Ik verdenk @bitterbalquote:Op donderdag 19 december 2019 09:04 schreef Karzai het volgende:
Het laatste avondmaal met duindorpers😃
Ik probeer straattaal juist te mijden.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ey![]()
Ik ben eigenlijk op zoek naar Bargoense of straattaal- of anderszins informele namen voor geldbedragen. Ik heb al wel het e.e.a. gevonden, maar wat weten jullie? Alvast bedankt![]()
PS did is nied voor sgool
quote:Op donderdag 19 december 2019 09:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik verdenk @:bitterbal
Doekoe? Floes?quote:Op donderdag 19 december 2019 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ey![]()
Ik ben eigenlijk op zoek naar Bargoense of straattaal- of anderszins informele namen voor geldbedragen. Ik heb al wel het e.e.a. gevonden, maar wat weten jullie? Alvast bedankt![]()
Ja dat is doekoe. Maar ik doel meer op bedragen: affoe, donnie, barkie dat soort dingen. En dan ook met hoeveel er dan bedoeld wordt.quote:
De OP met duindorp.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:14 schreef bitterbal het volgende:
[..]
k weet niet waar het over gaat
Je begrijpt de berichten van je dealer niet?quote:Op donderdag 19 december 2019 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat is doekoe. Maar ik doel meer op bedragen: affoe, donnie, barkie dat soort dingen. En dan ook met hoeveel er dan bedoeld wordt.
ah ja heb het niet gezien :pquote:Op donderdag 19 december 2019 09:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
De OP met duindorp.
Heb hem al weggehaald
quote:Op donderdag 19 december 2019 09:14 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Je begrijpt de berichten van je dealer niet?
Stuur; doe allemaal even lekker normaal!quote:Op donderdag 19 december 2019 09:16 schreef bitterbal het volgende:
Ze zijn nu allemaal succes berichten aan het wensen naar elkaar in de groepsapp
Mwa hou wel gewoon mijn mondquote:Op donderdag 19 december 2019 09:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Stuur; doe allemaal even lekker normaal!
ja, maar ook "de helft" i.e. 50 euro.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:19 schreef bitterbal het volgende:
Volgens mij betekent affoe een beetje toch of een restje?
Oke dus je moet hem 25 euro betalen?quote:Op donderdag 19 december 2019 09:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, maar ook "de helft" i.e. 50 euro.
Mag je niet meer over geld praten of zo?quote:Op donderdag 19 december 2019 09:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Of probeer je de vrijgekomen positie van Taghi in te vullen?
Ga weg vervelend mensquote:Op donderdag 19 december 2019 09:21 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Oke dus je moet hem 25 euro betalen?
quote:Op donderdag 19 december 2019 09:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Of probeer je de vrijgekomen positie van Taghi in te vullen?
100 Meierquote:
Nou ja in gewoon Nederlands wel.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mag je niet meer over geld praten of zo?
5 euro op je muil gauwquote:Op donderdag 19 december 2019 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ey![]()
Vind je het goed als ik gewoon 100 euro of 1000 euro of 10 euro blijf zeggen ipv die onzin.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:22 schreef bitterbal het volgende:
[..]
100 Meier
10 (euro) Donnie
100 Meier
100 euro een barkie
100 euro barkie
1000 euro Kop / Doezoe
1000 euro rug
1000000 millie
25 euro Tjawa
5 euro lotto
50 euro Bankoe
Hij wilt Tjawa van je.
Ja tuurlijk. Maar Flash probeert de berichten van zijn dealer te ontcijferen geloof ik.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Vind je het goed als ik gewoon 100 euro of 1000 euro of 10 euro blijf zeggen ipv die onzin.
Barkiequote:Op donderdag 19 december 2019 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ey![]()
Dat soort sites ben ik allemaal al langs geweest jaquote:Op donderdag 19 december 2019 09:22 schreef bitterbal het volgende:
[..]
100 Meier
10 (euro) Donnie
100 Meier
100 euro een barkie
100 euro barkie
1000 euro Kop / Doezoe
1000 euro rug
1000000 millie
25 euro Tjawa
5 euro lotto
50 euro Bankoe
Hij wilt Tjawa van je.
Whehequote:Op donderdag 19 december 2019 09:24 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Maar Flash probeert de berichten van zijn dealer te ontcijferen geloof ik.
We zitten op fok. Hoeveel streetcredits verwacht je van ons?quote:Op donderdag 19 december 2019 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat soort sites ben ik allemaal al langs geweest jaHier staat nog veel meer trouwens https://voorbeginners.info/bargoens/geld.htm
Dat zeg ik, ik heb al aardig wat gevondenMisschien zijn jullie wel veel te nette mensen voor zulke dingen
![]()
Haha ja inclusief wisselgeldquote:Op donderdag 19 december 2019 09:24 schreef bitterbal het volgende:
Ga het vandaag op werk doen.
' Mag ik de rekening?'
' Dat is dan een barkie meneer'
Paas me die adresje van jouw werk ff door dan, daar wil ik bij zijnquote:Op donderdag 19 december 2019 09:24 schreef bitterbal het volgende:
Ga het vandaag op werk doen.
' Mag ik de rekening?'
' Dat is dan een barkie meneer'
Nooit a niffo.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:26 schreef MCH het volgende:
[..]
Paas me die adresje van jouw werk ff door dan, daar wil ik bij zijn
Dit kon fles ook wel Googlenquote:Op donderdag 19 december 2019 09:26 schreef Voxs het volgende:
BARGOENS GELD
Het Bargoens telt verschillende woorden en uitdrukkingen die te maken hebben met geld (en dan met name de gulden: "algemeen erkende" Bargoense termen die betrekking hebben op de euro ben ik nog niet tegengekomen). Hieronder staan de belangrijkste:
1. Nog relatief gangbare uitdrukkingen:
Grijpstuiver Klein bedrag, bijverdienste
Habbekrats Gering bedrag
Mans Geld, opgehaald door straatmuzikanten
Moos Geld (Hebreeuws mo'aut = geld)
Jatmoos, jatmous Handgeld, eerste ontvangsten van de dag
Ping ping Geld
Poen Geld
Prent Bankbiljet
Rut Blut,platzak
Slappe was Papiergeld
Bal Gulden
Pegel, pegulant Gulden; ook: geldstuk
Piek, pieterman Gulden
Pop Gulden
Daalder Hfl. 1,50
Duppie Dubbeltje (Hfl. 0,10)
Geeltje Vijfentwintig gulden
Heitje (ook wel: heiterik). Kwartje (Hfl. 0,25)
Joetje (ook wel: juutje) Tien gulden
Knaak Rijksdaalder (Hfl. 2,50)
Meier Honderd gulden
Mud Honderd gulden
(Rooie) rug Duizend gulden
2. Weinig gangbare uitdrukkingen:
Achterwiel Rijksdaalder (Hfl. 2,50)
Bas Stuiver (Hfl. 0,05)
Beessie, beissie Dubbeltje (Hfl. 0,10)
Brief Bankbiljet
Fiets Vijf gulden (cf. "achterwiel")
Groene prent Briefje van duizend gulden
Hondje Dubbeltje (Hfl. 0,10)
Kluiten Geld
Krant Briefje van duizend gulden
Lammetje Daalder (Hfl. 1,50)
Lood Geld
Maffie Kwartje (Hfl. 0,25)
Mesomme, besomme Geld (Hebreeuws mezumou = baar, contant)
Molm Geld
Moppen Geld
Oortjes Geld
Platen Geld
Schelling Hfl. 0,30
Spie Cent
Stoter 12 1/2 cent
Voorwiel Gulden
Witje Dubbeltje (Hfl. 0,10)
Dit zou niets nieuws moeten zijnquote:
Onze kunstenares milfquote:Op donderdag 19 december 2019 09:26 schreef Voxs het volgende:
BARGOENS GELD
Het Bargoens telt verschillende woorden en uitdrukkingen die te maken hebben met geld (en dan met name de gulden: "algemeen erkende" Bargoense termen die betrekking hebben op de euro ben ik nog niet tegengekomen). Hieronder staan de belangrijkste:
1. Nog relatief gangbare uitdrukkingen:
Grijpstuiver Klein bedrag, bijverdienste
Habbekrats Gering bedrag
Mans Geld, opgehaald door straatmuzikanten
Moos Geld (Hebreeuws mo'aut = geld)
Jatmoos, jatmous Handgeld, eerste ontvangsten van de dag
Ping ping Geld
Poen Geld
Prent Bankbiljet
Rut Blut,platzak
Slappe was Papiergeld
Bal Gulden
Pegel, pegulant Gulden; ook: geldstuk
Piek, pieterman Gulden
Pop Gulden
Daalder Hfl. 1,50
Duppie Dubbeltje (Hfl. 0,10)
Geeltje Vijfentwintig gulden
Heitje (ook wel: heiterik). Kwartje (Hfl. 0,25)
Joetje (ook wel: juutje) Tien gulden
Knaak Rijksdaalder (Hfl. 2,50)
Meier Honderd gulden
Mud Honderd gulden
(Rooie) rug Duizend gulden
2. Weinig gangbare uitdrukkingen:
Achterwiel Rijksdaalder (Hfl. 2,50)
Bas Stuiver (Hfl. 0,05)
Beessie, beissie Dubbeltje (Hfl. 0,10)
Brief Bankbiljet
Fiets Vijf gulden (cf. "achterwiel")
Groene prent Briefje van duizend gulden
Hondje Dubbeltje (Hfl. 0,10)
Kluiten Geld
Krant Briefje van duizend gulden
Lammetje Daalder (Hfl. 1,50)
Lood Geld
Maffie Kwartje (Hfl. 0,25)
Mesomme, besomme Geld (Hebreeuws mezumou = baar, contant)
Molm Geld
Moppen Geld
Oortjes Geld
Platen Geld
Schelling Hfl. 0,30
Spie Cent
Stoter 12 1/2 cent
Voorwiel Gulden
Witje Dubbeltje (Hfl. 0,10)
Wat voor een downie gebruikt die termquote:
De dealer van Flashquote:Op donderdag 19 december 2019 09:27 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wat voor een downie gebruikt die term
Van de link die ik zelf postte, dank je welquote:
Mwah nee niet echt.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:26 schreef Budapestenaar het volgende:
Haagsie
Drukke dag op ‘t werk.
Dit is incorrect.quote:
Bontkraagjesquote:Op donderdag 19 december 2019 09:27 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wat voor een downie gebruikt die term
je hebt geen kinderen?quote:
Zit die in een soort leer/werk-traject?quote:
Oh lol, ik las niet echt terug. En vind het zelf ook leuk woordbetekenissen op te zoeken.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van de link die ik zelf postte, dank je wel
elke keer weer die valse hoopquote:Op donderdag 19 december 2019 09:27 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Dit zou niets nieuws moeten zijn
Nee, helaas niet.quote:
Geen idee.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zit die in een soort leer/werk-traject?
jezus, hoe jong ben jij?quote:Op donderdag 19 december 2019 09:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Mijn 1e salaris was nog in guldens. Maand erna direct in euro's
waarom niet?quote:Op donderdag 19 december 2019 09:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dit had ik dan weer niet verw8
Een volle zakquote:Op donderdag 19 december 2019 09:31 schreef Karzai het volgende:
OMG de oliebollen kraam staat er weer ff eentje halen en een zakkie voor mee naar huis🙋
Staat die er nu pas?quote:Op donderdag 19 december 2019 09:31 schreef Karzai het volgende:
OMG de oliebollen kraam staat er weer ff eentje halen en een zakkie voor mee naar huis🙋
Ik had mijn eerste loon ook in guldens en ik ben nog jonger dan bitterbal.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Meer iets van, ouwe lul of zo haha
blijkbaar ben ik ouder.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Meer iets van, ouwe lul of zo haha
quote:Op donderdag 19 december 2019 09:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik had mijn eerste loon ook in guldens en ik ben nog jonger dan bitterbal.
Ik begon op mijn 14equote:Op donderdag 19 december 2019 09:32 schreef gianni61 het volgende:
[..]
blijkbaar ben ik ouder.
Of jij hebt als jongere nooit bijbaantjes gehad.
Ja klopt tochquote:
Ah zoquote:Op donderdag 19 december 2019 09:33 schreef Karzai het volgende:
[..]
Graties voor werknemers en chauffeurs
Jij hebt wajong toch vriend?quote:Op donderdag 19 december 2019 09:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik had mijn eerste loon ook in guldens en ik ben nog jonger dan bitterbal.
Wat klopt er niet?quote:Op donderdag 19 december 2019 09:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Klopt iets niet hoor. Ik heb ook nog salaris gehad n gulden en jij bent echt veeeel ouder
ik op mn 15de (wit) dus ik heb nog wel een paar jaar in gulden betaald gekregenquote:
Lang. Bijbaantje maar ik begon vlak voor de euro ingevoerd werd.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:34 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nou je zegt je eerste salaris in gulden en daarna euro. Hoe lang heb je daar dan gewerkt?
Waar haal je dat nou weer vandaan joh, heb gewoon een fulltime contract voor onbepaalde tijd.quote:
Dit staat nu in zijn excel bestandje. Gecondoleerd.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Waar haal je dat nou weer vandaan joh, heb gewoon een fulltime contract voor onbepaalde tijd.
Hap. Het is mchquote:Op donderdag 19 december 2019 09:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Waar haal je dat nou weer vandaan joh, heb gewoon een fulltime contract voor onbepaalde tijd.
O ja, jij had die zieke klapper gemaakt in die Renaultquote:Op donderdag 19 december 2019 09:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ach ja het MCHommel maar.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dit staat nu in zijn excel bestandje. Gecondoleerd.
Ik zal jou eens een zieke klapper op je hoofd geven.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:36 schreef MCH het volgende:
[..]
O ja, jij had die zieke klapper gemaakt in die Renault
Zo dan!quote:Op donderdag 19 december 2019 09:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik zal jou eens een zieke klapper op je hoofd geven.
Dan kan je stoma scheuren denk ikquote:Op donderdag 19 december 2019 09:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik zal jou eens een zieke klapper op je hoofd geven.
Ik weet nog dat ik vroeger zo'n blauwe spaarpot had van de Postbank. Kon je zo je munten in rollen. Dat vond ik echt tofquote:Op donderdag 19 december 2019 09:39 schreef IJsdraakje het volgende:
Guldenflashbacks.
Hier ook eerste (bijbaantjes)loon in guldens.
Je excelbestandje loopt een beetje achter vriend.quote:
Coin banksquote:Op donderdag 19 december 2019 09:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik vroeger zo'n blauwe spaarpot had van de Postbank. Kon je zo je munten in rollen. Dat vond ik echt tof
Gewoon ff dubbel check of ik goed zatquote:Op donderdag 19 december 2019 09:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je excelbestandje loopt een beetje achter vriend.
Wat was dat in godsnaam gisteravondquote:Op donderdag 19 december 2019 09:45 schreef Bos81 het volgende:
Ik heb hier thuis nog een 5 gulden briefje liggen![]()
Mooiquote:Op donderdag 19 december 2019 09:45 schreef Bos81 het volgende:
Ik heb hier thuis nog een 5 gulden briefje liggen![]()
Had je er eentje waar ook 5 gulden munten in gingen of nog eentje met een vakje voor 5 guldenbriefjes?quote:Op donderdag 19 december 2019 09:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik vroeger zo'n blauwe spaarpot had van de Postbank. Kon je zo je munten in rollen. Dat vond ik echt tof
Gewoon de lijn doortrekken van de laatste weken. Slecht, zonder beleving e.d.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:45 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat was dat in godsnaam gisteravond
Konden zowel munten als briefjes in.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Had je er eentje waar ook 5 gulden munten in gingen of nog eentje met een vakje voor 5 guldenbriefjes?
Van die lekkere zware dikke 5 guldensquote:Op donderdag 19 december 2019 09:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Konden zowel munten als briefjes in.
Rijksdaalders
Guldens
Vijfjes
Etc etc
En dan nog een vakje voor papiergeld.
quote:Op donderdag 19 december 2019 09:51 schreef MCH het volgende:
[..]
Van die lekkere zware dikke 5 guldens
Ik had geen Pennierekening.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja, jammer dat ze dat nu niet meer hebbenquote:Op donderdag 19 december 2019 10:04 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik had geen Pennierekening.
Die dingen zagen er echt té tof uit altijd.
met of zonder rozijnen/krenten?quote:Op donderdag 19 december 2019 10:14 schreef Karzai het volgende:
Zo twee oliebollen in m,n mik en 4 voor mee naar huis
Heb je die muntjes gewassen, zitten namelijk extreem veel poepbacteriën op altijd.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:13 schreef Karzai het volgende:
Ik heb een appelstroop blikkie vol met muntjes uit alle windstreken
Nee heur is goed voor de weerstandquote:Op donderdag 19 december 2019 10:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Heb je die muntjes gewassen, zitten namelijk extreem veel poepbacteriën op altijd.
gelukkig anders zijn het gewoon teleurstellende, vettige deegballen.quote:
Lekker aan buitenlandse muntjes likken.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:16 schreef Karzai het volgende:
[..]
Nee heur is goed voor de weerstand
Het zal je hobby maar zijnquote:Op donderdag 19 december 2019 10:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Lekker aan buitenlandse muntjes likken.
ohwquote:
Kort ziektebedquote:Op donderdag 19 december 2019 10:21 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ohw
plotseling? of was hij ziek?
#metooquote:Op donderdag 19 december 2019 10:24 schreef Karzai het volgende:
Jammer dat ze hier geen plek hebben waar ik even een dutje kan doen. Anders deed ik het
De enige meubelboulevard die wel oké is is die in Alexandrium.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:30 schreef Karzai het volgende:
Kan wel even naar de woonboulevard die is op 20 min. Lopen. Even wat bedden uittesten
Jij als Hageneesquote:Op donderdag 19 december 2019 10:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
De enige meubelboulevard die wel oké is is die in Alexandrium.
Dat volk daar doet zeer aan je ogen.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
De enige meubelboulevard die wel oké is is die in Alexandrium.
Daar kom ik ook niet voor.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat volk daar doet zeer aan je ogen.
Er stonden ook nog optredens gepland, ik heb een paar teleurgestelde barmensen in de whatserp.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:49 schreef bitterbal het volgende:
Hij was paar weken terug nog bij pauw....leek er niks aan de hand
Dat dacht z'n familie ook hahaquote:Op donderdag 19 december 2019 11:03 schreef DerRabbit het volgende:
Deelder was 75, ik dacht dat hij jonger was
Zelfs voor MCH een slechte reactiequote:
Die zien we hier niet meer terug vandaag. Wat een afgang.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:14 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Zelfs voor MCH een slechte reactie
Nee, klopt maar zoiets stond wel in het nieuwsbericht bij NOS. Daar stond dat de familie had gezegd dat Jules tot z'n eigen verbazing 75 was. Die gast heeft toch goed geleefd met alles wat ie in z'n neus heeft gepropt.quote:
Hoe een enkele niet doordachte opmerking een carrière kan breken of maken.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Die zien we hier niet meer terug vandaag. Wat een afgang.
Zo moet het zijnquote:Op donderdag 19 december 2019 11:18 schreef Karzai het volgende:
Kort ziekbed, mooi toch. Hij heeft niet geleden
Weet er alles vanquote:Op donderdag 19 december 2019 11:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hoe een enkele niet doordachte opmerking een carrière kan breken of maken.
Van jou zijn we het al gewendquote:
Vooral het verkeerd plaatsen van een tweede komma.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hoe een enkele niet doordachte opmerking een carrière kan breken of maken.
Dit komt rechtstreeks van de NOS lieverdquote:Op donderdag 19 december 2019 11:19 schreef Voxs het volgende:
[..]
Vooral het verkeerd plaatsen van een tweede komma.
Ook ik ben rustiger geworden.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:19 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Van jou zijn we het al gewend
Maar ook wijzer?quote:Op donderdag 19 december 2019 11:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ook ik ben rustiger geworden.
Ik kan me deze vrij pittige, lessen Nederlandse taal nog goed, herinneren.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:19 schreef Voxs het volgende:
[..]
Vooral het verkeerd plaatsen van een tweede komma.
Triggered.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik kan me deze vrij pittige, lessen Nederlandse taal nog goed, herinneren.
Het is een vreemde zin.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:20 schreef MCH het volgende:
[..]
Dit komt rechtstreeks van de NOS lieverd
In ieder geval niet één met gevoel voor lidwoorden.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:29 schreef UitStraling het volgende:
De prinsesje keek in zijn vermoeide gezicht, kuste hem voor de laatste keer op haar vertrouwde mond, vertelde hem dat hij nu echt wel, los mocht laten en,
Denken jullie dat er een groots schrijver in mij verborgen zit?
Nee, anders zat je niet hierquote:Op donderdag 19 december 2019 11:29 schreef UitStraling het volgende:
De prinsesje keek in zijn vermoeide gezicht, kuste hem voor de laatste keer op haar vertrouwde mond, vertelde hem dat hij nu echt wel, los mocht laten en,
quote:Op donderdag 19 december 2019 11:48 schreef Karzai het volgende:
Nu op plein 40-45, 40-45 minuten over gedaan
Druk, druk, druk.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:55 schreef Karzai het volgende:
Even een rondje markt dan ben ik om 1 uur weer op het werk, dan nog twee uurtjes uit mijn neus eten daar
Nee.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:29 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb er nog niet één op dit seizoenquote:Op donderdag 19 december 2019 14:23 schreef Karzai het volgende:
Kan geen oliebol meer zien, genoeg gehad voor het hele jaar
Gewoon keihard in haar face uitlachen en zeggen dat ze ontslagenquote:Op donderdag 19 december 2019 14:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Roflcopter![]()
Collega's zijn nu boos dat ze niet gratis met de bus gebracht worden naar een volledig georganiseerde kerstborrel met gratis eten, bier en vertier
dat eerste gaat wel gebeuren jaquote:Op donderdag 19 december 2019 15:07 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Gewoon keihard in haar face uitlachen en zeggen dat ze ontslagen
Ach, zulke zeikerds heb je er overal wel tussen zitten.quote:Op donderdag 19 december 2019 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat eerste gaat wel gebeuren ja
beetje zonde van de zalmquote:Op donderdag 19 december 2019 16:30 schreef Karzai het volgende:
Blikkie soep gehaald voor vanavond en afbak stokbroodjes en gerookte zalm
Zalm met mierikswortel, kneepje limoen en crème fraîchequote:Op donderdag 19 december 2019 16:33 schreef Karzai het volgende:
vind het wel lekker op een stokbroodje met wat mierikswortel
quote:Op donderdag 19 december 2019 16:47 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vind jou ook meer een mayonaise of satésaus type.
Ik sla over.quote:Op donderdag 19 december 2019 16:47 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Zo lekker. Ook in combinatie met een beenhammetje. Maar je moet er van houden.
Precies, nog nooit een konijn met spetterpoep gezien.quote:Op donderdag 19 december 2019 16:59 schreef Karzai het volgende:
zitten vol met vezels voor een stevige keutel
Die vindt toch wel plaats.quote:Op donderdag 19 december 2019 16:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Af en toe een blaadje helpt tegen ongewilde ongeremde celgroei.
ik heb het idee dat je op iedere post die ik maak heel blij reageerdquote:Op donderdag 19 december 2019 16:50 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa isax
Hier valt het mee. 2 op het werk en nu dus thuis. Meer nietquote:Op donderdag 19 december 2019 17:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Koffie. Hm. Wel trek in, maar al zoveel koppen gedronken vandaag
Laten we het gewoon als feit bestempelen.quote:Op donderdag 19 december 2019 17:22 schreef isax het volgende:
[..]
ik heb het idee dat je op iedere post die ik maak heel blij reageerd
Regel zo'n Amerikaanse schoolbus. Past wel bij kinderenquote:Op donderdag 19 december 2019 14:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Roflcopter![]()
Collega's zijn nu boos dat ze niet gratis met de bus gebracht worden naar een volledig georganiseerde kerstborrel met gratis eten, bier en vertier
Hahah ja, nou als er voor dat soort dingen budget was...quote:Op donderdag 19 december 2019 17:54 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Regel zo'n Amerikaanse schoolbus. Past wel bij kinderen
Hij houdt van alle vrouwen?quote:Op donderdag 19 december 2019 18:07 schreef UitStraling het volgende:
Scrup doet me soms aan Hans de Booij denken.
Wie zijn bangmakerij?quote:Op donderdag 19 december 2019 18:10 schreef bitterbal het volgende:
Niks aan de hand hoor vandaag met hun bangmakerij.
Zie je nou wel, storm in een emmertje water dus.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:10 schreef bitterbal het volgende:
Niks aan de hand hoor vandaag met hun bangmakerij.
Ik ken de klassiekers..quote:
Ja dacht ik al. Om half 1 nog niemand. Nee we gaan echt wel vol hoor. Gaat zo komen.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zie je nou wel, storm in een emmertje water dus.
Beetje ruk voor de omzet of maakt je dat niets uit?quote:Op donderdag 19 december 2019 18:14 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja dacht ik al. Om half 1 nog niemand. Nee we gaan echt wel vol hoor. Gaat zo komen.
nou goed 1 rondje vol zo gepiept
Mij maakt dat niets uitquote:Op donderdag 19 december 2019 18:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Beetje ruk voor de omzet of maakt je dat niets uit?
Als ze dat ook nog gaat proberen?quote:Op donderdag 19 december 2019 18:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Werkt dat niet door dan in de sfeer op de werkvloer?
Ja dat is waar, ik weer dat mijn neefje altijd in de paniek schiet als er een tafel wegvalt qua reserveringenquote:Op donderdag 19 december 2019 18:17 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Als ze dat ook nog gaat proberen?![]()
Ja risico van het vak toch?
Ja denk dat er iets niet goed gaat als je zo afhankelijk bent van enkele gebeurtenissen toch?quote:Op donderdag 19 december 2019 18:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja dat is waar, ik weer dat mijn neefje altijd in de paniek schiet als er een tafel wegvalt qua reserveringen
Ja ook nooit helemaal begrepen, volgens mij is het voor hem ook een soort bezigheidstherapie ook nog.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:19 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja denk dat er iets niet goed gaat als je zo afhankelijk bent van enkele gebeurtenissen toch?
Ken maar weinig restaurants die zo prijzig zijn ook, zal het ook mee te maken hebben.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:21 schreef bitterbal het volgende:
Al zijn er wel meer restaurants die tegenwoordig een een aanbetaling vragen bij reserveringen om dit te voorkomen
Kan mij voorstellen als je met specifieke dagverse producten werkt en die inkoopt op het aantal reserveringen, misschien nog wat duurder personeel hebt ingezet en mensen zeggen af dat het misschien wel zuur kan zijn ja. Maar dan ben je misschien ook te specifiek bezig als je dit zo raakt in het totaal.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja ook nooit helemaal begrepen, volgens mij is het voor hem ook een soort bezigheidstherapie ook nog.
Daar zal toch wel ergens een publieksingang voor zijn?quote:Op donderdag 19 december 2019 18:22 schreef CherryLips het volgende:
R&P / [Relaties SC #7469] Romana
Misschien dat hier ook mensen zijn die me een handje kunnen helpen?
Ja das geloof ik wel in het duurdere segment.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ken maar weinig restaurants die zo prijzig zijn ook, zal het ook mee te maken hebben.
Ergens denk ik wel dat het concept loopt want ze willen een schaalvergroting van iets van 30 stoelen naar 120 stoelen.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:23 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Kan mij voorstellen als je met specifieke dagverse producten werkt en die inkoopt op het aantal reserveringen, misschien nog wat duurder personeel hebt ingezet en mensen zeggen af dat het misschien wel zuur kan zijn ja. Maar dan ben je misschien ook te specifiek bezig als je dit zo raakt in het totaal.
De borrels en partijen die wij draaien doen we in principe weinig extra's voor. Misschien met geluk 1 mannetje personeel er bij maar vaak ook niet.
Hagenezen genoeg hier.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:22 schreef CherryLips het volgende:
R&P / [Relaties SC #7469] Romana
Misschien dat hier ook mensen zijn die me een handje kunnen helpen?
Ja maar waarquote:Op donderdag 19 december 2019 18:23 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Daar zal toch wel ergens een publieksingang voor zijn?
Niks van gemerktquote:
Hoop het voor hem. Hij zou ook kunnen overwegen om een aanbetaling te vragen van mensen die reserveren. Opzich is er ook wel wat voor te zeggen. Genoeg mensen die denken dat het normaal is om te reserveren en niet op komen dagen. Das gewoon asociaal.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ergens denk ik wel dat het concept loopt want ze willen een schaalvergroting van iets van 30 stoelen naar 120 stoelen.
k heb er ook niks van gemerkt :pquote:Op donderdag 19 december 2019 18:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niks van gemerktOp de weg of zo?
Kan, ik werkte thuis
Klinkt zo ongastvrij.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:28 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Hoop het voor hem. Hij zou ook kunnen overwegen om een aanbetaling te vragen van mensen die reserveren. Opzich is er ook wel wat voor te zeggen. Genoeg mensen die denken dat het normaal is om te reserveren en niet op komen dagen. Das gewoon asociaal.
Gewoon "Hallo mevrouw u spreekt met Cherrylips, ik wil graag die statenspullen bekijken maar hoe kom ik binnen?"quote:
Ja is het ook maar mensen moeten ook begrijpen dat een zaak op het aantal reserveringen inspeelt en dat er voorbereidingen worden getroffen voor die reservering.quote:
Ik hoop zo dat je de weg kwijt raakt, de marechaussee achter je aan krijgt en er hier over komt klagenquote:
Denk toch dat Cherrylips niet zomaar de kans gaat krijgen om vrij aan de wandel te kunnen dus zie het probleem niet zoquote:Op donderdag 19 december 2019 18:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat je de weg kwijt raakt, de marechaussee achter je aan krijgt en er hier over komt klagen
Statenspullenquote:Op donderdag 19 december 2019 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon "Hallo mevrouw u spreekt met Cherrylips, ik wil graag die statenspullen bekijken maar hoe kom ik binnen?"
McDonalds bus, kinderfeestjequote:Op donderdag 19 december 2019 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hahah ja, nou als er voor dat soort dingen budget was...
Ja weet ik veel, zij begint erover en het is mij tot op heden onduidelijk wat het probleem isquote:
Vanuit de EBI in Vught.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat je de weg kwijt raakt, de marechaussee achter je aan krijgt en er hier over komt klagen
Ik heb het volste vertrouwen in CL's onhandigheden.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:35 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Denk toch dat Cherrylips niet zomaar de kans gaat krijgen om vrij aan de wandel te kunnen dus zie het probleem niet zo
Jij hebt wel goeie ideeën hequote:Op donderdag 19 december 2019 18:36 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
McDonalds bus, kinderfeestje
Kan je nog wat fokkers ophalen
Ja daar ben ik dus ook bang voor, dat ik op het nieuws kom.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gek zeg. Het is een publiekstentoonstelling. Staat dat toch gewoon ergens aangegeven voor het publiek. Komt genoeg publiek in dat gebouwquote:Op donderdag 19 december 2019 18:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja daar ben ik dus ook bang voor, dat ik op het nieuws kom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |