abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190490607
Normaal houden we wel in de gaten wat Noor op YouTube kijkt, maar afgelopen zondag is er toch een filmpje tussendoor gekomen die we niet gezien hebben waar Noor nu volkomen door van de leg is. Ter illustratie:

Compleet geschift als je zoiets op YouTube plempt, maar het kwaad is helaas geschied. Ze is vooral savonds in bed heel bang dat een elfje komt en haar ogen er ook uit brandt. Zo bang dat er eigenlijk geen land mee te bezeilen valt, echt sneu en niet leuk om te zien :/

Vraag is: hoe op te lossen. Ik zat te denken om samen het filmpje opnieuw te bekijken en te laten zien dat het nep is. Anderzijds ben ik bang dat dit misschien averechts werkt. Heeft iemand zoiets voorgehad? Tips?
pi_190490667
Geen aandacht aan besteden, gaat vanzelf over.
Wie heeft er vroeger geen enge dingen gezien.

Edit.. filmpje gekeken en hoe is dit in vredesnaam eng? Enige wat enigszins in de buurt komt is dat de saus op bloed lijkt.
Verder, YouTube is geen Disney dus ja dit soort filmpjes, hoe slecht dan ook, mogen daar neergezet worden.
Dat dat "compleet geschift" zou zijn raakt kant noch wal.

[ Bericht 32% gewijzigd door devlinmr op 17-12-2019 08:14:42 ]
pi_190490701
Ligt eraan hoe oud ze is, maar komt vast wel goed.
  dinsdag 17 december 2019 @ 08:14:42 #4
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190490732
Waardeloze tips hierboven. Een kind dat panisch is, laat je dat niet zelf uitzoeken.

Als het kind oud genoeg is, zou ik met ketchup samen een 'eng' filmpje maken. Om te laten zien dat je zoiets redelijk eenvoudig in elkaar klust. Dan kun je uitleggen dat andere mensen het grappig vinden om kinderen bang te maken.
Hopelijk doorziet ze dan zelf dat het filmpje nep is en dat ze er niet meer bang voor hoeft te zijn.
pi_190490761
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 08:14 schreef Zilverberk het volgende:
Waardeloze tips hierboven. Een kind dat panisch is, laat je dat niet zelf uitzoeken.

Als het kind oud genoeg is, zou ik met ketchup samen een 'eng' filmpje maken. Om te laten zien dat je zoiets redelijk eenvoudig in elkaar klust. Dan kun je uitleggen dat andere mensen het grappig vinden om kinderen bang te maken.
Hopelijk doorziet ze dan zelf dat het filmpje nep is en dat ze er niet meer bang voor hoeft te zijn.
Zelf omgaan met enge dingen is iets wat je moet leren. Pamperen heeft het tegengestelde effect.
Filmpje in dit topic is nou niet echt traumatiserend te noemen
  dinsdag 17 december 2019 @ 08:21:53 #6
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190490773
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 08:20 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Zelf omgaan met enge dingen is iets wat je moet leren. Pamperen heeft het tegengestelde effect.
Wat een bullshit. Een kind in paniek laat je niet alleen.
pi_190490820
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 08:20 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Denk dat dat aan de leeftijd ligt... Bij mijn dochter gaan Momo filmpjes rond op school + in de whatappgroepjes, ... ook panisch ... op gegeven moment moet je wel erg gaan filteren maar komt het toch door. Ze is 10
pi_190491026
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 08:21 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Een kind in paniek laat je niet alleen.
Wie heeft het hier over paniek... en ja een kind in paniek kun je beter streng toespreken en daarmee kalmeren dan het te pamperen. Leren ze namelijk niks van.

Het gaat hier om angst, angst moet je mee leren omgaan en wel zo vroeg mogelijk
pi_190491050
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 08:27 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Denk dat dat aan de leeftijd ligt... Bij mijn dochter gaan Momo filmpjes rond op school + in de whatappgroepjes, ... ook panisch ... op gegeven moment moet je wel erg gaan filteren maar komt het toch door. Ze is 10
Moest ff googelen, 10 jaar is voor mij toch alweer 10 jaar geleden :X
Doet me denken aan de keer dat een boze vader me belde omdat mijn zoon een "enge" kettingbrief had doorgestuurd. Hij vond dat het een doodsbedreiging was aan zijn dochter :')

Deze dus:
de 'horror-app' die enkele jaren geleden werd rondgestuurd en vooral kinderen op de basisschool slapeloze nachten bezorgde. In dat bericht vertelde 'de afzender' hoe hij/zij door schuld van anderen dood is en nu wraak komt nemen. Om aan die wraak te ontkomen, moest je het bericht doorsturen naar 15 anderen.

Anyway, waar ik maar mee wil zeggen dat kinderen elkaar altijd en overal bang mee proberen te maken. Sprookjes, urban legends, kettingbrieven etc etc. Is van alle tijden, beter leer je ze er zsm zelf mee om te gaan.
pi_190491102
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 december 2019 08:07 schreef InverHouse het volgende:
Ligt eraan hoe oud ze is, maar komt vast wel goed.
Ze is 5. Vannacht heeft ze bij ons in bed geslapen, ze durfde écht niet alleen. Vanavond gaan we het proberen dat ze weer in haar eigen bed kan slapen. Of dit verstaan wordt onder pamperen, dunno. Maar ik laat mijn kind niet helemaal overstuur (zelfs tot kokhalzen toe) in haar bed liggen.
  dinsdag 17 december 2019 @ 09:03:39 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_190491121
Kleuters moet je niet achter YouTube zetten, dat is geen geschikt medium. Verder vind ik Zilverberks aanbeveling wel een goede. Anders maar een tijdje met een lampje aan laten slapen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190491130
En het sneeuwt niet eens.
  dinsdag 17 december 2019 @ 09:08:21 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_190491155
Lastig, Sunshine! Inderdaad, ik vind de tip van zilverberk wel een goede. Ik denk wel dat het zinnig is om haar wat weerbaarder te maken, want dat filmpje is echt niks vergeleken bij de enge dingen die ik wel eens voorbij zie komen vermomd als kinderfilmpje ;)
Daarmee wil ik niet zeggen dat je dochter zich aanstelt, maar wel dat er nou eenmaal zulke dingen te vinden zijn op het www en je daar ook niet heel moeilijk voor hoeft te zoeken. Als ze daar nog niet zo goed tegen kan is het wellicht ook een idee om YouTube van de tablet te gooien en alleen nog YouTube Kids te gebruiken ;)
disclaimer
pi_190491211
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 08:14 schreef Zilverberk het volgende:

Ik had er helemaal overheen gelezen! Goede tip, daar kan ik wel wat mee :)
pi_190491231
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 09:08 schreef SQ het volgende:
Lastig, Sunshine! Inderdaad, ik vind de tip van zilverberk wel een goede. Ik denk wel dat het zinnig is om haar wat weerbaarder te maken, want dat filmpje is echt niks vergeleken bij de enge dingen die ik wel eens voorbij zie komen vermomd als kinderfilmpje ;)
Daarmee wil ik niet zeggen dat je dochter zich aanstelt, maar wel dat er nou eenmaal zulke dingen te vinden zijn op het www en je daar ook niet heel moeilijk voor hoeft te zoeken. Als ze daar nog niet zo goed tegen kan is het wellicht ook een idee om YouTube van de tablet te gooien en alleen nog YouTube Kids te gebruiken ;)
Dat laatste is ook het plan inderdaad :) Ze is trouwens altijd wat bangig en schrikachtig geweest, denk dat dat in haar karakter zit. Ik was trouwens ook zo vroeger en af en toe nog steeds wel.

Hoop dat het vanavond beter gaat :)
pi_190491375
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 09:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ze is 5. Vannacht heeft ze bij ons in bed geslapen, ze durfde écht niet alleen. Vanavond gaan we het proberen dat ze weer in haar eigen bed kan slapen. Of dit verstaan wordt onder pamperen, dunno. Maar ik laat mijn kind niet helemaal overstuur (zelfs tot kokhalzen toe) in haar bed liggen.
Dat is idd nogal jong ja. Logisch dat je haar niet alleen laat.
Gewoon je gevoel volgen.
  dinsdag 17 december 2019 @ 09:40:13 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_190491488
Let er bij YouTube Kids op dat je de optie om alleen door mensen gecureerde filmpjes te tonen aanzet. Ook dan heb je geen garantie dat ze geen nachtmerries krijgen, maar je filtert in ieder geval een gedeelte griefers die de algoritmes ontduiken eruit.

Sorry dat ik pedant blijf doen waar je ongetwijfeld niet op zit te wachten, maar dit is een persoonlijke ergernis, zelfs dan vind ik YouTube een slecht medium. Dat elke paar seconden gezap tussen ongestructureerde filmpjes met reclame en het uitpakken van kadootjes is anathema voor hun prefrontale cortex. Je kunt kinderen veel beter gecureerde verhalen met een normale spanningsboog (en een goed en afgerond einde) geven zoals in Netflix of Disney+.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 17 december 2019 @ 09:46:43 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_190491546
Nah, op yt kids zapt mijn zoon niet elke paar seconden door kadootjesuitpakfilmpjes hoor ;) meestal kijkt hij gewoon volledige afleveringen van kinderseries.

Mijn dochter heeft dat gedrag wel een tijdje vertoond, maar is daar nu ook vanaf. Denk dat ze zelf ook wel doorkrijgen dat daar geen zak aan is :')
disclaimer
pi_190491685
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 09:40 schreef speknek het volgende:
Let er bij YouTube Kids op dat je de optie om alleen door mensen gecureerde filmpjes te tonen aanzet. Ook dan heb je geen garantie dat ze geen nachtmerries krijgen, maar je filtert in ieder geval een gedeelte griefers die de algoritmes ontduiken eruit.

Sorry dat ik pedant blijf doen waar je ongetwijfeld niet op zit te wachten, maar dit is een persoonlijke ergernis, zelfs dan vind ik YouTube een slecht medium. Dat elke paar seconden gezap tussen ongestructureerde filmpjes met reclame en het uitpakken van kadootjes is anathema voor hun prefrontale cortex. Je kunt kinderen veel beter gecureerde verhalen met een normale spanningsboog (en een goed en afgerond einde) geven zoals in Netflix of Disney+.
Deels met je eens. Echt ts heeft er nu weinig aan, het is al gebeurd.

Overigens zou ik er met het kind toch echt een serieus gesprek over aangaan. Op haar niveau. En inderdaad kun je het desnoods naspelen met een fles ketchup en er dan samen een grapje van maken. Kinderen van die leeftijd spelen vaker dingen na om ze te verwerken.

Mijn kinderen hebben ook vaker angsten gehad, kleuters zijn daar mi gevoelig voor. Ze doen nog aan magisch denken, dus alles kan. En Sinterklaas bestaat. Probeer dus aan te sluiten bij haar denkwereld en niveau, maar behandel haar niet al hulpeloos wezen. Dat stimuleert volgens mij slachtoffergedrag. Leer haar het heft in handen te nemen. Iets te doen als ze die nare gedachten krijgt, met een knuffel de boze fee wegjagen, whatever. Iets wat haar gevoel geeft van controle.
Whatever...
pi_190491699
Ik vind YT echt zeer ongeschikt voor kinderen onder de 16. Dit vanwege alle reclame en slinkse manieren om in het brein van de kinderen te komen. Dan maar wat betalen voor netflix.
Whatever...
pi_190491723
Grappig toch, kun je ze tegen de tijd dat ze zelf aan kinderen beginnen mee plagen :) .

Niet te zwaar oppakken, kinderen kunnen letterlijk overal bang van worden (mijn nichtje van 3 is momenteel bang voor eksters :') ) Gaat vanzelf over, en zoals gezegd werd hier idd niet teveel aandacht aan besteden.

Zelf als kind ongetwijfeld ook wel trauma's opgelopen, hoort er bij hoor. Zien ze het niet in een filmpje is het wel een hond op straat of een clown of een geit of......
blablablabla
  dinsdag 17 december 2019 @ 11:42:58 #22
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_190492861
Dat krijg je ervan als je alles maar toevertrouwd aan YT en zelf niets controleert :W arm kind.

Waarom niet de zooi die je wilt laten zien even downloaden van YT en via NASje streamen?

Voorkom je dit soort dingen. En 10 jaar en al in Whatsapp groepen :o wtf, arme kinderen ;( slechte ontwikkelen :N
  dinsdag 17 december 2019 @ 11:43:55 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_190492882
Ja joh, lekker hard vingertje wijzen, dáár worden mensen mee geholpen :{w
disclaimer
  dinsdag 17 december 2019 @ 11:48:39 #24
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190492964
Gewoon geen YouTube laten kijken op die leefijd. Iig geen filmpjes die je niet zelf levert. Geen toegang tot het internet zonder dat je direct meekijkt.

Voor nu, uitleggen dat het nep is, een toneelspelletje is.
Het laten zien wat voorgesteld werd is wel een goed idee. Haal de fantasie die overuren maakt eraf.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_190493143

[ Bericht 100% gewijzigd door SQ op 17-12-2019 12:05:14 (Deze toon past niet in dit forum) ]
pi_190493392
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2019 11:42 schreef RedFever007 het volgende:
Dat krijg je ervan als je alles maar toevertrouwd aan YT en zelf niets controleert :W arm kind.

Waarom niet de zooi die je wilt laten zien even downloaden van YT en via NASje streamen?

Voorkom je dit soort dingen. En 10 jaar en al in Whatsapp groepen :o wtf, arme kinderen ;( slechte ontwikkelen :N
Dat is gewoon de tijd van nu, altijd en overal is content beschikbaar. Bescherm jij je kind door allerlei filters te installeren kijken ze het straks alsnog wel bij vriendjes of vriendinnetjes.

Niks mis met een beetje vrijheid, worden ze vanzelf wegwijs in de wereld van. Ook enge ervaringen horen daar bij.
blablablabla
  dinsdag 17 december 2019 @ 12:45:59 #27
142400 RedFever007
pi_190493699
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 12:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is gewoon de tijd van nu, altijd en overal is content beschikbaar. Bescherm jij je kind door allerlei filters te installeren kijken ze het straks alsnog wel bij vriendjes of vriendinnetjes.

Niks mis met een beetje vrijheid, worden ze vanzelf wegwijs in de wereld van. Ook enge ervaringen horen daar bij.
Als ik TS zo hoor blijkbaar niet :')
  dinsdag 17 december 2019 @ 12:48:07 #28
142400 RedFever007
pi_190493731
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 11:43 schreef SQ het volgende:
Ja joh, lekker hard vingertje wijzen, dáár worden mensen mee geholpen :{w
Het zet ze hopelijk aan het denken dat ze dit niet zo moeten doen. Nu is het dit filmpje, volgende week een IS onthoofding. Etc. Dus ik wijs niet, ik geef aan dat kinderen zonder controle YT voorschotelen gewoon gevolgen kan hebben :)
pi_190493769
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 12:45 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Als ik TS zo hoor blijkbaar niet :')
Volgens mij hoort het gewoon bij opgroeien bepaalde enge ervaringen. Of die nou op Youtube zijn of ergens anders, je er overheen zetten is deel van ontwikkeling.

Wij moesten het vroeger met dit gedrocht doen. Gewoon dagelijks op de NPO en zogenaamd kindvriendelijk.

Hoeveel jeugdtrauma's zou dat voor gezorgd hebben? Je moet geen sneeuwvlokjes willen creëren door die koters maar overal tegen te beschermen. Vang ze op, wees lief. Desnoods een paar nachtjes bij je slapen maar moraal van het verhaal zou moeten zijn "shit happens, all the time" .

De wereld is nou eenmaal niet altijd een leuke en mooie plek.
blablablabla
  dinsdag 17 december 2019 @ 12:56:44 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190493848
Het zijn twee verschillende dingen, hé: het al dan niet blootstellen aan mogelijk vervelende filmpjes en hoe je er als ouder vervolgens mee omgaat als je kind iets vervelends heeft gezien. Over dat laatste gaat de vraag.
The love you take is equal to the love you make.
pi_190493893
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 12:56 schreef Lienekien het volgende:
Het zijn twee verschillende dingen, hé: het al dan niet blootstellen aan mogelijk vervelende filmpjes en hoe je er als ouder vervolgens mee omgaat als je kind iets vervelends heeft gezien. Over dat laatste gaat de vraag.
Maar het een is een direct gevolg van het ander.
blablablabla
  Redactie Frontpage dinsdag 17 december 2019 @ 13:01:31 #32
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_190493908
quote:

[..]

Een kind van 5... Ik hoop niet dat jij een ouder bent die zijn/haar kind alleen panisch in bed laat liggen. Dan ben je namelijk een waardeloze ouder.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_190493999
quote:

[..]

Tussen haar aan haar lot overlaten en pamperen zit nog een hele wereld waarin je kan helpen. zwart/wit kijker.
  dinsdag 17 december 2019 @ 13:24:47 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190494257
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar het een is een direct gevolg van het ander.
Maar het een bepaalt niet hoe je het ander doet.

Je kunt een kind gedoseerd blootstellen aan dingen waar het mogelijk angstig van wordt om het niet te veel te beschermen. Maar dat betekent nog niet dat ze er dus maar zelf mee moeten dealen als ze het toch echt eng of naar vinden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_190494296
Niet meer zonder toezicht op YouTube laten. Zoek maar eens op "elsagate", daar schrik je van.
pi_190494337
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar het een bepaalt niet hoe je het ander doet.

Je kunt een kind gedoseerd blootstellen aan dingen waar het mogelijk angstig van wordt om het niet te veel te beschermen. Maar dat betekent nog niet dat ze er dus maar zelf mee moeten dealen als ze het toch echt eng of naar vinden.
Oh zo, ja dat ben ik volledig met je eens. Is dat nog een punt dan?
Een kind dat angstig is (hoe debiel de aanleiding ook moge zijn) troost je lijkt me altijd wel toch?
blablablabla
pi_190494641
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:07 schreef rival het volgende:

[..]

Tussen haar aan haar lot overlaten en pamperen zit nog een hele wereld waarin je kan helpen. zwart/wit kijker.
Heb je het filmpje bekeken? Doornroosje is nog enger
pi_190495210
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Heb je het filmpje bekeken? Doornroosje is nog enger
Ja, angsten zijn niet altijd logisch en redelijk, zeker niet bij kinderen.
Mijn oudste was doodsbang voor krokodillen onder z'n bed. Kinderen kunnen realiteit en fantasie helemaal nog niet onderscheiden. Dus stop met je gedragen als een lompe zak. Het is een kind.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_190498451
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 14:17 schreef Messina het volgende:

[..]

Ja, angsten zijn niet altijd logisch en redelijk, zeker niet bij kinderen.
Mijn oudste was doodsbang voor krokodillen onder z'n bed. Kinderen kunnen realiteit en fantasie helemaal nog niet onderscheiden. Dus stop met je gedragen als een lompe zak. Het is een kind.
Deze lompe zak heeft anders wel 2 kinderen grootgebracht die geleerd hebben hun angsten onder ogen te zien en er mee te dealen ipv de snowflake uit te hangen

Dat je dat op het niveau van het kind doet spreekt voor zich, maar never nooit dat ze bij ons in bed bleven liggen omdat ze een nachtmerrie hadden oid. Als je daarmee begint is het einde zoek.
  dinsdag 17 december 2019 @ 17:02:50 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_190498508
Dat zijn keuzes. Ik heb het nooit ervaren als einde zoek, maar als fijn dat ik ze op dat moment die veiligheid kan bieden.
disclaimer
  dinsdag 17 december 2019 @ 17:04:08 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_190498537
En je gedraagt je verder uitermate lomp. Dat sneeuwvlokgehuil hier altijd als een kind niet reageert of wordt opgevoed als een blok graniet, blegh.
disclaimer
pi_190498667
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 17:04 schreef SQ het volgende:
En je gedraagt je verder uitermate lomp. Dat sneeuwvlokgehuil hier altijd als een kind niet reageert of wordt opgevoed als een blok graniet, blegh.
https://www.jmouders.nl/8x-hierom-slaapt-je-kind-in-zn-eigen-bed/

Puntje 6

Kan ook wat betrouwbaardere bronnen quoten, maar dit is de consensus
  dinsdag 17 december 2019 @ 17:14:26 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_190498736
Ja, daar werk je dan ook uiteindelijk naar toe, maar een kind dat ligt te kokhalzen van angst laat ik niet alleen achter. Er zijn in mijn optiek genoeg manieren die tot hetzelfde resultaat leiden, en ze pertinent altijd uit je bed weren is daarvan echt niet de enige of de beste ;)
disclaimer
pi_190498780
Compleet geschift dat je je dochter op YouTube laat kijken.

De maker niet
pi_190498786
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 17:14 schreef SQ het volgende:
Ja, daar werk je dan ook uiteindelijk naar toe, maar een kind dat ligt te kokhalzen van angst laat ik niet alleen achter. Er zijn in mijn optiek genoeg manieren die tot hetzelfde resultaat leiden, en ze pertinent altijd uit je bed weren is daarvan echt niet de enige of de beste ;)
Met alle respect, maar daar werk je niet naar toe. Je brengt ze meteen weer naar hun eigen bed, kalmeert ze, aait ze over de bol, legt er een knuffel bij etc etc.. maar wel in eigen bed
  dinsdag 17 december 2019 @ 17:17:16 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_190498799
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 17:16 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Met alle respect, maar daar werk je niet naar toe. Je brengt ze meteen weer naar hun eigen bed, kalmeert ze, aait ze over de bol, legt er een knuffel bij etc etc.. maar wel in eigen bed
Nee, dat is jóuw manier ;) er is geen gulden regel bij zulke dingen.
disclaimer
pi_190498813
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 17:17 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, dat is jóuw manier ;) er is geen gulden regel bij zulke dingen.
De experts zijn er redelijk eenduidig over
  dinsdag 17 december 2019 @ 17:18:55 #48
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_190498827
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 17:18 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Met die experts bedoel je de redactie van jm ouders?
  dinsdag 17 december 2019 @ 17:19:33 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_190498838
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 17:18 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Prima. Ik doe altijd wat voor ons werkt, en da's niet altijd hetzelfde als "de experts" vinden.
disclaimer
pi_190498857
Fijn SQ en de anderen dat jullie zo reageren :)

Ik heb uit school een gesprek gehad met dochter en geprobeerd zo goed mogelijk uit te leggen dat wat ze zag niet echt was en dat de mevrouw uit het filmpje zelf heeft gedaan in plaats van de groene elf. Ik twijfelde om dat gesprek gelijk uit school aan te gaan, maar toen we naar huis liepen en aangaf nog steeds een beetje bang te zijn, kon het niet anders. Volgens mij snapte ze het wel, maar toch spannend hoe het vanavond gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')