abonnement Unibet Coolblue
pi_190480683
Onze zoon van 13 lijkt wel een lintworm te hebben. Mijn hemel, wat kan dat kind eten! :o
Op zich logisch, immers in de groei enzo. Maar hij wordt ook een beetje vadsig. En dat vind ik niet zo fijn.

Nu heb ik zelf in het verleden een eetprobleem gehad (de andere kant op, ik at juist veel te weinig). De kans bestaat dus dat ik een vertekende perceptie heb. Ik wil ook niet dat onze zoon obsessief met eten bezig gaat. Maar ik wil ook niet dat hij dikker wordt. Ik weet niet zo goed hoe te handelen nu. Mijn man vindt dat ik overdrijf, die zegt dat het gewoon wat babyvet is dat er wel af gaat als zoonlief de lengte in gaat. Maar ja, mijn man is sinds hij gestopt is met roken ook niet meer de slankste, en hij is een enorme snoeperd.

Dus: wie heeft hier iets nuttigs over te zeggen? Of ideeën?

SPOILER: voor de beeldvorming een lijstje van eten en bewegen.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_190480807
Lijkt mij een prima eetpatroon toch?


Echter gingen wij op onze 13de in de pauze naar de Aldi en werden er flink calorieën ingeslagen.
Weet je zeker dat hij dat niet doet?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_190481253
Oh, lastig. Ik denk ook wel dat je kan deels gelijk heeft en dat hij wel weer de lengte in zal gaan en dan de verhoudingen weer beter worden. Tegelijkertijd is dit de leeftijd waarop ze vaak (veel) minder gaan bewegen en ook stiekem snoep kopen in de pauzes. Doet hij dat, denk je?

Het eetpatroon op zich ziet er niet verkeerd uit. Belangrijk is om echt te proberen al het brood volkorenbrood te laten zijn. Als hij een tosti eet, doet hij daar dan ketchup of mayo bij?
Veel mensen geven voorkeur aan witte pasta, maar integrale is echt een kwestie van even wennen. Misschien half-half gaan doen, wit en volkomen?
Eten jullie jus bij de stamppot? Magere rookworst erbij? Spekjes en worst is eigenlijk dubbel, daar kun je nog wat in minderen.
Bij pasta kun je ook nog extra rauwkost eten.

O ja, in de ochtend nog wat ander fruit in zijn Shake als hij niet van havermout houdt? Extra blauwe bessen bijvoorbeeld.

Je kunt ook kijken naar toch wat meer beweging, bijvoorbeeld in de vorm van een paar keer per week samen (of met drieën) wandelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190482068
Calorieën tellen, niets meer en niets minder.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_190483946
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 18:47 schreef Filosoofert het volgende:
Lijkt mij een prima eetpatroon toch?
Dat hoop ik.:)
quote:
Echter gingen wij op onze 13de in de pauze naar de Aldi en werden er flink calorieën ingeslagen.
Weet je zeker dat hij dat niet doet?
Nah, ik weet eigenlijk wel zeker van niet.
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 19:52 schreef halfway het volgende:
Calorieën tellen, niets meer en niets minder.
Dar wil ik niet aan beginnen. Bij mij is dat indertijd doorgeslagen, dat risico wil ik niet lopen. Nu benoemen we het als 'met mate'.

quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 19:13 schreef miss_sly het volgende:

Het eetpatroon op zich ziet er niet verkeerd uit. Belangrijk is om echt te proberen al het brood volkorenbrood te laten zijn. Als hij een tosti eet, doet hij daar dan ketchup of mayo bij?
Veel mensen geven voorkeur aan witte pasta, maar integrale is echt een kwestie van even wennen. Misschien half-half gaan doen, wit en volkomen?
half/half is wel een goed idee. Kijken of ik dat er door krijg.
quote:
Eten jullie jus bij de stamppot? Magere rookworst erbij? Spekjes en worst is eigenlijk dubbel, daar kun je nog wat in minderen.
Geen jus, wel (echte) boter. :9
quote:
Je kunt ook kijken naar toch wat meer beweging, bijvoorbeeld in de vorm van een paar keer per week samen (of met drieën) wandelen.
Tsja.... wandelen deden we in het verleden regelmatig. Maar dat wil hij écht niet meer.

Ik ben aan het denken of ik hem kan 'verleiden' tot een soort van challenge in het nieuwe jaar. 10.000 stappen ofzo. Ik denk dat het toch een groot stuk zit in het beduidend minder bewegen.

Iemand nog tips voor andere tussendoortjes?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_190484596
Misschien tot 3 maaltijden proberen te beperken..?

Maar dit is wat je wéét dat hij eet. Weet je of hij er op school nog wat bij koopt? Snoep ofzo, of chips? Nou is het heel wat jaren geleden dat ik op een middelbare school heb rondgelopen, maar de hoeveelheden koek en chips die er daar doorheen gingen, manmanman.

En misschien toch ergens meer beweging vandaan halen idd. Het kan natuurlijk best zijn dat het pubervetjes zijn, maar of dat het is of niet, dan is op eten/bewegen letten sowieso niet weg natuurlijk.
pi_190484689
Hoeveel minuten per dag fietst ie?
  maandag 16 december 2019 @ 21:31:52 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190484745
Paar minuten fietsen en een uurtje kickboksen is wel weinig.
And so is the past
pi_190484791
Oh het staat er bij. Ja, nee 10 min per dag is bij lange na niet voldoende. Niet voor verbranding althans. Ik zou er dik 2/3 x p.w. kickboxen van maken. Desnoods één daarvan gericht op conditietraining.

En wit brood moet je gewoon niet in huis halen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2019 21:34:52 ]
  maandag 16 december 2019 @ 22:30:49 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_190486341
Ik denk ook dat het probleem zit in het snaaien tussendoor. Ik woonde tot recent tussen de jumbo en de middelbare school in en je wil echt niet weten wat die jongens daar dagelijks wegtrokken. 5 donuts en 2 frikandelbroodjes en 2 blikken monster energy verdwijnt moeiteloos in zo'n brugklasser. Sommigen komen er mee weg, sommigen niet.

Heeft hij vrij beschikking over (zak)geld overdag?
disclaimer
pi_190486488
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 22:30 schreef SQ het volgende:
Sommigen komen er mee weg, sommigen niet.
Niemand komt er mee weg. Er wordt dik of dun een fundatie voor het leven gelegd in de jongeren jaren. Zeker w.b. de suikerinname. Maar goed, de suikermafia is de baas in de voedselindustrie, dus de oplossing moet van de school/ouder komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2019 22:38:05 ]
  maandag 16 december 2019 @ 22:46:20 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_190486706
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 22:37 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Niemand komt er mee weg. Er wordt dik of dun een fundatie voor het leven gelegd in de jongeren jaren. Zeker w.b. de suikerinname. Maar goed, de suikermafia is de baas in de voedselindustrie, dus de oplossing moet van de school/ouder komen.
Neuh er zijn wel echt mensen die er mee weg komen hoor. Maar ze zijn niet zo dikbezaaid inderdaad (haha :'))
disclaimer
  dinsdag 17 december 2019 @ 09:18:18 #13
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_190491224
quote:
15s.gif Op maandag 16 december 2019 18:38 schreef Moonah het volgende:
Maar ja, mijn man is sinds hij gestopt is met roken ook niet meer de slankste, en hij is een enorme snoeperd.
Al aan hem gevraagd wanneer hij zijn lengtespurt verwacht? >:)

quote:
15s.gif Op maandag 16 december 2019 18:38 schreef Moonah het volgende:
De kans bestaat dus dat ik een vertekende perceptie heb.
Meten is weten. Gaat hij wel eens op de weegschaal staan? Dan weet je in hoeverre het bij zijn leeftijd past. Gezien zijn leeftijd zal hij op school ook gemeten/gewogen zijn/worden door de schoolarts. Heb je daar iets van meegekregen? Hier krijgen ze de resultaten meestal op een briefje mee.

Op zich vind ik het eetlijstje niet heel erg gek behalve bijna iedere avond 2 a 3 borden pasta en geen agv. En fajita's bevatten ook aardig wat meer calorieën dan bruine boterhammen. Idem voor de pasta tov agv.

Ik zit met het probleem de andere kant op. Ik werd dan ook gebeld door de schoolarts dat ze zich zorgen maakten of hij wel enige reserve heeft voor zijn groeispurt. Tsja ik kan het er niet inproppen. Wat hij eet is wel overwegend gezond en daar houd ik me maar aan vast. Hij zal de bouw en spijsvertering van zijn vader wel hebben. Die bleef ook heel lang een spriet. Zullen ze bij het cjg tegenwoordig niet zo vaak meer zien. :{
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  dinsdag 17 december 2019 @ 13:24:43 #14
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_190494256
Hele vreemde zijweg misschien van mijn kant.

Ik vind de hoeveelheid niet zorgwekkend veel, idealiter zou je idd volkoren pasta en brood doen, maar goed dat kan nu eenmaal niet altijd.

Hoe is zijn kauw patroon en ontlasting? Zeker wanneer hormonen een rol gaan spelen kan daar ook invloed op zijn. Als hij weinig kauwt duurt het langer voor je lijf alles verwerkt etc dat kan ook invloed hebben op de opname en verbranding in je lijf van voeding.
Door veel hoolhydraat rijk eten kan je sneller obstipatie krijgen waardoor ook dat weer invloed kan hebben.

Qua intake denk ik dat hij echt wel prima zit, ( wat anderen aangeven wellicht vragen hoe het zit met koek en snoep etc in pauzes) maar je zou ook wellicht kunnen kijken hoe zijn metabolisme is.

Even ter illustratie pubermeisje hier en consumeert evenveel of zelfs nog wel meer. ( in glutenvrije producten zitten meer suikers en zouten dan normaal eten)
Haar beweging is twee uur gym in de week. 2 minuten naar school lopen en 2 avonden cadets in de week , maar dat is niet altijd even actief qua beweging.
Hier voer ik dus wel ook dikmakende snacks bij om haar nog een beetje op gewicht te kunnen houden want ondergewicht.

Ik zou echt vooral eerst eens kijken naar zijn behoefte en kijken wat zijn metabolisme doet. Eventueel aan de hand daarvan wellicht proberen extra beweging er in te krijgen.

Op die manier ga je hem niet beperken door dingen weg te nemen, want wat je wegneemt gaan ze stiekem doen... door positief te motiveren om extra beweging te krijgen stimuleer je positief.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 17 december 2019 @ 13:38:53 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190494529
Hoe lang en zwaar is je zoon?

Hier hetzelfde probleem. 2 pubermeiden die enorm bunkeren, 10 en 15 kilo overgewicht. We weten niet wat ze bij hun moeder allemaal eten, ze bewegen allebei voldoende. Maar we zien ook dat ze hier geneigd zijn on tussen de middag een tweede pistoletje te pakken. Op die momenten geef ik wel aan dat 1 pistoletje al genoeg is voor een volwassene. Hun moeder zegt dat ze nog moeten groeien. De oudste is al 2 jaar ongesteld en misschien dat ze er nog 2 of 3 cm bij sprokkelt, eigenlijk groeit zij alleen nog maar opzij.. triest. Niets doen is ook geen optie maar het heel negatief maken is ook superslecht.

Ik denk wel dat het ook aan de vrienden ligt. Als ze sportieve vrienden hebben, dan gaan ze daarin mee. Hier zagen we bijvoorbeeld een gewichtstoename toen nieuwe vriendinnen in beeld kwamen (paardenmeisjes dus stoppen met fitness en starten met paardrijden).
Resistance is futile.
pi_190496155
Even snel tussendoor wat antwoorden.

Wit brood hebben we sowieso nooit. Alleen volkoren. De witte koolhydraten zitten in de pasta.
Iemand schreef dat fajita's een hogere calorische waarde zouden hebben. Daar schrok ik van, maar toen ik het had nagekeken bleek dat niet het geval. Gelukkig maar,want dat vindt hij erg lekker als lunch, en dan kan ik er wat rauwkost in verwerken. Op een broodje wil hij dat niet. }:|

Het onder schooltijd extra snaaien is echt hoogst onwaarschijnlijk. Zoon is erg braaf en afspraak is afspraak. Ik zou hem zwaar beledigen als ik het hem zou vragen (hij zou het als een blijk van wantrouwen beschouwen). Ze mogen op zijn school niet vanhet schoolplein af. We hebben de afspraak dat hij 1x per week iets in de kantine mag kopen, een cola light of een wafel.

Hij weegt 55 kg en is 1.63m lang. Wat betreft BMI is dat nog net binnen de grens. Gelukkig geen officieel overgewicht, maar ik zie vetjes, rolletjes en tietjes ontstaan... ;(

Seven, wat lijkt me dat lastig, in jullie situatie! Je hebt maar beperkt invloed dan...

Evenstar, kauwen doet hij slecht. Maar obstipatie heeft hij niet. Ik zal em eens verdiepen in zijn metabolisme.

Tnx voor het meedenken iedereen.:)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 17 december 2019 @ 15:48:29 #17
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_190496976
Ik vind dat een net gewicht voor zijn lengte , hier zelfde lengte en ze tikt net de 40 aan.
Nu maak ik me daar geen zorgen om want ze is gezond en wel en haar stofwisseling werkt eenmaal anders dan die van meeste mensen en ze is onder medisch toezicht en die zijn tevreden.

Kan het niet ook zijn dat ie nu even wat de breedte in gaat voor hij straks ineens weer de lengte in gaat? Ik zie dat bij O nl wel altijd ineens krijgt ie een buikje en bolle kop en dan pats lengte in en is het weer een krielkippie.


Verder vind ik het knap dat je wel erkent en herkent dat jij zelf wellicht een vertekend beeld hebt door je verleden met eetstoornissen. Ik kan me voorstellen dat je dan wil waken dat hij dat ook gaat krijgen.
Maar ik denk dat juist door hoe enorm lief en goed het bedoeld is door dat te doen juist iets gaat creeeren wat er niet is.
Ik hoop ik een beetje duidelijk krijg uitgelegd wat ik bedoel, en je ook snapt dat ik het niet rot bedoel :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 17 december 2019 @ 16:54:55 #18
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_190498342
Wat vindt je zoon van zijn lichaam?
  dinsdag 17 december 2019 @ 22:05:43 #19
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190504956
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:38 schreef Seven. het volgende:
Hoe lang en zwaar is je zoon?

Hier hetzelfde probleem. 2 pubermeiden die enorm bunkeren, 10 en 15 kilo overgewicht. We weten niet wat ze bij hun moeder allemaal eten, ze bewegen allebei voldoende. Maar we zien ook dat ze hier geneigd zijn on tussen de middag een tweede pistoletje te pakken. Op die momenten geef ik wel aan dat 1 pistoletje al genoeg is voor een volwassene. Hun moeder zegt dat ze nog moeten groeien. De oudste is al 2 jaar ongesteld en misschien dat ze er nog 2 of 3 cm bij sprokkelt, eigenlijk groeit zij alleen nog maar opzij.. triest. Niets doen is ook geen optie maar het heel negatief maken is ook superslecht.

Ik denk wel dat het ook aan de vrienden ligt. Als ze sportieve vrienden hebben, dan gaan ze daarin mee. Hier zagen we bijvoorbeeld een gewichtstoename toen nieuwe vriendinnen in beeld kwamen (paardenmeisjes dus stoppen met fitness en starten met paardrijden).
Dat is niet een beetje te zwaar maar gewoon zwaar overgewicht, treurig dat je dan de schuld daarvan op hun moeder durft af te schuiven.
Houd van poesjes
  woensdag 18 december 2019 @ 01:35:47 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190509480
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 22:05 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Dat is niet een beetje te zwaar maar gewoon zwaar overgewicht, treurig dat je dan de schuld daarvan op hun moeder durft af te schuiven.
Klopt, met name de oudste is beyond stevig.

Ze zijn om het weekend 1 nachtje bij ons en ze krijgen bij ons geen snacks of snoep. Hun moeder daarentegen heeft een maagverkleining gehad en heeft nog maat 44, hun oma zat niet ver onder 250kg toen ze stierf. Dus nee.. ik denk niet dat ze hun eetgewoonten bij ons met de paplepel ingegoten krijgen.

Reageer je zo omdat ik jou verantwoordelijk hou voor de situatie met Kim?
Resistance is futile.
  woensdag 18 december 2019 @ 09:17:51 #21
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190510873
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2019 01:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

Klopt, met name de oudste is beyond stevig.

Ze zijn om het weekend 1 nachtje bij ons en ze krijgen bij ons geen snacks of snoep. Hun moeder daarentegen heeft een maagverkleining gehad en heeft nog maat 44, hun oma zat niet ver onder 250kg toen ze stierf. Dus nee.. ik denk niet dat ze hun eetgewoonten bij ons met de paplepel ingegoten krijgen.

Reageer je zo omdat ik jou verantwoordelijk hou voor de situatie met Kim?
En wat let hun vader om daar met hun moeder over te praten? Zo klinkt het namelijk alsof je zegt Ja m'n stiefkinderen zijn vadsige jonge meiden en ik kan er niks aan doen want het is allemaal de schuld van hun moeder. Want jullie staan hebben net zo goed toegestaan dat die kinderen te zwaar zijn.
Houd van poesjes
  woensdag 18 december 2019 @ 09:18:24 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_190510879
Zullen we het even niet op de man gaan spelen? Dank!
disclaimer
  woensdag 18 december 2019 @ 11:00:53 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190512610
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 09:17 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

En wat let hun vader om daar met hun moeder over te praten? Zo klinkt het namelijk alsof je zegt Ja m'n stiefkinderen zijn vadsige jonge meiden en ik kan er niks aan doen want het is allemaal de schuld van hun moeder. Want jullie staan hebben net zo goed toegestaan dat die kinderen te zwaar zijn.
Hun moeder is zelf nogal gevoelig over dit soort onderwerpen omdat ze er zelf al haar hele leven mee worstelt. Dus een goed gesprek is echt meer dan eens geprobeerd maar zij kapt elke gezonde discussie af met de boodschap dat ze nog in de groei zijn. Er ruzie over maken met haar vind ik niet in het belang van de kinderen.
Resistance is futile.
  woensdag 18 december 2019 @ 11:43:40 #24
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190513513
quote:
7s.gif Op woensdag 18 december 2019 11:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hun moeder is zelf nogal gevoelig over dit soort onderwerpen omdat ze er zelf al haar hele leven mee worstelt. Dus een goed gesprek is echt meer dan eens geprobeerd maar zij kapt elke gezonde discussie af met de boodschap dat ze nog in de groei zijn. Er ruzie over maken met haar vind ik niet in het belang van de kinderen.
Maar het is ook niet in het belang van de kinderen om ze dan maar steeds zwaarder te laten worden. En als je eenmaal vet bent in je jeugdjaren krijg je dat er heel lastig af, ik merk dat bij mezelf, ik moet altijd opletten wat ik in m'n bek douw want ik zit in no time aan de 100 kg als ik dat niet doe.
Houd van poesjes
pi_190513630
Kan die niet nog minimaal een keertje extra gaan boksen? Dan zal die waarschijnlijk ook gelijk een stuk progressie terugzien in zijn conditie en vaardigheden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_190522189
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 15:48 schreef _evenstar_ het volgende:

Ik hoop ik een beetje duidelijk krijg uitgelegd wat ik bedoel, en je ook snapt dat ik het niet rot bedoel :*
Ik snap je hoor Evenstar. :*
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 16:54 schreef Nanukerst het volgende:
Wat vindt je zoon van zijn lichaam?
Hij vindt het prima, weet wel dat hij ietsje aan de zware kant is. Maar ik ben wel blij dat hij het prima vindt, ik wil koste wat kost voorkomen dat het voor hem een issue wordt. Wel probeer ik hem te leren (middels voorleven en voorlichting) wat gezonde voeding is.

quote:
16s.gif Op woensdag 18 december 2019 11:48 schreef FlippingCoin het volgende:
Kan die niet nog minimaal een keertje extra gaan boksen? Dan zal die waarschijnlijk ook gelijk een stuk progressie terugzien in zijn conditie en vaardigheden.
Nou, dat staat dus idd op de planning. Eerstkomende half jaar lukt dat nog niet, maar vanaf volgend schooljaar dus wel. :) Daar heeft hij ook wel zin in.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_190522323
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 18:10 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik snap je hoor Evenstar. :*
[..]

Hij vindt het prima, weet wel dat hij ietsje aan de zware kant is. Maar ik ben wel blij dat hij het prima vindt, ik wil koste wat kost voorkomen dat het voor hem een issue wordt. Wel probeer ik hem te leren (middels voorleven en voorlichting) wat gezonde voeding is.
[..]

Nou, dat staat dus idd op de planning. Eerstkomende half jaar lukt dat nog niet, maar vanaf volgend schooljaar dus wel. :) Daar heeft hij ook wel zin in.
Ah mooi zo, 2 keer is ook wel minimaal om er wat beter in te worden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 18 december 2019 @ 19:58:32 #28
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_190524185
Mijn zoon is nu net 16 en ik heb al zijn leeftijdsgenootjes de afgelopen jaren de lucht in zien schieten en het zijn nu stuk voor stuk van die lange, magere jongens geworden.

Ik ben dus wel geneigd om het met je man eens te zijn dat het over is zodra hij de lengte in gaat.

Maar ja, sporten en gezond eten kan sowieso geen kwaad natuurlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 20 december 2019 @ 15:15:11 #29
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_190556938
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 15:06 schreef Moonah het volgende:
Iemand schreef dat fajita's een hogere calorische waarde zouden hebben. Daar schrok ik van, maar toen ik het had nagekeken bleek dat niet het geval.
Sorry ik had er even over heen gelezen dat hij wortelwraps krijgt. Die zijn inderdaad een stuk minder qua calorieën dan gewone wraps. 3 medium gewone wraps zouden wel gelijk staan aan 5 boterhammen.

Gezien zijn gewicht en lengte zie ik geen probleem. Net als je man denk ik dat dat vanzelf weer wegtrekt als hij de lengte in schiet.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  maandag 30 december 2019 @ 18:12:53 #30
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_190775584
Late reactie, maar ehm: 'dat blieven de mannen niet'?
Prrrrr
pi_190775737
Inderdaad niet teveel aandacht naar laten uitgaan.
Maar zorg dat hij krachtig blijft, waar is de vader in deze? Beetje zwaar maakt niet uit als die spieren heeft.
Vakman pur sang
pi_190776311
Ik zou hem laten. Als dat is wat hij daadwerkelijk eet overdag vind ik het niet gek dat hij 's avonds 2 borden eten naar binnen bunkert. Op die leeftijd heb je nou eenmaal honger als een paard en je lichaam doet gekke dingen. Zolang hij tevreden is met zijn lichaam en hij gezonde eetgewoontes/geen overgewicht heeft, niks aan de hand toch?
pi_190776407
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:38 schreef Seven. het volgende:
Hoe lang en zwaar is je zoon?

Hier hetzelfde probleem. 2 pubermeiden die enorm bunkeren, 10 en 15 kilo overgewicht. We weten niet wat ze bij hun moeder allemaal eten, ze bewegen allebei voldoende. Maar we zien ook dat ze hier geneigd zijn on tussen de middag een tweede pistoletje te pakken. Op die momenten geef ik wel aan dat 1 pistoletje al genoeg is voor een volwassene. Hun moeder zegt dat ze nog moeten groeien. De oudste is al 2 jaar ongesteld en misschien dat ze er nog 2 of 3 cm bij sprokkelt, eigenlijk groeit zij alleen nog maar opzij.. triest. Niets doen is ook geen optie maar het heel negatief maken is ook superslecht.

Ik denk wel dat het ook aan de vrienden ligt. Als ze sportieve vrienden hebben, dan gaan ze daarin mee. Hier zagen we bijvoorbeeld een gewichtstoename toen nieuwe vriendinnen in beeld kwamen (paardenmeisjes dus stoppen met fitness en starten met paardrijden).
Ik vind 1 pistoletje als volwassene dan echt weer bijzonder weinig :o
Dan heb ik zo weer honger
  maandag 30 december 2019 @ 19:49:02 #34
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_190778382
1 pistoletje pp daar valt mijn elfjarige zelfs van om en die weegt net 37 kilo bij 1.46cm.

Moonah hier met de oudste net zo gegaan (volgens mij) een paar dagen ouder dan T.

Vorig jaar werd ze wat chubby maar at niets anders als ervoor of niet ongezonder of bijzonder veel.

Afgelopen jaar groeide ze van 1.52 naar 1.73 en is het weer een slanke den en eet ze de oren van ons hoofd zo'n beetje en ik maar denken dat dat voor jongens voorbehouden was. Wellicht speelt dit bij T. ook.
If you can dream it, you can do it...
pi_190823539
Ben ik de enige die het eten helemaal niet zo extreem veel vind?
Zo op papier is het ongeveer wat mijn dreumes naar binnen werkt, alleen savond dan maar 1 bord ipv 2 a 3.
pi_190823752
Ik vind het ook een normaal eetpatroon, ik zie ook niks geks.

En eh, 1 pistoletje voor een volwassene? 😳
Ik heb daar zelf niet genoeg aan hoor en mijn man (en die is slank/tenger, met zijn 1.85 en 71 kilo) eet er zo 5 of 6 als lunch.
  woensdag 1 januari 2020 @ 09:51:24 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190823919
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 09:17 schreef silliegirl het volgende:
Ik vind het ook een normaal eetpatroon, ik zie ook niks geks.

En eh, 1 pistoletje voor een volwassene? 😳
Ik heb daar zelf niet genoeg aan hoor en mijn man (en die is slank/tenger, met zijn 1.85 en 71 kilo) eet er zo 5 of 6 als lunch.
Voor een meisje van 1.40 is het echt wel genoeg.
Resistance is futile.
pi_190823940
quote:
12s.gif Op woensdag 1 januari 2020 09:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Voor een meisje van 1.40 is het echt wel genoeg.
Ik vraag me dat serieus af. Misschien als je naar de waarde in KCal kijkt, maar (witte) pistoletjes vullen slecht en een meisje van 1.40 is nog in de groei en kan dus best meer hongergevoel hebben.

Ik zou dan, als je vind dat ze er wel genoeg aan zou moeten hebben, dus gewoon geen pistoletjes neerzetten, maar gewoon meergranen boterhammen.
  woensdag 1 januari 2020 @ 09:57:00 #39
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_190823967
quote:
12s.gif Op woensdag 1 januari 2020 09:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Voor een meisje van 1.40 is het echt wel genoeg.
Compleet niet eens. Mijn 11 jarige eet 6 volkoren boterhammen normaal gesproken en die komt echt niet toe met 1 bruin pistoletje. Ja een uurtje of misschien twee en dan heeft de onze ondergewicht en een eetproblemen door een medisch probleem en die eet enkel maar bruin en nooit wit brood maar dat terzijde.

Maar goed jij jouw ding maar je kunt dan beter iets anders skippen dan denken dat ze als puber het op een pistoletje kunnen. Dan heb ik het niet over een baguette maar over de helft daarvan.
If you can dream it, you can do it...
  woensdag 1 januari 2020 @ 09:58:24 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190823976
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 09:53 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik vraag me dat serieus af. Misschien als je naar de waarde in KCal kijkt, maar (witte) pistoletjes vullen slecht en een meisje van 1.40 is nog in de groei en kan dus best meer hongergevoel hebben.

Ik zou dan, als je vind dat ze er wel genoeg aan zou moeten hebben, dus gewoon geen pistoletjes neerzetten, maar gewoon meergranen boterhammen.
Dat is ook zo. Maar goed, het probleem is vooral dat ze zich bij hun moeder volproppen met snoep. Als wij snoep in huis hebben, dan willen ze hier ook nog wel eens stiekem snaaien. Dus in de regel zorgen we dat de boodschappen komen als ze naar huis gaan etc.
Resistance is futile.
  woensdag 1 januari 2020 @ 09:59:57 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190823983
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 09:57 schreef Books1 het volgende:

[..]

Compleet niet eens. Mijn 11 jarige eet 6 volkoren boterhammen normaal gesproken en die komt echt niet toe met 1 bruin pistoletje. Ja een uurtje of misschien twee en dan heeft de onze ondergewicht en een eetproblemen door een medisch probleem en die eet enkel maar bruin en nooit wit brood maar dat terzijde.

Maar goed jij jouw ding maar je kunt dan beter iets anders skippen dan denken dat ze als puber het op een pistoletje kunnen. Dan heb ik het niet over een baguette maar over de helft daarvan.
Rustig maar, het is maar een voorbeeldje.
Resistance is futile.
  woensdag 1 januari 2020 @ 10:02:20 #42
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_190823998
quote:
7s.gif Op woensdag 1 januari 2020 09:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Maar goed, het probleem is vooral dat ze zich bij hun moeder volproppen met snoep. Als wij snoep in huis hebben, dan willen ze hier ook nog wel eens stiekem snaaien. Dus in de regel zorgen we dat de boodschappen komen als ze naar huis gaan etc.
Wat ze bij hun moeder krijgen daar heb jij geen invloed op denk ik.

Zelf kun jij dat toch compenseren door meer voeding te geven dan hebben ze ook minder stiekeme snaaibehoefte?

Laat ik het anders zeggen ze krijgen geen tweede broodje dus ze gaan zelf op zoek naar iets wat de honger stilt en dan is snoep de smakelijkste keuze just my2cts.
If you can dream it, you can do it...
  woensdag 1 januari 2020 @ 10:03:11 #43
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_190824004
quote:
7s.gif Op woensdag 1 januari 2020 09:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Rustig maar, het is maar een voorbeeldje.
Ik ben compleet rustig. Alleen deel ik je mening niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Books1 op 02-01-2020 01:59:44 ]
If you can dream it, you can do it...
  Moderator woensdag 1 januari 2020 @ 11:41:35 #44
5428 crew  miss_sly
pi_190824714
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 09:53 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik vraag me dat serieus af. Misschien als je naar de waarde in KCal kijkt, maar (witte) pistoletjes vullen slecht en een meisje van 1.40 is nog in de groei en kan dus best meer hongergevoel hebben.

Ik zou dan, als je vind dat ze er wel genoeg aan zou moeten hebben, dus gewoon geen pistoletjes neerzetten, maar gewoon meergranen boterhammen.
Meergranen boterhammen zijn niet veel beter dan wit brood. Echt volkoren brood of echt goed spelt brood kunnen wel verschil maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190825661
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Meergranen boterhammen zijn niet veel beter dan wit brood. Echt volkoren brood of echt goed spelt brood kunnen wel verschil maken.
Dat bedoelde ik ook inderdaad
  zondag 5 januari 2020 @ 16:26:54 #46
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_190890781
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:02 schreef Moonah het volgende:

Tsja.... wandelen deden we in het verleden regelmatig. Maar dat wil hij écht niet meer.

https://verhuisdieren.nl/(...)sje-beagle-eindhoven
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 5 januari 2020 @ 17:40:21 #47
11682 Moonah
Jolie femme
pi_190891745
Tnx allemaal voor jullie reacties en meedenken.
Ik probeer eea nu wat meer los te laten en in perspectief te zien en niet vanuit alleen maar mijn eigen 'bril'.
quote:
Helaas, T en ik zijn beiden allergisch...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_190891852
over wandelen gesproken, al eens aan geocaching gedacht?

Pokemons vangen is t niet meer he dacht ik?
  zondag 5 januari 2020 @ 17:52:07 #49
11682 Moonah
Jolie femme
pi_190891926
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 17:47 schreef Roosgeluk het volgende:

Pokemons vangen is t niet meer he dacht ik?
Jawel... :{w Dat vindt hij nog steeds leuk. :D
En soms doen we dat idd wel eens, maar man man, ik vind het vreselijk irritant om dan elke 50 meter te moeten stoppen voor een ei dat uitkomt of 10 minuten te wachten omdat een of ander gevecht moet worden gewonnen.

Misschien is dat geocoaching een optie, ik zal eens kijken, tnx!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_190892020
haha ik wist niet dat dat zo erg was met die Pokemon....

ps: dr zitten hier op t forum ook geocaching fans.

Je hebt er waar je tussendoor opdrachtjes moet uitvoeren. Maar ook waar je in een keer naar toe kunt lopen en zoeken. En allerlei verschillende groottes. In bossen, maar ook in steden. Overal.
Leuke is op vakantie of in een vreemde stad, dat je net ff op andere plekken komt dan de toeristische toer.
  zondag 5 januari 2020 @ 18:33:38 #51
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_190892700
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 17:40 schreef Moonah het volgende:
Tnx allemaal voor jullie reacties en meedenken.
Ik probeer eea nu wat meer los te laten en in perspectief te zien en niet vanuit alleen maar mijn eigen 'bril'.
[..]

Helaas, T en ik zijn beiden allergisch...
Ook voor labradoodles?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 5 januari 2020 @ 18:36:43 #52
11682 Moonah
Jolie femme
pi_190892735
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 18:33 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ook voor labradoodles?
Huisarts raadt het af. :{
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 5 januari 2020 @ 19:02:36 #53
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_190893106
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 18:36 schreef Moonah het volgende:

[..]

Huisarts raadt het af. :{
Een hond s ook geen garantie hoor, die van mij moest en zou een puppy, (en later nog een) maar als ik nu vraag of ie mee gaat om ze uit te laten is het 8 van de tien keer: 'Ja, ik wilde wel hondjes, maar ik wilde niet met ze wándelen! :') '
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 5 januari 2020 @ 19:29:24 #54
11682 Moonah
Jolie femme
pi_190893549
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 19:02 schreef Vivi het volgende:

[..]

Een hond s ook geen garantie hoor, die van mij moest en zou een puppy, (en later nog een) maar als ik nu vraag of ie mee gaat om ze uit te laten is het 8 van de tien keer: 'Ja, ik wilde wel hondjes, maar ik wilde niet met ze wándelen! :') '
Dat zei mijn man dus ook. "Ik weet wel wie die hond moet gaan uitlaten...".
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_190895113
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 17:52 schreef Moonah het volgende:

[..]

Jawel... :{w Dat vindt hij nog steeds leuk. :D
En soms doen we dat idd wel eens, maar man man, ik vind het vreselijk irritant om dan elke 50 meter te moeten stoppen voor een ei dat uitkomt of 10 minuten te wachten omdat een of ander gevecht moet worden gewonnen.

Misschien is dat geocoaching een optie, ik zal eens kijken, tnx!
Ik zit in een groep Pokémonners (is dat een woord) uit de buurt. Daar zitten ook diverse kinderen (6, 8, 11, 17) bij. Op die van 6 na komen die allemaal wel eens mee met de groep. Dan gaan we gewoon wandelen langs pokéstops, raidje doen, etc. Allemaal heel normale mensen. Behalve dat we Pokémon spelen, dus. Misschien een idee om te kijken of zo'n groep ook bij jou in de buurt actief is. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_190975669
Bij mijn dochter in het dansteam zit ook een jongen die rond die leeftijd en iets ervoor wat stevig was. Als je die nu ziet.... groeispurt gehad en nu ziet hij er prima uit. Hij is nu 15. :)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 21 juli 2020 @ 13:59:16 #57
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_194191193
Wij hadden hier hetzelfde probleem met ons oudste kind. Gelukkig was dit precies de tijd dat de buurjongen flink begon te blowen. Hele dagen stonk de tuin naar wiet. Zijn ouders waren er sterk op tegen en daardoor begon de buurjongen bij ons in de schuur te blowen. Wij deden alsof we het niet doorhadden. Op die manier is onze oudste zoon er ook verslaafd aan geraakt. Nu zit ie eigenlijk bijna alleen nog maar op zijn kamer te spelen op zijn playstation. En iedere uur gaat ie heel onopvallend even 10 minuten in schuur zitten. Hij is nu vééls te lui om frikandelbroodjes te gaan halen. Voor ons werkt het perfect. We zijn wel zo'n 10 euro per dag kwijt aan wiet. Maar dat is een kleine investering als hij er slank door blijft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')