Oh ja absoluut. Ik had een keer een discussie met een vriend, hij is ietwat anti-drugs, over dat het geluk dat je ervaart tijdens MDMA hetzelfde geluk is als je bijvoorbeeld een diploma haalt oid. Hij was zwaar geïrriteerd, maar uiteindelijk is het dezelfde neurochemiequote:Op maandag 23 december 2019 17:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Even goed lezen voordat je je zo opwindt. Ik zeg dat het op dezelfde signalen werkt, niet dat de wijze waarop gelijk is. Daarnaast zijn er zat hobby's en activiteiten (gokken, seks, sport) die meer potentie tot verslaving hebben dan mdma.
Alsnog niet waar.quote:Op maandag 23 december 2019 17:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Even goed lezen voordat je je zo opwindt. Ik zeg dat het op dezelfde signalen werkt, niet dat de wijze waarop gelijk is
Serotonine door biivoorbeeld het winnen van een wedstrijd is anders dan serotonine door mdma in jouw beleving? Biologisch gezien is het echt hetzelfde stofje hoor. In werkelijkheid zijn neurotransmitters de enige echt verslavende stoffen. En die kunnen vrijkomen door van alles, zowel stoffen als handelingen, waardoor ook van alles verslavend kan werken.quote:
Incorrect. 'Biologisch gezien' (wat dat dan ook mag betekenen) is de werking afhankelijk van de dosering. Dat het vrijkomt is nog niet eens de helft van het verhaal. Bovendien zijn er ook nog weer andere processen die starten bij verschillende omstandigheden die weer andere (soms beperkende) invloeden hebben.quote:Op maandag 23 december 2019 18:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Serotonine door biivoorbeeld het winnen van een wedstrijd is anders dan serotonine door mdma in jouw beleving? Biologisch gezien is het echt hetzelfde stofje hoor.
quote:Op maandag 23 december 2019 18:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Incorrect. 'Biologisch gezien' (wat dat dan ook mag betekenen) is de werking afhankelijk van de dosering. Dat het vrijkomt is nog niet eens de helft van het verhaal. Bovendien zijn er ook nog weer andere processen die starten bij verschillende omstandigheden die weer andere (soms beperkende) invloeden hebben.
Nee, op geen enkele manier zijn die dingen vergelijkbaar als je iets dieper kijkt dan een woordenboek. Je maakt een zwak argument gebaseerd op semantiek en doet net alsof dat niet zo is.
In Indonesië is er een gigantische party scene met drugs ondanks de enorm strenge straffen die erop staan (voor handelaren zelfs de doodstraf). Ondanks dat gaat het gewoon maar door. Wat je zegt klopt dus totaal niet.quote:Op maandag 23 december 2019 14:54 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
De straffen op gebruik van drugs moeten dus hoger. Bedrijven zouden verplicht moeten zijn om werknemers die gebruiken en dus een gewelddadige drugsindustrie sponsoren, te ontslaan. Geloof mij maar, streng genoeg straffen helpt.
Als je denkt dat ik dat zeg kun je niet lezen. Ik heb nota bene nog iets cursief voor je gemaakt.quote:Op maandag 23 december 2019 19:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Een neurotransmitter dat zich anders gedraagt afhankelijk van de reden dat het is opgewekt
Even terug naar het begin. Jij beweert dat het "op geen enkele manier vergelijkbaar is". Dat is gewoon gelul. Het mechanisme is gelijk en de dosering beïnvloedt de intensiteit, niet het mechanisme zelf. Wat je precies voelt is vooral afhankelijk van de cocktail aan neurotransmitters en wat andere zaken, maar serotonine gedraagt zich niet anders als het chemisch is opgewekt.quote:Op maandag 23 december 2019 19:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je denkt dat ik dat zeg kun je niet lezen. Ik heb nota bene nog iets cursief voor je gemaakt.
Nogmaals, dat is niet wat ik zeg. Ik kap er mee, je kunt gewoon niet lezen.quote:Op maandag 23 december 2019 20:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
maar serotonine gedraagt zich niet anders als het chemisch is opgewekt.
Dat selectief quoten gaat je ook niet redden. Je lult gewoon maar wat, ik kopieer letterlijk wat je zelf hebt gezegd en daar reageer je niet op. Doorzichtig en zwak. Doei.quote:Op maandag 23 december 2019 21:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is niet wat ik zeg. Ik kap er mee, je kunt gewoon niet lezen.
Natuurlijk maakt dat uit. Gedogen maakt het nog steeds een grotere drempel. Het is heel simpel en keer op keer bewezen dat drempels wegnemen het gebruik vergroot.quote:Op maandag 23 december 2019 13:34 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
heeft hier toch niks mee te maken. hier kan je gewoon legaal naar een koffieshop en wiet kopen. dat heeft een bepaalde invloed op het gebruik. maakt niet uit of het technisch gezien legaal is of gedoogd.
Maar dat is dus geen legalisatie.quote:Op maandag 23 december 2019 13:36 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
integendeel. landen waar wordt gedecriminaliseerd, en de aandacht verschuift naar voorlichting en verantwoord gebruik, hebben vele malen minder gebruikers en problemen met criminaliteit.
BREAKING: DINGEN NIET MEER STRAFBAAR MAKEN ZORGT VOOR MINDER STRAFBARE FEITEN BREEKquote:Op maandag 23 december 2019 13:36 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
integendeel. landen waar wordt gedecriminaliseerd, en de aandacht verschuift naar voorlichting en verantwoord gebruik, hebben vele malen minder gebruikers en problemen met criminaliteit.
raar dat je dat niet weet.
het vraagt om een totaal aanpak. legaliseren, op een of andere manier, is daar onderdeel van.quote:Op maandag 23 december 2019 21:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt dat uit. Gedogen maakt het nog steeds een grotere drempel. Het is heel simpel en keer op keer bewezen dat drempels wegnemen het gebruik vergroot.
wat is het verschil?quote:Op maandag 23 december 2019 21:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar dat is dus geen legalisatie.
precies.quote:Op maandag 23 december 2019 21:55 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
BREAKING: DINGEN NIET MEER STRAFBAAR MAKEN ZORGT VOOR MINDER STRAFBARE FEITEN BREEK
Nou ja, dingen niet meer strafbaar maken waar andere mensen geen last van hadden, mits enigszins gematigd gebruikt, zorgt voor minder BELANGRIJKERE strafbare feiten. Dat iemand zichzelf naar de klote helpt is meer een volksgezondheidsissue dan een crimineel issue.quote:Op maandag 23 december 2019 21:55 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
BREAKING: DINGEN NIET MEER STRAFBAAR MAKEN ZORGT VOOR MINDER STRAFBARE FEITEN BREEK
Zullen ze zeker hebben, net als nu en net als nu met alcoholmisbruik.quote:Op dinsdag 24 december 2019 01:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
Waarom zou de bevolking geen last hebben van cocaïne misbruik?
Zoals ik het opvat is legaliseren bedoeld om de achterliggende criminaliteit een halt toe te roepen, aangezien die dan geen of op zijn minst een veel kleinere markt nog maar hebben. Scheelt je verder ook opsporingscapaciteit en bij rechtspraak die je voor nuttigere zaken in kunt zetten.quote:Op dinsdag 24 december 2019 07:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ehh om de overlast terug te dringen? En D66 wil 't legaliseren he, niet decriminalizeren. Sowieso is decriminalizeren top zoals we nu doen bij heroïne en andere zeer verslavende shit. Als je tegen een recrrationele coke snuiver zegt dat je je zorgen maakt en hem of haar wilt helpen me afkicken lacht ie je waarschijnlijk uit.
Ja maar voor de duizendste keer, criminelen houden zich niet aan landgrenzen en Nederlandse drugsbendes verkopen net zo makkelijk aan Duitsers als aan Nederlanders. Dus die 'veel' kleinere markt is gewoon niet waar, helemaal als je kijkt dat het merendeel nu al de landgrenzen over gaat.quote:Op dinsdag 24 december 2019 09:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Zoals ik het opvat is legaliseren bedoeld om de achterliggende criminaliteit een halt toe te roepen, aangezien die dan geen of op zijn minst een veel kleinere markt nog maar hebben. Scheelt je verder ook opsporingscapaciteit en bij rechtspraak die je voor nuttigere zaken in kunt zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |