag wat uurtjes slaap pakken.
Lijkt me lastig, hoe doe je dit als je overdag werkt ?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 07:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens. De eerste nachten vallen niet mee zeg.
Ik heb zo'n 8 uur geslapen in 72 uur. Mijn vriendin ongeveer de helft.
De eerste nacht vooral bezorgd en vol spanning e.d. Maar de afgelopen nacht was onze dochter lang ontroostbaar. Geen idee wat er loos was, maar je wordt er behoorlijk moedeloos van.
Hopelijk vandaag overdag wat uurtjes slaap pakken.
Dudequote:Op zaterdag 4 januari 2020 09:44 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Lijkt me lastig, hoe doe je dit als je overdag werkt ?
Dan hoor je wel heel fit te zijn om het werk goed te kunnen doen
Ah oke, ja ik heb totaal geen ervaring met baby'squote:Op zaterdag 4 januari 2020 09:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Dudede baby is 3 dagen oud. En daarbij weet je niet wat lenny voor werk doet. Heeft ie andere prioriteiten aan zijn hoofd nu. En zijn de meeste werkgevers tegenwoordig wel begripvol naar kersverse ouders.
Ow ik dacht hersenchirurg en vandaag stond die eene superbelangrijke OK in zijn agenda toch?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:00 schreef Mariposas het volgende:
Lenny is luchtverkeersleider, gewoon aan de slag vandaag.
Nee, dat vermoeden had ik al een beetjequote:Op zaterdag 4 januari 2020 09:59 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ah oke, ja ik heb totaal geen ervaring met baby's
Niet erg he als ik toch hier blijf posten ? Hier gaan we tenminste normaal met elkaar omquote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, dat vermoeden had ik al een beetje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |