We hebben al bijna 20 jaar populistische partijen en het zal de gemiddelde Nederlander inmiddels wel duidelijk zijn dat die een hoop praatjes hebben en niks bereiken. Mensen worden de loze beloftes op een gegeven moment wel een beetje zat denk ik.quote:Op maandag 16 december 2019 22:40 schreef riazop het volgende:
[..]
Zeker niet ondenkbaar dat populisten 50%+ gaan halen in de toekomst.
tot ze een keer de meerderheid hebben natuurlijk.quote:Op maandag 16 december 2019 22:55 schreef beantherio het volgende:
[..]
We hebben al bijna 20 jaar populistische partijen en het zal de gemiddelde Nederlander inmiddels wel duidelijk zijn dat die een hoop praatjes hebben en niks bereiken. ...
Als ik 20 jaar aan een loterij meedoe en nooit wat win dan stop ik er ook mee hoor. Dat geldt net zo goed voor politieke partijen. Vooral als de leiders ervan zich als clowns beginnen te gedragen.quote:Op maandag 16 december 2019 22:57 schreef riazop het volgende:
[..]
tot ze een keer de meerderheid hebben natuurlijk.
In Italie en Hongarije bv zijn populisten al aan de macht.quote:Op maandag 16 december 2019 23:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als ik 20 jaar aan een loterij meedoe en nooit wat win dan stop ik er ook mee hoor. ...
Dat heb ik net uitgelegd. 20 jaar dezelfde verkooppraatjes en iedere keer weer een niet werkend product vinden mensen niet aantrekkelijk.quote:Op maandag 16 december 2019 23:30 schreef riazop het volgende:
[..]
In Italie en Hongarije bv zijn populisten al aan de macht.
Waarom zou dat niet in NL kunnen?
Er is in Europa een duidelijke trend te zien van populisten die steeds verder oprukken. Ik denk dat de meeste mensen die linkse bangmakerij, open grenzen en meer macht naar Brussel, helemaal zat zijn.quote:Op maandag 16 december 2019 23:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat heb ik net uitgelegd. 20 jaar dezelfde verkooppraatjes en iedere keer weer een niet werkend product vinden mensen niet aantrekkelijk.
Nogmaals: dat soort dingen horen we al 20 jaar. Maar ik geef het op om dat aan je uit te leggen.quote:Op maandag 16 december 2019 23:39 schreef henk38 het volgende:
[..]
Er is in Europa een duidelijke trend te zien van populisten die steeds verder oprukken. Ik denk dat de meeste mensen die linkse bangmakerij, open grenzen en meer macht naar Brussel, helemaal zat zijn.
Dus de rechtse, populisten verliezen alleen maar omdat mensen het zat zijn.quote:Op maandag 16 december 2019 23:42 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nogmaals: dat soort dingen horen we al 20 jaar. Maar ik geef het op om dat aan je uit te leggen.
In Nederland staat er gewoon een ruime meerderheid achter het klimaatakkoord en het deel wat tegen is vindt ook nog deels dat het niet ver genoeg gaat.quote:Op maandag 16 december 2019 22:57 schreef riazop het volgende:
[..]
Nu zelfs de vvd meegaat in de klimaat hysterie zou dat zomaar eens kunnen ontstaan
Voor mijn gevoel is er van de overheid uit nooit een eerlijk verhaal gekomen. Het is altijd 'we moeten investeren voor het milieu' en 'we hebben meer mensen nodig', maar ik heb nooit duidelijk de bedragen gehoord die uit mijn portemonnee komen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 07:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
In Nederland staat er gewoon een ruime meerderheid achter het klimaatakkoord en het deel wat tegen is vindt ook nog deels dat het niet ver genoeg gaat.
Met de huidige klimaatstandpunten van FvD en PVV zullen die dus nooit een meerderheid halen. Maar goed, voor hetzelfde geld is FvD over 2 jaar weer helemaal voor, die draai van 180 graden hebben ze al eens gemaakt.
Leuk, feitenvrij discussieren.quote:Op maandag 16 december 2019 19:07 schreef riazop het volgende:
[..]
In Griekenland is 40% vd bevolking werkloos en kan de rest nauwelijks rondkomen
Is gelijk gemeld: kosten van het klimaatakkoord zijn zo'n 1,6 tot 1,9 miljard per jaar. Ter vergelijking: de gezondheidszorg kost zo'n 90 miljard per jaar. Kosten vallen dus heel erg mee.quote:Op dinsdag 17 december 2019 07:24 schreef Resistor het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel is er van de overheid uit nooit een eerlijk verhaal gekomen. Het is altijd 'we moeten investeren voor het milieu' en 'we hebben meer mensen nodig', maar ik heb nooit duidelijk de bedragen gehoord die uit mijn portemonnee komen.
Hoe veel steun zou er overblijven als dat er bij gezegd werd? Inclusief hoe veel duurder alle producten worden.
wacht maar dat er een vliegtaks is, peperdure warmtepompen verplicht worden, de energieprijzen serieus gaan stijgen, etcquote:Op dinsdag 17 december 2019 07:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
In Nederland staat er gewoon een ruime meerderheid achter het klimaatakkoord en het deel wat tegen is vindt ook nog deels dat het niet ver genoeg gaat.
Oh, Italie is uit de EU gestapt? Ah....we mogen gerust concluderen dat Italie grote problemen heeft vooral veroorzaakt door Italie en zijn kiezers en politici. Verassend genoeg hetzelfde probleem als Griekenland.quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:00 schreef riazop het volgende:
[..]
wacht maar dat er een vliegtaks is, peperdure warmtepompen verplicht worden, de energieprijzen serieus gaan stijgen, etc
De prettige levensstijl van de middenklasse wordt vernietigd en daar zal een antwoord op komen. Zoals dat in Italie bv al gebeurde.
Ik zou me vooral druk maken over dat minder dan de helft van de Nederlanders uberhaupt voor een Europese stemming willen opkomenquote:Op dinsdag 17 december 2019 11:51 schreef capricia het volgende:
PvdA grootste partij bij de EP verkiezingen. PVV kreeg 0 zetels.
Lijkt me wel duidelijk wat NL wil.
Was het programma van 5* ook niet. Ze willen dat de Europese solidariteit hun schuldenberg wegwerkt. Dus logischer voor hen er, voorlopig, in te blijven.quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, Italie is uit de EU gestapt? ...
Die vinden het kennelijk prima zo.quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:59 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik zou me vooral druk maken over dat minder dan de helft van de Nederlanders uberhaupt voor een Europese stemming willen opkomen
Dit is toch echt nederland zelf die dit inbrengt en als doel stelt voor zijn inwoners. Vliegtax is een nederlands voorstel en geld voor nederlanderse eisen. Kijk eu zorgt er niet voor dat mensen die dingen doen, dat komt gewoon door het stemgedrag van nederland. Heel simpel.quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:00 schreef riazop het volgende:
[..]
wacht maar dat er een vliegtaks is, peperdure warmtepompen verplicht worden, de energieprijzen serieus gaan stijgen, etc
De prettige levensstijl van de middenklasse wordt vernietigd en daar zal een antwoord op komen. Zoals dat in Italie bv al gebeurde.
of ze wachten op een referendum. Zullen we zien hoe prima ze het vinden.quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Die vinden het kennelijk prima zo.
Daar heb je een punt.quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:07 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit is toch echt nederland zelf die dit inbrengt en als doel stelt voor zijn inwoners.
Wat is er mis met de uitslag van de laatste EP verkiezingen dan?quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:07 schreef riazop het volgende:
[..]
of ze wachten op een referendum. Zullen we zien hoe prima ze het vinden.
Waarom durft de elite dat toch niet te organiseren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |