abonnement Unibet Coolblue
pi_193985801
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:08 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik heb het advies van mijn vriend @:Citizen.Erased opgevolgd en ze gecontact via Facebook. Daar zeiden ze eerst het duurt nog een paar weken maar een paar uur later was daar opeens mijn voucher :') Ik geloof dus helemaal in de redenering van Fred2 wat eigenlijk belachelijk is.
Graag gedaan.

Misschien moet ik dit weekend ook maar even achter Ryanair aan.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 09:58:52 #277
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_200340496
Ik kick deze omhoog.
Zojuist KLM naar Venetie geboekt en merkte 2 dingen op:
1. Het is goedkoper om KLM.be te gebruiken;
2. Bagage moet je niet bij de vlucht maar bij de extra's boeken dat scheelt ook weer ¤10 per keer;

Hebben meer mensen dit opgemerkt en zijn er nog meer tips?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200784081
Heeft iemand ervaring met betaalde upgrades naar Business Class? Ik haat vliegen, vind het uiterst oncomfortabel.
Ik twijfel om Business Class te boeken, maar de meerprijs is +- 1500 (retour).

Als ik economy boek en er zijn business class stoelen over, zijn upgrades dan veel goedkoper bij online inchecken? Dit zou overigens waarschijnlijk gaan om Klm naar Japan.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:49:13 #279
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_200784837
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 23:05 schreef Bucketlist het volgende:
Heeft iemand ervaring met betaalde upgrades naar Business Class? Ik haat vliegen, vind het uiterst oncomfortabel.
Ik twijfel om Business Class te boeken, maar de meerprijs is +- 1500 (retour).

Als ik economy boek en er zijn business class stoelen over, zijn upgrades dan veel goedkoper bij online inchecken? Dit zou overigens waarschijnlijk gaan om Klm naar Japan.
Mijn tip: koop een noice canceling koptelefoon (bv bose qc25) en je hebt een upgrade op je vlucht. Heerlijk om alleen je muziek te horen en niet jankende kinderen of de motor van het vliegtuig om je heen. Persoonlijk zou ik nooit meer betalen om wat luxer te gaan zitten. Kom een keer buseniss bijboeken voor enkel terugreis voor 250 euro. Niet gedaan voor die 10 uurtjes vliegen. Besteed het geld liever voor leuke dingen.
pi_200785474
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 23:49 schreef egelhond het volgende:

[..]

Mijn tip: koop een noice canceling koptelefoon (bv bose qc25) en je hebt een upgrade op je vlucht. Heerlijk om alleen je muziek te horen en niet jankende kinderen of de motor van het vliegtuig om je heen. Persoonlijk zou ik nooit meer betalen om wat luxer te gaan zitten. Kom een keer buseniss bijboeken voor enkel terugreis voor 250 euro. Niet gedaan voor die 10 uurtjes vliegen. Besteed het geld liever voor leuke dingen.
Dank, heb toevallig een QC25. Ik voel mij (soms) echt niet lekker in een vliegtuig. Het Lijkt denk ik een beetje op claustrofobie, het is een gevoel van benauwdheid en voel mij ook echt fysiek niet goed er door.

Het wisselt wel, de laatste paar keer ging het gewoon goed. Ik ben een beetje bang dat een mondkapje het gevoel verergert.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 06:55:59 #281
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_200786462
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 23:49 schreef egelhond het volgende:

[..]

Mijn tip: koop een noice canceling koptelefoon (bv bose qc25) en je hebt een upgrade op je vlucht. Heerlijk om alleen je muziek te horen en niet jankende kinderen of de motor van het vliegtuig om je heen. Persoonlijk zou ik nooit meer betalen om wat luxer te gaan zitten. Kom een keer buseniss bijboeken voor enkel terugreis voor 250 euro. Niet gedaan voor die 10 uurtjes vliegen. Besteed het geld liever voor leuke dingen.
Heb je wel eens business gevlogen, om het beoordelen te kunnen. Ik ben het deels met je eens hoor, maar 250 euro druk ik direct af als ik daarmee een long distance nachtvlucht van economy naar business kan upgraden. Dan heb je niet een alleen een betere zitplek, maar ook betere slaap, beter eten en betere service. Je komt gewoon een stuk fitter aan en ik kan me voorstellen dat je jezelf er minder opgesloten voelt, doordat je niet de schouder van je buurman voelt bijvoorbeeld.

Maar goed… 1500 naar Tokyo is 150 euro per uur… dat is heftig voor mij omdat het alternatief voor mij niet oncomfortabel is
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:30:28 #282
45833 crew  Fogel
pi_200787779
Gewoon de klasse boeken die je wil vliegen. Hopen op upgrades, zeker als je geen frequent flyer status hebt, zal normaal gesproken vergeefs zijn. Bij biedingen voor upgrades weet je ook nooit zeker of het lukt.
Is economy plus/extra/comfort een optie? Dan heb je iets meer ruimte (en het scheelt een klasse bij evt upgradebieding) en dat kan al genoeg zijn.

Kijk ook eens naar andere maatschappijen voor prijzen in de betere klasses. Of check of je de reis kan delen in twee kortere etappes, bv door met Qatar of Emirates te vliegen.
Genoeg mogelijkheden :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:22:13 #283
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_200798091
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 09:30 schreef Fogel het volgende:
Gewoon de klasse boeken die je wil vliegen. Hopen op upgrades, zeker als je geen frequent flyer status hebt, zal normaal gesproken vergeefs zijn. Bij biedingen voor upgrades weet je ook nooit zeker of het lukt.
Is economy plus/extra/comfort een optie? Dan heb je iets meer ruimte (en het scheelt een klasse bij evt upgradebieding) en dat kan al genoeg zijn.

Kijk ook eens naar andere maatschappijen voor prijzen in de betere klasses. Of check of je de reis kan delen in twee kortere etappes, bv door met Qatar of Emirates te vliegen.
Genoeg mogelijkheden :)
Op zich is het bij KLM tegenwoordig wel zo dat je bij het begin van online inchecken de mogelijkheid hebt, indien plaatsen beschikbaar, om tegen betaling dan een business klasse zitplaats te kopen.

De prijs hiervan is lager dan als je een business klasse ticket zou kopen. De kans als niet frequent flyer op een upgrade is inderdaad nul, ik krijg deze nog wel eens, maar dan hebben we het echt over 1 upgrade per 20-30 vluchten, nu maak ik er een stuk of 150 per jaar, ook in corona tijden, maar het houdt niet over.

Maar zekerheid op het kopen van een upgrade heb je niet omdat je vooraf niet weet of er plekken beschikbaar zijn, nu waren er routes, bijvoorbeeld naar Kuala Lumpur waar er altijd beschikbaarheid is en op de Singapore / Bali route dan weer bijna nooit. Het hangt heel erg van het soort bestemming af.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_200801447
---

[ Bericht 71% gewijzigd door capuchon_jongen op 07-08-2021 21:32:07 ]
pi_200804912
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 18:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Op zich is het bij KLM tegenwoordig wel zo dat je bij het begin van online inchecken de mogelijkheid hebt, indien plaatsen beschikbaar, om tegen betaling dan een business klasse zitplaats te kopen.

De prijs hiervan is lager dan als je een business klasse ticket zou kopen. De kans als niet frequent flyer op een upgrade is inderdaad nul, ik krijg deze nog wel eens, maar dan hebben we het echt over 1 upgrade per 20-30 vluchten, nu maak ik er een stuk of 150 per jaar, ook in corona tijden, maar het houdt niet over.

Maar zekerheid op het kopen van een upgrade heb je niet omdat je vooraf niet weet of er plekken beschikbaar zijn, nu waren er routes, bijvoorbeeld naar Kuala Lumpur waar er altijd beschikbaarheid is en op de Singapore / Bali route dan weer bijna nooit. Het hangt heel erg van het soort bestemming af.
Hier heb ik wat aan, bedankt. Ik vind 1500 euro meerprijs om gelijk een business class ticket te boeken net te duur. Maar als er plek is en de upgrade van economy naar business class kost bijvoorbeeld maar 500 euro (enkele reis) dan doe ik het.

De andere opties die hier gegeven waren, met overstap zal ik overwegen. Economy Plus/comfort zal denk ik niet veel uitmaken. Ik weet dat dat overstappen de reis iets beter behapbaar maakt voor mij. Ben er nog niet over uit.
pi_200805603
@Bucketlist Als je overstappen geen probleem vind kun je (afhankelijk van de maand waarin je wilt gaan) momenteel voor rond de ¤1850 businessclass tickets naar Tokio vinden met o.a. LOT, Alitalia en Turkish Airlines.

Bijvoorbeeld (van https://matrix.itasoftware.com):
Via Warschau


Via Istanboel


Voordeel van businessclass vliegen is ook dat de wachttijd bij overstap een stuk aangenamer is omdat je ook toegang hebt tot de businessclass lounge. :P

En hoewel de meningen er hier over verdeeld zijn moet ik zeggen dat businessclass vliegen toch wel een gave (en comfortabele) ervaring is, zeker om gewoon een keer mee te maken als je de meerprijs ervoor over hebt.
  maandag 9 augustus 2021 @ 00:16:17 #287
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_200822853
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 06:55 schreef XL het volgende:

[..]

Heb je wel eens business gevlogen, om het beoordelen te kunnen. Ik ben het deels met je eens hoor, maar 250 euro druk ik direct af als ik daarmee een long distance nachtvlucht van economy naar business kan upgraden. Dan heb je niet een alleen een betere zitplek, maar ook betere slaap, beter eten en betere service. Je komt gewoon een stuk fitter aan en ik kan me voorstellen dat je jezelf er minder opgesloten voelt, doordat je niet de schouder van je buurman voelt bijvoorbeeld.

Maar goed… 1500 naar Tokyo is 150 euro per uur… dat is heftig voor mij omdat het alternatief voor mij niet oncomfortabel is
Ik wist dat 250 euro erg goedkoop was. Maar toch vond ik het onnodig voor die 10 uur vliegen. Ik loop wel een rondje, maak een praatje met andere reizigers en kijk een filmpje. Leuk om het 1 malig te doen maar dan zullen al m'n vluchten daarna kut zijn omdat die ene vlucht zo relax was.

[ Bericht 0% gewijzigd door egelhond op 09-08-2021 00:29:18 ]
  maandag 9 augustus 2021 @ 20:47:52 #288
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_200835514
quote:
1s.gif Op maandag 9 augustus 2021 00:16 schreef egelhond het volgende:

[..]

Ik wist dat 250 euro erg goedkoop was. Maar toch vond ik het onnodig voor die 10 uur vliegen. Ik loop wel een rondje, maak een praatje met andere reizigers en kijk een filmpje. Leuk om het 1 malig te doen maar dan zullen al m'n vluchten daarna kut zijn omdat die ene vlucht zo relax was.
Ik moet zeggen dat ik het ook niet zou doen, maar dat komt meer omdat ik over het algemeen al de beste plekken in Economy heb en het idee heb dat ik dit beter aan een goed hotel kan besteden dan de vlucht. Normaliter zijn dit soort upgrades rond de ¤ 500 enkele reis trouwens.

Dat gezegd hebbende, ik krijg af en toe wel upgrades, en op zich is het natuurlijk wel beter vertoeven voorin, maar weer niet zo goed dat de andere vluchten daardoor echt minder zijn, uiteindelijk is vliegen een doel om ergens snel te komen en gaat het mij niet echt om de beleving, daarvoor vlieg ik teveel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:37:45 #289
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_200850955
Cattleclass will be cattleclass, al is comfort wel (marginaal) beter.. maar business is wel een ékte upgrade.

Voor een langere vlucht (>5 uur) echt wel het overwegen waard.. Weg van krijsende kutkinderen en baby's.. oh yeah *O* . Pas ook weer 4 uur naar een huil(krijs)baby mogen luisteren, mijn comfort upgrade had me precies op de rij voor ze geparkeerd; nice, anders had ik tail &midseat gezeten, ik dacht effe slim te zijn :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 11 augustus 2021 @ 21:46:36 #290
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_200868273
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:37 schreef Sounddragon het volgende:
Cattleclass will be cattleclass, al is comfort wel (marginaal) beter.. maar business is wel een ékte upgrade.

Voor een langere vlucht (>5 uur) echt wel het overwegen waard.. Weg van krijsende kutkinderen en baby's.. oh yeah *O* . Pas ook weer 4 uur naar een huil(krijs)baby mogen luisteren, mijn comfort upgrade had me precies op de rij voor ze geparkeerd; nice, anders had ik tail &midseat gezeten, ik dacht effe slim te zijn :')
Daarom een noice canceling koptelefoon. Geen krijsende kinderen maar gewoon muziek of filmgeluid. M'n beste maatje op reis.
pi_200870694
2x business class gevlogen en het is het wel waard imo.
Zoals iemand anders al zei: betere plek, beter eten, ik heb normaal kunnen slapen.
Vooraf wachten in een lounge met eten en drinken, het is vaak veel geld maar als je het kan misschien gewoon eens doen..

En ik heb er gelukkig geen moeite mee dat als ik nu weer economy vlieg dat het extra kut aanvoelt voelt ofzo omdat ik ooit business class heb gevlogen
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  donderdag 12 augustus 2021 @ 20:30:29 #292
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_200882222
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 21:46 schreef egelhond het volgende:

[..]

Daarom een noice canceling koptelefoon. Geen krijsende kinderen maar gewoon muziek of filmgeluid. M'n beste maatje op reis.
Dan had het ding serieus goed moeten zijn om een krijsend kind op een meter afstand weg te frommelen.. werkt dat echt zo goed? :o
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:35:15 #293
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_200904965
quote:
7s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Dan had het ding serieus goed moeten zijn om een krijsend kind op een meter afstand weg te frommelen.. werkt dat echt zo goed? :o
Het is natuurlijk nooit 100% maar je komt een heel eind. En een meter geen idee heb nooit een jankende baby dichtbij in het vliegtuig gehad :) Maar voor alleen al de motor van het vliegtuig weg te filteren is het me al waard want dat hoor je de hele reis continue.
  Moderator zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:08:25 #294
45833 crew  Fogel
pi_200909757
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 09:35 schreef egelhond het volgende:

[..]
Het is natuurlijk nooit 100% maar je komt een heel eind. En een meter geen idee heb nooit een jankende baby dichtbij in het vliegtuig gehad :) Maar voor alleen al de motor van het vliegtuig weg te filteren is het me al waard want dat hoor je de hele reis continue.
Nieuwe vliegtuigen zijn gelukkig ook al een heel stuk stiller, in een A350 had ik mijn noise cancelling koptelefoon meer af dan op. Maar ik zat wel in business class, voorin, en dus een eind van de motoren af, dat helpt natuurlijk ook wel wat mee.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_200918824
Je kan het bij inchecken/gate aangeboden krijgen of er naar vragen, maar minder dan 500 heb ik nog nooit gezien en dat was met een vrijwel volle economy en redelijk wat plaatsen vrij in business, het kan als de situatie anders is ook makkelijk 1000. Bij KLM kan je gratis upgrades vergeten met goedkope tickets als je geen status hebt.

Een alternatief is premium economy, veel meer rust en ruimte, maar een stuk goedkoper. Kan (nog) niet bij KLM, maar naar Japan, kun je dan wel kiezen voor Lufthansa, Air France, China Airlines en Cathay (en waarschijnlijk meer opties).
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:14:53 #296
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_200954116
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 09:35 schreef egelhond het volgende:

[..]
Het is natuurlijk nooit 100% maar je komt een heel eind. En een meter geen idee heb nooit een jankende baby dichtbij in het vliegtuig gehad :) Maar voor alleen al de motor van het vliegtuig weg te filteren is het me al waard want dat hoor je de hele reis continue.
al diverse keren gehad, en het is behoorlijk irritant kan ik je vertellen }:|

De motoren heb ik geen last van.. lekker monotoon, daar slaap ik prima op.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_200979213
Ik zie die problemen eig nooit zo met economy.
Is prima te doen ook op lange vluchten. Goede stoelen, veel ruimte.
Eten is ach ja. Maar zeker nu ook echt niet bomvol ofzo.

Al die herrie vind ik altijd wel meevallen.
pi_201240880
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:34 schreef bianconeri het volgende:
Ik zie die problemen eig nooit zo met economy.
Is prima te doen ook op lange vluchten. Goede stoelen, veel ruimte.
Eten is ach ja. Maar zeker nu ook echt niet bomvol ofzo.

Al die herrie vind ik altijd wel meevallen.
Vloog laatst met de nieuwe Embraer 195 E2. Ik was helemaal verbaasd hoe stil dat ding was. Prima te doen zonder koptelefoon :-D
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 16:53:06 #299
45833 crew  Fogel
pi_201241799
Voorbeeld van twee vluchten die ik vanochtend heb geboekt.
Als je kan kiezen tussen dit

of dit



En

of



Dan vind ik het niet zo heel lastig kiezen (afgezien van de pijs, maar die was in mijn geval nagenoeg gelijk in dit geval). Ik lig liever helemaal plat als ik ga slapen, al kan ik ook zittend slapen, daar niet van. Economy plus, of soms zelfs gewone economy, is vaak voldoende ja, maar als het even kan dan zit/lig ik toch echt liever in business.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_201241819
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:53 schreef Fogel het volgende:
Dan vind ik het niet zo heel lastig kiezen (afgezien van de pijs, maar die was in mijn geval nagenoeg gelijk in dit geval). Ik lig liever helemaal plat als ik ga slapen, al kan ik ook zittend slapen, daar niet van. Economy plus, of soms zelfs gewone economy, is vaak voldoende ja, maar als het even kan dan zit/lig ik toch echt liever in business.
Hoe en waar vind jij business en economy tickets voor nagenoeg dezelfde prijs? :P
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')