Heeeeeeyyyyy dat was mijn tekst als reisleiderquote:Op zondag 8 december 2019 14:10 schreef bitterbal het volgende:
Verhuizing
Het beeld van Ramses de Grote wordt opnieuw in elkaar gezet na de verhuizing in 1967.
In 1960 werd begonnen met de bouw van de Aswandam, waardoor het Nassermeer zou ontstaan en de indrukwekkende tempels onder water zouden verdwijnen. Om de tempels te redden, werden ze tussen 1964 en 1968 in grote blokken gezaagd en opnieuw opgebouwd, door UNESCO en National Geographic, op een locatie die 65 meter hoger en 200 meter verder van de rivier lag.[2]
Hiertoe werden op deze plek twee grote betonnen koepels gebouwd, aan de buitenkant bekleed met natuurlijke steen, waar de tempels in feite in werden geschoven. Ze zien er nu dus nog steeds uit alsof ze uit de rotsen zijn gehouwen. De tempels behoren nog steeds tot de oudste monumenten in Egypte.
Weinig originele reisleider danquote:Op zondag 8 december 2019 14:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Heeeeeeyyyyy dat was mijn tekst als reisleider![]()
De eerste keer de uitgang betreden van Aboe Simbel was voor mij wel een shock, alsof je achter de schermen kijkt bij de Fata Morgana, de magie was meteen weg.
Zie je die kleine poppetjes tussen de benen van de Pharao's, dat zijn de vrouwtjes, met een beetje geluk sta je daar.quote:Op zondag 8 december 2019 14:14 schreef bitterbal het volgende:
Na mijn dood wordt op de lege plek mijn hoofd gezet
[ afbeelding ]
of een piramide met een bitterbal er op. Ben ik nog niet helemaal over uit.
Las dat hij er 200 hadquote:Op zondag 8 december 2019 14:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zie je die kleine poppetjes tussen de benen van de Pharao's, dat zijn de vrouwtjes, met een beetje geluk sta je daar.
quote:Op zondag 8 december 2019 14:16 schreef bitterbal het volgende:
De bouw van de tempels van Aboe Simbel
Farao Ramses II liet aan het begin van zijn regeerperiode twee grote tempels uithakken uit een berg in Aboe Simbel. De kleinere tempel was gewijd aan zijn beste nakomeling; Yasmin ook bekend als bitterbal echtgenote Nefertari en de godin Hathor.
quote:Op zondag 8 december 2019 14:14 schreef bitterbal het volgende:
Na mijn dood wordt op de lege plek mijn hoofd gezet
[ afbeelding ]
of een piramide met een bitterbal er op. Ben ik nog niet helemaal over uit.
Klopt. Zie je aan mij.quote:Op zondag 8 december 2019 14:20 schreef UitStraling het volgende:
Nubiërs zijn wel honderd keer zo leuk als de Arabieren in en rond Caïro.
Ze heeft niet in de gaten dat zo'n bitterbal smelt bij 60 graden en over de piramide heen zakt.quote:
Word toch gewoon van puur goud gemaakt Henk.quote:Op zondag 8 december 2019 14:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ze heeft niet in de gaten dat zo'n bitterbal smelt bij 60 graden en over de piramide heen zakt.
Allemaal gestolen die troep.quote:Op zondag 8 december 2019 14:23 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Word toch gewoon van puur goud gemaakt Henk.
Ik heb een filmpje op mijn gsm van een nichtje die hysterisch cadeautjes aan het uitpakken is en steeds MEER MEER MEER roept terwijl ze een zichtbaar aangedane Sinterklaas slaatquote:Op zondag 8 december 2019 14:27 schreef Bos81 het volgende:
mijn nichtje draagt een eenhoorn-onesie.
![]()
Schattigquote:Op zondag 8 december 2019 14:27 schreef Bos81 het volgende:
mijn nichtje draagt een eenhoorn-onesie.
![]()
Ja manquote:
Vrouwen in eenhoorn-onesies zijn tijd- en leeftijdsloos hoorquote:Op zondag 8 december 2019 14:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja man![]()
Afhankelijk van leeftijd dan
Zo, tijd voor ontbijt hier
Fixedquote:Op zondag 8 december 2019 14:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vrouwen in eenhoorn-onesies hebben vrijwel altijd borderline
Ik voel me aangesproken.quote:
Waarheid en als ze dan ook nog van glitters houden dan is het hoog tijd om de piel achter de rits te laten.quote:
Ze is 8quote:Op zondag 8 december 2019 14:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja man![]()
Afhankelijk van leeftijd dan
Zo, tijd voor ontbijt hier
Ik jat er wel eentje van muis vanavondquote:Op zondag 8 december 2019 15:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik voel dat ik iets mis nu.
En dan haar na het poetsen weer intens verwennenquote:Op zondag 8 december 2019 15:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat je haar na zes dagen nog proeft tijdens het tandenpoetsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |