Heb ik van vitamine C en A aparte serums nodig? Of is het al genoeg als het in crèmes is verwerkt?quote:Op zondag 8 december 2019 18:19 schreef -Straw- het volgende:
https://www.paulaschoice.nl/ heeft dingen die je zoekt.
Oogcreme is niet nodig (bron)
Als je huidverzorging goed is, heb je vaak geen maskertjes meer nodig.
Vitamine A (retinol) is inderdaad een mooi ingrediënt tegen huisveroudering en/of littekens. Vitamine C ook.
Een exfoliant op basis van bijvoorbeeld salicylzuur is goed voor de vettete huid (glycolzuur voor de droge huid met pigmentvlekken).
Nee het is prima als beide antioxidanten in één crème of serum zitten. Hangt wel af van de ingredientenlijst (en hoe ver vooraan de staan) wat de dosering is.quote:Op zondag 8 december 2019 18:21 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Heb ik van vitamine C en A aparte serums nodig? Of is het al genoeg als het in crèmes is verwerkt?
Okay! Ik ga even rondkijken op die site. Wel prijzig allemaal.quote:Op zondag 8 december 2019 18:23 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Nee het is prima als beide antioxidanten in één crème of serum zitten. Hangt wel af van de ingredientenlijst (en hoe ver vooraan de staan) wat de dosering is.
Een prutje van sinaasappelsap en wortel op je bakkes smerenquote:Op zondag 8 december 2019 18:24 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Okay! Ik ga even rondkijken op die site. Wel prijzig allemaal.Ken je geen budgetmerken die precies hetzelfde doen?
Klopt, dergelijke ingrediënten zijn altijd wel prijzig (uitleg).quote:Op zondag 8 december 2019 18:24 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Okay! Ik ga even rondkijken op die site. Wel prijzig allemaal.Ken je geen budgetmerken die precies hetzelfde doen?
Dankjewel, Straw! Ga even de komende dagen in wat verloren uurtjes rondkijken en vergelijken. Kun je ook de producten van Holland & Barrett aanraden of moet ik het liever houden bij de ‘gewone mainstream’ merken?quote:Op zondag 8 december 2019 18:42 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Klopt, dergelijke ingrediënten zijn altijd wel prijzig (uitleg).
Denk dat je al aardig ver komt met een mooie basiscreme met spf en zonder parfum, zoals olaz 7 effects. Deze is vaak met korting te koop bij de Etos.
Een basis cleanser hoeft ook niet duur te zijn, als er maar geen alcohol of parfum in zit (Gebruik zelf die van Garnier, miscellair water). Anders droogt je skin uit of krijg je irritatie.
Een exfoliant hoeft ook niet heel duur te zijn, die van paula's choice doe je wel heel lang mee. Maar anders is the ordinary een budget merk.
Even kijken hoe je huid reageert. Kan je altijd nog uitbreiden met retinol tegen huidveroudering en littekens.
Daar heb ik jaren gewerkt.quote:Op zondag 8 december 2019 18:44 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dankjewel, Straw! Ga even de komende dagen in wat verloren uurtjes rondkijken en vergelijken. Kun je ook de producten van Holland & Barrett aanraden of moet ik het liever houden bij de ‘gewone mainstream’ merken?
Ja, ik weet dat je er werkte, daarom vroeg ik het ook aan je.quote:Op zondag 8 december 2019 18:50 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Daar heb ik jaren gewerkt.
Je zou bij Zarqa kunnen kijken als ze dat merk nog hebben. Ze hebben van het eigen merk veel producten in potjes, wat minder fijn is voor bepaalde ingrediënten (de werkzaamheid neemt af door contact met lucht/zuurstof, dus daarom liever pompjes) en ivm hygiëne.
Maar de aloe vera crème is wel fijn als nachtcreme (geen spf). Heeft parfum dus wat minder geschikt voor de gevoelige huid. Maar vind Zarqa over het algemeen beter. Deze is met spf en hyarulonzuur is ook een mooi ingrediënt.
Je kunt daar ook altijd om advies vragen.quote:Op zondag 8 december 2019 18:55 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat je er werkte, daarom vroeg ik het ook aan je.Dankjewel, zal ook daar naar kijken, omdat de boel daar meestal natuurlijker is.
quote:Op zondag 8 december 2019 18:57 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Je kunt daar ook altijd om advies vragen.
quote:Op zondag 8 december 2019 18:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een prutje van sinaasappelsap en wortel op je bakkes smeren
Verder doet gezond leven (genoeg beweging en vitamines) veel meer dan zo'n creme tegen aftakeling.
Moet ik trouwens letten op het onderscheid tussen producten die speciaal naar mannen zijn geadverteerd (for men)? Of zijn alle crèmes uniseks?quote:Op zondag 8 december 2019 19:29 schreef Heph844 het volgende:
- Dagelijks reinigen met een reiniger die niet vol zit met allerlei rotzooi, Neutral Gezichtsreiniger is een goede
- Dagelijks simpele dagcrème met UV-bescherming, die van Paula's Choice is een goede
- Drie of vier keer per week een exfoliërend product, wederom die van Paula's Choice is een goede
Nee dat is vooral marketing. Niet de samenstelling, maar het ontwerp van de verpakking en de geur maken het een 'mannenproduct'.quote:Op zondag 8 december 2019 19:34 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Moet ik trouwens letten op het onderscheid tussen producten die speciaal naar mannen zijn geadverteerd (for men)? Of zijn alle crèmes uniseks?@:-Straw-
Veel Bone broth drinken.quote:Op zondag 8 december 2019 18:03 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik tik bijna de 30 aan en ik begin het in de spiegel te zien. Nu ben ik een ontzettende n00b op het gebied van uiterlijke verzorging.
Ah, okay! Top, dan kan ik dat negeren.quote:Op zondag 8 december 2019 19:44 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Nee dat is vooral marketing. Niet de samenstelling, maar het ontwerp van de verpakking en de geur maken het een 'mannenproduct'.
Er zijn wat verschillen, zoals dat mannen vaak een wat dikkere huid hebben en blijkbaar meer talgklieren. Het is dus wel belangrijk om te kijken naar wat voor huid je hebt (vet, gemengd of droog), maar er zijn geen speciale ingrediënten die de mannenhuid nodig heeft voor zover ik weet.
Waar koop je bone broth?quote:Op zondag 8 december 2019 19:47 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Veel Bone broth drinken.
"Now, about that collagen: Because it's rich in amino acids, bone broth promotes collagen production, meaning it could help keep your skin youthful-looking (buh-bye, wrinkles). ... But drinking bone broth may boost your skin's collagen, helping to keep skin looking smooth and firm and reducing wrinkles."
Verder vitamine D en B supplementen slikken.
Maar sowieso elk product dat de collageen productie stimuleert zit is de sleutel om het verouderingsproces jarenlang stop te zetten, tot minstens de leeftijd van 45 jaar. Vanaf die leeftijd maakt je lichaam amper nog collageen aan en moet je overgaan op andere maatregelen.
Uiteraard ben ik hier zelf ook mee bezig en ik merkte een positieve verandering op. Mijn huid glanst weer zoals toen ik 26 oud jaar was
Verder uiteraard niet roken, alcohol drinken, en suikers beperken.
Hier o.a. https://bouillonbrothers.nl/shop/quote:
Welke van de vier moet ik hebben?quote:Op zondag 8 december 2019 20:14 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Hier o.a. https://bouillonbrothers.nl/shop/
Maar ik maak het tegenwoordig altijd zelf maar dat kost wel wat tijd en ik weet niet of je dat er voor over hebt.
quote:Op zondag 8 december 2019 20:50 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik gebruik een exfoliant van Paula's choice, spf 50+ hydraterende zonnebrand, een hele neutrale body lotion en een nivea face wash of zo, die donkere.
De zon idd, is de grootste vijand voor de huid.quote:Op zondag 8 december 2019 21:25 schreef FlippingCoin het volgende:
Mja marketing of niet, de zon is slecht voor je huid dus als je iets wil doen gebruik dan een zonnebrand.
Wat een baas deze manquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |