abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190371890
Na 3 maanden solliciteren kan ik nog steeds geen baan op niveau vinden (WO Rechten) en ben mijn baan als klantadviseur meer dan zat. In vrije tijd sleutel ik veel aan auto's/motoren/fietsen/computers en vind dit ook erg leuk om te doen. Nu zat ik te denken om hier ook tijdelijk mijn werk van te maken als bijvoorbeeld operator in een fabriek. Maar maak ik wel kans? Ik heb echt geen enkele technische werkervaring of opleiding en vraag me af of ze me überhaupt wel serieus nemen als ik aankom met WO diploma waar echt niks technisch aan is
  dinsdag 10 december 2019 @ 23:03:37 #2
104963 ETA
European Travel Author
pi_190372123
Grootste obstakel is dat ze je niet willen aannemen omdat je waarschijnlijk weer snel weg bent. Ik neem aan dat jij in de tussentijd blijft doorzoeken en de eerste de beste kans aanpakt. Dus zij moeten tijd en moeite in jou investeren met als reëel risico dat je binnen enkele maanden weer weg bent.

Ook al zou je het werk aankunnen, ik zou je niet aannemen voor een operator functie met bovenstaande in het achterhoofd.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  † In Memoriam † dinsdag 10 december 2019 @ 23:12:17 #3
88815 The_Emotion
98.3
pi_190372399
Dat knutselen en sleutelen staat toch in je CV? Daar kan je naar verwijzen in je sollicitatiebrief en toelichten op gesprek.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_190372401
Bij DAF nemen ze serieus iedereen aan. Je krijgt een gesprek en een test. Als je de test binnen een x aantal minuten haalt begin je de week daarna al. Als ze mensen nodig hebben teminste.

Er zullen dus wel fabrieken zijn die je aannemen, er zijn wel meer mensen zonder ervaring die ingeleerd moeten worden.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_190373031
Ik zou het gewoon een kans wagen. Heb zelf in mijn vroegste jeugd ook in meerdere fabrieken gewerkt waarbij sommige collega's die operator waren soms ook hoger geschoold waren maar dit gewoon leuk vonden om te doen.
Desondanks voorspel ik dat je een behoorlijk verschil in cognitief niveau gaat merken.
pi_190373113
Je word helemaal gek van die lompe apen om je heen.
Wel eens gedacht aan een baan in de techniek?
Tijdelijk dan, daar nemen ze nu ook iedereen aan.
Vakman pur sang
pi_190373134
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:56 schreef Kronkos het volgende:
Na 3 maanden solliciteren kan ik nog steeds geen baan op niveau vinden (WO Rechten) en ben mijn baan als klantadviseur meer dan zat. In vrije tijd sleutel ik veel aan auto's/motoren/fietsen/computers en vind dit ook erg leuk om te doen. Nu zat ik te denken om hier ook tijdelijk mijn werk van te maken als bijvoorbeeld operator in een fabriek. Maar maak ik wel kans? Ik heb echt geen enkele technische werkervaring of opleiding en vraag me af of ze me überhaupt wel serieus nemen als ik aankom met WO diploma waar echt niks technisch aan is
Niet geschoten is altijd mis, dus zou het gewoon proberen.

Met jouw opleiding zullen er altijd mogelijkheden zijn om door te stromen naar een hogere functie.
  woensdag 11 december 2019 @ 01:00:32 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190373940
Operators sleutelen niet. Dat doen monteurs.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_190373970
Ik heb destijds gewoon gebeld; hoi, ik zoek werk. Geen enkele opleiding die aansloot, via dat bedrijf Vapro papiertje gehaald met 2 vingers in de neus en dankzij ploegentoeslag toch een prima salaris. Ik vermaak me kostelijk. Veel beter dan de hele dag op kantoor zitten. Inmiddels zijn we bijba 10 jaar verder :)

Collega's zijn vaak niet de snuggerste, maar dat neem ik maar voor lief. Doorgaans meer mijn slag volk dan die kantoorslaven. Veel gezelliger :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 11 december 2019 @ 01:08:58 #10
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_190373974
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 01:00 schreef kanovinnie het volgende:
Maar een operator staat daar wel vaak heel dichtbij. Die weet meestal wel waar het euvel zit en hoe het verholpen moet worden. Dat iemand anders het uiteindelijk uitvoert is vaak wel zo, maar in samenspraak.
pi_190373980
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2019 01:08 schreef vosss het volgende:
Ik heb destijds gewoon gebeld; hoi, ik zoek werk. Geen enkele opleiding die aansloot, via dat bedrijf Vapro papiertje gehaald met 2 vingers in de neus en dankzij ploegentoeslag toch een prima salaris. Ik vermaak me kostelijk. Veel beter dan de hele dag op kantoor zitten. Inmiddels zijn we bijba 10 jaar verder :)

Collega's zijn vaak niet de snuggerste, maar dat neem ik maar voor lief. Doorgaans meer mijn slag volk dan die kantoorslaven. Veel gezelliger :)
Yep slimste wat je kan doen wanneer je avondmens bent.
  woensdag 11 december 2019 @ 01:12:38 #12
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_190373983
quote:

Bij ons heerst er juist een grafstemming onder monteurs en werkplaats personeel. Een ander probleem wat je kunt ervaren is dat doorgroeien moeilijk is. Maar met de opleiding van TS zul je vast iets anders gaan zoeken. Probleem kan wel zijn dat als je te lang wacht dat geen enkel bureau je meer serieus gaat nemen (al dan niet terecht).
  woensdag 11 december 2019 @ 01:14:08 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_190373989
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2019 01:11 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Yep slimste wat je kan doen wanneer je avondmens bent.
En dan om 7:30 weer met een lasapparaat in je klauwen staan :'(
pi_190374153
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 01:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En dan om 7:30 weer met een lasapparaat in je klauwen staan :'(
Ochtenddiensten zijn een hel ja.
pi_190374183
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 01:00 schreef kanovinnie het volgende:
Slopen daarintegen..

[ Bericht 1% gewijzigd door rareman1 op 11-12-2019 02:40:43 ]
pi_190374703
quote:

Ben ook zo van een ictopleiding, in de bouw belandt.

Afwisselend fysiek en zelfstandig werk, lassen/rijbewijs c/machinist van verschillende machines etc.

Als je 12 uur maakt is de dag zo om, terwijl destijds met een kantoorfunctie 8 uur al een eeuwigheid leek te duren.

Grootste nadeel zijn wel echt dat een deel van de collega’s waar je mee moet werken, niet de snuggerste zijn.

Collega’s die het werk al 10jaar langer doen en ik moet ze dan nog steeds verbeteren met grove fouten die ze soms maken.

En dat dan keer op keer (bv hijsgereedschap totaal verkeerd aangeslagen).
pi_190375372
Herkenbaar :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_190377735
Welke richting wil je op?

In de voedselindustrie staan ze te springen om operators.
Veel mensen willen niet in een fabriek werken.

Als je echt wil, dan weet ik zeker dat je binnen een maand aan de slag kan in de procesindustrie als operator
  woensdag 11 december 2019 @ 13:28:43 #19
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190378755
De vraag is al eerder gesteld en is vooral :wil je met je handen werken of niet ?
Vaak zijn het de technici (mechanics) die aan het sleutelen zijn.. kijk dan eens bij een redwave / fabricom etc..
Wil je je meer het process bezighouden ,je bezighouden met het grotere geheel en de veiligheid in het algemeen in de hand houden dan zou je kunnen kijken voor operator. Daar wordt dan inderdaad vaak vapro (c? ) voor gevraagd,maar daar rol je vast zo doorheen..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_190384276
quote:
Ik heb echt geen enkele technische werkervaring of opleiding en vraag me af of ze me überhaupt wel serieus nemen als ik aankom met WO diploma waar echt niks technisch aan is
Ik snap wel wat je punt is, ik zat 33 jaar geleden ook zo, alleen andere opleiding.

Los daarvan, zou je een VAPRO-C een goede start zijn, maar ook VCA-VOL. Dat laatste is voor jou peanuts, en snel en goedkoop te bemachtigen.

Ben overigens wel benieuwd hoe het je vergaat, houd ons s.v.p. op de hoogte.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 11 december 2019 @ 22:24:36 #21
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_190388561
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2019 01:11 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Yep slimste wat je kan doen wanneer je een lui stuk vreten bent.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator woensdag 11 december 2019 @ 23:00:29 #22
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_190389292
How about traineeships op hbo niveau...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_190570902
Heb ik ook gedaan inmiddels bijna 10 jaar geleden. Ander papiertje, maar ik zei op sollicitaties gewoon dat ik geen toekomst zie in m'n vakgebied en ervaring wil opdoen. Ik denk dat van rechten ook wel algemeen bekend is dat je daar moeilijk aan een baan komt, dus dat kan je wel aannemelijk maken.

Vervolgens een paar jaar bij verschillende fabrieken als operator gewerkt, helaas niet de meest stabiele werkgevers, maar inhoudelijk nog best interessant. Daarna doorgegroeid naar kwaliteit. Ik heb op sollicitaties ook steeds gezegd dat ik wilde doorgroeien naar kwaliteit. Aangezien jij liever met je handen bezig bent zou jij iets anders kunnen kiezen. Operator-ervaring is een uitstekende basis voor bijna alle denkbare functies die binnen de fabriek iets met productie te maken hebben
pi_190571624
Dat kan, je verdient geen drol omdat je de papieren mist en elke werkgever snap dat als je iets anders vindt, waar je 2x zoveel gaat verdienen, gezien je opleiding, je weer weg bent.
Als operator moet je eerst worden opgeleid en daarom houden werkgevers hier niet zo van.

Maar als jij overtuigend kan vertellen dat je niet meer wilt werken in je vakgebied dan zou het in de huidige tijd mogelijk kunnen zijn om dit te doen.

Operators kijken naar machines, drukken op knopjes, en stellen machines in.
Sleutelen doen ze niet. Bij veel bedrijven mogen ze niet eens met echt gereedschap werken zoals een slijper, lasapparaat of zaag. Dat doen namelijk monteurs.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190571717
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Je word helemaal gek van die lompe apen om je heen.
Wel eens gedacht aan een baan in de techniek?
Tijdelijk dan, daar nemen ze nu ook iedereen aan.
Tegenwoordig zijn bedrijven zenuwachtig om mensen aan te nemen omdat veel economische cijfers op oranje staan. Het is wel afhankelijk van de sector en functie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190571733
Dat ligt denk ik aan wat je wil "operaten".

Een dozenvouwmachine? Ja zou kunnen. Een 5-assig bewerkingscentrum? Nee vergeet het maar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 21 december 2019 @ 10:58:02 #27
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190571770
quote:
Jij geeft na 3 maanden al op? Ga eens met een vakspecifieke recruiter praten anders.
Tenminste, ik doe nu wel de aanname dat je ooit aan Rechten bent begonnen omdat je dat boeiend vond. En niet omdat je niks beters kon verzinnen.
pi_190580624
In veel bedrijven kunnen ze helemaal niemand krijgen. Er staan Poolse mensen machines te bedienen die geen woord Nederlands kunnen.

Ik zie het overal. Hijskranen, metaalindustrie, bouw etc overal Polen. Geen idee of die allemaal wel de juiste opleiding hebben maar het zou me verbazen. Dus bedrijven doen sowieso water bij de wijn op gebied van veiligheid. Want als je niet kan communiceren met je personeel dan schiet veiligheid er ook bij in. Dus best kans dat ze ook wel mensen willen zonder de juiste opleiding maar waar ze iig mee kunnen praten.

Er is zo'n tekort dat als je iets niet kunt dat ze je het dan wel leren. Gewoon langsgaan bij bedrijven of bellen.

Seinen staan op oranje maar dat zegt niet veel voor dit moment. Ze gaan pas krimpen als er daadwerkelijk recessie is.
pi_190580810
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 23:03 schreef ETA het volgende:
Grootste obstakel is dat ze je niet willen aannemen omdat je waarschijnlijk weer snel weg bent. Ik neem aan dat jij in de tussentijd blijft doorzoeken en de eerste de beste kans aanpakt. Dus zij moeten tijd en moeite in jou investeren met als reëel risico dat je binnen enkele maanden weer weg bent.

Ook al zou je het werk aankunnen, ik zou je niet aannemen voor een operator functie met bovenstaande in het achterhoofd.
Dit. Maar gezien het enorme tekort zullen ze iedereen die ik r voor wil gaan een aanbod willen doen.

Daarnaast is er goed te groeien in de industrie. Dus probeer het gewoon.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')