https://thehill.com/polic(...)rorism-at-this-pointquote:US defense secretary can't label US base attack 'terrorism' at this point
Defense Secretary Mark Esper said Saturday that he is not characterizing a Friday attack on a U.S. naval air base as terrorism at this time.
Asked whether he could definitively call the incident, in which a Saudi national allegedly killed three people, terrorism Esper said "No."
"I can't say it's terrorism at this time. I think we need to let the investigators, the FBI do its work, and get us the facts, and we'll move out from there," he said at the the Reagan National Defense Forum in California.
[..]
Rep. Matt Gaetz (R-Fla.) has also said that it is "my assessment...is that this is unequivocally an act of terror," according to The New York Times. The shooting occurred in his district.
https://edition.cnn.com/2(...)-saturday/index.htmlquote:In a report citing tweets attributed to Alshamrani, the US-based SITE intelligence group says Alshamrani quoted Osama bin Laden in a "will" posted to Twitter.
Additionally, SITE reported that postings show a hatred toward Americans for what he perceived as a pro-Israel stance.
CNN has not confirmed the Twitter account that SITE attributes to Alshamrani was his. Twitter told CNN the account referenced in the report was suspended but did not confirm it belonged to Alshamrani or the reason for the suspension.
According to a New York Times report, Alshamrani watched mass shooting videos at a dinner party the night before his attack. The newspaper says the information comes from a source briefed on the investigation but not authorized to speak publicly.
Heb zo'n vermoeden dat dit minstens weer net zo'n langdurig mistig onderzoek gaat worden als bij de Las Vegas slachting maar hopelijk korter als die van 9/11 - dat nog steeds deels gecensureerd is.quote:Op maandag 9 december 2019 11:47 schreef Hathor het volgende:
Hij mag dan de enige zijn die geschoten heeft, zijn drie companen gaan zeker niet vrijuit, een van hen heeft de schietpartij staan filmen, en twee anderen hebben het zitten bekijken in een auto.
Blijft inderdaad een zeeer groot risico, dat blijkt maar weer.quote:Op maandag 9 december 2019 11:50 schreef Harvest89 het volgende:
De vijand in je land en legerbasis laten binnenkomen.
Kunnen alleen maar goede dingen door ontstaan.
Wel fijn dat je grote held - Trump - direct in de bres sprong voor dat arme, arme Saudi-Arabië.quote:Op maandag 9 december 2019 12:43 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik neem aan dat deze kerel geen piloot was. Want achter een knuppel had hij veel meer schade aan kunnen richten, als 9/11 style kamikaze of zelfs met geladen kanon / bommen / raketten aan boord.
En dat terwijl hij eerder nog pleitte voor een inreisverbod voor inwoners van 'gevaarlijke landen'. Maar blijkbaar hoort Saudi-Arabië daar niet bij.quote:The attack has brought attention to the US’ decision to train Saudi military officers after anti-US tweets from an account appearing to match Alshamrani’s identity were found.
However, Mr Trump has appeared to be unusually disinterested in uncovering the circumstances around the attack and swiftly defended Saudi Arabia.
The president told reporters that officials in Saudi Arabia are “devastated” by the incident and “the king [King Salman] will be involved in taking care of families and loved ones”.
Bron
Inderdaad had hij als 'slapende cel' veel meer schade kunnen aanrichten of minstens schadelijke informatie aan de vijand kunnen doorspelen als op deze drieste manier wat verder weinig zoden aan de dijk zet - behalve dan de complete ondermijning van vertrouwen in moslim medesoldaten die dit weer als gevolg heeft. Ik heb nog niet veel info kunnen vinden waar hij nu precies voor trainde, initial pilot training is het enige wat ik tegenkom. Voor helikopter, jet, vrachtvliegtuig, co-piloot navigator ? Staat er niet bij.quote:Op maandag 9 december 2019 12:43 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik neem aan dat deze kerel geen piloot was. Want achter een knuppel had hij veel meer schade aan kunnen richten, als 9/11 style kamikaze of zelfs met geladen kanon / bommen / raketten aan boord.
Wat mij betreft hoort KSA zeker bij de gevaarlijkste landen. Ik denk dat Trump dat persoonlijk ook vindt, maar de fabrikanten van wapentuig en de politici die in hun zak zitten, verdienen miljarden aan de handel met KSA. Ik las laatst ergens iets over de enorme bedragen die KSA investeert in Amerikaanse politici, lobbyisten, denktanken etc. Ik vermoed dat net als Israel, KSA untouchable is. Overheidsdocumenten ed. mbt. 9/11 en de rol van bobo's uit KSA zijn geheim verklaard tot ver in de toekomst.quote:Op maandag 9 december 2019 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel fijn dat je grote held - Trump - direct in de bres sprong voor dat arme, arme Saudi-Arabië.
[..]
En dat terwijl hij eerder nog pleitte voor een inreisverbod voor inwoners van 'gevaarlijke landen'. Maar blijkbaar hoort Saudi-Arabië daar niet bij.
En aangezien je Donald Trump er zo graag bij haalt, weet je nog wie er zo'n nederige buiging maakte voor de Saoudische koning?quote:"We talk about the foreign policy establishment in Washington. We talk about the political elite, the military-industrial complex. We hear things from some of those people, well, you know, hey, we sell a lot of weapons to Saudi Arabia. So you know, if we burn bridges with them, then who are we going to sell our weapons to? Where are we going to get that money from? ... Look at how many of the think tanks here in Washington who send so-called experts to go and testify before Congress who are funded by Saudi Arabia to spout their talking points," Gabbard said.
Wat Trump er persoonlijk van vindt, doet niet ter zake. Het gaat erom wat hij daadwerkelijk doet, en dat is de Saudi's in de reet kruipen. En dat doet hij al meer dan drie jaar.quote:Op maandag 9 december 2019 13:46 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Wat mij betreft hoort KSA zeker bij de gevaarlijkste landen. Ik denk dat Trump dat persoonlijk ook vindt, maar de fabrikanten van wapentuig en de politici die in hun zak zitten, verdienen miljarden aan de handel met KSA. Ik las laatst ergens iets over de enorme bedragen die KSA investeert in Amerikaanse politici, lobbyisten, denktanken etc. Ik vermoed dat net als Israel, KSA untouchable is. Overheidsdocumenten ed. mbt. 9/11 en de rol van bobo's uit KSA zijn geheim verklaard tot ver in de toekomst.
Dit is wat DNC-presidentskandidaat Tulsi Gabbard er over zegt:
I know. En fuck Obama voor het in de reet kruipen bij de Saudi's.quote:En aangezien je Donald Trump er zo graag bij haalt, weet je nog wie er zo'n nederige buiging maakte voor de Saoudische koning?
[ afbeelding ]
Je begrijpt blijkbaar niet dat er bepaalde dingen te groot zijn om aan te pakken; zoals de macht van de banken en het grootkapitaal, die van Israel en de Saoedi's en de olie-arabieren. Als er een president is die hier zijn vingers aan durft te branden, steekt deze zelf zijn hoofd in een strop.quote:Op maandag 9 december 2019 13:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat Trump er persoonlijk van vindt, doet niet ter zake. Het gaat erom wat hij daadwerkelijk doet, en dat is de Saudi's in de reet kruipen. En dat doet hij al meer dan drie jaar.
[..]
I know. En fuck Obama voor het in de reet kruipen bij de Saudi's.
Trump's inreisverbod ging m.i. meer om landen die door binnenlandse 'onlusten' niet of nauwelijks in staat zijn, of onwillig zijn, om hun onderdanen, de uitreizigers zogezegd, te controleren of dat normale personen zijn of bom-vest terroristen. Ben wel met je eens dat SA daar nou ook niet bepaald een positieve reputatie in heeft. Kan ergens wel begrijpen dat de VS en het Westen in het algemeen, iedere lokale midden-oosten bondgenoot kan gebruiken om atoomdreiging Islamitische Republiek Iran in een klem te kunnen zetten. Is toch altijd veiliger om vanaf land een basis te hebben als in het slootje wat ze de Perzische Golf noemen om daar een kwetsbaar 12 miljard dollar vliegdekschip te ankeren als drijvende schietschijf.quote:En dat terwijl hij eerder nog pleitte voor een inreisverbod voor inwoners van 'gevaarlijke landen'. Maar blijkbaar hoort Saudi-Arabië daar niet bij.
Desondanks is het geen hoaxquote:Op dinsdag 10 december 2019 08:01 schreef Hahahaha..alweer.wachtwoo het volgende:
Nog niet op msm gezien dus een hoax..
Snap ook niet dat zo'n figuur door de screening komt. Paard van Trojequote:Op maandag 9 december 2019 11:50 schreef Harvest89 het volgende:
De vijand in je land en legerbasis laten binnenkomen.
Kunnen alleen maar goede dingen door ontstaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |