https://www.nu.nl/binnenl(...)an-in-speeltuin.htmlquote:Overledene is 32-jarige man uit Assen
De man die zaterdag om het leven kwam is een 32-jarige man uit Assen. De vijf mannen die wegens het incident zijn aangehouden, zitten nog altijd vast. Het gaat om mannen van 27, 36, 38, 46 en 54, allen ook afkomstig uit de Drentse hoofdstad.
De man werd zaterdag in een speeltuin aan de Iemstukken door de vijf mannen aangevallen. Hij overleed ter plekke. Volgens de politie waren de vijf op de man afgegaan omdat ze hem verdachten van een zedendelict.
De politie kreeg tegen 13.00 uur een melding over een man op het veldje die onzedelijke handelingen zou uitvoeren met een vierjarig meisje.
Niet mijn OP.twitter:poldrenthe twitterde op zaterdag 24-08-2019 om 13:55:53Aan de Iemstukke heeft zojuist een ernstige mishandeling plaatsgevonden. Daarbij is een man overleden en zijn vijf verdachten aangehouden. De politie is bezig met onderzoek. Updates volgen op dit account. reageer retweet
Maar bij een heterdaad wel.quote:
En volgens justitie, niet volgens De Gelderlander.quote:Al eerder maakte het OM bekend dat inderdaad sprake was van een zedenmisdrijf en dat het latere slachtoffer probeerde te ontkomen toen de vader van het kind ontdekte wat er gaande was. Uit onderzoek van de telefoon van de 32-jarige hovenier bleek dat hij het zedendelict zelf had gefilmd.
Dat weet ik niet.quote:Op maandag 16 december 2019 22:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat het enkel heimelijk filmen was?
Dat is wat ik al eerder zei ja. Maar dat was aan dovemansoren gericht.quote:Wat we weten is dat er beeldmateriaal is van een zedendelict. Dat kan van heimelijk filmen tot zelfs gewelddadig gaan.
NEE!quote:Wat van belang is dat er een sterke verdenking was van een delict, wat maakt dat een burger arrest mag.
Maar bij een heterdaad wel.quote:
'Heterdaad' en 'verdenking van' gaan de facto niet samen.quote:Op maandag 16 december 2019 22:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar bij een heterdaad wel.
quote:Telefoon
De politie heeft onderzoek gedaan naar de telefoon die de Assenaar in de speeltuin bij zich had. Op zijn telefoon is zelfgemaakt beeldmateriaal aangetroffen van het zedenfeit dat zich afspeelde in de speeltuin in de wijk Peelo in Assen op 24 augustus 2019
Waarheidsvinding
Het OM is zich ervan bewust dat de 32-jarige overleden man niet vervolgd kan worden en ook geen verweer kan voeren tegen de verdenking van dit zedenfeit. Voor de waarheidsvinding vond het OM het van belang om wel onderzoek te doen naar de toedracht van het incident. Het OM is van mening dat als de zaak aan de rechtbank voorgelegd had kunnen worden, er namens het OM gesproken zou kunnen worden van voldoende wettig en overtuigend bewijs voor een zedenfeit waarbij een vierjarig meisje het slachtoffer was.
Volgens de rechter was er sprake van heterdaad en was gepast geweld toegestaan.quote:Op maandag 16 december 2019 22:11 schreef r_one het volgende:
[..]
'Heterdaad' en 'verdenking van' gaan de facto niet samen.
Rechter?quote:Op maandag 16 december 2019 22:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volgens de rechter was er sprake van heterdaad en was gepast geweld toegestaan.
Iets wat je allang had kunnen weten, als je de artikelen even had doorgelezen. Het staat er allemaal in.
En, nee, het is voor jou niet relevant wat precies het zedendelict was.
Je kunt ook gewoon toegeven dat je afgelopen 30 reacties bullshit waren.quote:
Ja.quote:Op maandag 16 december 2019 22:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.
[..]
Dat is wat ik al eerder zei ja. Maar dat was aan dovemansoren gericht.
[..]
NEE!
Een vermoeden is gewoon niet voldoende. Punt.quote:Op maandag 16 december 2019 22:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ja, gewoon ja.
Een heterdaad mag ook na het feit, maar niet te lang erna.
Jazeker wel.quote:Op maandag 16 december 2019 22:11 schreef r_one het volgende:
[..]
'Heterdaad' en 'verdenking van' gaan de facto niet samen.
Er is geen rechter aan te pas gekomen.quote:Op maandag 16 december 2019 22:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon toegeven dat je afgelopen 30 reacties bullshit waren.
Lator!![]()
Nee. zie mijn vorige uitleg.quote:Op maandag 16 december 2019 22:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ja.
Dat valt onder een 'heterdaad'.
Direct betrappen of zeer snel na het feit ingrijpen.
Linkje? Bron? In mijn wetbundels staat het i.i.g. niet maar ik leer graag bij.quote:Op maandag 16 december 2019 22:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Jazeker wel.
Lees de wet erop na.
Wat jij wilt hoor. Blijf dat vooral geloven.quote:Dat deze man een delict heeft begaan is gewoon bewezen. Er is beeldmateriaal van.
Het klopte.
Je mag na het feit aanhouden, mits er en feit is.
En die was er.
Doei hequote:Op maandag 16 december 2019 22:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon toegeven dat je afgelopen 30 reacties bullshit waren.
Lator!![]()
Hetzelfde.quote:Op maandag 16 december 2019 22:15 schreef SugeLucky het volgende:
Ik vraag me af wat de uitkomst van het onderzoek was geweest als de dader een blikje bier uit de supermarkt had gejat en er daarna mensen hem in bedwang hadden gehouden met de dood tot gevolg.
Ja maar dat schijnt voor sommigen één pot nat te zijn.quote:Op maandag 16 december 2019 22:19 schreef deedeetee het volgende:
De zaak is toch door het OM geseponeerd ? Dan komt er toch geen rechter aan te pas ?
Moet jij niet wat onderzoeken erbij gaan verzinnen of zo?quote:Op maandag 16 december 2019 22:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Hetzelfde.
Een burger arrest mag dan ook. Mits zonder overmatig geweld.
Natuurlijk is het naar. Maar het is niet de schuld van degene die hem aangehouden hebben.
Dat is de mening van t OM maar de zaak kon niet voor de rechter komen en dus is er dat zogenaamde bewijs niet getoetst..Dat klopt IMO niet dus. Het OM kan wel zoveel beweren als de zaak niet voor de rechter komt acht ik nog niks bewezen.quote:Op maandag 16 december 2019 22:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Jazeker wel.
Lees de wet erop na.
Dat deze man een delict heeft begaan is gewoon bewezen. Er is beeldmateriaal van.
Het klopte.
Je mag na het feit aanhouden, mits er en feit is.
En die was er.
Het was meer dan een vermoeden.quote:Op maandag 16 december 2019 22:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Een vermoeden is gewoon niet voldoende. Punt.
Dat er een tijdje tussen het burgerarrest en het plegen van het strafbaar feit kan liggen, is hééél wat anders.
Misschien moet je het nog 10x herhalen.quote:Op maandag 16 december 2019 22:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Er is geen (grof) geweld toegepast.
De man die het delict heeft gepleegd had hartklachten en een combi van alcohol en (waarschijnlijk) medicijnen (waarbij die combi levensgevaarlijk is). Dat is hem fataal geworden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |