abonnement Unibet Coolblue
pi_190491106
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 08:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zou hij niet ook in beeld zijn bij Feyenoord?
Misschien dat hij in Rotterdam op een lijstje staat maar dat lijkt me verder niks te maken hebben met wat er nu bij PSV gebeurt. Faber heeft ook heel bewust zijn trainersloopbaan op pauze gezet toen hij hoofd opleidingen werd. Dat ging hij jaren doen was de bedoeling.

Ben ik ook benieuwd naar. Dat is ook geen functie die je er even naast doet als je het elftal uit crisis moet trekken. Gaat de directie daar nog iets mee doen?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 17 december 2019 @ 09:04:21 #52
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190491124
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 08:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ervaring wel, maar het is als trainer tot nu toe toch ook een lichtgewicht geweest. Dat hij het tot de winterstop doet lijkt me logisch. Maar dat er nu al is besloten om hem de rest van het seizoen te laten doen vind ik wel wat vreemd.

PSV had prima de winterstop kunnen gebruiken om eens goed de opties verder te kunnen onderzoeken. Als je nog iets van het seizoen wil redden zou je verwachten dat er een trainer gezocht zou worden die een wat indrukwekkender CV heeft dan Faber.

De beslissing om hem het hele seizoen af te laten maken komt op mij over als haastwerk en een houding van 'God zegene de greep'.

En dan wordt er ook nog meteen achteraan geroepen dat hij misschien wel langer hoofdtrainer mag blijven. Houd dat soort gedachten ff voor je joh. Met die uitspraak leg je het hoofd van Faber al meteen op het hakblok. Als PSV zo door blijft ploeteren moet Faber beschadigd als trainer weer verder bij PSV als hoofd opleidingen. Ik kan me idealere omstandigheden voorstellen.

Alles bij elkaar vind ik het weer behoorlijk onhandig en wijfelend overkomen van de directie.
zit wel wat in maar het is niet zo makkelijk om een nieuwe trainer te vinden die ook nog eens meteen in wil stappen, dan begrijp ik wel dat ze gewoon de tijd nemen ipv de snelle oplossing.
En verder heb je in de winterstop een kleine voorbereidingsperiode op de 2e seizoenshelft dus dan is het beter om dat door de trainer te laten doen die je voor die periode aanhoudt.
  dinsdag 17 december 2019 @ 09:15:59 #53
488647 Krekelkweker1
Ik kweek krekels
pi_190491209
De gitzwarte teloorgang van de club

PSV verloor in Rotterdam. Op zich niet verrassend, we verliezen immers altijd van Feyenoord. PSV speelde zelfs nog goed ook, maar mede door de aankopen van clubvernieler John de Jong kon er geen resultaat geboekt worden. Boscagli vergat te verdedigen en zodoende kon Berghuis de bal inkoppen. 1-0. Shit here we go again. Wat volgde was een tweede helft waarin PSV aardig voetbalde, maar waarin wederom geen resultaat gehaald zou worden. Als kers op de taart krijgt PSV ook nog een onterechte strafschop tegen. De gifbeker moet leeg. Vanaf dat moment wordt het allemaal zwarter en zwarter.

Maandagochtend sijpelen de berichten binnen dat PSV clubicoon Mark van Bommel is ontslagen. Ontzettend triest nieuws. Mark heeft zelf altijd aangegeven nooit en te nimmer de handdoek in de ring te gooien. Als dank voor het intern houden en het beschermen van de directie en de gehele spelersgroep kon Mark rekenen op een gesprek met Toon Gerbrands en John de Jong. Bij onze club is het schijnbaar mogelijk dat een lichtgewicht die niets heeft betekend in de voetballerij, clubiconen mag ontslaan bij PSV. Bij onze club is het mogelijk dat er 45 miljoen in het putje geknikkerd wordt, zonder dat de verantwoordelijke mensen daarvoor moeten boeten, het is mogelijk dat Toon Gerbrands de andere nietsnut in de PSV historie compleet wanbeleid neer mag zetten om vervolgens zielige zelfprijzende boekjes te schrijven. Dat kan bij PSV, blijkbaar.
Het hoofd van lichtgewicht John de Jong in een interview met FOX sports straalt kilte uit. John komt met oneliners aan als ‘’Zo werkt de voetballerij’’ en ‘’Er zijn alleen maar verliezers in deze partij’’. Enige vorm van welgemeende oprechte schuld of schaamte zijn er niet bij John. Wat John zich niet beseft is dat het PSV publiek zich achter van Bommel heeft geschaard. Ja de kritiek op Mark was laatste tijd vaak terecht en het voetbal zag er inderdaad niet uit, maar hij is altijd strijdvaardig gebleven en heeft de jongens kunnen motiveren. Ze liepen letterlijk zoals wat Fred Rutten ooit vertelde ‘’Het gras uit het veld’’. Elke wedstrijd opnieuw, en telkens de deksel op de neus. Individuele fouten, arbitrale beslissingen en vooral onkunde van de door lichtgewicht John de Jong gekochte spelers.

Niet iedereen zal het eens zijn met mij. Sommige supporters zullen stiekem opgelucht zijn dat Mark weg is. En dat is jullie goed recht. Maar wat bijna geen een supporter gaat pikken John, is dat jij blijft zitten. De verantwoordelijke man voor de malaise stuurt een clubicoon weg, en denkt zelf te kunnen blijven zitten in zijn leren stoel met armleuningen en alles? Zo werkt het niet John.
Om nog een bevestiging te krijgen van de ambitieloze cultuur die PSV aan het opbouwen is worden er weer 3 lichtgewichten aangesteld. NSB’er Ruud Hesp, die het voor elkaar heeft gekregen om van goede keepers ballerina’s te maken, mag blijven zitten. Daarnaast mag Ernst Faber het hoofdtrainerschap overnemen. Ernst is een echte PSV man en krijgt van mij dus ook geen hoon over zich heen. Om het nog erger te maken mag Boudewijn Zenden ernaast gaan zitten. Zenden, de man met enkel oneliners en een uitstraling van een BOA op straat. Maar wees er blij mee mensen. Met dit super trio op de bank. Komt vast goed.

Waarom geen innovatieve man, met PSV hart? Weet ik veel met wie je uit de hoge hoed komt getoverd en het hoeft nog niet eens perse een PSV man te zijn, maar verras ons eens. Desnoods Peter Bosz met Ruud van Nistelrooij, paai Guus Hiddink voor een terugkeer, Henk Fraser? Zie je? Het is niet makkelijk om aan goede namen te komen. Weer een reden om Mark te laten zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Krekelkweker1 op 17-12-2019 09:30:16 ]
pi_190491344
Dat Mark een PSV man is ben ik 100% met het stuk eens. Maar als ik op mijn werk keer op keer de verkeerde beslissingen maak en dan telkens kom met
"Ja, maar de klant zus, de klant zo." en "Het project liep super goed, maarja, dan crasht een systeem en loop je achter de feiten aan"
Dan word ik na anderhalf jaar aankloten ook gewoon op straat gezet. Niemand die dat dan onterecht zou vinden.
  dinsdag 17 december 2019 @ 09:28:56 #55
488647 Krekelkweker1
Ik kweek krekels
pi_190491359
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 december 2019 09:27 schreef Gutanoth het volgende:
Dat Mark een PSV man is ben ik 100% met het stuk eens. Maar als ik op mijn werk keer op keer de verkeerde beslissingen maak en dan telkens kom met
"Ja, maar de klant zus, de klant zo." en "Het project liep super goed, maarja, dan crasht een systeem en loop je achter de feiten aan"
Dan word ik na anderhalf jaar aankloten ook gewoon op straat gezet. Niemand die dat dan onterecht zou vinden.
Maar als jij op je werk verkeerde beslissingen neemt ten gevolgen van wanbeleid wat buiten jou macht gevoerd wordt? Vind je het dan nog steeds zo terecht?
pi_190491367
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 09:28 schreef Krekelkweker1 het volgende:

[..]

Maar als jij op je werk verkeerde beslissingen neemt ten gevolgen van wanbeleid wat buiten jou macht gevoerd wordt? Vind je het dan nog steeds zo terecht?
Mark heeft spelers slechter laten voetballen, dat heeft hij zelf volledig in de hand.
pi_190491377
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 09:28 schreef Krekelkweker1 het volgende:

[..]

Maar als jij op je werk verkeerde beslissingen neemt ten gevolgen van wanbeleid wat buiten jou macht gevoerd wordt? Vind je het dan nog steeds zo terecht?
PSV kwam prima uit de startblokken dit seizoen hoor. Daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Is dat dan de verantwoordelijkheid van John de Jong? Ik denk het niet.
  dinsdag 17 december 2019 @ 09:32:05 #58
488647 Krekelkweker1
Ik kweek krekels
pi_190491398
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 09:30 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

PSV kwam prima uit de startblokken dit seizoen hoor. Daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Is dat dan de verantwoordelijkheid van John de Jong? Ik denk het niet.
Daar valt ook nog over te praten. In de competitie schoot het inderdaad prima uit de startblokken. Champions League voorronde tegen FC Basel vergeten? Waarin een halfbakken gammel team klaarstond om Champions League naar Eindhoven te halen. Als mosterd na de maaltijd kwamen er enkele aankopen, NADAT PSV al was uitgeschakeld in Europa.

Feit dat spelers na de wedstrijd tegen Feyenoord steun uitspraken voor Van Bommel zegt ook genoeg.
  dinsdag 17 december 2019 @ 09:37:12 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190491451
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 09:32 schreef Krekelkweker1 het volgende:

[..]

Daar valt ook nog over te praten. In de competitie schoot het inderdaad prima uit de startblokken. Champions League voorronde tegen FC Basel vergeten? Waarin een halfbakken gammel team klaarstond om Champions League naar Eindhoven te halen. Als mosterd na de maaltijd kwamen er enkele aankopen, NADAT PSV al was uitgeschakeld in Europa.
het is natuurlijk al wat langer bezig, na de winterstop van vorig seizoen liep het al niet lekker meer en dat komt omdat er nooit een goeie basis is gelegd, dat teren op klasse voorin kan wel maar dan moet je wel zorgen dat je het achterin dichthoudt en dat de bal weer snel voorin is.
pi_190491480
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 09:32 schreef Krekelkweker1 het volgende:

[..]

Daar valt ook nog over te praten. In de competitie schoot het inderdaad prima uit de startblokken. Champions League voorronde tegen FC Basel vergeten? Waarin een halfbakken gammel team klaarstond om Champions League naar Eindhoven te halen. Als mosterd na de maaltijd kwamen er enkele aankopen, NADAT PSV al was uitgeschakeld in Europa.
Dat John daar eventueel wat eerder op had mogen handelen ben ik met je eens. Maar het is ook niet makkelijk om half juli al aankopen gereed te hebben. Maar niveau is ook na binnenkomen van de aankopen alleen maar omlaag gegaan. Dat is puur en puur alleen de verantwoordelijkheid van Mark. Hij krijgt zijn elftal niet meer aan de praat.

quote:
Feit dat spelers na de wedstrijd tegen Feyenoord steun uitspraken voor Van Bommel zegt ook genoeg.
Dat zegt echt heel weinig. Hoe vaak zie je dat de spelers hun trainer gaan afvallen. Die gaan dat echt nooit zeggen. Zeker niet spelers als Rosario, Dumfries of Afellay die hun aanvoerdersband of contract te danken hebben aan Mark.

Ik snap best dat het gevoelig is omdat het een clubicoon is. Wat mij betreft heeft Mark nogal veel krediet gekregen vanwege zijn verleden. Bij een ander club was hij al eerder de laan uit gestuurd.
pi_190491978
Zo'n Ihattaren meent het echt wel als hij zegt dat hij van Bommel geweldig vindt. Die heeft hem laten doorbreken, veel aandacht aan hem besteed en is waarschijnlijk een halve vaderfiguur voor hem geweest.

Voor de rest hecht ik er weinig waarde aan als spelers in de media roepen dat ze achter hun trainer staan. Is een beetje het bekende riedeltje.

Het doet er verder ook niet meer toe, Bommel is weg, de spelers zijn er nog en er moeten punten gepakt gaan worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_190492005
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 december 2019 09:27 schreef Gutanoth het volgende:
Dat Mark een PSV man is ben ik 100% met het stuk eens. Maar als ik op mijn werk keer op keer de verkeerde beslissingen maak en dan telkens kom met
"Ja, maar de klant zus, de klant zo." en "Het project liep super goed, maarja, dan crasht een systeem en loop je achter de feiten aan"
Dan word ik na anderhalf jaar aankloten ook gewoon op straat gezet. Niemand die dat dan onterecht zou vinden.
Wat mij betreft had van Bommel kunnen blijven. En als men al van mening is dat hij moest opstappen oké, maar dat De Jong kan blijven zitten is nog veel erger. Zijn beleid is desastreus voor PSV. Laat die nog maar wat miljoenen spenderen dan zal het vast goed komen(Kuch)

Alleen al de manier waarop de onderhandelingen met Lato zijn gegaan zegt genoeg.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherni op 17-12-2019 10:34:31 ]
pi_190492061
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:27 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wat mij betreft had van Bommel kunnen blijven. En als men al van mening is dat hij moest opstappen oké, maar dat De Jong kan blijven zitten is nog veel erger. Zijn beleid is desastreus voor PSV. Laat die nog maar wal miljoenen spenderen dan zal het vast goed komen(Kuch)
De Jong liet het niet na te benadrukken dat alle zomerse aanwinsten in overleg en met instemming van Bommel zijn gegaan. Het beeld van de TD die de trainer spelers door zijn strot duwt nam hij iig nadrukkelijk afstand van.

In hoeverre dat de (hele) waarheid is kan je je afvragen maar het zal ook geen totale bullshit zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 17 december 2019 @ 11:18:16 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190492493
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De Jong liet het niet na te benadrukken dat alle zomerse aanwinsten in overleg en met instemming van Bommel zijn gegaan. Het beeld van de TD die de trainer spelers door zijn strot duwt nam hij iig nadrukkelijk afstand van.

In hoeverre dat de (hele) waarheid is kan je je afvragen maar het zal ook geen totale bullshit zijn.
hij is dan ook slechts technisch manager en niet TD dus ik vind het wel aannemelijk dat het in overleg is gebeurd, een TD had waarschijnlijk niet die 2 Australiërs die Mark zelf meebracht geaccepteerd.
  dinsdag 17 december 2019 @ 13:01:00 #65
488647 Krekelkweker1
Ik kweek krekels
pi_190493900
Ik blijf het hoe dan ook belachelijk vinden. Ik had er nog het volste vertrouwen in dat Mark nog enigszins iets van het seizoen zou maken. Was het niet dit seizoen dan wel het volgende seizoen.
Enfin, het is niet anders. Het ga je goed Mark.
pi_190494002
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:01 schreef Krekelkweker1 het volgende:
Ik blijf het hoe dan ook belachelijk vinden. Ik had er nog het volste vertrouwen in dat Mark nog enigszins iets van het seizoen zou maken. Was het niet dit seizoen dan wel het volgende seizoen.
Enfin, het is niet anders. Het ga je goed Mark.
Waar was dat vertrouwen in godsnaam op gebaseerd?
Oh.
pi_190494074
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De Jong liet het niet na te benadrukken dat alle zomerse aanwinsten in overleg en met instemming van Bommel zijn gegaan. Het beeld van de TD die de trainer spelers door zijn strot duwt nam hij iig nadrukkelijk afstand van.

In hoeverre dat de (hele) waarheid is kan je je afvragen maar het zal ook geen totale bullshit zijn.
De Jong veegt zijn straatje schoon. Het aankoopbeleid bij PSV is de laatste jaren bizar. Alleen Lozano en Angelino(gehuurd) hebben niet gefaald. Luuk was ook prima. Maar dan heb je het wel gehad.

Sinds Piet de Visser niets meer voor PSV betekend op scouting gebied is het minder geworden.
pi_190494195
Natuurlijk is van Bommel ook verantwoordelijk. Maar als die opstapt moet de hele organisatie maar op de schop.
pi_190494269
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:20 schreef Cherni het volgende:
Natuurlijk is van Bommel ook verantwoordelijk. Maar als die opstapt moet de hele organisatie maar op de schop.
Ja onbegrijpelijk. Het meest triest vind ik dan die gespeeld ontroerende teksten van de Jong na het ontslag van van Bommel, 'we zijn samen verantwoordelijk'. Sure, dat is de reden dat Mark wordt ontslagen en jij aan mag blijven. Makkelijk om zulke dingen te roepen, maar voeg dan de daad bij het woord of zeg helemaal niks. Nu zijn het gewoon lege hulzen.

En daarnaast: Ik hoop dat ze het er over eens zijn dat naast het tactische aspect het aankoop- en technisch beleid ook totaal kut is. Hoe kan het dan in godsnaam zo zijn dat je 1 probleem oplost, maar de andere problemen laat bestaan? Kortom: waarom zit de Jong nog op zijn plek? Wat heeft hij precies beter gedaan dan Mark van Bommel?
pi_190494310
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:25 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ja onbegrijpelijk. Het meest triest vind ik dan die gespeeld ontroerende teksten van de Jong na het ontslag van van Bommel, 'we zijn samen verantwoordelijk'. Sure, dat is de reden dat Mark wordt ontslagen en jij aan mag blijven. Makkelijk om zulke dingen te roepen, maar voeg dan de daad bij het woord of zeg helemaal niks. Nu zijn het gewoon lege hulzen.
Mogelijk is het zo dat van Bommel net als Huub Stevens veel beter bij een Duitse club passen. Ik hoop dat van Bommel bij Bayern of andere Duitse club wel zijn weg kan vinden.
  dinsdag 17 december 2019 @ 13:28:47 #71
488647 Krekelkweker1
Ik kweek krekels
pi_190494325
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:07 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Waar was dat vertrouwen in godsnaam op gebaseerd?
Omdat ik in Mark het vertrouwen heb dat het een goede trainer is. Heeft hij ook aangetoond in zijn eerste seizoenshelft. Daarna zit er inderdaad van alles tegen en valt hem inderdaad ook veel te verwijten. Maar dat hij dan het veld moet ruimen vind ik onbegrijpelijk. Waar was het vertrouwen op gebaseerd toen Philip Cocu mocht blijven zitten na een soortgelijke reeks? De directie hield vertrouwen en dit betaalde zich uiteindelijk uit in 3 landstitels. Een soortgelijk scenario zag ik ook voor Mark van Bommel voor me.
pi_190494341
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:28 schreef Cherni het volgende:

[..]

Mogelijk is het zo dat van Bommel net als Huub Stevens veel beter bij een Duitse club passen. Ik hoop dat van Bommel bij Bayern of andere Duitse club wel zijn weg kan vinden.
Mogelijk. Ik was/ben fan van zowel de voetballer als trainer Mark van Bommel, maar hij heeft wel echt onbegrijpelijke dingen gedaan. Ik ben wel heel benieuwd naar zijn antwoord op de vraag waarom hij al deze tijd met Sadilek aan is blijven modderen. Daar moet een verhaal achter zitten ofzo, letterlijk heel NL kon zien dat die jongen praktisch alles te kort kwam maar hij mocht toch blijven staan.
  dinsdag 17 december 2019 @ 13:34:26 #73
488647 Krekelkweker1
Ik kweek krekels
pi_190494435
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:12 schreef Cherni het volgende:

[..]

De Jong veegt zijn straatje schoon. Het aankoopbeleid bij PSV is de laatste jaren bizar. Alleen Lozano en Angelino(gehuurd) hebben niet gefaald. Luuk was ook prima. Maar dan heb je het wel gehad.

Sinds Piet de Visser niets meer voor PSV betekend op scouting gebied is het minder geworden.
Het aankoopbeleid de laatste 2 jaar ONDER John de Jong is bizar ja. Daarvoor zat Marcel Brands er. Deze heeft echt allerminst slechte spelers gehaald voor PSV en zeker niet alleen Lozano en Luuk de Jong. Denk aan: Arias, Van Ginkel, Guardado, Moreno, Willems, Wijnaldum, Strootman, Mertens, Lestienne, Pereiro, Ji Sung Park, Jeffrey Bruma,Propper.


Er zaten ook wat spelers bij die het niet gemaakt hebben, maar veel hebben PSV verder gebracht. Vooralsnog staan de geslaagde spelers bij John de Jong op 0.
pi_190494486
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:34 schreef Krekelkweker1 het volgende:

[..]

Het aankoopbeleid de laatste 2 jaar ONDER John de Jong is bizar ja. Daarvoor zat Marcel Brands er. Deze heeft echt allerminst slechte spelers gehaald voor PSV en zeker niet alleen Lozano en Luuk de Jong. Denk aan: Arias, Van Ginkel, Guardado, Moreno, Willems, Wijnaldum, Strootman, Mertens, Lestienne, Pereiro, Ji Sung Park, Jeffrey Bruma,Propper.

Er zaten ook wat spelers bij die het niet gemaakt hebben, maar veel hebben PSV verder gebracht. Vooralsnog staan de geslaagde spelers bij John de Jong op 0.
Exact. van Bommel zit er ongeveer even lang. Beide zijn geëvalueerd, conclusie: beiden hebben schuld. Actie: 1 van de 2 wordt ontslagen. Schiet mij maar lek.
pi_190494621
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:29 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Mogelijk. Ik was/ben fan van zowel de voetballer als trainer Mark van Bommel, maar hij heeft wel echt onbegrijpelijke dingen gedaan. Ik ben wel heel benieuwd naar zijn antwoord op de vraag waarom hij al deze tijd met Sadilek aan is blijven modderen. Daar moet een verhaal achter zitten ofzo, letterlijk heel NL kon zien dat die jongen praktisch alles te kort kwam maar hij mocht toch blijven staan.
Maar wie moet je dan laten spelen op die positie. Lato voldeed niet, Boscagli is ook niet beter dan Sadilek. Maar Boscagli heeft mogelijk veel meer tijd nodig. Opbouwend wel beter dan Sadilek op die positie maar verdedigend ook een ramp. Maar wat wil je. 2 milj voor een zeer jonge Franse back. Wie verzint het om zo een speler binnen te halen.

Guti voldoet ook niet op het middenveld.

Je kunt van Bommel kwalijk nemen dat hij deze ploeg niet aan het draaien krijgt. Maar zowel op het middenveld als achterhoede is er totaal geen kwaliteit dat een ploeg als PSV waardig zou moeten zijn. Zelfs het middenveld van Sparta is stukken beter.

Kijk nu eens wat de Jong heeft binnengehaald. Dat is schrikbarend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')