abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 december 2019 @ 21:30:00 #26
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190504150
Oh ja ik doe ook geen psz erbij, Jacob moet al genoeg. Maar voor een kind dat helemaal in het informele circuit wordt opgevoed lijkt het me wel heel tof, alvast een beetje interactie met andere kinderen zonder je moeder erbovenop.

Mijn moeder vroeg vanmorgen of Jacob al woorden van 3 lettergrepen zegt. Ik zit nu te dubben of 'ei-koek' telt, of 'helikop'. Ze zijn allebei niet helemaal correct. En we hebben natuurlijk nog babynoot! Dat is het enige dat is overgebleven van sinterklaas, zijn liefde voor pepernoten :Y) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 17 december 2019 @ 21:36:26 #27
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190504323
Hier zal de psz een soort verkapte ochtend spelen met zijn beste vriend worden. Ik vind het allemaal aan de 'vele' kant qua opvang, maar dat halve dagje komt zo goed uit en hij vindt het zo leuk. Ze komen trouwens eerst op huisbezoek voordat hij half januari begint, 3 juffen! :o En volgens mij zit daar ook zijn toekomstige kleuterjuf tussen. Het zit naast zijn toekomstige basisschool.

@PKM welkom! Gefeliciteerd!

@Lemijn, ja kleding is zeker een zorg, alleen zo makkelijk op te lossen met een wandeling langs de H&M ;)

Hij ligt nu met een zetpil op in ons bed te slapen, mogen wij op de slaapbank :D Hulde trouwens voor mijn vriend, die zetpillen inpakte.
  dinsdag 17 december 2019 @ 21:38:38 #28
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190504372
Oh my ik zou dat ook echt vergeten. Zo was ik afgelopen weekend ook een halve dag op stap zonder luiers mee |:( . Ik had een dopper met water en boterhammen met pindakaas en vond mijn voorbereiding al zo lekker makkelijk.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 17 december 2019 @ 21:43:07 #29
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190504486
:D Ik heb een hele periode gehad dat Dopper met water en stapel boterhammen met pindakaas overal mee naartoe gingen!
pi_190505060
Gefeliciteerd PKM en banaan *O*

Wat fijn Tolstoi *O* Heb je het er zelf ook naar je zin?

Sterkte Quoi, hopelijk doen de zetpillen hun werk en kunnen jullie er toch nog een leuk uitje van maken.

Die luiers vergeet ik ook regelmatig :@ maar zijn onderweg wel te koop en schoonzus heeft ze gelukkig ook in huis.

Zegt Jacob nog geen chocola Lemijn? Dat was hier het eerste 3-lettergrepen woord (de 4e lettergreep gebruiken we zelf ook nooit). Om dat woord te leren hadden ze ook maar 1 keer chocolade eten nodig.

Kleuter had een beste vriend op de opvang, had hij het altijd over en was ook echt een goede match met hem. Maar toen ging kleuter naar de kleuterschool en nu heeft hij een andere beste vriend (wat een mindere match is, aldus de juf). En het andere jongetje heeft hij het nog wel een paar keer over gehad, maar nu al maanden niet meer. Dat jongetje gaat, ondanks dat de opvang in een basisschool zit, ook naar een andere basisschool nu (was iets later 4 dan kleuter). Ook peuterschool binnen een basisschool zegt dus niet perse veel over keuze voor basisschool.

Mijn meiden zijn overigens een paar weken terug ook ingeschreven voor dezelfde basisschool. Het is een kleine school en ik schrok een beetje van verhalen over 2e kinderen die toch niet terecht konden op de school van oudere broer/zus (op een andere school). Gezien de vele kinderen op de opvang van hun leeftijd en dat veel kinderen uit de klas van kleuter broertjes/zusjes van 2 jaar hebben, heb ik ze maar snel ingeschreven :@. Ter referentie, deze school had vorig jaar 8 groep 8-leerlingen. Dit jaar tot nu toe al 15 nieuwe groep 1 leerlingen + nog kinderen die vorig jaar na januari zijn gestart en in hetzelfde leerjaar zitten. En ze hebben plaats voor 1 klas per leerjaar in principe...
pi_190510004
Welkom banaan! En PKM natuurlijk ook! Gefeliciteerd.

Ik heb nooit aan PSZ gedacht omdat ik echt de meerwaarde niet zie naast de opvang.

Ik vergeet luiers ook nog regelmatig! En dat voelt zo stom. En net als ik ze vergeet krijgen we uiteraard poep,

Beterschap voor Max en voor de kapitein!

Ik vind Kevin zo leuk worden. Gisteren was ik liedjes aan het zingen voor Willem in bed. Klimt Kevin uit bed en op mijn schoot en gaat ie meezingen
Ik: “slaap Willem”
Kevin: “slaaaaap”
I: “daar buiten loopt een”
K: “schaap”
I:”een schaap met witte”
K: “voetjes”
I:”die drinkt zijn melk zo zoetjes. Slaap Willem slaap, daar buiten loopt een”
K:”aardbei!!” “DOEI!!!!!”

En toen legde ik hem in zijn bed en daar was hij weer binnen 5 minuten uit. want hij had zijn luier vol gebaggerd. Tot zover ons slaapritueel bij Kevin. Hier zijn we nog steeds bezig met de fles in bed af te schaffen, maar hij slaapt er zo fijn mee in :@
pi_190514134
Hier ook geen psz naast de drie en vier dagen opvang (om de week). Hij vind vier opvangdagen altijd al erg veel, dus prima zo ^O^

Hier doen het antibioticum en de puffers al goed hun werk. Kapteintje heeft na vier dagen eindelijk weer wat kunnen eten en is losgeweekt van mijn schoot _O_.

Hoe is t met zieke maxje?

[ Bericht 0% gewijzigd door littledrummergirl op 18-12-2019 13:20:42 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190517791
Fijn LDG!

Gefeliciteerd nog PKM *O*

Hier maar een dagje opvang en S. ging toen al naar de psz. Mijm gaat er dadelijk ook naartoe, maar wel een andere.
Die zit in de school van S., dus vooral uit praktisch oogpunt. Bij S. bestond deze psz nog niet, anders had hij daar misschien ook wel gezeten.
Ik kijk wel uit naar een vaste vrije ochtend in de week :o

Mijm zat net voor zijn dutje op de wc en ging maar niet plassen. Toen ik zei dat hij er dan maar af moest begon hij heel hard te huilen, met van die dikke snikken erbij. En toen zei hij: ‘Ik ben zo moeehoeeee. Mag ik een knuffel?’ O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 18 december 2019 @ 15:03:22 #34
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190518038
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2019 12:11 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier ook geen psz naast de drie en vier dagen opvang (om de week). Hij vind vier opvangdagen altijd al erg veel, dus prima zo ^O^

Hier doen het antibioticum en de puffers al goed hun werk. Kapteintje heeft na vier dagen eindelijk weer wat kunnen eten en is losgeweekt van mijn schoot _O_.

Hoe is t met zieke maxje?
Goed zo, fijn dat hij wat opknapt.

Max wordt rondgereden door Edinburgh in de buggy, liggend onder een Schots dekentje :D Hij wil van alles, dus zit in alle attracties op de kerstmarkt, wandelt door het kasteel en ligt bij vlagen even voor pampus en spuugt er iets uit. Daarna alles weer goed :')
pi_190536562
PKM, klinkt als een geslaagde verjaardag! Ik denk dat ik ook stiekem wel ga genieten van 2 ochtenden in de week voor mezelf.

Tolstoi; ik heb wel rekening gehouden met de basisschool waar ze ook heen zal gaan, de psz zit zelfs al in de basisschool! En wat goed van je spoiler *O*

FF, wel goed dat je het zegt van de basisschool, ik denk dat ik binnenkort ook alvast ga inschrijven, je kunt er beter op tijd bij zijn.

LeSage, wat een lieverdje die Mijm, sneu hè als ze zo moe zijn dat ze alleen nog kunnen huilen ;( O+

Quoi, hoe gaat het vandaag met Max? Hopelijk hebben jullie er nog wat leuks van weten te maken :)

De psz intake ging echt heel goed vanochtend, C maakte gelijk een hele leuke connectie met de juf (of hoe je het ook noemt bij een psz) en ging met van alles spelen, er waren alleen geen kindjes meer maar ik denk dat het dan ook wel goed zal gaan. De leidster zei ook dat met de indruk die ze nu van haar kreeg ze wel dacht dat het goed moet komen ^O^ Ze was zich echt een beetje aan het uitsloven leek het wel, hele tijd aan het kwekken en gek aan het doen _O- Ze deelde zelfs al een kusje uit bij het weggaan :') Wat wordt mijn kleine aap ineens groot ;( O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_190537404

Het is gezellig bij de kapper :Y :o
  donderdag 19 december 2019 @ 16:18:13 #37
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190538613
Heb je ze iets beloofd Adrian!? :o Wat een braveriken O+

Jompels voor goede psz wen ochtend, Reza!

All fine here! Hij doet het supergoed en is zelfs een berg op gewandeld vanmorgen. Hier net voor zijn IKKANNIETMEERLOPENNNN breakdown en een mooie pose voor hijskranen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190542247
Oh Adrian, wat knap van ze *O*

Quoi, wat een mooie foto’s! Ik wil ook nog graag een keer die kant op in de toekomst.

Ik liet net bijna mijn dochter uit mijn armen glijden van het lachen :') Ik bracht haar naar boven om naar bed te gaan, ging manlief net douchen dus die liep in zijn blootje over de gang, ik zie C kijken, vervolgens wijzen met haar vingertje naar zijn onderste regionen en een behoorlijk afkeurende “BAHHHH” kwam uit haar mond :D :'( :D Ik moest haar heel snel naar haar bedje dragen want ik plaste bijna in mijn broek _O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_190542833
_O- _O- _O- Rena, zit hier ook hardop te lachen :D
En fijn dat de intake bij de psz goed ging!

Quoi, mooie foto's!

LDG, fijn dat het beter met de Kapitein gaat
pi_190546273
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 21:19 schreef Lemijn het volgende:
Hier zit weer in het avondritueel dat hij idiote dingen verzint, zoals dat zijn auto naar bed wil, oh toch niet, oh toch wel. En hij vroeg om een boterham toen ik hem in bed zette. Ja doei. Dus bij al deze opstandigheid zit ook weer protest als ik weg wil gaan en dat ik toch maar een poosje op het logeerbed ernaast ga liggen. In combinatie met nul middagdutjes dit weekend vind ik dat maar matig.
Oh hier is dat ook iedere avond feest. En iedere ochtend trouwens ook. Als ik 's ochtends een stap verkeerd zet of iets verkeerds zeg, dan begint hij te krijsen. Dit zijn echt de peuterbastardhoogtijdagen.

Gisteren hadden we groenteballetjes bij het avondeten. Nadat hij die op z'n eigen bord had opgepeuzeld, eiste hij die van mij op. En ook echt tien minuten door het lint blijven gaan, omdat ik ze niet aan hem wilde geven. Hee, ik heb ook honger en het zijn mijn balletjes, ja. }:| . :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 19 december 2019 @ 22:29:23 #41
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190546802
@Franny_G Ik moest zo lachen om je bericht, ik hoor mezelf ook dingen zeggen als 'jij bent niet de baas van wat er op mijn brood gaat' en 'ik mag ZELF weten welke broek ik aantrek'. Mijn hemel wat experimenteren die peuters soms matig met het begrip autonomie.

Ik moet gelukkig ook nog wel vaak om de peuter lachen. Hij kan heel goed 'mijn kaars' zeggen maar als ik zeg 'ja het is jouw kaars' dan zegt hij weer heel tevreden 'jouw kaars'.

We ploeteren ons er wel doorheen ^O^ .

Goed verhaal ook rena! Schrijf je 'm op ergens? En heb je je man wel afdoende getroost? :P .

Adrian zo'n foto kan ik de komende jaren echt nog niet maken. En ook toffe Maxfoto's zag ik!
pi_190547859
Die mijn/jouw verwarring hebben we hier ook steeds.hier wordt soms stampvoetend "nee,nee! Dat is van jou!"geroepen als ik bijv iets van hem afpak :') uitleggen geeft alleen maar meer verwarring _O- dus ik laat t maar zo :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190550988
De verwarring van mij/van jou is hier niet meer. Alles is gewoon van Dirk. Altijd. 'is van mama telefoon. Van mij :D' :')

Gillen, huilen en gooien en niet luisteren is het hier. Ik ben blij dat we bijna even vakantie hebben, hopelijk geeft dat weer een beetje rust in zijn koppie.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_190551827
Vermoeiend die fase!

Hier gaat het allemaal wel lekker, op één ding na: avondeten. Hij eet echt vrijwel niks meer 's avonds, behalve als we frietjes of pannenkoeken eten. Op zich krijgt ie overdag genoeg binnen, maar ik baal er wel van. Zeker omdat ie eigenlijk ook niet meer aan tafel wil zitten en dat is toch eigenlijk wel echt mijn minimale eis. Eten hoeft niet per se, maar aan tafel zitten wel.
pi_190552759
Rechtstreeks uit het Dreumestopic:

Hier is mijn kleine Z. vandaag 2 jaar geworden! :o
Mijn kleine popje. O+ De laatste weken zijn zo snel gegaan dat het meer een feit is dat ze jarig is dan dat mijn gevoel in feeststemming is. :')
Soort niet-kerststemming. Heel gek. We vieren het van het weekend en vanavond pas de slingers ophangen. Ik heb nachtdienst gedraaid dus weinig plannen voor vandaag.
Straks eerst even bijslapen. :)

Z. is een prachtige peuter geworden. Erg slim en ik sta soms verbaasd hoe goed ze praat en hoe ze alles duidelijk maakt. Ze is een matige eter maar goed, ze groeit en functioneert naar behoren. :+
Ze is geweldig met haar grote broer. Knuffelt graag en elke knuffel thuis is ook haar vriend.
En ze krijgt nog steeds borstvoeding, slaapt nog steeds niet door maar ook dat komt ooit wel goed. :Y)
Op naar de 3! *O*
pi_190552810
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 21:43 schreef Quoi het volgende:
:D Ik heb een hele periode gehad dat Dopper met water en stapel boterhammen met pindakaas overal mee naartoe gingen!
Hier nu ook inderdaad!
Wat grappig. Die universele ouderschapsdingen. :+
pi_190553308
Hier is het ook veel gillen, slaan, stampen, huilen. We hebben nu 2 weken vakantie met z’n 4 en dan gaan we eens wat rust houden voor ze.
Ik denk ook wel dat het voor iedereen goed is dat S. straks naar school gaat. Wat exclusieve aandacht voor Mijm, S. die zich wat minder verveelt, een beetje rust voor mij.

Mijm heeft op het moment ook echt de meest belachelijke uitbarstingen. Dat ik zijn beker net niet precies zo aangeef als hij wil, hij wilde net het andere stukje vlees hebben, zijn schoenen moeten pas aan nadat zijn jas aan is, dat soort grapjes. En dan ook nog inconsequent zijn, want een dag later moeten die schoenen toch weer als eerst aan :')
pi_190556775
Venco, gefeliciteerd met je kersverse peuter *O* *O*
Welkom hier en een leuk feestje gewenst dit weekend!

Die peuters, toch. Stiekem moet ik een beetje lachen om al die fratsen en ben ik ook blij te lezen dat niet alleen Simon van die streken kan hebben. Zo fijn die herkenning
.
pi_190574956
@rena daar moest ik ook om lachen. :D

Nog gefeliciteerd @vencodark ! :*

Bij ons is het niet "ik ben twee en zeg nee". Bij ons is het "JAAAAA" op vol volume. Sowieso, hij sliep de afgelopen week beroerd en vooral de middag lijkt dan wel op vol volume te gaan.
Nee is vooral bestemd voor dingen die hij echt niet wil zoals omkleden en water drinken. En nee is voor anderen. "Nee kat, niet onze broodjes/niet de puzzel opeten" (de kat snuffelde aan zijn puzzel). Vanochtend hoorde hij met dreunesdans dat een ander kindje iets niet mocht en ging hij dat ook herhalen. Dat hij dat zelf ook niet mag lijkt hij niet te horen. ;)

Ik vind zijn manier van tellen ook zo grappig. Hij noemt het als er een of twee van iets is maar begint met tellen altijd bij drie.

Onze peuterspeelzaal zit trouwens ook in hetzelfde gebouw als de basisschool waar ik hem op wil hebben. Banaan heeft ontdekt dat als hij daar uit het raam kijkt hij het "lucht aharm" kan zien. Dat is fijn want we hebben al aardig wat tijd erop zitten drentelend rondom die paal. :D

Haha die spraakverwarring om jouw/mijn is leuk. Hier hebben we het ook. Gisteren deelde hij denkbeeldige muziekinstrunenten uit, "cello voor jou, gitaar voor mij". Ik kreeg dus de gitaar.

Ik ben ook blij, mijn man heeft vakantie! Mijn man is laatst van baan gewisseld en werkt een dag meer. Ik vind het nog steeds taai die vijf dagen alleen met Banaan, vooral in krijsweken zoals deze. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_190575060
Tellen doet Mijm ook heel apart. Hij slaat standaard 4 en 5 over. 1-2-3-6-7-8-9-10.

Die verwarring met jij en ik is hier bij S. de reden geweest dat hij zichzelf wel een jaar ‘jijjij’ noemde O+

En nu zit S. lekker naast me te stickeren. Heerlijk dat hij tegenwoordig wat rust heeft om zulke dingen te doen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')