Ze trekt het op z'n minst in twijfelquote:Op maandag 16 december 2019 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ga je nu serieus betwisten dat ik een jurist ben?
Dan gaat het enkel over in hoeverre ze zeker waren van een delict. Of een burger arrest terecht was. Enkel daarin mengt kennis vooraf en achteraf zich (wawrbij in dit geval geld dat er een getting was, direct deposit politie ingeschakeld is en het achteraf ook klopte).quote:Op maandag 16 december 2019 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lieve schat. Je bedoelt het goed. En ik snap wat je wil zeggen. Ik snap waarom je overtuigd bent.
Maar je argumentatie klopt niet. Dit is strafrecht. Dit is juridisch. Daar moet je met een juridische bril naar kijken. En met juridische argumenten komen. En niet kennis vooraf en achteraf mengen.
Hopelijk heb jij meer credibility danquote:Op maandag 16 december 2019 23:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Ze trekt het op z'n minst in twijfel
Ook dat betwijfel ikquote:Op maandag 16 december 2019 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hopelijk heb jij meer credibility dan
Nee.quote:Op maandag 16 december 2019 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ga je nu serieus betwisten dat ik een jurist ben?
Nope.quote:Op maandag 16 december 2019 23:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Ze trekt het op z'n minst in twijfel
Ontspan lieverd, ontspan.quote:Op maandag 16 december 2019 23:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nope.
Maar jij vaart wel bij wat stemmingsmakerij...
Er staat in casu bar weinig vast, je zult het moeten doen met meningen en aannames (en conclusies achteraf).quote:Op maandag 16 december 2019 23:55 schreef Cyan9 het volgende:
Even voor m'n beeldvorming: staat het vast dat de politie direct is gebeld? Hoelang is deze man in bedwang gehouden? Is daar wat over gezegd?
Ik weet het allemaal. No worriesquote:Op maandag 16 december 2019 23:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nee.
Maar ik vraag me wel af hoeveel ervaring je hebt met dit soort zaken.
Waarbij er een dood wordt onderzocht door mensen met een serieuze medische achtergrond.
Aangezien je zegt dat 1 iemand fouten kan maken. Ken je de failsaves niet? De procedures rondom zulk onderzoek?
Hoe minutieuze documentatie gecontroleerd wordt? Als het al om 1 directe onderzoeker gaat?
Wat niet het geval is in deze omdat het niet enkel om een enkele autopsie gaat, maar er ook onderzoek is gedaan naar bloedwaarden e.d.?
Dat gaat langs vele mensen. Verschillende bronnen, onafhankelijk van elkaar.
Verschillende artsen, verschillende laboratoria.
Ja dat eerste staat vast.quote:Op maandag 16 december 2019 23:55 schreef Cyan9 het volgende:
Even voor m'n beeldvorming: staat het vast dat de politie direct is gebeld? Hoelang is deze man in bedwang gehouden? Is daar wat over gezegd?
Waar staat het vast? Zo'n uitspraak zegt niks zonder bron. Ik ben het niet tegengekomen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 00:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ja dat eerste staat vast.
Het tweede weet ik niet uit mijn hoofd.
Bron?quote:
Wie heeft er gebeld en wanneer precies?quote:Op dinsdag 17 december 2019 00:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ja dat eerste staat vast.
Het tweede weet ik niet uit mijn hoofd.
Ok ok.quote:Op maandag 16 december 2019 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik weet het allemaal. No worries
En tóch kan het. En tóch (ander voorbeeld voor de duidelijkheid) zit het OM er ook wel eens falikant naast. Heeft tunnelvisie. Maakt vormfouten. Etc. etc.
Je taak als jurist is om uitermate kritisch te zijn op álles. En dit is strafrecht. Dus juridisch. Dus....
Ah toe. Kom nou pop...quote:Op dinsdag 17 december 2019 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie heeft er gebeld en wanneer precies?
En de verkrachting vond plaats om .....?quote:Op dinsdag 17 december 2019 00:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ah toe. Kom nou pop...
Om 1 uur krijgt de politie een melding.
Ik betwist het medische deel an sich ook niet. Zie mijn reacties op beantherio en het voorbeeld vh Eierschedelarrest (c.q. Pantoffelarrest).quote:Op dinsdag 17 december 2019 00:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ok ok.
Ik snap wat je bedoeld. Ik ben ook echt niet tegen toetsing. Controle is belangrijk.
Haal het nog drie keer door de mangel.
Maar je moet toegeven dat het vergezocht is. De kans echt heel klein is dat dit moord of dood door schuld is na dit medische onderzoek waarin het over verschillende personen en instanties gegaan is met hun controle manieren.
Dit gaat namelijk niet enkel over het OM. Maar over een hele medische molen die stelt dat er geen bewijs is voor dood door schuld. Voor (overmatig) geweld (die mogelijk dodelijke schade toe kan brengen).
Heel misschien hebben ze deze man aangehouden zonder rederlijkerwijs zeker te zijn van een delict. Gewoon omdat hij 'anders' was. Wat fout is.
Maar de kans dat de medische conclusie niet klopt, dat de dood van deze man niet veroorzaakt is door het handelen van degene die hem aanhielden, is echt verdomd klein.
Verkrachting???quote:Op dinsdag 17 december 2019 00:18 schreef r_one het volgende:
[..]
En de verkrachting vond plaats om .....?
Ik heb dan ook nooit gesteld niet kritisch te hoeven zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2019 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik betwist het medische deel an sich ook niet. Zie mijn reacties op beantherio en het voorbeeld vh Eierschedelarrest (c.q. Pantoffelarrest).
Ik probeer slechs aan te geven dat je als (strafrecht)jurist overál kritisch op moet zijn. Alles in twijfel moet trekken en onderzoeken. En de materie (uiteraard) juridisch moet benaderen. En dus geen vorraf-en achteraf-feiten door elkaar kunt halen. Etc.
Verkrachting of niet, dat maakte toch niet uit? Volgens jou dan. Nou dan.quote:Op dinsdag 17 december 2019 00:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Verkrachting???
Dat heb ik nooit gezegd.
Wel kan ik zeggen dat al eventjes dood kenbaar zal zijn geweest.
De politie is gebeld toen de man nog leefde.
Dit bedoel ik dus met stemmingsmakerij.
En je kan het weer luchtigheid noemen, maar dat is het niet. Dit is naar en laag.
Je gooit er argumentatie in al naar gelang je goeddunkt. Dit heeft niks met mijn antwoord te maken. Dit heeft niks met de kennis vd 5 heren vooraf te maken. Wederom ben je niet juridisch bezig. Niet raar, je bent geen jurist. Maar ik kan er echt niks mee zo.quote:Op dinsdag 17 december 2019 00:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nooit gesteld niet kritisch te hoeven zijn.
Ik stel dat er stevige procedures zijn voor het medische deel. Waaruit blijkt dat er geen geweld is gebruikt dat de dood heeft kunnen veroorzaken.
En van mij mag dat uitvoerig gecontroleerd worden, ten overvloede zelfs.
Maar ik zie tot nu toe geen aanwijzing dat de conclusie zal veranderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |