Op dit moment doet de zoekfunctie helemaal niks. Gewoon nop. Nada. Niente. Opent niet eens.quote:Op woensdag 11 december 2019 17:28 schreef GereDathan het volgende:
Misschien even de zoekfunctie gebruiken? Dit is werkelijk topic 10.000 over dit onderwerp.
I
Zegt het woord ‘Google’ je iets?quote:Op woensdag 11 december 2019 19:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Op dit moment doet de zoekfunctie helemaal niks. Gewoon nop. Nada. Niente. Opent niet eens.
En als die het wel doet, dan zijn het toch minste vier jaar oude resultaten?
En vier jaar geleden was het een tijd waar je op fok over het algemeen uitgelachen werd als je over een aankoopmakelaar durfde te posten.
Welke regio?quote:Op woensdag 11 december 2019 17:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb er wel een gebruikt. En eentje die alleen maar aankoopmakelaar was, dus geen huizen verkoopt. Was ik best tevreden en happy over, deze man.
Brabant. Anders had ik hem wel genoemd.quote:
hoe bedoel je dit precies?quote:Op woensdag 11 december 2019 17:32 schreef Appeltje het volgende:
Andere regio, maar hier is recent ook een aankoopmakelaar ingehuurd. Alleen aankkop en taxaties, zelf geen huisen in de verkoop.
Verkopende makelaars hebben geen moeite om de grootste onzin op te hangen over het huis wat ze moeten verkopen. In deze verhitte huizenmarkt betaalt een aankoopmakelaar zich met alle gemak terug door je met beide benen op de grond te houden. Je moet wel een aankoopmakelaar met ervaring in jouw omgeving hebben zodat hij ook zaken weet over de buurt waar je wil wonen.
Een goede aankoopmakelaar kijkt niet met een roze bril op naar jouw droomhuis. Kijkt kritisch naar evt kosten die gerealiseerd moeten worden om het huis in goede staat te krijgen. Dus de 2k aan een aankoopmakelaar heeft hier minstens 10k aan ellende bespaard.quote:Op woensdag 11 december 2019 21:27 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
hoe bedoel je dit precies?
Hoe is dit anders dan een bouwkundig onderzoek te laten doen voor een fractie van dat bedrag? Of bedoel je het meer zo dat de aankoopmakelaar vooral emotioneel ondersteunt?quote:Op woensdag 11 december 2019 21:50 schreef Appeltje het volgende:
[..]
Een goede aankoopmakelaar kijkt niet met een roze bril op naar jouw droomhuis. Kijkt kritisch naar evt kosten die gerealiseerd moeten worden om het huis in goede staat te krijgen. Dus de 2k aan een aankoopmakelaar heeft hier minstens 10k aan ellende bespaard.
Voor 2 k deed hij een aantal bezichtigingen en het biedingsproces t/m overdracht woning. Het gaat ook om de kennis over de buurt waarin je gewenste woning staat (parkeerproblematiek, overlast in de buurt) , staan er veranderingen gepland in de omgeving, zijn de verbouwingen in huis conform de vergunningsvrije 'voorwaarden' gebouwd( en hoe staat de gemeente hier tegenover). Nieuwe fundering, mooi! Maar is de boel volgestort met beton dan moet je de vloer openhakken als je een leiding wil veranderen. Gewoon zoveel praktische informatie en inzicht en daarnaast je een realistisch bod uit laten brengen. De bouwtechnische keuring volgt vaak als voorbehoud na een bod. In onze regio zegt een verkoper vaak dat een bouwtechnische keuring geweigerd wordt, dan gaat hij wel naar de volgende bieder (en die staan veelal in de rij!).quote:Op woensdag 11 december 2019 22:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Hoe is dit anders dan een bouwkundig onderzoek te laten doen voor een fractie van dat bedrag? Of bedoel je het meer zo dat de aankoopmakelaar vooral emotioneel ondersteunt?
Das toch een hoop bieders wegjagen. Eigenlijk een hele grote red flag dat er wat aan de hand is dit.quote:Op woensdag 11 december 2019 22:45 schreef Appeltje het volgende:
In onze regio zegt een verkoper vaak dat een bouwtechnische keuring geweigerd wordt, dan gaat hij wel naar de volgende bieder (en die staan veelal in de rij!).
Nee hoor, een verkoper wil zijn huis gewoon verkopen en voor jou 10 anderen. Tenminste in Noord Holland zuid tot midden. Gebeurt regelmatig dat een koper de financiering niet rond krijgt omdat er te hoog geboden is. Potentiële kopers met een mooi bedrag aan eigen geld gaan dus vaak voor, zelfs met een lager bod. Ook heb ik al gezien dat een ' gesloten' koop door een verkoper is ontbonden omdat hij een beter bod kreeg (was opgenomen in de verkoopvoorwaarden als tegenhanger omdat de koper voor een bepaalde datum zijn huis verkocht wilde hebben)quote:Op woensdag 11 december 2019 22:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Das toch een hoop bieders wegjagen. Eigenlijk een hele grote red flag dat er wat aan de hand is dit.
Grappigquote:Op woensdag 11 december 2019 22:58 schreef Appeltje het volgende:
[..]
Nee hoor, een verkoper wil zijn huis gewoon verkopen en voor jou 10 anderen. Tenminste in Noord Holland zuid tot midden. Gebeurt regelmatig dat een koper de financiering niet rond krijgt omdat er te hoog geboden is. Potentiële kopers met een mooi bedrag aan eigen geld gaan dus vaak voor, zelfs met een lager bod. Ook heb ik al gezien dat een ' gesloten' koop door een verkoper is ontbonden omdat hij een beter bod kreeg (was opgenomen in de verkoopvoorwaarden als tegenhanger omdat de koper voor een bepaalde datum zijn huis verkocht wilde hebben)
Ik heb echt met mijn oren staan klapperen!
Ja dat hekel ik nog het meeste maar 5500 is dan wel echt gelijk super veel.quote:
Thx, kom je dan een keertje langs?quote:Op woensdag 11 december 2019 17:24 schreef bitterbal het volgende:
Leuk Ludo! Hoop je dat je een leuk huis weet te kopen.
Zal toch wel blijven... Niet?quote:Op woensdag 11 december 2019 18:27 schreef Heph844 het volgende:
Ik vind persoonlijk overigens dat je op dit moment geen waar voor je geld krijgt in Kralingen, maar dat is een ander verhaal
Neequote:Op woensdag 11 december 2019 23:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Thx, kom je dan een keertje langs?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |