abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 december 2019 @ 02:05:55 #1
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_190470444


Deze editie bestaat uit een tweefasige groepsformule met daaropvolgend halve finales en een finale. Dit format werd voor het laatst toegepast op het WK van 2009. Bij de voorgaande edities volgde er na de groepsfase direct een knock-outfase, beginnend met de achtste finales. Onder druk van de televisieomroepen van de "grote handbalnaties" is de tweefasige groepsformule heropgenomen als format. Op het WK mannen van 2017 werden Denemarken en Duitsland al vroeg uitgeschakeld in de achtste finales, tot teleurstelling van de televisieomroepen die meer wedstrijden opeisten. Dientengevolge heeft de IHF haar formule van zowel het mannen als het vrouwen WK van 2019, gewijzigd naar een tweefasige groepsformule. Hiermee zijn de "grote handbalnaties" vrijwel verzekerd van acht wedstrijden en de televisieomroepen daarmee van acht uitzendingen.

Programma Oranje:
Zaterdag 30 november 10.00 uur Nederland – Slovenië
Kanaal: Ziggo kanaal 13 & Select
Start uitzending: 9:50 uur

Maandag 2 december 07.00 uur Angola – Nederland
Kanaal: Ziggo Sport & Select
Start uitzending: 6:50 uur

Dinsdag 3 december 7.00 uur Nederland – Cuba
Kanaal: Ziggo Sport & Select
Start uitzending: 6:50 uur

Donderdag 5 december 10.00 uur Servië – Nederland
Kanaal: Ziggo Sport & Select
Start uitzending: 9:50 uur

Vrijdag 6 december 12:30 uur Nederland – Noorwegen
Kanaal: Ziggo Sport & Select
Start uitzending: 12:20 uur

Indien Nederland bij de beste drie landen in de poule eindigt, zal Nederland drie wedstrijden spelen in de ”main round”. Deze wedstrijden zijn op zondag 8 december, maandag 9 december en woensdag 11 december.
De halve finales worden gespeeld op vrijdag 13 december, de wedstrijd om het brons en de finale op zondag 15 december.

Verder gaat het op het WK ook voor plaatsing voor de Spelen. Zie voor meer info

Game On. w/
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 16 december 2019 @ 02:07:23 #2
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_190470452
En van @Strani willen we wat Spaanse sportpagina’s zien straks, fuck ‘m voor 2012
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 16 december 2019 @ 02:14:54 #3
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_190470486
Oh en de OKT-groepen nog:

I: Spanje, Zweden, Argentinië, Senegal
II: Rusland, Servië, China, Hongarije
III: Noorwegen, Montenegro, Roemenië, Noord-Korea

Wedstrijden worden 20-22 maart gespeeld
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 16 december 2019 @ 06:26:34 #4
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_190471045
Hoe zit het nou met die rode kaart en die strafworp?
Ik hoor tegenstrijdige berichten namelijk.
3 Meter afstand schijnt niet te hoeven wanneer de bal gewoon in het spel is en blijft zoals dat het geval was. Dus de Spaanse had het recht om Wester te blocken. Ze mag alleen niet tijdens het blocken zich binnen de cirkeL bevinden.
  maandag 16 december 2019 @ 06:53:17 #5
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_190471099
Wat een spanning was dat. Eerst die halve finale tegen Rusland die heel slecht voor de bloeddruk was en later de finale tegen Spanje die nog meer vergde van de zenuwen. w/
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_190471102
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 06:26 schreef tja77 het volgende:
Hoe zit het nou met die rode kaart en die strafworp?
Ik hoor tegenstrijdige berichten namelijk.
3 Meter afstand schijnt niet te hoeven wanneer de bal gewoon in het spel is en blijft zoals dat het geval was. Dus de Spaanse had het recht om Wester te blocken. Ze mag alleen niet tijdens het blocken zich binnen de cirkeL bevinden.
Tijdens de laatste 30 seconden is de straf zwaarder geloof ik. Dus zoals nu werd gedaan door de scheids.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 december 2019 @ 06:55:42 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_190471104
Op naar het EK voor heren. :)
Het EK is gegroeid van 16 naar 24 teams. Daardoor kan Oranje ook meedoen :P.
Het WK over twee jaar gaat trouwens van 24 naar 32 deelnemers!
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 16 december 2019 @ 07:12:17 #8
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_190471155
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 06:55 schreef Max23 het volgende:

[..]

Tijdens de laatste 30 seconden is de straf zwaarder geloof ik. Dus zoals nu werd gedaan door de scheids.
De zwaarte van de straf was niet hetgeen waar ik op doelde. Was het überhaupt strafbaar wat die Spaanse deed? De bal was nog gewoon in het spel, dan hoef je toch geen 3 meter afstand te houden? Bij een vrije worp, of bijv. het begin van de wedstrijd wel. Maar Wester redde, hield de bal in het spel en werd geblockt. Daar is toch niks strafbaars aan?
  maandag 16 december 2019 @ 07:17:32 #9
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_190471173
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 07:12 schreef tja77 het volgende:

[..]

De zwaarte van de straf was niet hetgeen waar ik op doelde. Was het überhaupt strafbaar wat die Spaanse deed? De bal was nog gewoon in het spel, dan hoef je toch geen 3 meter afstand te houden? Bij een vrije worp, of bijv. het begin van de wedstrijd wel. Maar Wester redde, hield de bal in het spel en werd geblockt. Daar is toch niks strafbaars aan?
John Volkers van de Volkskrant twitterde dit:

quote:
Deze regel houdt de handbalwereld bezig, over de geblokkeerde uitworp van @tessiewester : De spelers van het andere team mogen zich aan de doelgebiedlijn bevinden, maar mogen de
bal pas aanraken wanneer deze de doelgebiedlijn in zijn geheel is gepasseerd. (15:4, 15:9,
8:7c)

Die Spaanse mocht daar springen maar ze moet de bal hebben geraakt voor ie uit het doelgebied ging. Volledig de lijn gepasseerd. Geen var
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 16 december 2019 @ 07:19:37 #10
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_190471180
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 07:17 schreef Szura het volgende:

[..]

John Volkers van de Volkskrant twitterde dit:
[..]

Dat was ontzettend lastig te zien, de Spaanse stond namelijk buiten het doelgebied. Dus zou ze de bal voor zich hebben moeten blocken.
pi_190471549
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 07:12 schreef tja77 het volgende:

[..]

De zwaarte van de straf was niet hetgeen waar ik op doelde. Was het überhaupt strafbaar wat die Spaanse deed? De bal was nog gewoon in het spel, dan hoef je toch geen 3 meter afstand te houden? Bij een vrije worp, of bijv. het begin van de wedstrijd wel. Maar Wester redde, hield de bal in het spel en werd geblockt. Daar is toch niks strafbaars aan?
De bal was niet "gewoon in het spel"
volgens de IHF regels:
6:4 The ball is considered to be ‘out of play’ when the goalkeeper controls the ball in the goal area (12:1).The ball must be put back into play through a goalkeeper throw(12:2).

en dan komen we bij regel:
8.10 c) if during the last30 secondsof a game the ball is out of play, and a player or team official prevents or delays the execution of a throw for the opponents, in order to prevent them from being able to take a shot on goal or to obtain a clear scoring chance, the guiltyplayer / official is to be disqualified and a 7m throw is to be granted to the opponents.It applies to any type of interference (e.g., with only limited physical action, interfering withthe execution of a throw such as intercepting a pass, interference with the reception of the ball, not releasing the ball)

[ Bericht 0% gewijzigd door gianni61 op 16-12-2019 08:39:32 ]
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_190471691
En hierbij hoef je inderdaad geen 3 meter afstand te houden, maar zoals hierboven gezegd, de bal moet volledig over de lijn zijn voordat een speler deze mag raken.

Of dit wel of niet zo was zullen we uit de camera beelden wel nooit kunnen achterhalen.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  maandag 16 december 2019 @ 08:51:37 #13
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_190471697
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 08:50 schreef gianni61 het volgende:
En hierbij hoef je inderdaad geen 3 meter afstand te houden, maar zoals hierboven gezegd, de bal moet volledig over de lijn zijn voordat een speler deze mag raken.

Of dit wel of niet zo was zullen we uit de camera beelden wel nooit kunnen achterhalen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_190471708
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 08:51 schreef mstx het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ik zie hier niet eens een bal op :P
maar door haar positie in de lucht is het zeker aannemelijk dat de bal nog binnen de 6 meter was.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  maandag 16 december 2019 @ 08:55:58 #15
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_190471725
Overigens is dit de 1e keer dat ik scheidsrechters hier voor zie fluiten. Zaterdag gebeurde mij precies hetzelfde waarbij de aanvaller overduidelijk de 6 meter in sprong om mijn worp te blokkeren en de scheids vond dat prima. :O
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_190471757
ik kende deze regel eigenlijk ook niet. Ik dacht dat je hierbij ook 3m afstand moest houden.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_190472142
-fout topic-
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_190474075
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 09:00 schreef gianni61 het volgende:
ik kende deze regel eigenlijk ook niet. Ik dacht dat je hierbij ook 3m afstand moest houden.
En toch mooi dat iedereen de regel nu kent nadat hij wordt toegepast in de laatste (en allesbeslissende) seconden van de WK-finale :D
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 16 december 2019 @ 15:15:09 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190477579
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 12:14 schreef Marcoss het volgende:

[..]

En toch mooi dat iedereen de regel nu kent nadat hij wordt toegepast in de laatste (en allesbeslissende) seconden van de WK-finale :D
Iedereen behalve ziedende Spanjaarden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_190477628
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 09:00 schreef gianni61 het volgende:
ik kende deze regel eigenlijk ook niet. Ik dacht dat je hierbij ook 3m afstand moest houden.
het is blijkbaar een nieuwe regel.

Overigens voegt een rode kaart in de laatste minuut niets toe.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_190477802
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 15:18 schreef Symphonic het volgende:

[..]

het is blijkbaar een nieuwe regel.

Overigens voegt een rode kaart in de laatste minuut niets toe.
Wel in de verlenging die erop kan volgen.
pi_190477810
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 15:18 schreef Symphonic het volgende:

[..]

het is blijkbaar een nieuwe regel.

Overigens voegt een rode kaart in de laatste minuut niets toe.
In deze situaties, waarbij er een reële kans is op een verlenging maakt het wel degelijk verschil.
Bij een normale competitie wedstrijd natuurlijk niet.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_190481962
Het team is alsnog genomineerd voor sportploeg van het jaar .. dus we zien de meiden in galajurk aankomende woensdag tijdens De NOC*NSF en NOS gala 👍🤗
pi_190491453
Op zich wel slim.
Nu ligt het nog vers in het geheugen en zijn de dames ook nog allemaal in het land.

Over een jaar is de helft van het publiek het alweer vergeten en is het sportgala tijdens het EK, dus is niemand van de dames daar.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_190515253
quote:
...

“Op het moment van de block had de bal het doelgebied niet volledig verlaten”, vertellen de scheidsrechterzussen. “Dat is een overtreding en die vond plaats in de laatste 30 seconden waardoor een rode kaart en strafworp volgden.”

Geen enkele twijfel
Julie Bonaventura kon de situatie vanuit haar positie goed beoordelen. “Op het moment van de beslissing hadden we daarom geen enkele twijfel. Ook de reservearbiters, gepositioneerd bij de wedstrijdtafel, constateerden dezelfde overtreding. Zij hebben dit na het duel bevestigd.”

Tot in de puntjes
Spaanse media kopten na de zure nederlaag over de ‘Diefstal van de Eeuw’. “Er wordt over gepraat en het toont aan dat het scheidsrechterschap niet simpel is”, besluiten de zussen Bonaventura het interview. “Je moet de regels tot in de puntjes kennen. Wedstrijden op woensdagavond op tv bekijken is niet genoeg om kenner van de regels te worden. Voor spelers, coaches én scheidsrechters.”
http://www.handbalinside.(...)issing-in-wk-finale/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')