Omdat hij vraagt om edelmetalen misschien?quote:Op dinsdag 10 december 2019 01:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Waarom niet investeren in Bitcoin?
Meer dan een "paper wallet" heb je niet nodig, die leg je in je kluis over 5 jaar kijk je nog eens.
Die winkel weet na x jaar echt niet meer of jij dat goud nog hebt. Je kunt het net zo goed elders verkocht hebben.quote:- Stel ik koop voor 1000 euro een goudbaar.
Obscuur internetwinkeltje stuurt het op. Ik leg het in mijn kluis.
Internetwinkel weet dat ik 1000 euro thuis heb liggen.
Stel ik koop in de loop der jaren voor 10.000 euro goud. Dan weet internetwinkel dus dat ik 10.000 euro goud in huis heb liggen.
Daar heb ik dus geen zin in.... Zijn daar tips voor?
Volgens mij verkopen de banken geen edelmetaal meer aan particulieren.quote:Op dinsdag 10 december 2019 00:36 schreef Jouska het volgende:
Ik wil rustig aan beginnen wat geld in edelmetalen te investeren.
Dacht aan goud en zilver.
Iemand enig idee hoe dat werkt?
Ik heb een paar vragen om te beginnen.
- Kan ik edelmetaal 'kopen' via een bank zoals de ABN ?
Ik heb een beetje rondgekeken en zie alleen sites zoals 'Amsterdamgold' en daar kun je dan baren of munten kopen.
Ik vind die sites er allemaal een beetje obscuur uit zien dus zou het liever doen via een 'bekend bedrijf'.
- Stel ik koop voor 1000 euro een goudbaar.
Stel ik koop in de loop der jaren voor 10.000 euro goud. Dan weet internetwinkel dus dat ik 10.000 euro goud in huis heb liggen.
- Ik zit naar goud munten en goud baren te kijken.
Munten zijn duurder in aankoop. Waarom zou ik munten kopen?
Ik weet wat ze op hun eigen websites zeggen maar.. kan iemand me werkelijk uitleggen waarom ik munten zou kopen ipv baren?
Whiskey wordt vaker genoemd als investerings mogelijkheid. Ik vraag me af of hier echt rendement op behaald wordt?quote:Op dinsdag 10 december 2019 01:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Omdat hij vraagt om edelmetalen misschien?![]()
TS, waarom niet investeren in huizen, oldtimers, kunst, whiskey of zonnepanelen?
Ik heb een vriend die beweert dat het aardig goed loopt.quote:Op dinsdag 10 december 2019 01:22 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Whiskey wordt vaker genoemd als investerings mogelijkheid. Ik vraag me af of hier echt rendement op behaald wordt?
Daar heb je wel een punt.quote:Op dinsdag 10 december 2019 01:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zonnepanelen ook fijn.quote:TS, waarom niet investeren in huizen, oldtimers, kunst, whiskey of zonnepanelen?
Bitcoin is me niet zo goed bevallenquote:Op dinsdag 10 december 2019 01:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Waarom niet investeren in Bitcoin?
Meer dan een "paper wallet" heb je niet nodig, die leg je in je kluis over 5 jaar kijk je nog eens.
Ik wil investeren in edelmetaal omdat ik een crash verwacht.quote:Op dinsdag 10 december 2019 01:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
TS, waarom niet investeren in huizen, oldtimers, kunst, whiskey of zonnepanelen?
We leven in een digitaal tijdperk.quote:Op dinsdag 10 december 2019 01:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die winkel weet na x jaar echt niet meer of jij dat goud nog hebt. Je kunt het net zo goed elders verkocht hebben.
Ik heb dezelfde gedachte gehad toen ik cilinders online kocht voor mijn woning. Misschien overdreven maar laten bezorgen bij familie en daar opgehaald.quote:Op dinsdag 10 december 2019 02:19 schreef Jouska het volgende:
[..]
We leven in een digitaal tijdperk.
Stel dat ik elke maand een investering doe. 500 euro per maand.
Als ik dat netjes 20 maanden doe weet het bedrijf in 2023 dat ik 10k goud in huis heb liggen.
Dat zijn gewoon dingen waarvan ik niet wil dat anderen het weten.
De administratie van zulke bedrijven is goud waard in de verkeerde handen.
Tenzij die kluis in China zit, heb je daar niets aan.quote:Op dinsdag 10 december 2019 06:18 schreef Piger het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde gedachte gehad toen ik cilinders online kocht voor mijn woning. Misschien overdreven maar laten bezorgen bij familie en daar opgehaald.
Zou je hier ook mee kunnen. Moet je wel mensen hebben die je kan vertrouwen. En verschillende mensen.
Maar wil je echt fysiek goud thuis hebben liggen? Bank kluisje ergens kan ook.
De edelmetalen kan je extern opslaan:quote:Op dinsdag 10 december 2019 00:36 schreef Jouska het volgende:
- Stel ik koop voor 1000 euro een goudbaar.
Ts wilt geld investeren. Hoe is dit een issue?quote:Op dinsdag 10 december 2019 06:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Tenzij die kluis in China zit, heb je daar niets aan.
In Nederland is de confiscatie wet nog steeds van kracht en word je kluis gewoon opgeëist.
Bank kluis natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 december 2019 06:18 schreef Piger het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde gedachte gehad toen ik cilinders online kocht voor mijn woning. Misschien overdreven maar laten bezorgen bij familie en daar opgehaald.
Zou je hier ook mee kunnen. Moet je wel mensen hebben die je kan vertrouwen. En verschillende mensen.
Maar wil je echt fysiek goud thuis hebben liggen? Bank kluisje ergens kan ook.
Ja ok maar dan hebben ze nog steeds de combinatie cash-adres.quote:Op dinsdag 10 december 2019 08:02 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De edelmetalen kan je extern opslaan:
Dat weet niemand. Het enige wat dat bedrijf dan weet is dat je voor 10k goud hebt gekocht. Niet waar je het hebt gelaten. Thuis, bij de bank, bij familie of in je achterste geduwd.quote:Op dinsdag 10 december 2019 02:19 schreef Jouska het volgende:
[..]
We leven in een digitaal tijdperk.
Stel dat ik elke maand een investering doe. 500 euro per maand.
Als ik dat netjes 20 maanden doe weet het bedrijf in 2023 dat ik 10k goud in huis heb liggen.
Dat zijn gewoon dingen waarvan ik niet wil dat anderen het weten.
De administratie van zulke bedrijven is goud waard in de verkeerde handen.
Stel je voor dat je ze gewoon in een winkel gekocht had, dan had je al die problemen niet gehad. Of denk je dat iemand je zou gaan volgen?quote:Op dinsdag 10 december 2019 06:18 schreef Piger het volgende:
[..]
Ze slaan op straat iemands harses in voor 100 euro.quote:Op dinsdag 10 december 2019 11:09 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat weet niemand. Het enige wat dat bedrijf dan weet is dat je voor 10k goud hebt gekocht. Niet waar je het hebt gelaten. Thuis, bij de bank, bij familie of in je achterste geduwd.
Maar om je uit de droom te helpen, 10k goud is echt helemaal niets. Dan kan je net zo goed niets kopen. Het is voor een bedrijf ook totaal oninteressant om hier later iets mee te doen zoals je constant suggereert.
Net als de discussie over slimme meters. Net of er ook maar 1 inbreker weet ik hoeveel geld en tijd gaat verbranden om te laten uitzoeken of jij thuis bent. Dan kan hij beter naar je huis rijden en naar je raam kijken, kost niets en geeft direct zekerheid.
De enige diefstal waar jij en ik bang voor moeten zijn is de gelegenheidsdief die langsloopt en een iPad en TV ziet om vervolgens een steen door de ruit te smijten en de spullen mee te grissen.
Wat je wilt gaat niet lukken. Zeker nu bankgeheim in Zwitserland is opgeheven. Geld moet altijd van A -> B dus wordt er een transactie aangemaakt.quote:Op dinsdag 10 december 2019 11:12 schreef Jouska het volgende:
[..]
Ze slaan op straat iemands harses in voor 100 euro.
Ze weten niet waar je het geld gelaten hebt maar misschien willen ze wel een keer komen kijken voor 10k. En misschien heb ik het wel over meer dan 10k.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |