abonnement Unibet Coolblue
pi_190381701
Visual Novel

Visuele Novelle / Visual Novel is een interactief verhaal met een grafische stijl die het beste te beschrijven is als Anime-stijl. Over het algemeen wordt er gebruik gemaakt van al dan niet geanimeerde achtergrond waar een of meerdere karakter(s) op de voorgrond treden en vertellen wat er in het verhaal gebeurt. Het komt ook voor dat er een video animatie tussen het verhaal door verschijnt of dat er korte fragmenten worden gebruikt en daar op een tekst veld wordt geplaatst met het verhaal.

Het Verschil tussen een Kinectic Novel en een Visual Novel is dat eerste genoemde een volledige Lineair verhaal heeft en de Visual Novel routes/keuzes heeft.
Voornamelijk in de Aziatische omgeving worden de meeste van dit type games ontwikkeld/gemaakt en dan ook gespeeld.

Nu zijn er VN’s vertaald door fan groepen in andere gebieden omdat deze buiten Azië niet zijn uitgebracht, maar sinds de laatste ongeveer 5 jaar is er een ontwikkeling dat er op platforms zoals Steam steeds meer VN’s verschijnen.

Enkele voorbeelden van VN’s die te koop zijn voor de westerse markt en tevens vertaald zijn naar het Engels:

Steins;Gate

Clannad

Sorcery Jokers

Cho Dengeki Stryker

Root Double – Before Crime * After Days – Xtend Edition

En tot slot nog een voorbeeld van een Kinectic Novel reeks:

World End Economica


Mochten er vragen zijn over dit soort games stel ze gerust en ik probeer ze naar kunnen te beantwoorden.
Ook vragen over de bovengenoemde games zijn welkom aangezien ik deze zelf in mijn bezit heb en de meeste ook deels gespeeld heb.
pi_190382897
Wil de toppers wel eens proberen als ze cheap zijn op de PS4 maar dat zijn ze niet vaak
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_190390451
ik heb clannad volgens mij op steam omdat hij wel intressant leek, maar toch weerhoud iets mij de VN op te starten :D
pi_190392193
Hatoful Boyfriend *O*
Danganronpa *O*
Zero Escape *O*
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_190398283
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 00:07 schreef mschol het volgende:
ik heb clannad volgens mij op steam omdat hij wel intressant leek, maar toch weerhoud iets mij de VN op te starten :D
Nu heb ik zelf Clannad nog maar een klein beetje gespeeld, (en de route die ik koos was niet de meest handige :{ ) maar mijn advies bij die game is zoek een met z'n min mogelijk spoilers keuze checklist voor de verschillende routes. Want anders is het veel uit puzzel werk om uiteindelijk bij het echte einde te kunnen komen.

Oh en het is ook niet echt een korte game. Als je z'n beetje het maximale er uit wilt halen en je leestempo niet als te hoog is reken dan maar op een 40 uur + op z'n minst.

quote:
17s.gif Op donderdag 12 december 2019 08:02 schreef Pheno het volgende:
Hatoful Boyfriend *O*
Danganronpa *O*
Zero Escape *O*
Danganronpa deel 1 heb ik zelf ook maar kan er tot op heden nog niet echt mee op gang komen. 2-3 keer tot chapter 1 gespeeld maar staat nog steeds op lijst om weer is op te pakken.

Zero Escape reeks is erg tof. 999 destijds nog op de DS gespeeld alleen bij een bepaalde puzzel kwam ik toen niet meer verder.
pi_190583570
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 14:19 schreef anotherRandomdude het volgende:

[..]

Nu heb ik zelf Clannad nog maar een klein beetje gespeeld, (en de route die ik koos was niet de meest handige :{ ) maar mijn advies bij die game is zoek een met z'n min mogelijk spoilers keuze checklist voor de verschillende routes. Want anders is het veel uit puzzel werk om uiteindelijk bij het echte einde te kunnen komen.

Oh en het is ook niet echt een korte game. Als je z'n beetje het maximale er uit wilt halen en je leestempo niet als te hoog is reken dan maar op een 40 uur + op z'n minst.
geen idee hoe de VN de serie volgt of hoe vertekend de serie was maar als het in grote lijnen klopt dan ben ik al gespoiled door mijzelf :D :+

met 40 uur+ issie iig wel zijn centen waard :D
pi_191829180
Momenteel is er bij Steam een uitverkoop van best wel veel Visual Novels. De aanbiedingen lopen tot 6 maart 19:00 GMT + 1.
pi_195631662
Goed nieuws voor de fans van de SCI(ience)ADV(enture) reeks.

(Dit is een fictioneel universum waar de volgende (hoofd) games tot nu toe toe behoren : Chaos;Head Steins;Gate Robotics;Notes Choas;Child Steins;Gate 0 en Robotics;Notes DaSH )

Namelijk vandaag zijn er twee titels nu ''nieuw'' op Steam verkrijgbaar.
Het gaat om Robotics;Notes Elite en Robotics;Notes DaSH.

Voor de Nintendo Switch en Playstation 4 komt een duo pack van bovengenoemde titels 16 oktober uit voor Europa.


Op Chaos;Head na is zijn nu alle (hoofd) titels van de sciAdv reeks verkrijgbaar in het Engels.
Mochten er vragen zijn over deze titels stel ze gerust :)
pi_195654911
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:52 schreef anotherRandomdude het volgende:
Goed nieuws voor de fans van de SCI(ience)ADV(enture) reeks.

(Dit is een fictioneel universum waar de volgende (hoofd) games tot nu toe toe behoren : Chaos;Head Steins;Gate Robotics;Notes Choas;Child Steins;Gate 0 en Robotics;Notes DaSH )

Namelijk vandaag zijn er twee titels nu ''nieuw'' op Steam verkrijgbaar.
Het gaat om Robotics;Notes Elite en Robotics;Notes DaSH.

Voor de Nintendo Switch en Playstation 4 komt een duo pack van bovengenoemde titels 16 oktober uit voor Europa.
[ afbeelding ]

Op Chaos;Head na is zijn nu alle (hoofd) titels van de sciAdv reeks verkrijgbaar in het Engels.
Mochten er vragen zijn over deze titels stel ze gerust :)
Chaos:Head is de eerste zie ik. Is het dan niet erg als je die mist?
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_195655384
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 13:57 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Chaos:Head is de eerste zie ik. Is het dan niet erg als je die mist?
Ja en nee, voor de meeste complete beleving is het wel erg handig om Chaos;Head te spelen, aangezien er elementen worden geïntroduceerd die verder uitgewerkt worden in Chaos;Child (Direct vervolg op Chaos;Head) de overige 4 spellen in deze reeks (Steins;gate en Steins;Gate 0 | Robotics;Notes en Robotics;Notes DaSH ) zijn in principe ook goed te volgen als je maar begint bij of Steins;Gate / Robotics;Notes.

Zover ik weet zijn er ook veel mensen ingestapt bij Steins;Gate en komen er dan pas achter dat het onderdeel uitmaakt van de SciAdv universum.

Voor Chaos;Head is een Fan-patch te vinden maar het mooiste zou natuurlijk zijn dat deze ook nog officieel wordt uitgebracht.

Tot slot Chaos;Head | Child zijn qua verhaal lichte horror/detective elementen. Steins;Gate | 0 zijn qua verhaal tijdreizen/dagelijks leven en Robotics;Notes | DaSH Robots/Mecha als hoofd verhaal thema.
  zondag 25 oktober 2020 @ 08:43:43 #11
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_195839643
Ik kwam er achter dat dit soort spellen bestonden, toen ik Hatoful Boyfriend (een duiven-dating simulator) in de PSstore zag staan. Het leek me een raar concept voor een spel, maar ik vond het wel zo grappig dat ik daarna ook deel 2 heb gekocht. Daarna ook nog One Night Stand gespeeld (je wordt wakker in een bed naast een vreemde vrouw en het stopt als je buiten staat), die was ook wel grappig maar erg repetitief.

Toch is het iets waarvan ik er niet gek veel meer zal spelen. Aan de ene kant is het een lekker kort spel om even te doen als je weinig tijd hebt, je hoeft er niet veel bij na te denken of geconcentreerd te zijn. Aan de andere kant is het zoveel van hetzelfde. Veel anders dan het kijken van een film is het niet.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')