abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190466147
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 21:43 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zo'n afdeling lijkt me ook een recept voor burn out en overspannen zijn of worden. Als je al niet eens normaal ziek mag zijn zonder gezeik.....
In je derde week heb je je natuurlijk ook nog gewoon te bewijzen. Kan toeval zijn, dat je dan toevallig ziek bent, en daarna 5 jaar niks meer, maar dat weet niemand na 3 weken.

Voor mij zou het een reden zijn om je extra in de gaten te houden, dat je er niet de kantjes van af loopt. Als je het dan vervolgens prima doet, nadat je weer terug bent, dan is er ook niks aan de hand wat mij betreft.
pi_190467755
Het meest bizarre was met een collega bij een klantenservice. Weet niet of zijn gedrag het meest bizar was, maar stond wel te kijken van mijn eigen reactie.

We zaten op een vloer met zo'n 75 man te bellen (inkomende gesprekken). We hebben targets op persoonlijk niveau en op organisatieniveau, want outsource. Die hele periode zaten ze (traffic/managers) te pushen op de targets, aangezien het allemaal maar krap ging worden. Ze waren wel redelijk, maar we moesten wel alle zeilen bijzetten zeg maar.
Ik liep over de vloer, ik denk op weg naar het toilet ofzo, en ik zie die jongen een spelletje spelen. Ik was zo flabbergasted dat ik in een impuls hem daarop heb aangesproken. Ik zeg: 'Waarom zit jij een spelletje te spelen?'(kon ook nog z'n pauze zijn) Hij: 'ik heb net een klant aan de lijn gehad en ik heb nog één minuut afhandeltijd over.' Ik: 'we horen de hele tijd dat we samen hard moeten werken aan een lager gemiddelde, en misschien is jouw snellere afhandeltijd wel nodig om te middelen met iemand die iets trager is of een iets moeilijkere klant heeft. Ik vind het niet netjes dat jij dan een spelletje gaat spelen.' (ik zei het nog meer to-the-point dan dit. Stond echt te kijken van mezelf). En ik ben weggelopen.
Volgens mij heeft 'ie het niet meer gedaan.
Somebody that I used to know
  zondag 15 december 2019 @ 23:28:23 #128
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_190468882
quote:
2s.gif Op zondag 15 december 2019 22:46 schreef Postbus100 het volgende:
Het meest bizarre was met een collega bij een klantenservice. Weet niet of zijn gedrag het meest bizar was, maar stond wel te kijken van mijn eigen reactie.

We zaten op een vloer met zo'n 75 man te bellen (inkomende gesprekken). We hebben targets op persoonlijk niveau en op organisatieniveau, want outsource. Die hele periode zaten ze (traffic/managers) te pushen op de targets, aangezien het allemaal maar krap ging worden. Ze waren wel redelijk, maar we moesten wel alle zeilen bijzetten zeg maar.
Ik liep over de vloer, ik denk op weg naar het toilet ofzo, en ik zie die jongen een spelletje spelen. Ik was zo flabbergasted dat ik in een impuls hem daarop heb aangesproken. Ik zeg: 'Waarom zit jij een spelletje te spelen?'(kon ook nog z'n pauze zijn) Hij: 'ik heb net een klant aan de lijn gehad en ik heb nog één minuut afhandeltijd over.' Ik: 'we horen de hele tijd dat we samen hard moeten werken aan een lager gemiddelde, en misschien is jouw snellere afhandeltijd wel nodig om te middelen met iemand die iets trager is of een iets moeilijkere klant heeft. Ik vind het niet netjes dat jij dan een spelletje gaat spelen.' (ik zei het nog meer to-the-point dan dit. Stond echt te kijken van mezelf). En ik ben weggelopen.
Respect voor je reactie. Ik heb ook klantenservicewerk gedaan, en gamen en films/series kijken onder werktijd was daar eerder regel dan uitzondering, soms ook zonder oordopjes zodat de wijde omgeving kon meegenieten. Toen ik merkte dat ik mijn targets makkelijk in de helft van mijn werktijd kon halen en het de teamleiders niets boeide, ging ik het zelf ook maar doen. Heb daar wel dagen meegemaakt dat er letterlijk niets anders gedaan werd. :')
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
  zondag 15 december 2019 @ 23:29:25 #129
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190468903
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 21:43 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zo'n afdeling lijkt me ook een recept voor burn out en overspannen zijn of worden. Als je al niet eens normaal ziek mag zijn zonder gezeik.....
En toch gebeurt dat dus nooit. Overigens hoef ik daar niet eens op te sturen, de cultuur was al zo toen ik kwam en ik ben niet van plan om daar actief in te hakken.
Resistance is futile.
  zondag 15 december 2019 @ 23:38:36 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190469056
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 21:50 schreef Questular het volgende:
Sowieso als collega's het nut van een OR schijnbaar niet begrijpen :')
Ligt er maar net aan hoeveel last je er van hebt. Bij ons kan het werk niet blijven liggen tot de volgende dag. We plannen altijd op maximale bezetting (en die is echt gezond), maar als er dan een 3 collega's op op vakantie zijn, 1 is ziek en er moet er nog 1 naar de OR cursus van 3 dagen, dan betekent het in de regel overuren draaien. Die betalen we natuurlijk uit of we doen tvt, maar dan nog maakt het je dienst niet makkelijker.

Als de groep het gevoel had dat ze er zelf ook echt iets aan hadden, dan zouden ze er vast positief tegenaan kijken, maar ik stel die vraag bewust niet want dan leg je een bom onder de dagelijkse samenwerking en de samenwerking tussen de OR en de werkvloer.
Resistance is futile.
  zondag 15 december 2019 @ 23:44:07 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190469131
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 21:52 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

In je derde week heb je je natuurlijk ook nog gewoon te bewijzen. Kan toeval zijn, dat je dan toevallig ziek bent, en daarna 5 jaar niks meer, maar dat weet niemand na 3 weken.

Voor mij zou het een reden zijn om je extra in de gaten te houden, dat je er niet de kantjes van af loopt. Als je het dan vervolgens prima doet, nadat je weer terug bent, dan is er ook niks aan de hand wat mij betreft.
For the record, ik heb me niet ziekgemeld. En sowieso, als het dan op kantoor niet wil, dan werk ik gewoon vanuit bed. Maar ik heb zelf ook talloze keren gezien dat mensen die zich kort na aanvang ziekmelden, het niet redden en binnen 2 maanden weer buiten staan.
Resistance is futile.
  zondag 15 december 2019 @ 23:45:57 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190469156
quote:
2s.gif Op zondag 15 december 2019 22:46 schreef Postbus100 het volgende:

Mooi! Gepaste respons, heldere boodschap, juiste moment.
Resistance is futile.
pi_190469678
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2019 23:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan hoeveel last je er van hebt. Bij ons kan het werk niet blijven liggen tot de volgende dag. We plannen altijd op maximale bezetting (en die is echt gezond), maar als er dan een 3 collega's op op vakantie zijn, 1 is ziek en er moet er nog 1 naar de OR cursus van 3 dagen, dan betekent het in de regel overuren draaien. Die betalen we natuurlijk uit of we doen tvt, maar dan nog maakt het je dienst niet makkelijker.

Als de groep het gevoel had dat ze er zelf ook echt iets aan hadden, dan zouden ze er vast positief tegenaan kijken, maar ik stel die vraag bewust niet want dan leg je een bom onder de dagelijkse samenwerking en de samenwerking tussen de OR en de werkvloer.
Slechte planning als 1) het werk niet kan blijven liggen en 2) je altijd op maximale bezetting gaat plannen. Dan kom je vroeg of laat gewoon mensen te kort.

quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 23:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

For the record, ik heb me niet ziekgemeld. En sowieso, als het dan op kantoor niet wil, dan werk ik gewoon vanuit bed. Maar ik heb zelf ook talloze keren gezien dat mensen die zich kort na aanvang ziekmelden, het niet redden en binnen 2 maanden weer buiten staan.
Als je echt ziek bent dan werk je ook niet meer vanuit je bed.
  maandag 16 december 2019 @ 00:47:23 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190469956
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2019 00:24 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Slechte planning als 1) het werk niet kan blijven liggen en 2) je altijd op maximale bezetting gaat plannen. Dan kom je vroeg of laat gewoon mensen te kort.
[..]

Als je echt ziek bent dan werk je ook niet meer vanuit je bed.
Dat het werk niet kan blijven liggen, heeft helemaal niets te maken met slechte planning. De bezetting is OK maar zoals in elk bedrijf: soms heb je te maken met onvoorziene omstandigheden.

Voor je beeldvorming: wij halen elke week honderdduizenden zendingen af en die moeten elke dag weer voor de gestelde deadlines door ons netwerk gedrukt worden. In de zorg kan je ook niet zeggen dat je patiënten maar een dagje moeten wachten omdat een verpleegster vanmorgen haar enkel gebroken heeft. The show must go on, ook als er sprake is van ziekte, vakantie en OR vergaderingen.

En ziekmelden is 9 van de 10 keer gedrag. Ik heb een jaar geleden 2 weken thuis gewerkt wegens ernstige rugklachten. Zelfstandig uit bed komen lukte niet, maar vergaderen en mailen ging prima, mijn werkzaamheden staan dat ook toe. Ik was echt ziek, maar toch gewoon gewerkt. Als je met echt ziek kanker of andere ellende bedoelt.. de ervaring leert me dat juist mensen die ernstig ziek zijn, al snel geneigd zijn om te kijken naar wat ze wel kunnen. Mijn terminale collega wilde gewoon zo lang mogelijk afleiding en onder de mensen zijn. Die heeft alle ruimte gekregen en tot een paar weken voor haar dood was ze er nog elke week.
Resistance is futile.
  maandag 16 december 2019 @ 00:54:37 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190470009
Ik herinner me een collega in Engeland, wat een enorme hondenlul was hij. Enorm manipulatief, constant mensen erbij naaien en zijn team onder druk zetten. Altijd ruzie met anderen, altijd roddelen over anderen. Veel fouten maken waar ik dan weer de gevolgen van moest dragen, en toen ik hem daar een keer op aansprak was het zo van 'who do you think you are talking to' waarop ik de telefoon erop gegooid heb na een welgemeende 'fuck off'. De directeur kon er wel om lachen :+ . Ik denk nog steeds dat die vetklep zijn aderen een keer gaan klappen, de enige reden dat hij nog steeds op die functie zit is dat hij bereid is om zijn mensen af te beulen zonder ooit écht verbetering door te voeren.

Ik ben toch al heel wat extreme karakters tegengekomen in mijn werkende leven :+ .
Resistance is futile.
  maandag 16 december 2019 @ 09:49:34 #136
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190472217
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2019 00:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat het werk niet kan blijven liggen, heeft helemaal niets te maken met slechte planning. De bezetting is OK maar zoals in elk bedrijf: soms heb je te maken met onvoorziene omstandigheden.

Dit zijn geen onvoorziene omstandigheden, op de zieke na

quote:
maar als er dan een 3 collega's op op vakantie zijn, 1 is ziek en er moet er nog 1 naar de OR cursus van 3 dagen,
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 16 december 2019 @ 09:53:24 #137
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190472256
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2019 00:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Voor je beeldvorming: wij halen elke week honderdduizenden zendingen af en die moeten elke dag weer voor de gestelde deadlines door ons netwerk gedrukt worden. In de zorg kan je ook niet zeggen dat je patiënten maar een dagje moeten wachten omdat een verpleegster vanmorgen haar enkel gebroken heeft. The show must go on, ook als er sprake is van ziekte, vakantie en OR vergaderingen.
Daarvoor heb je in dat soort beroepen altijd reserves in de planning staan.

quote:
En ziekmelden is 9 van de 10 keer gedrag.
Nee, ziek is ziek. Anders ben je niet ziek.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190472341
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 10:57 schreef Hyaenidae het volgende:
Als ik dit allemaal zo lees zijn er veel fokkers die gewoon 4-6x sneller werken dan hun collega's, geen wonder dat men hier ook allemaal 5k+ per maand verdient. Netjes hoor _O_
Is een beetje hetzelfde als auto rijden... 95% denkt dat ze beter rijden dan gemiddeld.

quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 09:53 schreef daNpy het volgende:

[..]

Daarvoor heb je in dat soort beroepen altijd reserves in de planning staan.
[..]

Het is niet voor niets dat je in statistieken vindt dat mensen die meer verdienen, zich minder ziek melden. Ook personeel met een hogere functie of een leidinggevende functie melden zich minder vaak ziek. Betekent dit dat ze ook echt minder ziek zijn en dus een betere gezondheid hebben? Dat geloof je toch zelf niet :P
Facts don't care about your feelings
pi_190472397
Zo'n 10 jaar geleden kwam ik via een detacheerder te werken bij een stadsdeel van de gemeente Amsterdam. Als soort van tussenjaar van mijn studie.
Mijn werk zou gaan bestaan uit het ondersteunen van een stedenbouwkundig architect en het verwerken van wijzigingen van perceelgrenzen in een soort van database.

Omdat de stedenbouwkundig architect die via dezelfde detacheerder geregeld was maar 2 dagen in de week beschikbaar was kwamen ze op de functie van mij erbij te creëren. Konden ze gelijk 2 man wegzetten wat weer goed voor de omzet was natuurlijk ¤¤¤¤ en de gemeente liet het ook allemaal maar gebeuren terwijl ze eigenlijk helemaal geen behoefte hieraan hadden |:(

Uiteindelijk bleek er vrijwel geen werk te zijn voor mij vanuit de stedenbouwkundige architect die ik zou moeten ondersteunen. Voor het doorvoeren van wijzigingen aan perceelgrenzen was ik uiteindelijk nog geen 4 uur per week kwijt. Kortom er was echt gewoon geen reet te doen voor mij anders dan een beetje internetten.
Uiteindelijk meldde ik mij 's ochtend op kantoor, werkte regelmatig een uurtje en vertrok dan de stad in, lekkere lange wandelingen maken in het Vondelpark of ergens lunchen. In de middag kwam ik dan weer terug om mijn computer weer af te sluiten en naar huis te gaan. :')

In totaal zo'n 8 maanden daar gewerkt zonder dat iemand ooit iets op te merken had over mijn functioneren. Dat kwam omdat er echt zo'n sfeer hing op de afdeling waarbij iedereen gewoon maar deed alsof ie druk was. Iedereen dacht waarschijnlijk zoiets van 'als ik maar gewoon mee doe met het spelletje van doen alsof ik druk ben en niemand anders erop aanspreek dan ben ik veilig'

Ik ben de detacheerder nog steeds dankbaar dat ze mij uiteindelijk de laan uit hebben gestuurd en het laatste jaar van mijn studie alsnog heb afgemaakt. _O_
  maandag 16 december 2019 @ 10:08:44 #140
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190472420
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 09:49 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dit zijn geen onvoorziene omstandigheden, op de zieke na
[..]

Ga er maar vanuit dat er rekening gehouden wordt met vakanties in de planning. Ziekte vangen we op d.m.v. overuren en tvt.

quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 09:53 schreef daNpy het volgende:

Te ziek om naar kantoor te komen, betekent dus niet altijd dat je je ziek moet melden. Maar de 2 prima voorbeelden daarvan quote je dan weer niet.

Bel jij de baas dat je ziek bent als je je enkel verstuikt hebt, terwijl je gewoon thuis in kunt loggen?
Resistance is futile.
  maandag 16 december 2019 @ 10:11:44 #141
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190472444
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 10:06 schreef QuietEyes het volgende:
Zo'n 10 jaar geleden kwam ik via een detacheerder te werken bij een stadsdeel van de gemeente Amsterdam. Als soort van tussenjaar van mijn studie.
Mijn werk zou gaan bestaan uit het ondersteunen van een stedenbouwkundig architect en het verwerken van wijzigingen van perceelgrenzen in een soort van database.

Omdat de stedenbouwkundig architect die via dezelfde detacheerder geregeld was maar 2 dagen in de week beschikbaar was kwamen ze op de functie van mij erbij te creëren. Konden ze gelijk 2 man wegzetten wat weer goed voor de omzet was natuurlijk ¤¤¤¤ en de gemeente liet het ook allemaal maar gebeuren terwijl ze eigenlijk helemaal geen behoefte hieraan hadden |:(

Uiteindelijk bleek er vrijwel geen werk te zijn voor mij vanuit de stedenbouwkundige architect die ik zou moeten ondersteunen. Voor het doorvoeren van wijzigingen aan perceelgrenzen was ik uiteindelijk nog geen 4 uur per week kwijt. Kortom er was echt gewoon geen reet te doen voor mij anders dan een beetje internetten.
Uiteindelijk meldde ik mij 's ochtend op kantoor, werkte regelmatig een uurtje en vertrok dan de stad in, lekkere lange wandelingen maken in het Vondelpark of ergens lunchen. In de middag kwam ik dan weer terug om mijn computer weer af te sluiten en naar huis te gaan. :')

In totaal zo'n 8 maanden daar gewerkt zonder dat iemand ooit iets op te merken had over mijn functioneren. Dat kwam omdat er echt zo'n sfeer hing op de afdeling waarbij iedereen gewoon maar deed alsof ie druk was. Iedereen dacht waarschijnlijk zoiets van 'als ik maar gewoon mee doe met het spelletje van doen alsof ik druk ben en niemand anders erop aanspreek dan ben ik veilig'

Ik ben de detacheerder nog steeds dankbaar dat ze mij uiteindelijk de laan uit hebben gestuurd en het laatste jaar van mijn studie alsnog heb afgemaakt. _O_
Och jezus, ik zou hier knettergestoord van worden :+
Resistance is futile.
pi_190472449
Wat wel zo is, veel kantoorwerk kan efficient gedaan worden. Ik zie vaak genoeg collegas later op de middag constant naar harloge kijken en klaar zijn met hun werk, die wachten dan letterlijk op dat het 5 uur is. Dat is een treurige gewaarwording. Die tijd had je in sporten of ander recreatief gebruik kunnen stoppen om gelukkiger te worden en die positieve energie vervolgens weer de volgende werkdag efficient in te zetten.
  maandag 16 december 2019 @ 10:17:05 #143
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190472483
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 10:00 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Is een beetje hetzelfde als auto rijden... 95% denkt dat ze beter rijden dan gemiddeld.
[..]

Het is niet voor niets dat je in statistieken vindt dat mensen die meer verdienen, zich minder ziek melden. Ook personeel met een hogere functie of een leidinggevende functie melden zich minder vaak ziek. Betekent dit dat ze ook echt minder ziek zijn en dus een betere gezondheid hebben? Dat geloof je toch zelf niet :P
Mensen die hogere functies hebben, voelen zich betrokkener en verantwoordelijker. Ook hebben ze vaak meer vrijheid met het invullen van hun taken, waardoor ze een ziekmelding makkelijker kunnen vermijden.

Overigens vraag ik me af of hogere functies niet gewoon weggestreept kan worden tegen hoger salaris. Ik heb een grote groep lager opgeleiden die ongeveer hetzelfde verdienen als ik omdat ze veel uren maken en goeie toeslagen krijgen. Ook daar hoge mate van betrokkenheid, en zeer laag verzuim.

In ieder geval geldt zowel op kantoor als voor deze groep: ziekmelden doe je pas als je niet meer kan.
Resistance is futile.
  maandag 16 december 2019 @ 10:30:09 #144
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190472602
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 10:12 schreef Apekoek het volgende:
Wat wel zo is, veel kantoorwerk kan efficient gedaan worden. Ik zie vaak genoeg collegas later op de middag constant naar harloge kijken en klaar zijn met hun werk, die wachten dan letterlijk op dat het 5 uur is. Dat is een treurige gewaarwording. Die tijd had je in sporten of ander recreatief gebruik kunnen stoppen om gelukkiger te worden en die positieve energie vervolgens weer de volgende werkdag efficient in te zetten.
Dat is ook treurig. Ik persoonlijk zou dan extra taken gaan doen, maar wie ben ik :+ .
Resistance is futile.
pi_190472620
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2019 10:17 schreef Seven. het volgende:

Overigens vraag ik me af of hogere functies niet gewoon weggestreept kan worden tegen hoger salaris. Ik heb een grote groep lager opgeleiden die ongeveer hetzelfde verdienen als ik omdat ze veel uren maken en goeie toeslagen krijgen. Ook daar hoge mate van betrokkenheid, en zeer laag verzuim.

In ieder geval geldt zowel op kantoor als voor deze groep: ziekmelden doe je pas als je niet meer kan.
Op zich wel, maar een hoog salaris is natuurlijk relatief. Iemand met een hele lage opleiding zal heel blij zijn met 36k per jaar maar iemand met 10 diploma's en 20 jaar werkervaring niet. Betrokkenheid is misschien wel het belangrijkste, vooral in grotere bedrijven ben je maar een nummertje en dus zal het je ook niet boeien dat je een dagje langer ziek blijft.
Facts don't care about your feelings
pi_190472625
quote:

[..]

Mensen die hogere functies hebben, voelen zich betrokkener en verantwoordelijker.

Sorry hoor maar dat is gelul.
  maandag 16 december 2019 @ 10:45:44 #147
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_190472760
Owja detachering. Ben zelf ook ooit gedetacheerd geweest, op de Zuid As :')
Bleek dat ik als test coordinator moest gaan fungeren tussen die locatie + india.
Conclusie: uiteindelijk moest ik enkel mailtjes doorsturen zo ongeveer en dat x keer per dag en beetje controle werk.
Uiteindelijk zat ik 3 dagen per week thuis (want op kantoor zitten had geen zin) en deed ik maar iets van 2 uur aan werk per dag.
En ze waren uiterst tevreden over me :') :X

Was blij dat ik daar weer weg was.
  maandag 16 december 2019 @ 10:56:02 #148
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190472881
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 10:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat er rekening gehouden wordt met vakanties in de planning. Ziekte vangen we op d.m.v. overuren en tvt.

Aan je verhalen te zien dus niet. 3 man vrij en 1 naar een cursus en er is al een groot probleem. Dan is er iemand onverwacht ziek en de rest kan het oplossen.
Dit is structureel zo, althans zo breng je het. En dus zou het bedrijf er goed aan doen een systeem te hebben waarbij er mensen reserve staan, als het allemaal zo tijd kritisch is als jij beweert.

quote:
Te ziek om naar kantoor te komen, betekent dus niet altijd dat je je ziek moet melden.
Niet iedereen heeft een kantoorbaan.

quote:
Maar de 2 prima voorbeelden daarvan quote je dan weer niet.

Bel jij de baas dat je ziek bent als je je enkel verstuikt hebt, terwijl je gewoon thuis in kunt loggen?
Voorbeelden van n=1 voegen weinig toe.

Als ik mijn enkel verstuik zal ik mezelf inzetten voor de zaak waar mogelijk. Maar ik neem mijn laptop standaard niet mee naar huis en als ik me ziek meld, ben ik ook ziek en wens dan weer beter te worden en niet met werk bezig te zijn.
Ik stel mijn gezondheid voor op de bedrijfsvoering; als het bedrijf omvalt omdat 1 persoon ziek is dan is het bedrijf ongezond en dat is buiten mijn bereik.
  maandag 16 december 2019 @ 10:57:08 #149
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190472900
quote:

[..]

Mensen die hogere functies hebben, voelen zich betrokkener en verantwoordelijker. Ook hebben ze vaak meer vrijheid met het invullen van hun taken, waardoor ze een ziekmelding makkelijker kunnen vermijden.
Hebben die ook vaker een burn out?
Dus 200% tot de bom barst en daarna zien ze het licht?
  maandag 16 december 2019 @ 11:24:21 #150
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190473220
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 10:32 schreef Questular het volgende:

[..]

Sorry hoor maar dat is gelul.
Hoe verklaar je dan lager ziekteverzuim onder leidinggevenden?
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')