abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190536301
quote:
D66 ronselt BN’ers om xtc en cocaïne te legaliseren in strijd tegen criminaliteit
Regeringspartij D66 wil een brede campagne gaan voeren voor de legalisering van softdrugs, xtc en cocaïne. In stilte worden bekende Nederlanders geronseld om de campagne te ondersteunen.

In een drugsmanifest pleit D66 ervoor dat drugs als xtc en cocaïne in Nederland gewoon kunnen worden gekocht. Partijleider Rob Jetten zoekt steun bij tal van bekende Nederlanders. Onder meer misdaadjournalist Peter R. de Vries, actrice Anna Drijver, zangeres Rianne van Dorst en strafrechtadvocaat Gerard Spong willen volgens D66 tekenen. Ook bekende dj’s in de dancewereld en verslavingskliniek Jellinekkliniek worden benaderd. De publieke steun van de BN’ers moet in de samenleving draagvlak kweken om drugs te normaliseren.
Niet langer houdbaar

Het huidige drugsbeleid faalt volgens regeringspartij D66 en is ‘niet langer houdbaar’. ‘We moeten de realiteit onder ogen zien: mensen gebruiken drugs in Nederland. Het is van belang dat we deze mensen niet bestempelen als criminelen, maar inzetten op voorlichting’, schrijft Jetten in een bericht dat hij rondstuurt. ‘In het manifest kiezen we voor een gereguleerde drugsmarkt. Alleen op die manier kunnen we de gezondheidsrisico’s zo klein mogelijk maken en drugscriminaliteit aanpakken.’
Vertrouwelijk

In zijn bericht vraagt Jetten om zijn bericht vertrouwelijk te houden. ‘Het lijkt ons heel tof als jij het manifest ook ondertekent.’ Een woordvoerder van D66 bevestigt dat de partij aan een manifest werkt. Het stuk verkeert volgens hem in een pril stadium. ,,Het is een complexe materie. Voor het kerstreces zullen we het niet af hebben.”

Buitenspel

Legalisering zet drugscriminelen buitenspel en ontlast de politie, Openbaar Ministerie en de rechterlijke macht, zo menen voorstanders. Minister Ferdinand Grapperhaus van Veiligheid en Justitie is tegen: hij vreest dat de drugscriminaliteit dan toeneemt. Een speciale antidrugseenheid moet van hem de ondermijnende drugscriminaliteit juist harder aanpakken.

De regering lijkt verdeeld over de ‘war on drugs’. Die verdeeldheid bleek recent ook bij het verbieden van lachgas. Het door staatssecretaris Paul Blokhuis (ChristenUnie) aangekondigde landelijke verbod kreeg steun van het CDA. Coalitiegenoot D66 sputterde direct tegen. De partij zag ‘in verbieden of criminaliseren’ van lachgas geen oplossing.
Bron: https://www.gelderlander.(...)minaliteit~a47d3acb/

De war on drugs werkt niet, dat is wel duidelijk.
Ik vind dit wel een interessant idee.
Wel walgelijk die BN'ers weer, maar misschien wel een slimme manier om dit aan te pakken.
Ik vind dat we het gewoon moeten proberen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_190536658
Wat een drama is het toch. Er is niet genoeg capaciteit bij de politie en dan moeten we harddrugs maar gaan legaliseren. Echt, waar gaat het heen met de wereld...? Geen moraal?

Schaamteloos!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2019 14:03:34 ]
pi_190537015
xtc kan ik me nog wel in vinden. Iedereen die er interesse in heeft doet het namelijk al.

Een verslavend middel als coke lijkt me niet zo verstandig
Moeten zij weten
  zaterdag 21 december 2019 @ 13:36:55 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_190574050
Ik weet niet of dit wel zo'n goed idee is, want dan moeten criminelen hun geld op een andere manier gaan verdienen, bijvoorbeeld met afpersen van restaurants ,winkels, taxichauffeurs, bedrijven etc. Daar zit ik niet op te wachten.

Die drugscriminaliteit heb je daarentegen relatief weinig last van. Criminelen vermoorden vooral elkaar en ze verdienen aan stumpers die drugs nodig hebben. Maar als je hier niks mee te maken wilt hebben dan hoef je daar niet aan mee te doen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 21 december 2019 @ 15:09:12 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_190575842
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2019 13:36 schreef SeLang het volgende:
Ik weet niet of dit wel zo'n goed idee is, want dan moeten criminelen hun geld op een andere manier gaan verdienen, bijvoorbeeld met afpersen van restaurants ,winkels, taxichauffeurs, bedrijven etc. Daar zit ik niet op te wachten.

Die drugscriminaliteit heb je daarentegen relatief weinig last van. Criminelen vermoorden vooral elkaar en ze verdienen aan stumpers die drugs nodig hebben. Maar als je hier niks mee te maken wilt hebben dan hoef je daar niet aan mee te doen.
De war on drugs is nutteloos en duur. Daar hebben alle belastingbetalers last van.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 21 december 2019 @ 15:16:18 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_190575957
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 13:35 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Bron: https://www.gelderlander.(...)minaliteit~a47d3acb/

De war on drugs werkt niet, dat is wel duidelijk.
Ik vind dit wel een interessant idee.
Wel walgelijk die BN'ers weer, maar misschien wel een slimme manier om dit aan te pakken.
Ik vind dat we het gewoon moeten proberen.
goed plan,doen
Heroïne ook , wie dood wil die mag

Ik stel voor dat de overheid iedere week een containertje laat komen en door de GGD laat uitdelen per shot per persoon per dag
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_190576750
Heeft coke en xtc een positieve effect op de Nederlandse economie?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_190577808
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 15:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De war on drugs is nutteloos en duur. Daar hebben alle belastingbetalers last van.
De belastingbetalers die er last van hebben, zijn slechts de belastingbetalers met geen koopkracht. Dus nooit alle belastingbetalers hebben last van de war on drugs.
  zaterdag 21 december 2019 @ 17:14:40 #9
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_190578125
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 16:59 schreef torentje het volgende:

[..]

De belastingbetalers die er last van hebben, zijn slechts de belastingbetalers met geen koopkracht. Dus nooit alle belastingbetalers hebben last van de war on drugs.
:? :')

Mensen zonder koopkracht hebben over het algemeen geen inkomen. Mensen die belasting betalen, betalen ook mee aan de war on drugs.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 21 december 2019 @ 17:16:22 #10
pi_190578173
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 16:03 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Sowieso als je het legaliseert.

Coke wordt ook gebruikt in het hogere zakenleven, en van xtc zou je nog kunnen zeggen dat het het uitgaansleven bevordert.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 21 december 2019 @ 17:19:33 #11
pi_190578266
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2019 13:36 schreef SeLang het volgende:

Dus we moeten drugs crimineel houden als werkverschaffing voor criminelen, zodat ze lekker makkelijk kunnen blijven verdienen? Vind ik toch wat apart.
pi_190578283
quote:
13s.gif Op donderdag 19 december 2019 14:03 schreef DevFreak het volgende:
Wat een drama is het toch. Er is niet genoeg capaciteit bij de politie en dan moeten we harddrugs maar gaan legaliseren. Echt, waar gaat het heen met de wereld...? Geen moraal?

Schaamteloos!
Hoe is het moreel om het illegaal te houden?
pi_190579215
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

:? :')

Mensen zonder koopkracht hebben over het algemeen geen inkomen. Mensen die belasting betalen, betalen ook mee aan de war on drugs.
Als de mensen met voldoende koopkracht mee zouden betalen aan de war on drugs, dan zou er toch al gewonnen zijn? Want dan zou justitie toch ook voldoende koopkracht hebben of hebben gehad?
  zaterdag 21 december 2019 @ 18:11:14 #14
pi_190579313
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 18:04 schreef torentje het volgende:

[..]

Als de mensen met voldoende koopkracht mee zouden betalen aan de war on drugs, dan zou er toch al gewonnen zijn? Want dan zou justitie toch ook voldoende koopkracht hebben of hebben gehad?
Ben jij niet bekend met het concept belasting?
  zaterdag 21 december 2019 @ 19:10:47 #15
pi_190580278
quote:
Tuurlijk. Ook zwart geld telt mee.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 21 december 2019 @ 19:16:44 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_190580378
quote:
wel op de economie, niet op die persoon

Het zich goed voelen mag niet uit een pilletje komen, daar heeft je lichaam zelf signalen voor ,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_190580653
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 december 2019 18:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ben jij niet bekend met het concept belasting?
Verander jij nu van onderwerp. omdat het te moeilijk voor jou is geworden?
  zaterdag 21 december 2019 @ 20:27:55 #18
pi_190581976
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 19:33 schreef torentje het volgende:

[..]

Verander jij nu van onderwerp. omdat het te moeilijk voor jou is geworden?
Ik ben oprecht een beetje van mijn stuk gebracht om je domheid.

Tegen beter weten in probeer ik het nog eenmaal. Mensen die belasting betalen, en dat is dus praktisch iedereen, die betalen ook mee aan politie en justitie. En dus betalen ze mee aan de bestrijding van drugs. Dat heeft dus niets met koopkracht te maken.

Werkelijk...
  zaterdag 21 december 2019 @ 20:31:49 #19
pi_190582096
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 19:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het zich goed voelen mag niet uit een pilletje komen, daar heeft je lichaam zelf signalen voor ,
Die pilletjes werken op dezelfde 'signalen' (neurotransmitters) als de dingen die jij leuk vindt om te doen. Kwestie van moraal om het toe te staan en het ander niet.
  zaterdag 21 december 2019 @ 20:44:11 #20
pi_190582365
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 19:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

En hoe moralistisch sta je tegenover electronische drugs?
  zondag 22 december 2019 @ 00:11:36 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190588255
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 22 december 2019 @ 00:14:25 #22
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_190588297
Coke is geen goed idee. Heel verslavend en duur en maakt zowel je sociale leven, vriendschappen en financiën kapot.

XTC is wel degelijk schadelijk. Maar minder dan alcohol. Ook minder verslavend dan alcohol en er is makkelijk mee te stoppen. Dit kun je best behandelen als softdrugs.
  zondag 22 december 2019 @ 00:17:56 #23
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_190588357
Maak het legaal en gooi er een berg belastingen overheen net als met alcohol en tabak. Daar bouw je dan weer afkickklinieken van, cirkeltje rond.
  zondag 22 december 2019 @ 07:47:22 #24
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_190590128
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 00:14 schreef Ixnay het volgende:
Coke is geen goed idee. Heel verslavend en duur en maakt zowel je sociale leven, vriendschappen en financiën kapot.

XTC is wel degelijk schadelijk. Maar minder dan alcohol. Ook minder verslavend dan alcohol en er is makkelijk mee te stoppen. Dit kun je best behandelen als softdrugs.
Coke is helemaal niet duur. Het wordt pas duur zodra het Zuid-Amerika verlaat. Het is verder wel verslavend en maakt ook vriendschappen en levens kapot. Maar dat doet alcohol net zo goed.
pi_190590420
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 december 2019 20:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik ben oprecht een beetje van mijn stuk gebracht om je domheid.

Tegen beter weten in probeer ik het nog eenmaal. Mensen die belasting betalen, en dat is dus praktisch iedereen, die betalen ook mee aan politie en justitie. En dus betalen ze mee aan de bestrijding van drugs. Dat heeft dus niets met koopkracht te maken.

Werkelijk...
Als men voldoende koopkracht heeft, kan men echter de war on drugs ontvluchten. Bovendien het zijn toch de mensen met voldoende koopkracht die met drugs en prostitutie de hoge inkomsten hebben. Dat men dat niet snapt is ongelooflijk. Wie is nu de domme? Het heeft dus wel degelijk met koopkracht te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')