Zelf omgaan met enge dingen is iets wat je moet leren. Pamperen heeft het tegengestelde effect.quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:14 schreef Zilverberk het volgende:
Waardeloze tips hierboven. Een kind dat panisch is, laat je dat niet zelf uitzoeken.
Als het kind oud genoeg is, zou ik met ketchup samen een 'eng' filmpje maken. Om te laten zien dat je zoiets redelijk eenvoudig in elkaar klust. Dan kun je uitleggen dat andere mensen het grappig vinden om kinderen bang te maken.
Hopelijk doorziet ze dan zelf dat het filmpje nep is en dat ze er niet meer bang voor hoeft te zijn.
Wat een bullshit. Een kind in paniek laat je niet alleen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zelf omgaan met enge dingen is iets wat je moet leren. Pamperen heeft het tegengestelde effect.
Denk dat dat aan de leeftijd ligt... Bij mijn dochter gaan Momo filmpjes rond op school + in de whatappgroepjes, ... ook panisch ... op gegeven moment moet je wel erg gaan filteren maar komt het toch door. Ze is 10quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zelf omgaan met enge dingen is iets wat je moet leren. Pamperen heeft het tegengestelde effect.
Filmpje in dit topic is nou niet echt traumatiserend te noemen
Wie heeft het hier over paniek... en ja een kind in paniek kun je beter streng toespreken en daarmee kalmeren dan het te pamperen. Leren ze namelijk niks van.quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:21 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Een kind in paniek laat je niet alleen.
Moest ff googelen, 10 jaar is voor mij toch alweer 10 jaar geledenquote:Op dinsdag 17 december 2019 08:27 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Denk dat dat aan de leeftijd ligt... Bij mijn dochter gaan Momo filmpjes rond op school + in de whatappgroepjes, ... ook panisch ... op gegeven moment moet je wel erg gaan filteren maar komt het toch door. Ze is 10
Ze is 5. Vannacht heeft ze bij ons in bed geslapen, ze durfde écht niet alleen. Vanavond gaan we het proberen dat ze weer in haar eigen bed kan slapen. Of dit verstaan wordt onder pamperen, dunno. Maar ik laat mijn kind niet helemaal overstuur (zelfs tot kokhalzen toe) in haar bed liggen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:07 schreef InverHouse het volgende:
Ligt eraan hoe oud ze is, maar komt vast wel goed.
Ik had er helemaal overheen gelezen! Goede tip, daar kan ik wel wat meequote:Op dinsdag 17 december 2019 08:14 schreef Zilverberk het volgende:
Waardeloze tips hierboven. Een kind dat panisch is, laat je dat niet zelf uitzoeken.
Als het kind oud genoeg is, zou ik met ketchup samen een 'eng' filmpje maken. Om te laten zien dat je zoiets redelijk eenvoudig in elkaar klust. Dan kun je uitleggen dat andere mensen het grappig vinden om kinderen bang te maken.
Hopelijk doorziet ze dan zelf dat het filmpje nep is en dat ze er niet meer bang voor hoeft te zijn.
Dat laatste is ook het plan inderdaadquote:Op dinsdag 17 december 2019 09:08 schreef SQ het volgende:
Lastig, Sunshine! Inderdaad, ik vind de tip van zilverberk wel een goede. Ik denk wel dat het zinnig is om haar wat weerbaarder te maken, want dat filmpje is echt niks vergeleken bij de enge dingen die ik wel eens voorbij zie komen vermomd als kinderfilmpje
Daarmee wil ik niet zeggen dat je dochter zich aanstelt, maar wel dat er nou eenmaal zulke dingen te vinden zijn op het www en je daar ook niet heel moeilijk voor hoeft te zoeken. Als ze daar nog niet zo goed tegen kan is het wellicht ook een idee om YouTube van de tablet te gooien en alleen nog YouTube Kids te gebruiken
Dat is idd nogal jong ja. Logisch dat je haar niet alleen laat.quote:Op dinsdag 17 december 2019 09:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ze is 5. Vannacht heeft ze bij ons in bed geslapen, ze durfde écht niet alleen. Vanavond gaan we het proberen dat ze weer in haar eigen bed kan slapen. Of dit verstaan wordt onder pamperen, dunno. Maar ik laat mijn kind niet helemaal overstuur (zelfs tot kokhalzen toe) in haar bed liggen.
Deels met je eens. Echt ts heeft er nu weinig aan, het is al gebeurd.quote:Op dinsdag 17 december 2019 09:40 schreef speknek het volgende:
Let er bij YouTube Kids op dat je de optie om alleen door mensen gecureerde filmpjes te tonen aanzet. Ook dan heb je geen garantie dat ze geen nachtmerries krijgen, maar je filtert in ieder geval een gedeelte griefers die de algoritmes ontduiken eruit.
Sorry dat ik pedant blijf doen waar je ongetwijfeld niet op zit te wachten, maar dit is een persoonlijke ergernis, zelfs dan vind ik YouTube een slecht medium. Dat elke paar seconden gezap tussen ongestructureerde filmpjes met reclame en het uitpakken van kadootjes is anathema voor hun prefrontale cortex. Je kunt kinderen veel beter gecureerde verhalen met een normale spanningsboog (en een goed en afgerond einde) geven zoals in Netflix of Disney+.
Dat is gewoon de tijd van nu, altijd en overal is content beschikbaar. Bescherm jij je kind door allerlei filters te installeren kijken ze het straks alsnog wel bij vriendjes of vriendinnetjes.quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:42 schreef RedFever007 het volgende:
Dat krijg je ervan als je alles maar toevertrouwd aan YT en zelf niets controleertarm kind.
Waarom niet de zooi die je wilt laten zien even downloaden van YT en via NASje streamen?
Voorkom je dit soort dingen. En 10 jaar en al in Whatsapp groepenwtf, arme kinderen
slechte ontwikkelen
Als ik TS zo hoor blijkbaar nietquote:Op dinsdag 17 december 2019 12:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is gewoon de tijd van nu, altijd en overal is content beschikbaar. Bescherm jij je kind door allerlei filters te installeren kijken ze het straks alsnog wel bij vriendjes of vriendinnetjes.
Niks mis met een beetje vrijheid, worden ze vanzelf wegwijs in de wereld van. Ook enge ervaringen horen daar bij.
Het zet ze hopelijk aan het denken dat ze dit niet zo moeten doen. Nu is het dit filmpje, volgende week een IS onthoofding. Etc. Dus ik wijs niet, ik geef aan dat kinderen zonder controle YT voorschotelen gewoon gevolgen kan hebbenquote:Op dinsdag 17 december 2019 11:43 schreef SQ het volgende:
Ja joh, lekker hard vingertje wijzen, dáár worden mensen mee geholpen
Volgens mij hoort het gewoon bij opgroeien bepaalde enge ervaringen. Of die nou op Youtube zijn of ergens anders, je er overheen zetten is deel van ontwikkeling.quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:45 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Als ik TS zo hoor blijkbaar niet
Maar het een is een direct gevolg van het ander.quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:56 schreef Lienekien het volgende:
Het zijn twee verschillende dingen, hé: het al dan niet blootstellen aan mogelijk vervelende filmpjes en hoe je er als ouder vervolgens mee omgaat als je kind iets vervelends heeft gezien. Over dat laatste gaat de vraag.
Een kind van 5... Ik hoop niet dat jij een ouder bent die zijn/haar kind alleen panisch in bed laat liggen. Dan ben je namelijk een waardeloze ouder.quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Tussen haar aan haar lot overlaten en pamperen zit nog een hele wereld waarin je kan helpen. zwart/wit kijker.quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Maar het een bepaalt niet hoe je het ander doet.quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar het een is een direct gevolg van het ander.
Oh zo, ja dat ben ik volledig met je eens. Is dat nog een punt dan?quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar het een bepaalt niet hoe je het ander doet.
Je kunt een kind gedoseerd blootstellen aan dingen waar het mogelijk angstig van wordt om het niet te veel te beschermen. Maar dat betekent nog niet dat ze er dus maar zelf mee moeten dealen als ze het toch echt eng of naar vinden.
Heb je het filmpje bekeken? Doornroosje is nog engerquote:Op dinsdag 17 december 2019 13:07 schreef rival het volgende:
[..]
Tussen haar aan haar lot overlaten en pamperen zit nog een hele wereld waarin je kan helpen. zwart/wit kijker.
Ja, angsten zijn niet altijd logisch en redelijk, zeker niet bij kinderen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Heb je het filmpje bekeken? Doornroosje is nog enger
Deze lompe zak heeft anders wel 2 kinderen grootgebracht die geleerd hebben hun angsten onder ogen te zien en er mee te dealen ipv de snowflake uit te hangenquote:Op dinsdag 17 december 2019 14:17 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, angsten zijn niet altijd logisch en redelijk, zeker niet bij kinderen.
Mijn oudste was doodsbang voor krokodillen onder z'n bed. Kinderen kunnen realiteit en fantasie helemaal nog niet onderscheiden. Dus stop met je gedragen als een lompe zak. Het is een kind.
https://www.jmouders.nl/8x-hierom-slaapt-je-kind-in-zn-eigen-bed/quote:Op dinsdag 17 december 2019 17:04 schreef SQ het volgende:
En je gedraagt je verder uitermate lomp. Dat sneeuwvlokgehuil hier altijd als een kind niet reageert of wordt opgevoed als een blok graniet, blegh.
Met alle respect, maar daar werk je niet naar toe. Je brengt ze meteen weer naar hun eigen bed, kalmeert ze, aait ze over de bol, legt er een knuffel bij etc etc.. maar wel in eigen bedquote:Op dinsdag 17 december 2019 17:14 schreef SQ het volgende:
Ja, daar werk je dan ook uiteindelijk naar toe, maar een kind dat ligt te kokhalzen van angst laat ik niet alleen achter. Er zijn in mijn optiek genoeg manieren die tot hetzelfde resultaat leiden, en ze pertinent altijd uit je bed weren is daarvan echt niet de enige of de beste
Nee, dat is jóuw manierquote:Op dinsdag 17 december 2019 17:16 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Met alle respect, maar daar werk je niet naar toe. Je brengt ze meteen weer naar hun eigen bed, kalmeert ze, aait ze over de bol, legt er een knuffel bij etc etc.. maar wel in eigen bed
De experts zijn er redelijk eenduidig overquote:Op dinsdag 17 december 2019 17:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, dat is jóuw manierer is geen gulden regel bij zulke dingen.
Met die experts bedoel je de redactie van jm ouders?quote:Op dinsdag 17 december 2019 17:18 schreef devlinmr het volgende:
[..]
De experts zijn er redelijk eenduidig over
Prima. Ik doe altijd wat voor ons werkt, en da's niet altijd hetzelfde als "de experts" vinden.quote:Op dinsdag 17 december 2019 17:18 schreef devlinmr het volgende:
[..]
De experts zijn er redelijk eenduidig over
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |