abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 december 2019 @ 18:03:20 #1
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_190330922
Ik tik bijna de 30 aan en ik begin het in de spiegel te zien. Nu ben ik een ontzettende n00b op het gebied van uiterlijke verzorging. Als ik maar schoon en hygiënisch ben, dan is het wel goed. Dat was mijn motto de afgelopen bijna drie decennia. Maar toch begint de boel op mijn gezicht een beetje te zakken en er minder fit en energiek uit te zien. Hoefde me laatst gewoon niet meer legitimeren in de slijterij. Voor het eerst. ;(

Nu heb ik me geprobeerd in te lezen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer van alles wat essentieel is. Ik wil het ook zo simpel en goedkoop mogelijk houden en niet een of andere dagelijkse 10-stappenroutine waar ik een half uur mee bezig ben. :') Nu heb ik besloten om dit artikel van het Financieel Dagblad aan te houden: https://fd.nl/fd-persoonl(...)-de-mannenhuid-nodig

“De ideale verzorgingsroutine voor hem is ’s morgens de huid reinigen zonder zeep, dan een exfoliant gebruiken op basis van fruitzuur. Daarna een vitamine C-serum en eventueel een moisturizer. Dan een sunblock. ’s Avonds een cleanser en een nachtcrème met fruitzuur, of een vitamine A-crème (alleen­ op recept).”

Even een opsomming van hoe mijn huid eruitziet:

• Gemengde tot licht vette huid
• Licht gevoelige huid
• Af en toe een puistje
• Wel wat oneffenheden en littekens van acne en zonverbranding
• Vermoeide en slappe uitstraling

Nu zoek ik de volgende producten voor hem betaalbare prijs (voor mijn part van een budget huismerk):

• Exfoliant (geen scrub)
• Dagcrème/gel met (1) een SPF van 15-20, (2) die goed hydrateert, (3) iets doet tegen die oneffenheden en littekens, (4) ervoor zorgt dat ik er frisser uitzie, en (5) het liefst geen residue achterlaat en me een vette huid geeft
• Nachtcrème/gel die hetzelfde doet, maar dan natuurlijk zonder de SPF
• Blijkbaar heb ik een vitamine-C-serum nodig
• Zijn maskers :? en oogcrèmes nodig?

Opmerkingen dat dit gay is, kunnen achterwege blijven. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Gary_Oak op 08-12-2019 18:12:33 ]
pi_190331175
Tvp
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_190331184
https://www.paulaschoice.nl/ heeft dingen die je zoekt.

Oogcreme is niet nodig (bron)

Als je huidverzorging goed is, heb je vaak geen maskertjes meer nodig.

Vitamine A (retinol) is inderdaad een mooi ingrediënt tegen huisveroudering en/of littekens. Vitamine C ook.

Een exfoliant op basis van bijvoorbeeld salicylzuur is goed voor de vettete huid (glycolzuur voor de droge huid met pigmentvlekken).

Met werkzame stoffen zoals Vitamine C en Retinol ga je geen goedkoop product vinden.

Theordinary heeft wat betaalbare opties, maar ik twijfel zelf aan de werkzaamheid ervan.
  zondag 8 december 2019 @ 18:21:40 #4
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_190331214
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 18:19 schreef -Straw- het volgende:
https://www.paulaschoice.nl/ heeft dingen die je zoekt.

Oogcreme is niet nodig (bron)

Als je huidverzorging goed is, heb je vaak geen maskertjes meer nodig.

Vitamine A (retinol) is inderdaad een mooi ingrediënt tegen huisveroudering en/of littekens. Vitamine C ook.

Een exfoliant op basis van bijvoorbeeld salicylzuur is goed voor de vettete huid (glycolzuur voor de droge huid met pigmentvlekken).
Heb ik van vitamine C en A aparte serums nodig? Of is het al genoeg als het in crèmes is verwerkt?
pi_190331232
quote:
99s.gif Op zondag 8 december 2019 18:21 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Heb ik van vitamine C en A aparte serums nodig? Of is het al genoeg als het in crèmes is verwerkt?
Nee het is prima als beide antioxidanten in één crème of serum zitten. Hangt wel af van de ingredientenlijst (en hoe ver vooraan de staan) wat de dosering is.

Zie edit vorige post, was net te laat. :P
  zondag 8 december 2019 @ 18:24:12 #6
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_190331247
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 18:23 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Nee het is prima als beide antioxidanten in één crème of serum zitten. Hangt wel af van de ingredientenlijst (en hoe ver vooraan de staan) wat de dosering is.
Okay! Ik ga even rondkijken op die site. Wel prijzig allemaal. ;( Ken je geen budgetmerken die precies hetzelfde doen?
pi_190331406
quote:
99s.gif Op zondag 8 december 2019 18:24 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Okay! Ik ga even rondkijken op die site. Wel prijzig allemaal. ;( Ken je geen budgetmerken die precies hetzelfde doen?
Een prutje van sinaasappelsap en wortel op je bakkes smeren
Verder doet gezond leven (genoeg beweging en vitamines) veel meer dan zo'n creme tegen aftakeling.
pindazakje
  zondag 8 december 2019 @ 18:40:56 #8
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_190331521
Wow! Veel gedoe! Maar wel geïnteresseerd.

Wat doe je met een droge huid?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_190331558
quote:
99s.gif Op zondag 8 december 2019 18:24 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Klopt, dergelijke ingrediënten zijn altijd wel prijzig (uitleg).

Denk dat je al aardig ver komt met een mooie basiscreme met spf en zonder parfum, zoals olaz 7 effects. Deze is vaak met korting te koop bij de Etos.

Een basis cleanser hoeft ook niet duur te zijn, als er maar geen alcohol of parfum in zit (Gebruik zelf die van Garnier, miscellair water). Anders droogt je huid uit of krijg je irritatie.

Een exfoliant hoeft ook niet heel duur te zijn, die van paula's choice doe je wel heel lang mee. Maar anders is the ordinary een budget merk.

Even kijken hoe je huid reageert. Kan je altijd nog uitbreiden met retinol tegen huidveroudering en littekens.
  zondag 8 december 2019 @ 18:44:25 #10
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_190331591
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 18:42 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Klopt, dergelijke ingrediënten zijn altijd wel prijzig (uitleg).

Denk dat je al aardig ver komt met een mooie basiscreme met spf en zonder parfum, zoals olaz 7 effects. Deze is vaak met korting te koop bij de Etos.

Een basis cleanser hoeft ook niet duur te zijn, als er maar geen alcohol of parfum in zit (Gebruik zelf die van Garnier, miscellair water). Anders droogt je skin uit of krijg je irritatie.

Een exfoliant hoeft ook niet heel duur te zijn, die van paula's choice doe je wel heel lang mee. Maar anders is the ordinary een budget merk.

Even kijken hoe je huid reageert. Kan je altijd nog uitbreiden met retinol tegen huidveroudering en littekens.
Dankjewel, Straw! Ga even de komende dagen in wat verloren uurtjes rondkijken en vergelijken. Kun je ook de producten van Holland & Barrett aanraden of moet ik het liever houden bij de ‘gewone mainstream’ merken?
pi_190331682
quote:
99s.gif Op zondag 8 december 2019 18:44 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dankjewel, Straw! Ga even de komende dagen in wat verloren uurtjes rondkijken en vergelijken. Kun je ook de producten van Holland & Barrett aanraden of moet ik het liever houden bij de ‘gewone mainstream’ merken?
Daar heb ik jaren gewerkt. :P
Je zou bij Zarqa kunnen kijken als ze dat merk nog hebben. Ze hebben van het eigen merk veel producten in potjes, wat minder fijn is voor bepaalde ingrediënten (de werkzaamheid neemt af door contact met lucht/zuurstof, dus daarom liever pompjes) en ivm hygiëne.
Maar de aloe vera crème is wel fijn als nachtcreme (geen spf). Heeft parfum dus wat minder geschikt voor de gevoelige huid. Maar vind Zarqa over het algemeen beter. Deze is met spf en hyaluronzuur is ook een mooi ingrediënt.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Straw- op 08-12-2019 19:26:01 ]
  zondag 8 december 2019 @ 18:55:18 #12
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_190331761
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 18:50 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Daar heb ik jaren gewerkt. :P
Je zou bij Zarqa kunnen kijken als ze dat merk nog hebben. Ze hebben van het eigen merk veel producten in potjes, wat minder fijn is voor bepaalde ingrediënten (de werkzaamheid neemt af door contact met lucht/zuurstof, dus daarom liever pompjes) en ivm hygiëne.
Maar de aloe vera crème is wel fijn als nachtcreme (geen spf). Heeft parfum dus wat minder geschikt voor de gevoelige huid. Maar vind Zarqa over het algemeen beter. Deze is met spf en hyarulonzuur is ook een mooi ingrediënt.
Ja, ik weet dat je er werkte, daarom vroeg ik het ook aan je. :+ Dankjewel, zal ook daar naar kijken, omdat de boel daar meestal natuurlijker is.
pi_190331798
quote:
99s.gif Op zondag 8 december 2019 18:55 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat je er werkte, daarom vroeg ik het ook aan je. :+ Dankjewel, zal ook daar naar kijken, omdat de boel daar meestal natuurlijker is.
Je kunt daar ook altijd om advies vragen. :Y
  zondag 8 december 2019 @ 18:59:41 #14
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_190331833
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 18:57 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Je kunt daar ook altijd om advies vragen. :Y
^O^
pi_190331976
quote:
7s.gif Op zondag 8 december 2019 18:34 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Een prutje van sinaasappelsap en wortel op je bakkes smeren
Verder doet gezond leven (genoeg beweging en vitamines) veel meer dan zo'n creme tegen aftakeling.

Tomatenpuree eten.

Nee het heeft zeker invloed, maar je huid kan vanaf 30 jaar wel wat hulp gebruiken. Zo wordt het minder goed in het afstoten van dode huidcellen waardoor het er doffer uit gaat zien. Dan is een exfoliant een mooie toevoeging.

Verder liever niet roken, alcohol drinken, minder suiker, etc. :P Inderdaad.

Maar bescherming tegen de zon is minstens zo belangrijk. Daar komt de meeste huidveroudering van.
pi_190332426
- Dagelijks reinigen met een reiniger die niet vol zit met allerlei rotzooi, Neutral Gezichtsreiniger is een goede
- Dagelijks simpele dagcrème met UV-bescherming, die van Paula's Choice is een goede
- Drie of vier keer per week een exfoliërend product, wederom die van Paula's Choice is een goede

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2019 19:29:54 ]
  zondag 8 december 2019 @ 19:34:20 #17
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_190332519
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 19:29 schreef Heph844 het volgende:
- Dagelijks reinigen met een reiniger die niet vol zit met allerlei rotzooi, Neutral Gezichtsreiniger is een goede
- Dagelijks simpele dagcrème met UV-bescherming, die van Paula's Choice is een goede
- Drie of vier keer per week een exfoliërend product, wederom die van Paula's Choice is een goede
Moet ik trouwens letten op het onderscheid tussen producten die speciaal naar mannen zijn geadverteerd (for men)? Of zijn alle crèmes uniseks? :P @-Straw-
pi_190332672
quote:
99s.gif Op zondag 8 december 2019 19:34 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Moet ik trouwens letten op het onderscheid tussen producten die speciaal naar mannen zijn geadverteerd (for men)? Of zijn alle crèmes uniseks? :P @:-Straw-
Nee dat is vooral marketing. Niet de samenstelling, maar het ontwerp van de verpakking en de geur maken het een 'mannenproduct'.

Er zijn wat verschillen, zoals dat mannen vaak een wat dikkere huid hebben en blijkbaar meer talgklieren. Het is dus wel belangrijk om te kijken naar wat voor huid je hebt (vet, gemengd of droog), maar er zijn geen speciale ingrediënten die de mannenhuid nodig heeft voor zover ik weet.
pi_190332724
quote:
5s.gif Op zondag 8 december 2019 18:03 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik tik bijna de 30 aan en ik begin het in de spiegel te zien. Nu ben ik een ontzettende n00b op het gebied van uiterlijke verzorging.
Veel Bone broth drinken.

"Now, about that collagen: Because it's rich in amino acids, bone broth promotes collagen production, meaning it could help keep your skin youthful-looking (buh-bye, wrinkles). ... But drinking bone broth may boost your skin's collagen, helping to keep skin looking smooth and firm and reducing wrinkles."

Verder vitamine D en B supplementen slikken.

Maar sowieso elk product dat de collageen productie stimuleert zit is de sleutel om het verouderingsproces jarenlang stop te zetten, tot minstens de leeftijd van 45 jaar. Vanaf die leeftijd maakt je lichaam amper nog collageen aan en moet je overgaan op andere maatregelen.

Uiteraard ben ik hier zelf ook mee bezig en ik merkte een positieve verandering op. Mijn huid glanst weer zoals toen ik 26 oud jaar was

Verder uiteraard niet roken, alcohol drinken, en suikers beperken.
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
  zondag 8 december 2019 @ 19:55:56 #20
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_190332841
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 19:44 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Nee dat is vooral marketing. Niet de samenstelling, maar het ontwerp van de verpakking en de geur maken het een 'mannenproduct'.

Er zijn wat verschillen, zoals dat mannen vaak een wat dikkere huid hebben en blijkbaar meer talgklieren. Het is dus wel belangrijk om te kijken naar wat voor huid je hebt (vet, gemengd of droog), maar er zijn geen speciale ingrediënten die de mannenhuid nodig heeft voor zover ik weet.
Ah, okay! Top, dan kan ik dat negeren. :)

quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 19:47 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Veel Bone broth drinken.

"Now, about that collagen: Because it's rich in amino acids, bone broth promotes collagen production, meaning it could help keep your skin youthful-looking (buh-bye, wrinkles). ... But drinking bone broth may boost your skin's collagen, helping to keep skin looking smooth and firm and reducing wrinkles."

Verder vitamine D en B supplementen slikken.

Maar sowieso elk product dat de collageen productie stimuleert zit is de sleutel om het verouderingsproces jarenlang stop te zetten, tot minstens de leeftijd van 45 jaar. Vanaf die leeftijd maakt je lichaam amper nog collageen aan en moet je overgaan op andere maatregelen.

Uiteraard ben ik hier zelf ook mee bezig en ik merkte een positieve verandering op. Mijn huid glanst weer zoals toen ik 26 oud jaar was

Verder uiteraard niet roken, alcohol drinken, en suikers beperken.
Waar koop je bone broth? :@
pi_190333169
quote:
99s.gif Op zondag 8 december 2019 19:55 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Waar koop je bone broth? :@
Hier o.a. https://bouillonbrothers.nl/shop/

Maar ik maak het tegenwoordig altijd zelf maar dat kost wel wat tijd en ik weet niet of je dat er voor over hebt.
  zondag 8 december 2019 @ 20:16:24 #22
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_190333214
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:14 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Hier o.a. https://bouillonbrothers.nl/shop/

Maar ik maak het tegenwoordig altijd zelf maar dat kost wel wat tijd en ik weet niet of je dat er voor over hebt.
Welke van de vier moet ik hebben? :D En is het niet teringduur om het zelf te maken?
  zondag 8 december 2019 @ 20:50:47 #23
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_190333934
Ik gebruik een exfoliant van Paula's choice, spf 50+ hydraterende zonnebrand, een hele neutrale body lotion en een nivea face wash of zo, die donkere.

En voor wanneer ik mijn baard laat staan dan baardzeep en beardbrand utility brand, heb daarmee nooit meer last van een droge huid, puistjes heb ik sowieso nooit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_190334145
quote:
16s.gif Op zondag 8 december 2019 20:50 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik gebruik een exfoliant van Paula's choice, spf 50+ hydraterende zonnebrand, een hele neutrale body lotion en een nivea face wash of zo, die donkere.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
  zondag 8 december 2019 @ 21:00:39 #25
459912 FlippingCoin
pi_190334188
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_190334592
Ik, vrouw van begin 30 met een gevoelige droge huid gebruik zarqa dagcrème van de holland en barret. Meukvrij en goed betaalbaar. Helemaal tijdens acties 2e halve prijs.
Onder de douche gezicht wassen met water, en nadien dagcreme op. Op dagen met heel droge huid soms voor t slapen gaan een vettigere creme. En thats it.

Heel veel verzorgingsproducten is marketing en marketing en...

Al de rest moet vooral van binnenuit komen, goed en gezond eten, minderen met alcohol. Voldoende slapen, en bij daglicht voldoende buiten komen (buiten komen en daglicht/zonlicht is een ander verhaal dan bakken en braden in de zon).

Verder ben je ook erfelijk belast wat betreft huidveroudering.
  zondag 8 december 2019 @ 21:25:05 #27
459912 FlippingCoin
pi_190334831
Mja marketing of niet, de zon is slecht voor je huid dus als je iets wil doen gebruik dan een zonnebrand. :P
pi_190334926
quote:
16s.gif Op zondag 8 december 2019 21:25 schreef FlippingCoin het volgende:
Mja marketing of niet, de zon is slecht voor je huid dus als je iets wil doen gebruik dan een zonnebrand. :P
De zon idd, is de grootste vijand voor de huid.
Veel jonge mensen zien er aantrekkelijker uit met een zongebruinde huid maar vanaf pakweg 30 ben je de lul als je altijd in de zon hebt gezeten.
pi_190334933
quote:
Wat een baas deze man _O_ dit is precies waar ik aan dacht. En tijdens de lunch iemand afslachten omdat hij een mooier visitekaartje heeft.
Ik was hier...
pi_190334980
veel dagcremes zit een lage factor zonnecreme.
I know officieel moet je in de zomer om de x tijd opnieuw moeten insmeren als je buiten bent.

Zon is een haat liefde houding wat betreft gezondheid. We hebben ook zonlicht ook nodig om o.a. vitamine D binnen te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')