Niet geschoten is altijd mis, dus zou het gewoon proberen.quote:Op dinsdag 10 december 2019 22:56 schreef Kronkos het volgende:
Na 3 maanden solliciteren kan ik nog steeds geen baan op niveau vinden (WO Rechten) en ben mijn baan als klantadviseur meer dan zat. In vrije tijd sleutel ik veel aan auto's/motoren/fietsen/computers en vind dit ook erg leuk om te doen. Nu zat ik te denken om hier ook tijdelijk mijn werk van te maken als bijvoorbeeld operator in een fabriek. Maar maak ik wel kans? Ik heb echt geen enkele technische werkervaring of opleiding en vraag me af of ze me überhaupt wel serieus nemen als ik aankom met WO diploma waar echt niks technisch aan is
Maar een operator staat daar wel vaak heel dichtbij. Die weet meestal wel waar het euvel zit en hoe het verholpen moet worden. Dat iemand anders het uiteindelijk uitvoert is vaak wel zo, maar in samenspraak.quote:Op woensdag 11 december 2019 01:00 schreef kanovinnie het volgende:
Operators sleutelen niet. Dat doen monteurs.
Yep slimste wat je kan doen wanneer je avondmens bent.quote:Op woensdag 11 december 2019 01:08 schreef vosss het volgende:
Ik heb destijds gewoon gebeld; hoi, ik zoek werk. Geen enkele opleiding die aansloot, via dat bedrijf Vapro papiertje gehaald met 2 vingers in de neus en dankzij ploegentoeslag toch een prima salaris. Ik vermaak me kostelijk. Veel beter dan de hele dag op kantoor zitten. Inmiddels zijn we bijba 10 jaar verder
Collega's zijn vaak niet de snuggerste, maar dat neem ik maar voor lief. Doorgaans meer mijn slag volk dan die kantoorslaven. Veel gezelliger
Bij ons heerst er juist een grafstemming onder monteurs en werkplaats personeel. Een ander probleem wat je kunt ervaren is dat doorgroeien moeilijk is. Maar met de opleiding van TS zul je vast iets anders gaan zoeken. Probleem kan wel zijn dat als je te lang wacht dat geen enkel bureau je meer serieus gaat nemen (al dan niet terecht).quote:Op woensdag 11 december 2019 01:08 schreef vosss het volgende:
Ik heb destijds gewoon gebeld; hoi, ik zoek werk. Geen enkele opleiding die aansloot, via dat bedrijf Vapro papiertje gehaald met 2 vingers in de neus en dankzij ploegentoeslag toch een prima salaris. Ik vermaak me kostelijk. Veel beter dan de hele dag op kantoor zitten. Inmiddels zijn we bijba 10 jaar verder
Collega's zijn vaak niet de snuggerste, maar dat neem ik maar voor lief. Doorgaans meer mijn slag volk dan die kantoorslaven. Veel gezelliger
En dan om 7:30 weer met een lasapparaat in je klauwen staanquote:Op woensdag 11 december 2019 01:11 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Yep slimste wat je kan doen wanneer je avondmens bent.
Ochtenddiensten zijn een hel ja.quote:Op woensdag 11 december 2019 01:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En dan om 7:30 weer met een lasapparaat in je klauwen staan
Slopen daarintegen..quote:Op woensdag 11 december 2019 01:00 schreef kanovinnie het volgende:
Operators sleutelen niet. Dat doen monteurs.
Ben ook zo van een ictopleiding, in de bouw belandt.quote:Op woensdag 11 december 2019 01:08 schreef vosss het volgende:
Ik snap wel wat je punt is, ik zat 33 jaar geleden ook zo, alleen andere opleiding.quote:Op dinsdag 10 december 2019 22:56 schreef Kronkos het volgende:
Ik heb echt geen enkele technische werkervaring of opleiding en vraag me af of ze me überhaupt wel serieus nemen als ik aankom met WO diploma waar echt niks technisch aan is
quote:Op woensdag 11 december 2019 01:11 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Yep slimste wat je kan doen wanneer je een lui stuk vreten bent.
Tegenwoordig zijn bedrijven zenuwachtig om mensen aan te nemen omdat veel economische cijfers op oranje staan. Het is wel afhankelijk van de sector en functie.quote:Op dinsdag 10 december 2019 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Je word helemaal gek van die lompe apen om je heen.
Wel eens gedacht aan een baan in de techniek?
Tijdelijk dan, daar nemen ze nu ook iedereen aan.
Jij geeft na 3 maanden al op? Ga eens met een vakspecifieke recruiter praten anders.quote:Op dinsdag 10 december 2019 22:56 schreef Kronkos het volgende:
Na 3 maanden solliciteren kan ik nog steeds geen baan op niveau vinden (WO Rechten) en ben mijn baan als klantadviseur meer dan zat. In vrije tijd sleutel ik veel aan auto's/motoren/fietsen/computers en vind dit ook erg leuk om te doen. Nu zat ik te denken om hier ook tijdelijk mijn werk van te maken als bijvoorbeeld operator in een fabriek. Maar maak ik wel kans? Ik heb echt geen enkele technische werkervaring of opleiding en vraag me af of ze me überhaupt wel serieus nemen als ik aankom met WO diploma waar echt niks technisch aan is
Dit. Maar gezien het enorme tekort zullen ze iedereen die ik r voor wil gaan een aanbod willen doen.quote:Op dinsdag 10 december 2019 23:03 schreef ETA het volgende:
Grootste obstakel is dat ze je niet willen aannemen omdat je waarschijnlijk weer snel weg bent. Ik neem aan dat jij in de tussentijd blijft doorzoeken en de eerste de beste kans aanpakt. Dus zij moeten tijd en moeite in jou investeren met als reëel risico dat je binnen enkele maanden weer weg bent.
Ook al zou je het werk aankunnen, ik zou je niet aannemen voor een operator functie met bovenstaande in het achterhoofd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |