abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190328319
Dat alleen Queen, de Eagles en Billy Joel ooit een beter nummer hebben weten te schrijven dan Danny Vera vind ik best knap

:')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 december 2019 @ 15:16:06 #77
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190328397
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 15:10 schreef TLC het volgende:
Dat alleen Queen, de Eagles en Billy Joel ooit een beter nummer hebben weten te schrijven dan Danny Vera vind ik best knap

:')
_O-

Blijkbaar vindt ze het bij NPO2 prima zo. Ze krijgen genoeg aandacht en negatieve aandacht is ook aandacht moeten ze haast wel denken. Anders snap ik niet dat ze niet met een paar hele simpele regels de Top2000 weer een beetje oprechter maken.

Geen liedjes uit zelfde jaar > zal er al voor zorgen dat de meeste hype nummers zullen verdwijnen of in ieder geval niet belachelijk hoog binnenkomen.

Niet meer dan 2 nummers per artiest/band > Voorkomt dat je 20x Bruce Springsteen, 20x Queen, 20x Beatles, 20x Blof etc. in de lijst krijgt.

Geen belachelijke en opgezette stemacties om bepaalde nummers in de lijst te krijgen > Geen Normaal die op nummer 9 binnenkomt met een nummer die niemand kent.

Kleinere acties zoals Slayer/Nightwish kan ik mij minder aan ergeren, maar die komen dan ook niet binnen in de fucking top 10.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 december 2019 @ 15:18:43 #78
416575 crew  Evenstar
pi_190328440
Ik verwacht dat Child in Time volgend jaar wel weer in top 10 zit. Als ik nu kijk hoeveel mensen er over vallen moet het haast wel. Daarnaast verdwijnen zowl Danny Vera als Normaal weer uit de top 10.
pi_190328487
Ik heb dat normaal nummer geprobeerd te luisteren op joeptoep maar ik heb t einde niet gehaald ;(
pi_190328516
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 14:59 schreef cafca het volgende:
Toni Martin, der Panzerwagen! _O_

oh, wacht...

Beter deze erin lobbyen.

Of het liedje van de Ronde van Azerbeidjan
Solidair met het Palestijnse volk 🍉
pi_190328581
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 15:16 schreef Kyran het volgende:

[..]

_O-

Blijkbaar vindt ze het bij NPO2 prima zo. Ze krijgen genoeg aandacht en negatieve aandacht is ook aandacht moeten ze haast wel denken. Anders snap ik niet dat ze niet met een paar hele simpele regels de Top2000 weer een beetje oprechter maken.

Geen liedjes uit zelfde jaar > zal er al voor zorgen dat de meeste hype nummers zullen verdwijnen of in ieder geval niet belachelijk hoog binnenkomen.

Niet meer dan 2 nummers per artiest/band > Voorkomt dat je 20x Bruce Springsteen, 20x Queen, 20x Beatles, 20x Blof etc. in de lijst krijgt.

Geen belachelijke en opgezette stemacties om bepaalde nummers in de lijst te krijgen > Geen Normaal die op nummer 9 binnenkomt met een nummer die niemand kent.

Kleinere acties zoals Slayer/Nightwish kan ik mij minder aan ergeren, maar die komen dan ook niet binnen in de fucking top 10.
Een jaar afkoelperiode is inderdaad een goede regel, maar dat zal Radio2 niet invoeren want gehypte nummers=gehypte lijst=meer luisteraars=meer inkomsten van advertenties.

Je zou als alternatief wel een begrenzing kunnen instellen. Nieuwe nummer niet in de top 50 of de top 100 ofzo.
Of een andere weging. Dat elke stem op een nieuw nummer maar voor de helft meetelt.

En die gimmicks zijn soms zeer schrijnend ja. Maar soms is een actie om een bepaald nummer in de lijst te krijgen wel gepast. Pokemon Theme is voor een hele generatie pure nostalgie. En wat mij betreft mag er ook best wel een actie komen om wat klassieke muziek in de lijst te krijgen.
-XOXO-
  zondag 8 december 2019 @ 15:31:09 #82
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_190328667
Die 1 jaar afkoelperiode is gewoon pure noodzaak, want anders ga ik mij heel erg aan dingen ergeren en dat wil ik niet.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 8 december 2019 @ 15:35:17 #83
168304 Mani89
pi_190328731
Ik mis @Elfletterig in deze discussie.
pi_190328743
Waar beginnen we eigenlijk mee met de Top 2000 ? ik ken alleen nog maar de top 10 :@
  zondag 8 december 2019 @ 15:46:27 #85
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_190328884
quote:

[..]

Oh tuurlijk die dan weer niet, lekker hypocriet weer. Onvoorstelbaar dat mensen zich zo druk maken om de notering van een bepaald nummer, luister gewoon en geniet van de lijst. De mensen die op dat nummer hebben gestemd kennen het echt wel, en het zijn er blijkbaar nog heel wat ook nog. Met de gebeurtenissen van het afgelopen jaar is het heel goed te begrijpen dat het nummer, mede door de treffende tekst, bij veel mensen aanslaat. En ander wil graag wat jeugdsentiment en stemt op Pokemon, nou prima. Dat is de Top 2000.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 8 december 2019 @ 15:47:14 #86
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_190328893
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 15:36 schreef TLC het volgende:
Waar beginnen we eigenlijk mee met de Top 2000 ? ik ken alleen nog maar de top 10 :@
Meestal met nummer 2000 van de lijst.
Op 't randje en erover.
pi_190328943
Ik wil volgend jaar ook proberen om Ain't no rest for the wicked van Cage the Elephant erin te krijgen
  ESF Reporter zondag 8 december 2019 @ 15:51:21 #88
87554 Cee
Welluk?
pi_190328946
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 15:47 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Meestal met nummer 2000 van de lijst.
Dit is zo flauw maar ik moet toch lachen. :') _O-
  Redactie Sport zondag 8 december 2019 @ 15:52:39 #89
274204 crew  Mexicanobakker
pi_190328962
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 15:46 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Oh tuurlijk die dan weer niet, lekker hypocriet weer. Onvoorstelbaar dat mensen zich zo druk maken om de notering van een bepaald nummer, luister gewoon en geniet van de lijst. De mensen die op dat nummer hebben gestemd kennen het echt wel, en het zijn er blijkbaar nog heel wat ook nog. Met de gebeurtenissen van het afgelopen jaar is het heel goed te begrijpen dat het nummer, mede door de treffende tekst, bij veel mensen aanslaat. En ander wil graag wat jeugdsentiment en stemt op Pokemon, nou prima. Dat is de Top 2000.
Je oogst is zeker mislukt? Arme jongen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport zondag 8 december 2019 @ 15:52:57 #90
pi_190328967
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 15:51 schreef ok01 het volgende:
Ik wil volgend jaar ook proberen om Ain't no rest for the wicked van Cage the Elephant erin te krijgen
Wij juichen voor Shake Me Down en Black Madonna.
  zondag 8 december 2019 @ 15:54:27 #91
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_190328992
quote:
9s.gif Op zondag 8 december 2019 15:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Je oogst is zeker mislukt? Arme jongen.
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt maar het zal wel in de fabeltjeskrant gestaan hebben.
Op 't randje en erover.
pi_190329019
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 15:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wij juichen voor Shake Me Down en Black Madonna.
Vind ik ook prima, als Cage The Elephant er maar een keer in staat
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 december 2019 @ 15:56:06 #93
416575 crew  Evenstar
pi_190329024
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 15:46 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Ik vind zowel Pokemon als Slayer afschuwelijk, maar beide zijn relatief onschuldige acties geweest en blijven nu jaar na jaar in de Top2000 staan. Praat dus geen onzin en speel al helemaal niet op de man met je "hypocriet" geschreeuw.

Persoonlijk vind ik het gewoon belachelijk dat een politiek statement op nummer 9 binnen mag komen. Dan heb ik nog minder moeite met Danny Vera op nummer vier. Dat is tenminste nog echt een hype van mensen die dat nummer mooi vinden. Normaal op negen is gewoon ronduit belachelijk.

Dan krijgen we volgend jaar Christenen die een nummer van een Christelijke band erin stemmen, Turken die er een Turks nummer in stemmen, LGBT communities die opeens een of ander nummer op nummer één weten te krijgen ... Moeten wij dat nou echt willen voor de Top2000? Een paar geleden waren ze juist heel erg tegen dit soort dingen bij Radio2, maar nu lijkt het ze geen kut uit te maken en dat is jammer.
  Redactie Sport zondag 8 december 2019 @ 16:02:01 #94
pi_190329104
Wel erg jammer dat de ongezellige zure userbashers ook het Top 2000 topic bereikt hebben. Dit topic gaat ten onder aan zijn eigen succes ;(
pi_190329109
Tja, als radio2 dat nummer geweigerd had, zou het mediapark vol trekkers komen te staan. Dat willen ze natuurlijk voorkomen!
  zondag 8 december 2019 @ 16:02:59 #96
168304 Mani89
pi_190329119
Pokemon Theme Song is gewoon een kwalitatief hoogstaand liedje, ik zou zelfs durven te stellen dat hij te laag staat op dit moment.
pi_190329148
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 16:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wel erg jammer dat de ongezellige zure userbashers ook het Top 2000 topic bereikt hebben. Dit topic gaat ten onder aan zijn eigen succes ;(
Och, dat zakt wel weer weg als iedereen een beetje aan het idee gewend is.
Volgende week nog even allemaal huilen om wat er niet (meer) in staat, en vanaf de 25e toch gewoon weer allemaal luisteren
  zondag 8 december 2019 @ 16:05:17 #98
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_190329154
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 15:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vind zowel Pokemon als Slayer afschuwelijk, maar beide zijn relatief onschuldige acties geweest en blijven nu jaar na jaar in de Top2000 staan. Praat dus geen onzin en speel al helemaal niet op de man met je "hypocriet" geschreeuw.

Persoonlijk vind ik het gewoon belachelijk dat een politiek statement op nummer 9 binnen mag komen. Dan heb ik nog minder moeite met Danny Vera op nummer vier. Dat is tenminste nog echt een hype van mensen die dat nummer mooi vinden. Normaal op negen is gewoon ronduit belachelijk.

Dan krijgen we volgend jaar Christenen die een nummer van een Christelijke band erin stemmen, Turken die er een Turks nummer in stemmen, LGBT communities die opeens een of ander nummer op nummer één weten te krijgen ... Moeten wij dat nou echt willen voor de Top2000? Een paar geleden waren ze juist heel erg tegen dit soort dingen bij Radio2, maar nu lijkt het ze geen kut uit te maken en dat is jammer.
Omdat het toevallig niet in je straatje past... het is en blijft gewoon hypocriet gejank.

Ik wordt een beetje moe van de mensen die de lijst 'claimen'. Dit soort noteringen zijn nou net wat de Top 2000 zo mooi maakt. Een paar jaar geleden stond Imagine op 1 eveneens als statement, nu niet eens meer terug te vinden in de Top 10. Daar hoorde je toen ook niemand over het massale gelobby voor de plaat.
Op 't randje en erover.
  zondag 8 december 2019 @ 16:08:42 #99
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_190329200
quote:

[..]

_O-

Ik moet steeds harder lachen om allerlei types hier die helemaal uit hun plaat gaan vanwege wat muziekstukjes in een lijst en even vergeten dat honderdduizenden mensen hun stem hebben laten horen op basis waarvan de lijst samengesteld is.

Maar nee, het past niet altijd in hun straatje en dan moet alles maar weer anders.
Het één mag wel qua actie, het ander mag niet.

Imagine mag bijvoorbeeld wel na het debacle in Parijs, omdat een eenzame pianist dat na het voorval op straat speelde en 'men' even behoefte had aan een song die wat zaken relativeerde.

Het nummer van Normaal daarentegen mag niet als statement, want... euh... ja, waarom eigenlijk niet? Omdat het boeren zijn? Omdat het nog nooit eerder in de lijst stond? Omdat iemand niet van Normaal houdt? Omdat er een andere (drog)reden is?

De Top2000 is inmiddels een dusdanig bekend fenomeen geworden dat NPO/Radio 2 echt niet wakker zal liggen van wat figuren die hier lopen te sputteren. Die aandacht gaat volledig aan ze voorbij en die hebben ze ook niet nodig...

De lijst zal nooit worden zoals één iemand of desnoods een groep dat wil...
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 december 2019 @ 16:12:28 #100
416575 crew  Evenstar
pi_190329264
Wel mooi die aannames van sommigen dat mensen die nu vallen over "Normaal" een paar jaar geleden "Imagine' wel goed vonden.

Ten eerste is dat behoorlijk kleuterklasniveau "maar zij deden het oooook" en ten tweede doe je aannames over dingen waar je geen flauw idee van hebt. Persoonlijk vond ik Imagine op één net zo raar. Het was in ieder geval wel een nummer die al in de Top2000 stond en HEEL veel mensen kenden dat nummer al. Wie kent dit nummer van Normaal nou :D

Nog een andere aanname is dat gedoe over "omdat het niet in je straat past". Nogmaals onzin. Slayer past ook niet in mijn straatje, Pokemon theme ook niet, Imagine ook niet etc. etc.

Sorry dat er discussies zijn op een forum .... daar zijn forums niet voor natuurlijk, dus gewoon lekker overgaan op persoonlijke aanvallen als je geen inhoudelijke discussie kan voeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')