abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190615407
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2019 17:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Even goed lezen voordat je je zo opwindt. Ik zeg dat het op dezelfde signalen werkt, niet dat de wijze waarop gelijk is. Daarnaast zijn er zat hobby's en activiteiten (gokken, seks, sport) die meer potentie tot verslaving hebben dan mdma.
Oh ja absoluut. Ik had een keer een discussie met een vriend, hij is ietwat anti-drugs, over dat het geluk dat je ervaart tijdens MDMA hetzelfde geluk is als je bijvoorbeeld een diploma haalt oid. Hij was zwaar geïrriteerd, maar uiteindelijk is het dezelfde neurochemie :P

Serotonine is gewoon serotonine.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 23 december 2019 @ 18:13:42 #152
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190615944
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2019 17:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Even goed lezen voordat je je zo opwindt. Ik zeg dat het op dezelfde signalen werkt, niet dat de wijze waarop gelijk is
Alsnog niet waar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 23 december 2019 @ 18:18:35 #153
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_190616020
quote:
7s.gif Op maandag 23 december 2019 18:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alsnog niet waar.
Serotonine door biivoorbeeld het winnen van een wedstrijd is anders dan serotonine door mdma in jouw beleving? Biologisch gezien is het echt hetzelfde stofje hoor. In werkelijkheid zijn neurotransmitters de enige echt verslavende stoffen. En die kunnen vrijkomen door van alles, zowel stoffen als handelingen, waardoor ook van alles verslavend kan werken.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 23 december 2019 @ 18:25:13 #154
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190616124
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2019 18:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Serotonine door biivoorbeeld het winnen van een wedstrijd is anders dan serotonine door mdma in jouw beleving? Biologisch gezien is het echt hetzelfde stofje hoor.
Incorrect. 'Biologisch gezien' (wat dat dan ook mag betekenen) is de werking afhankelijk van de dosering. Dat het vrijkomt is nog niet eens de helft van het verhaal. Bovendien zijn er ook nog weer andere processen die starten bij verschillende omstandigheden die weer andere (soms beperkende) invloeden hebben.

Nee, op geen enkele manier zijn die dingen vergelijkbaar als je iets dieper kijkt dan een woordenboek. Je maakt een zwak argument gebaseerd op semantiek en doet net alsof dat niet zo is.
  maandag 23 december 2019 @ 19:25:11 #155
pi_190616969
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2019 18:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Incorrect. 'Biologisch gezien' (wat dat dan ook mag betekenen) is de werking afhankelijk van de dosering. Dat het vrijkomt is nog niet eens de helft van het verhaal. Bovendien zijn er ook nog weer andere processen die starten bij verschillende omstandigheden die weer andere (soms beperkende) invloeden hebben.

Nee, op geen enkele manier zijn die dingen vergelijkbaar als je iets dieper kijkt dan een woordenboek. Je maakt een zwak argument gebaseerd op semantiek en doet net alsof dat niet zo is.
:D Verzin nou geen dingen over biologie, dat red je niet tegen mij.

Neurotransmitters worden losgelaten via een treshold systeem. Wanneer de spanning hoog genoeg is om de synaptische spleet te overbruggen, wordt de signaalstof overgedragen naar het volgende neuron. Hoe sterk dit wordt gevoeld is afhankelijk van de frequentie en het aantal betrokken neuronen, net zoals pijn en ander fysiek gevoel ook verschillen in intensiteit kent.

Een neurotransmitter dat zich anders gedraagt afhankelijk van de reden dat het is opgewekt vind ik best een grappig ideetje van je hoor, mijn voorstel is dat je er een bron bij probeert het te zoeken om het nog leuker te maken voor me.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_190617288
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 14:54 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

De straffen op gebruik van drugs moeten dus hoger. Bedrijven zouden verplicht moeten zijn om werknemers die gebruiken en dus een gewelddadige drugsindustrie sponsoren, te ontslaan. Geloof mij maar, streng genoeg straffen helpt.
In Indonesië is er een gigantische party scene met drugs ondanks de enorm strenge straffen die erop staan (voor handelaren zelfs de doodstraf). Ondanks dat gaat het gewoon maar door. Wat je zegt klopt dus totaal niet.
  maandag 23 december 2019 @ 19:46:35 #157
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190617290
quote:
10s.gif Op maandag 23 december 2019 19:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Een neurotransmitter dat zich anders gedraagt afhankelijk van de reden dat het is opgewekt
Als je denkt dat ik dat zeg kun je niet lezen. Ik heb nota bene nog iets cursief voor je gemaakt.
  maandag 23 december 2019 @ 20:37:52 #158
pi_190618469
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2019 19:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als je denkt dat ik dat zeg kun je niet lezen. Ik heb nota bene nog iets cursief voor je gemaakt.
Even terug naar het begin. Jij beweert dat het "op geen enkele manier vergelijkbaar is". Dat is gewoon gelul. Het mechanisme is gelijk en de dosering beïnvloedt de intensiteit, niet het mechanisme zelf. Wat je precies voelt is vooral afhankelijk van de cocktail aan neurotransmitters en wat andere zaken, maar serotonine gedraagt zich niet anders als het chemisch is opgewekt.
  maandag 23 december 2019 @ 21:01:07 #159
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190619036
quote:
7s.gif Op maandag 23 december 2019 20:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

maar serotonine gedraagt zich niet anders als het chemisch is opgewekt.
Nogmaals, dat is niet wat ik zeg. Ik kap er mee, je kunt gewoon niet lezen.
  maandag 23 december 2019 @ 21:03:57 #160
pi_190619109
quote:
7s.gif Op maandag 23 december 2019 21:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nogmaals, dat is niet wat ik zeg. Ik kap er mee, je kunt gewoon niet lezen.
Dat selectief quoten gaat je ook niet redden. Je lult gewoon maar wat, ik kopieer letterlijk wat je zelf hebt gezegd en daar reageer je niet op. Doorzichtig en zwak. Doei.
pi_190620421
zwaar strafen heeft nog nooit een drugsscene beeindigd.
  maandag 23 december 2019 @ 21:53:30 #162
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190620489
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 13:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

heeft hier toch niks mee te maken. hier kan je gewoon legaal naar een koffieshop en wiet kopen. dat heeft een bepaalde invloed op het gebruik. maakt niet uit of het technisch gezien legaal is of gedoogd.
Natuurlijk maakt dat uit. Gedogen maakt het nog steeds een grotere drempel. Het is heel simpel en keer op keer bewezen dat drempels wegnemen het gebruik vergroot.
  maandag 23 december 2019 @ 21:53:58 #163
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190620498
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 13:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

integendeel. landen waar wordt gedecriminaliseerd, en de aandacht verschuift naar voorlichting en verantwoord gebruik, hebben vele malen minder gebruikers en problemen met criminaliteit.
Maar dat is dus geen legalisatie.
  maandag 23 december 2019 @ 21:55:50 #164
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190620528
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 13:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

integendeel. landen waar wordt gedecriminaliseerd, en de aandacht verschuift naar voorlichting en verantwoord gebruik, hebben vele malen minder gebruikers en problemen met criminaliteit.

raar dat je dat niet weet.
BREAKING: DINGEN NIET MEER STRAFBAAR MAKEN ZORGT VOOR MINDER STRAFBARE FEITEN BREEK
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_190623269
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2019 21:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt dat uit. Gedogen maakt het nog steeds een grotere drempel. Het is heel simpel en keer op keer bewezen dat drempels wegnemen het gebruik vergroot.
het vraagt om een totaal aanpak. legaliseren, op een of andere manier, is daar onderdeel van.
en ons gedogen heeft helemaal geen drempel, wat is die drempel dan?
pi_190623275
quote:
3s.gif Op maandag 23 december 2019 21:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar dat is dus geen legalisatie.
wat is het verschil?
pi_190623282
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 21:55 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

BREAKING: DINGEN NIET MEER STRAFBAAR MAKEN ZORGT VOOR MINDER STRAFBARE FEITEN BREEK
precies.
pi_190623555
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 00:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

wat is het verschil?
Of het verboden is of niet.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_190623571
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 00:53 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Of het verboden is of niet.
goed punt
  dinsdag 24 december 2019 @ 01:02:54 #170
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190623613
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 21:55 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Nou ja, dingen niet meer strafbaar maken waar andere mensen geen last van hadden, mits enigszins gematigd gebruikt, zorgt voor minder BELANGRIJKERE strafbare feiten. Dat iemand zichzelf naar de klote helpt is meer een volksgezondheidsissue dan een crimineel issue.

Hoe is het trouwens dat het volk wat vaak loopt te mekkeren om hogere accijnzen op sigaretten en alcohol hier ineens een probleem mee zou hebben?
pi_190623655
Waarom zou de bevolking geen last hebben van cocaïne misbruik?
  dinsdag 24 december 2019 @ 01:13:00 #172
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190623681
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 01:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
Waarom zou de bevolking geen last hebben van cocaïne misbruik?
Zullen ze zeker hebben, net als nu en net als nu met alcoholmisbruik.

Wat zou het helpen als je gebruikers bestempelt als crimineel echter?
pi_190624830
Ehh om de overlast terug te dringen? En D66 wil 't legaliseren he, niet decriminalizeren. Sowieso is decriminalizeren top zoals we nu doen bij heroïne en andere zeer verslavende shit. Als je tegen een recrrationele coke snuiver zegt dat je je zorgen maakt en hem of haar wilt helpen me afkicken lacht ie je waarschijnlijk uit.
  dinsdag 24 december 2019 @ 09:03:59 #174
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190625344
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 07:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ehh om de overlast terug te dringen? En D66 wil 't legaliseren he, niet decriminalizeren. Sowieso is decriminalizeren top zoals we nu doen bij heroïne en andere zeer verslavende shit. Als je tegen een recrrationele coke snuiver zegt dat je je zorgen maakt en hem of haar wilt helpen me afkicken lacht ie je waarschijnlijk uit.
Zoals ik het opvat is legaliseren bedoeld om de achterliggende criminaliteit een halt toe te roepen, aangezien die dan geen of op zijn minst een veel kleinere markt nog maar hebben. Scheelt je verder ook opsporingscapaciteit en bij rechtspraak die je voor nuttigere zaken in kunt zetten.
pi_190625437
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 09:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zoals ik het opvat is legaliseren bedoeld om de achterliggende criminaliteit een halt toe te roepen, aangezien die dan geen of op zijn minst een veel kleinere markt nog maar hebben. Scheelt je verder ook opsporingscapaciteit en bij rechtspraak die je voor nuttigere zaken in kunt zetten.
Ja maar voor de duizendste keer, criminelen houden zich niet aan landgrenzen en Nederlandse drugsbendes verkopen net zo makkelijk aan Duitsers als aan Nederlanders. Dus die 'veel' kleinere markt is gewoon niet waar, helemaal als je kijkt dat het merendeel nu al de landgrenzen over gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')