Ik daag je uit om die ton op te strijken.quote:Op zondag 8 december 2019 11:26 schreef Haushofer het volgende:
Mijn bekendste kunstwerk heet "gebakken lucht". Het bestaat uit een kubieke meter lucht en is nu ook een ton waard
Tenzij een art-performer mijn kunstwerk inademt, dan is het twee ton waard![]()
https://www.instagram.com/p/B5yIFp2hyE-/quote:Op zondag 8 december 2019 11:24 schreef Zilverberk het volgende:
Kan iemand het filmpje van de hongerige performancekunstenaar plaatsen?
Dankjewel.quote:Op zondag 8 december 2019 11:26 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
https://www.instagram.com/p/B5yIFp2hyE-/
En het plakband? Is het kunstwerk het kunstwerk nog wel als je de onderdelen waar het uit bestaat blijft vervangen?quote:Het stuk wordt geleverd met een certificaat van echtheid, het staat de eigenaren daarmee vrij het stuk fruit zelf te vervangen, schrijft de BBC.
De pindakaasvloer van Wim T. Schippers is ook verkocht als een blad met instructies, heb ik ooit begrepen.quote:Op zondag 8 december 2019 11:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En het plakband? Is het kunstwerk het kunstwerk nog wel als je de onderdelen waar het uit bestaat blijft vervangen?
WGR / Wanneer had jij je eerste ton?quote:Op zondag 8 december 2019 11:26 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik daag je uit om die ton op te strijken.
Die het hebben..quote:Op zondag 8 december 2019 11:22 schreef eigendeegcookie het volgende:
Wat zijn dat voor mensen die zoveel geld betalen voor deze 'kunst'?
Ik schat de kans ook groot in dat dit week tot zijn bekendste gaat behoren en veel musea het graag zullen willen tentoonstellen.quote:In 2004, one of Cattelan's best-known older pieces, a suspended, taxidermied horse titled The Ballad of Trotsky, was sold to Bernard Arnault in New York for $2.1 million (£1.15 million).[55] Par Peur de l'Amour, a sculpture of an elephant hiding under a bedsheet that simultaneously conjures a child on Halloween and a Ku Klux Klan uniform, sold at Christie's in 2004 for $2.7 million. Maurizio Cattelan's Untitled (2001) was sold at an auction at Sotheby's 2010 for $7.9 million.[56] The artist's proof of Him (2001) was sold at auction by Christie's in 2016 for $17,189,000.[57]
Vaak wordt zulke nutteloze kunst waar zoveel geld in omgaat gebruikt om geld wit te wassen.quote:Op zondag 8 december 2019 11:22 schreef eigendeegcookie het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-opgegeten-a3983069
[ afbeelding ]
hahaha, wat is het toch een decadent zootje, de wereld van de kunst.
ik heb ook nooit kunnen begrijpen waarom een echte Appel wel 'goed' is, en een nagemaakte Appel niet. Maar daar gaat dit niet over. Decadent is het wel.
Wat zijn dat voor mensen die zoveel geld betalen voor deze 'kunst'?
Als je meer een idee verkoopt in plaats van een fysiek, absoluut werk zou je het eigenlijk niet eens zelf hoeven uitvoeren. Gewoon een briefje met "plak een banaan op een muur", klaar.quote:Op zondag 8 december 2019 11:32 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
De pindakaasvloer van Wim T. Schippers is ook verkocht als een blad met instructies, heb ik ooit begrepen.
Nutteloze kunst?quote:Op zondag 8 december 2019 11:34 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Vaak wordt zulke nutteloze kunst waar zoveel geld in omgaat gebruikt om geld wit te wassen.
quote:Op zondag 8 december 2019 11:26 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
https://www.instagram.com/p/B5yIFp2hyE-/
Schippers heeft voor zover ik weet wel beschreven welk merk pindakaas, hoe dik de laag en hoe te maken (binnen een lijst).quote:Op zondag 8 december 2019 11:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als je meer een idee verkoopt in plaats van een fysiek, absoluut werk zou je het eigenlijk niet eens zelf hoeven uitvoeren. Gewoon een briefje met "plak een banaan op een muur", klaar.
Zal lastig zijn, de galerie die dit werk verkocht zal niet zomaar ongedeclareerde biljetten aannemen, en alles netjes registreren en opgeven aan belastingsdiensten.quote:Op zondag 8 december 2019 11:34 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Vaak wordt zulke nutteloze kunst waar zoveel geld in omgaat gebruikt om geld wit te wassen.
met een paar bedrijven ertussen is dat toch gewoon te doen?quote:Op zondag 8 december 2019 11:44 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Zal lastig zijn, de galerie die dit werk verkocht zal niet zomaar ongedeclareerde biljetten aannemen, en alles netjes registreren en opgeven aan belastingsdiensten.
Juist bij zeer dure kunst is exacte registratie zeer belangrijk, omdat het de doorslag kan geven of een werk als echt erkend kan worden, of onduidelijkheid over de oorsprong bestaat.
Juist bv veel criminelen of mensen met zwartgeld worden makkelijk opgelicht door vervalsers, die fake werken aanbieden (naar ik meen beweerde zelfs Trump ooit een Renoir te bezitten, maar kon die snel als vervalsing ontlarvt worden)
Als je echter kunst koopt via erkende gallerien, op grotekunstbeurzen, of via officiële veilinghuizen doen ze echt hun best dat alles ook correct verloopt, omdat het dan om hun reputatie gaat.
Dan raak je t werk nooit meer kwijt. Te ontraceerbaar.quote:Op zondag 8 december 2019 11:47 schreef QAnonn het volgende:
[..]
met een paar bedrijven ertussen is dat toch gewoon te doen?
plus het bederft.quote:Op zondag 8 december 2019 11:51 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dan raak je t werk nooit meer kwijt. Te ontraceerbaar.
De waarde van een kunstwerk wordt ook bepaald door hoe goed en exact je kunt aantonen welke geschiedenis dit gehad heeft, en dat jij rechtmatige eigenaar bent.quote:Op zondag 8 december 2019 11:47 schreef QAnonn het volgende:
[..]
met een paar bedrijven ertussen is dat toch gewoon te doen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |