abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190451563
Als ik dit allemaal zo lees zijn er veel fokkers die gewoon 4-6x sneller werken dan hun collega's, geen wonder dat men hier ook allemaal 5k+ per maand verdient. Netjes hoor _O_
pindazakje
  zondag 15 december 2019 @ 11:44:43 #102
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190451982
Oh ja! Een collega die al zeker 5x gevraagd was om z'n vakantieplanning door te geven. Eind juni doet hij dat eindelijk (ruim 2 mnd te laat) maar volgt niet de juiste procedure en vult vervolgens de verkeerde maand in. Stuurt op een willekeurige vrijdag nog een mailtje aan een collega die zelf pas maandag terug is van vakantie bij wijze van 'overdracht' en daar dan ook nog in vermelden 'als je het niet wil, even goeie vrienden, tot over 3 weken!!' . Op de maandag vraagt iedereen zich af waar hij is, dus aangezien ik de enige aanwezige manager ben, bellen. Zit hij in Londen, kan niet terugkomen en blijkbaar de verkeerde maand ingevuld op zijn aanvraag. Maar wel boos dat ik hem durf te storen in zijn vakantie.

Ik heb hem aangesproken op de overdracht, niet volgen van de normale procedure en sowieso zijn idiote manier van spreken tegen mij toen ik hem hierop aansprak.

Zijn eigen manager durft de confrontatie niet aan met hem, hij heeft wel een waarschuwing gehad. Deze gast is echt enorm manipulatief, bij mij had hij er allang uitgelegen, maar OK.
Resistance is futile.
pi_190454201
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 10:57 schreef Hyaenidae het volgende:
Als ik dit allemaal zo lees zijn er veel fokkers die gewoon 4-6x sneller werken dan hun collega's, geen wonder dat men hier ook allemaal 5k+ per maand verdient. Netjes hoor _O_
:'). Zou inderdaad wel tof zijn als ook een van zulke lamlullen zich hier meldt. Horen we 't verhaal ook eens vanuit een ander perspectief >:O .
pi_190454620
ik heb een collega die tijdens de afsluitende borrel na een cursus keihard aan de coke ging. Stond ie daar op maandagavond met twee biertjes in zijn handen, pratend op dubbele snelheid en ogen die zijn kop uit knalden over zichzelf te praten.
Hello, my name is Oliver
pi_190454635
quote:
2s.gif Op zondag 15 december 2019 11:44 schreef Seven. het volgende:
Oh ja! Een collega die al zeker 5x gevraagd was om z'n vakantieplanning door te geven. Eind juni doet hij dat eindelijk (ruim 2 mnd te laat) maar volgt niet de juiste procedure en vult vervolgens de verkeerde maand in. Stuurt op een willekeurige vrijdag nog een mailtje aan een collega die zelf pas maandag terug is van vakantie bij wijze van 'overdracht' en daar dan ook nog in vermelden 'als je het niet wil, even goeie vrienden, tot over 3 weken!!' . Op de maandag vraagt iedereen zich af waar hij is, dus aangezien ik de enige aanwezige manager ben, bellen. Zit hij in Londen, kan niet terugkomen en blijkbaar de verkeerde maand ingevuld op zijn aanvraag. Maar wel boos dat ik hem durf te storen in zijn vakantie.

Ik heb hem aangesproken op de overdracht, niet volgen van de normale procedure en sowieso zijn idiote manier van spreken tegen mij toen ik hem hierop aansprak.

Zijn eigen manager durft de confrontatie niet aan met hem, hij heeft wel een waarschuwing gehad. Deze gast is echt enorm manipulatief, bij mij had hij er allang uitgelegen, maar OK.
waarom heb jij hem op dat moment niet ontslagen dan?
pi_190455004
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2019 13:54 schreef 2thmx het volgende:

[..]

:'). Zou inderdaad wel tof zijn als ook een van zulke lamlullen zich hier meldt. Horen we 't verhaal ook eens vanuit een ander perspectief >:O .
Lees het topic eens door, er zijn gewoon users die dit toegeven.
pi_190457527
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 10:57 schreef Hyaenidae het volgende:
Had ooit eens een post hier op het forum gezien waarom dat het geval is. Kwam er op neer dat iedereen over het algemeen vaak wel eerlijk is, maar degene die dat niet verdienen of niet zo snel zijn ook niet zo snel van zich laten horen, waardoor er een scheve indruk ontstaat in bepaalde topics.

Kan me er ergens wel wat bij voorstellen ook, bij die theorie.
pi_190457995
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 16:04 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Had ooit eens een post hier op het forum gezien waarom dat het geval is. Kwam er op neer dat iedereen over het algemeen vaak wel eerlijk is, maar degene die dat niet verdienen of niet zo snel zijn ook niet zo snel van zich laten horen, waardoor er een scheve indruk ontstaat in bepaalde topics.

Kan me er ergens wel wat bij voorstellen ook, bij die theorie.
Ik verdien net 1600 netto }:| en dan sta ik in de koud dozen te sorteren
pi_190458488
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 16:25 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik verdien net 1600 netto }:| en dan sta ik in de koud dozen te sorteren
Alleen dozen? Of ook pallets? _O_
pindazakje
pi_190460038
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2019 13:54 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ik ben er zo eentje. :D

Heb onlangs een carrière switch gemaakt, van de journalistiek naar webdevelopment. Ik loop nu stage bij een bedrijf. Ben nu de minst ervaren persoon daar. Dingen waar ik een hele dag op loop te ploeteren, schudt onze senior developer in een half uur uit zijn mouw. Er komt nu dus nog niet zoveel uit mij. Hoop dat dat snel verandert! Om de leercurve wat steiler te maken, duik ik vaak ook in het weekend in de code...

Dat is mijn persoonlijke andere kant van het verhaal. :)

In meer algemene zin is er ook een ‘andere kant’. Sommige mensen verzetten meer werk dan anderen. Maar dat betekent nog niet dat hun werk perse beter is. Een vriend van mij ergert zich mateloos aan de slordige code van sommige van zijn collega's. Maar ja, die zijn dus wel sneller klaar met hun werk.

En dan is er ook nog het Dunnig-Kruger effect. We vinden onszelf allemaal ijveriger en slimmer dan de rest.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jake_Skywalker op 15-12-2019 18:29:10 ]
pi_190460254
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 18:02 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Ik ben er zo eentje. :D

Heb onlangs een carrière switch gemaakt, van de journalistiek naar webdevelopment. Ik loop nu stage bij een bedrijf. Ben nu de minst ervaren persoon daar. Dingen waar ik een hele dag op loop te ploeteren, schudt onze senior developer in een half uur uit zijn mouw. Er komt nu dus nog niet zoveel uit mij. Hoop dat dat snel verandert! Om de leercurve wat steiler te maken, duik ik vaak ook in het weekend in de code...

Dat is mijn persoonlijke andere kant van het verhaal. :)

In meer algemene zin is er ook een ‘andere kant’. Sommige mensen verzetten meer werk dan anderen. Maar dat betekent nog niet dat hun werk perse beter is. Misschien is die 'slome' collega zo traag omdat hij degelijk werk wil afleveren. Een vriend van mij ergert zich mateloos aan de slordige code van sommige van zijn collega's. Maar ja, die zijn dus wel sneller klaar met hun werk.

En dan is er ook nog het Dunnig-Kruger effect. We vinden onszelf allemaal ijveriger en slimmer dan de rest.
Dat maakt je toch niet een van die lamlullen? Hier werken ook een aantal juniors waar je niet al te veel van mag verwachten op het begin. Als dat na een bepaalde periode nog steeds het geval is en mensen maken geen ontwikkeling door dan mag je wat vraagtekens gaan zetten.
  zondag 15 december 2019 @ 18:14:08 #112
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_190460293
Ik durf vanuit die non profit organisatie ook wel een duit in het zakje te doen. Daar viel ik echter niet uit de toon met dagelijks een uur internetten en per dag een half uurtje smokkelen qua werktijd... Persoonlijk voelde dat niet goed, maar niemand werd er op afgerekend en ook ik niet.

Bij mijn huidige werkgever zou ik er niet mee wegkomen.
pi_190460629
quote:
2s.gif Op zondag 15 december 2019 18:11 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat maakt je toch niet een van die lamlullen? Hier werken ook een aantal juniors waar je niet al te veel van mag verwachten op het begin.
Niet per se een lamlul, nee. Maar wel een minder functionerende collega. En daar ging het topic toch over.

Ik functioneer niet zo goed omdat ik nog onervaren ben. Anderen zitten wellicht op de verkeerde plek. Of ze kampen met psychische issues en stress. In verschillende verhalen hier kwam de ‘lamlul’ uiteindelijk met een burnout thuis te zitten. Als iemand op de rand van een burnout zit, dan kan je natuurlijk ook niet verwachten dat diegene erg productief is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jake_Skywalker op 15-12-2019 18:52:07 ]
pi_190462348
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 18:14 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik durf vanuit die non profit organisatie ook wel een duit in het zakje te doen. Daar viel ik echter niet uit de toon met dagelijks een uur internetten en per dag een half uurtje smokkelen qua werktijd... Persoonlijk voelde dat niet goed, maar niemand werd er op afgerekend en ook ik niet.

Bij mijn huidige werkgever zou ik er niet mee wegkomen.
Oh hier herken ik me ook wel in hoor. En dan valt dat verhoudingsgewijs nog mee.
  zondag 15 december 2019 @ 20:25:02 #115
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_190463432
Dat jullie allemaal gewoon kunnen samenwerken met dat soort moraal-verpestende collega’s. Ik wil me 100% inzetten voor mijn baas maar dan wel met zijn allen. Als anderen structureel de kantjes ervan af lopen en dat wordt getolereerd dan ben ik zelf weg.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_190464034
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 20:25 schreef XDo het volgende:
Ik wil me 100% inzetten voor mijn baas maar dan wel met zijn allen. Als anderen structureel de kantjes ervan af lopen en dat wordt getolereerd dan ben ik zelf weg.
Maak je geen illusies; je vindt en laat overal wat.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 15 december 2019 @ 20:49:24 #117
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190464195
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 14:07 schreef lighted het volgende:

[..]

waarom heb jij hem op dat moment niet ontslagen dan?
Omdat zulke dingen geen reden zijn voor ontslag! :')

Ik heb het wel vastgelegd op mail zodat zijn manager het kan gebruiken.
Resistance is futile.
pi_190464230
quote:
Dat jullie allemaal gewoon kunnen samenwerken met dat soort moraal-verpestende collega’s. Ik wil me 100% inzetten voor mijn baas maar dan wel met zijn allen. Als anderen structureel de kantjes ervan af lopen en dat wordt getolereerd dan ben ik zelf weg.
In elke organisatie lopen er wel een paar gasten rond waar je, op zijn zachts gezegd, weinig mee kunt. Of ze zijn niet goed in hun werk, sociaal een drama of wat dan ook. Het gaat om hoeveel er van rond lopen en hoe sfeerbepalend ze zijn. Als er teveel zijn en de balans slaat om dat er niets meer gedaan kan worden....dan houdt het op idd.
Ben nog geen bedrijf tegengekomen waar er geen enkele van dit soort dodo's rondlopen. Je hebt ze overal, net als office romances.
pi_190464461
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 20:50 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
In elke organisatie lopen er wel een paar gasten rond waar je, op zijn zachts gezegd, weinig mee kunt. Of ze zijn niet goed in hun werk, sociaal een drama of wat dan ook. Het gaat om hoeveel er van rond lopen en hoe sfeerbepalend ze zijn. Als er teveel zijn en de balans slaat om dat er niets meer gedaan kan worden....dan houdt het op idd.
Heb een hele afdeling naar de gallemiezen zien gaan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 15 december 2019 @ 21:05:49 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190464735
quote:
Bij ons op de afdeling wordt de kantjes eraf lopen niet geaccepteerd. Ik was in mijn derde week behoorlijk ziek (zwaar verkouden, verhoging, koppijn), maar er werd me wel verteld dat het ziekteverzuim heel laag is en dat ze dat zo willen houden. We hebben een OR lid in het team en hem wordt verweten dat hij teveel weg is voor de OR. :+ .
Resistance is futile.
pi_190465030
quote:
Ik ben dan ook binnen een paar maanden weg gok ik. ;) Ben er helemaal klaar mee.
pi_190465036
Echt fok dit, iedereen werkt alleen maar kei en keihard :')
pi_190465200
quote:
Op zondag 15 december 2019 21:16 schreef Questular het volgende:
Echt fok dit, iedereen werkt alleen maar kei en keihard :')
Ikke niet. :{w
Ik werk vaak lang, maar nooit hard.
  zondag 15 december 2019 @ 21:43:52 #124
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_190465904
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 21:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Bij ons op de afdeling wordt de kantjes eraf lopen niet geaccepteerd. Ik was in mijn derde week behoorlijk ziek (zwaar verkouden, verhoging, koppijn), maar er werd me wel verteld dat het ziekteverzuim heel laag is en dat ze dat zo willen houden. We hebben een OR lid in het team en hem wordt verweten dat hij teveel weg is voor de OR. :+ .
Zo'n afdeling lijkt me ook een recept voor burn out en overspannen zijn of worden. Als je al niet eens normaal ziek mag zijn zonder gezeik.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_190466085
Sowieso als collega's het nut van een OR schijnbaar niet begrijpen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')