abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 december 2019 @ 22:19:08 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190273765
Wtf!!! Dit is gewoon moord.... bizar dat ze dit als doodslag zien.

Vorig topic: NWS / Man duwt kind voor de trein op station Frankfurt

quote:
Verdachte ‘spoorduwdrama’ Frankfurt niet vervolgd voor moord familie slachtoffer (8) ontzet

De 40-jarige man die eind juli in Frankfurt een moeder en haar zoontje voor een binnenrijdende trein zou hebben geduwd, hoeft zich voor de rechter alleen te verantwoorden voor doodslag. Dat melden Duitse media. De advocaat van de moeder, wier zoontje om het leven kwam bij het drama, reageert geschokt.

“Ik heb met grote verbazing kennisgenomen van de kwalificatie van de feiten door het Openbaar Ministerie (OM) en kan het niet begrijpen’’, zegt advocaat Ulrich Warncke. Zowel hij als de nabestaanden van het 8-jarige jongetje gingen ervan uit dat de verdachte terecht zou moeten staan voor moord. “Als iemand een aanloop neemt en zijn slachtoffer van achteren voor een binnenkomende trein duwt dan is dat een klassieke moord met voorbedachten rade. Klassieker kan gewoon niet.”

Om een misdrijf in Duitsland te kunnen kwalificeren als moord moet er sprake zijn van minstens één van de zogenoemde moordkenmerken. Dat zijn onder andere hebzucht, wreedheid en verraderlijke opzet.

De verdachte geïdentificeerd als Habte Araya, een Eritreeër met nota bene zelf drie kinderen, zou de moeder en zoon op 28 juli omstreeks 09.20 uur op het Centraal Station van Frankfurt voor de ICE-trein 592 uit Düsseldorf hebben geduwd. De moeder wist nog net op tijd van het spoor te kruipen maar het lukte haar niet haar zoontje mee te krijgen. Het kind overleed ter plekke. De dader ging ervandoor, maar werd overmeesterd door omstanders die hem overdroegen aan de politie. Naast de moeder en het kind probeerde de man nóg een persoon het spoor op te duwen. Deze wist zelf een val te voorkomen.

Paranoïde schizofrenie
De ‘spoorduwer’ werd na zijn arrestatie opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis. Hij lijdt volgens het OM vermoedelijk aan paranoïde schizofrenie. De man, die sinds 2006 in Zwitserland woonde, vormt volgens aanklagers een gevaar voor de samenleving. De kans is groot dat hij door zijn aandoening weer in de fout gaat als hij vrij zou komen.

Zijn motief is niet bekend. De man zou per trein vanuit Bazel naar Frankfurt zijn gereisd. In Zwitserland werd hij gezocht door de politie. Dit vanwege het opsluiten van zijn vrouw, drie kinderen en de buurvrouw, op 25 juli in zijn huis. Hij bedreigde de buurvrouw ook volgens de politie in Zürich. Hij had in die stad al jaren een vaste baan, stond bekend als goed geïntegreerd en was sinds begin dit jaar in behandeling bij een psychiater.

https://m.hln.be/nieuws/b(...)r-8-ontzet~aa02a7a1/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_190273832
Terugsturen, doodschieten of levenslang opsluiten zijn eigenlijk de enige drie geboden die dienen te tellen bij het behandelen van dergelijke individuen binnen de volksgemeenschap.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_190273936
In het Westen zijn we helemaal gek geworden _O- Alles maar bedekken met de mantel der liefde, triest.
U MAD?
pi_190274059
Oog om oog tand om tand zou mijn beslissing zijn.

Pleur maar onder de trein dat afval!
pi_190274068
Ook d66 rechters in duitsland dus
pi_190274090
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:28 schreef de_boswachter het volgende:
In het Westen zijn we helemaal gek geworden _O- Alles maar bedekken met de mantel der liefde, triest.
Ooit zal in een niet eens zo verre toekomst met verbazing worden gekeken naar de ondergang van de Westerse beschaving zoals wij die kennen. Een ondergang die is veroorzaakt door verrotting van binnenuit, door het weigeren voor de eigen normen en waarden op te komen.
pi_190274092
quote:
We zijn hier inderdaad echt knettergek! Triest en extra zout in de wonden van de familie dit.
pi_190274113
Tragisch geval na het lezen van het artikel voor alle partijen.

De dader komt in elk geval voorlopig niet vrij na doodslag, tbs en zijn daden in Zwitserland.
pi_190274200
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:33 schreef Hahahaha..alweer.wachtwoo het volgende:
Oog om oog tand om tand zou mijn beslissing zijn.

Pleur maar onder de trein dat afval!
Beter op de trein elders heen :v
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_190274243
quote:
Ik zwaai naar dieren.
pi_190278326
quote:
In China zijn dit soort berichten altijd groot nieuws.
pi_190278386
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Het OM, niet de rechter.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  donderdag 5 december 2019 @ 09:36:23 #13
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190278401
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ten eerste is dit een beslissing van het OM en ten tweede geven Duitse rechters gewoon zwaardere straffen als ze vinden dat die eis niet klopt. Dus als de rechter het niet eens is met de eis kun je er vanuit gaan dat de dader soberso de maximale straf voor doodslag gaat krijgen.
And so is the past
  donderdag 5 december 2019 @ 09:44:25 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190278508
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:22 schreef Eufonie het volgende:
Terugsturen, doodschieten of levenslang opsluiten zijn eigenlijk de enige drie geboden die dienen te tellen bij het behandelen van dergelijke individuen binnen de volksgemeenschap.
En wat doe je dan met blanke, blonde, blauwogige Duitsers die hetzelfde uithalen? Waar stuur je die naar terug?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 5 december 2019 @ 09:44:35 #15
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_190278514
Wat maakt het uit? Hij krijgt toch geen straf. Hij lijdt toch aan schizofrenie. Dan ben je gewoon klaar. Paar maandjes therapie en daarna weer hip de straat op en verder met de asielprocedure.
  donderdag 5 december 2019 @ 09:46:53 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_190278559
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:40 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Beter op de trein elders heen :v
Nou, de rails naar Auschwitz ligt er nog, dus.....
pi_190278592
Wat is er precies zo verbazingwekkend aan deze uitspraak?
pi_190278602
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 09:48 schreef theunderdog het volgende:
Wat is er precies zo verbazingwekkend aan deze uitspraak?
Dat iemand die willens en wetens een kind vermoord niet voor moord wordt vervolgd?
  donderdag 5 december 2019 @ 09:50:29 #19
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_190278624
Is toch niet zo gek? Hij is paranoïde schizofreen, dan wordt moord een lastig verhaal.
AZ
ALKMAAR
pi_190278696
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 09:49 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Dat iemand die willens en wetens een kind vermoord niet voor moord wordt vervolgd?
Dat is dus niet zo. De man is schizofreen. Dat doe je dingen niet 'willens en wetens'.
pi_190278742
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 09:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo. De man is schizofreen. Dat doe je dingen niet 'willens en wetens'.
Schizofreen, tuurlijk. Lekker makkelijk.
pi_190278832
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 09:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En wat doe je dan met blanke, blonde, blauwogige Duitsers die hetzelfde uithalen? Waar stuur je die naar terug?
De gevangenis.
  donderdag 5 december 2019 @ 10:03:33 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_190278850
Tsja dat is een beetje zo'n ding, of je met een psychose wel van de rade in voorbedachte rade kunt spreken. Belangrijker dan het labeltje is denk ik wat er met het reintegratietraject gebeurt. Waarbij ik tevredener zou zijn met zo lang mogelijk uitstellen en rekken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 5 december 2019 @ 10:05:48 #24
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_190278879
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 09:56 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ja het hebben van schizofrenie is lekker makkelijk. :')
AZ
ALKMAAR
pi_190278908
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 10:03 schreef speknek het volgende:
Tsja dat is een beetje zo'n ding, of je met een psychose wel van de rade in voorbedachte rade kunt spreken. Belangrijker dan het labeltje is denk ik wat er met het reintegratietraject gebeurt. Waarbij ik tevredener zou zijn met zo lang mogelijk uitstellen en rekken.
Als hij dit door zijn aandoening heeft gedaan en daardoor verminderd toerekeningsvatbaar is dan zal het aankomen op een lagere straf en de Duitse variant van TBS.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 5 december 2019 @ 10:08:53 #26
66444 Lord_Vetinari
pi_190278915
quote:
4s.gif Op donderdag 5 december 2019 10:02 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

De gevangenis.
Dan kun je anderen niet het land uitschoppen of ophangen voor hetzelfde vergrijp.
pi_190278983
Het moet eens tijd worden dat psychische problemen als verzwarende factor in plaats van een verlichtende gezien wordt. Een gestoorde gek is gevaarlijker voor de samenleving dan iemand die bewust een keuze heeft gemaakt.
pi_190278986
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 10:03 schreef speknek het volgende:
Een rechtssysteem zou veel meer gebouwd moeten zijn omtrent het veiligheid van de maatschappij.
pi_190278992
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 10:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dan kun je anderen niet het land uitschoppen of ophangen voor hetzelfde vergrijp.
Dat kan nu al :') Het eruit schoppen dan
  donderdag 5 december 2019 @ 10:22:01 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_190279116
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 10:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een rechtssysteem zou veel meer gebouwd moeten zijn omtrent het veiligheid van de maatschappij.
Zoals in de VS?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 5 december 2019 @ 10:30:09 #31
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_190279265
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 10:13 schreef MadJackthePirate het volgende:
Het moet eens tijd worden dat psychische problemen als verzwarende factor in plaats van een verlichtende gezien wordt. Een gestoorde gek is gevaarlijker voor de samenleving dan iemand die bewust een keuze heeft gemaakt.
En toch proppen we deze mensen maar al te graag in een woonwijk en mag de buurt het oplossen. Met als gevolg dat de halve buurt ineens met overlast zit waardoor hun productiviteit daalt en dat is slecht voor de economische groei.

Tegenwoordig draait alles om groei dus je moet het niet sociaal maar economisch verpakken. Dan grijpt de overheid wel in.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_190279511
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 10:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Zoals in de VS?
Daar is niet echt sprake van het veilig houden van de maatschappij.
  donderdag 5 december 2019 @ 10:49:48 #33
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_190279599
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 09:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Terug sturen naar z'n moeder , met een beetje mazzel slaapt ze buiten , kan hij er mooi naast gaan liggen
Ik ben inmiddels overleden
pi_190279625
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 10:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als het wel kon.
  donderdag 5 december 2019 @ 12:06:47 #35
8369 speknek
Another day another slay
pi_190280692
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 10:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daar is niet echt sprake van het veilig houden van de maatschappij.
Maar dat is wel de focus van het rechtsysteem, met o.a. 'three strikes' bepalingen. Dat het niet werkt omdat 'veilighouden' makkelijk interpreteerbaar is voor willekeur jegens minderheden, zou te denken moeten geven.
  donderdag 5 december 2019 @ 12:43:58 #36
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190281176
Eventjes technisch gezien; verschil tussen moord en doodslag is dat er bij moord een voorbedachte rade is. Het meenemen van een pistool naar een gesprek met iemand zou kunnen wijzen op voor bedachte rade. Maar een aanloop nemen om iemand voor de trein te duwen is iets wat je binnen enkele seconden doet.

Dit zegt het OM over het verschil tussen moord en doodslag:

quote:
Moord is het met voorbedachte rade iemand opzettelijk van het leven beroven. Voorbedachte rade wijst op een moment van kalm overleg, van bedaard nadenken voorafgaand aan de uitvoering.

Wanneer er geen sprake is van voorbedachte rade maar wel van opzettelijkheid wordt gesproken van doodslag
Kan je bij een dergelijke idioot spreken van kalm overleg en bedaard nadenken?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 5 december 2019 @ 12:46:34 #37
66444 Lord_Vetinari
pi_190281213
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 12:43 schreef EdvandeBerg het volgende:
Eventjes technisch gezien; verschil tussen moord en doodslag is dat er bij moord een voorbedachte rade is. Het meenemen van een pistool naar een gesprek met iemand zou kunnen wijzen op voor bedachte rade. Maar een aanloop nemen om iemand voor de trein te duwen is iets wat je binnen enkele seconden doet.

[..]

Hee, ga eens weg met je nuanceringen! Het is een immigrant, die moeten gewoon deaud!
pi_190281223
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 09:56 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Nou verre van. Het verpest het leven van degene die het heeft en maakt hem/haar een gevaar voor anderen.
  donderdag 5 december 2019 @ 12:50:58 #39
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_190281296
Dit soort tuig had nooit zo'n land binnen moeten komen. En de slappe hap aanpak door de authoriteiten is al helemaal walgelijk. Een jongetje van 8 moederloos maken door hem en zijn moeder voor de trein te gooien, wat een zieke tyfushond. Eigenlijk gewoon afschieten.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_190281359
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 12:43 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik zou denken dat die voorbedachte rade inderdaad zeer lastig wordt om te bewijzen. Dat is sowieso natuurlijk al het geval, omdat je daadwerkelijk eerdere gedragingen aan moet tonen die er on-omstoten op wijzen dat er dus sprake is van een vooropgezet plan. En dat zou bij deze zaak dus alleen maar blijken uit die aanloop.

Daarbij .. met zijn aandoening lijkt dat bedaard nadenken sowieso nogal lastig.
"Pools are perfect for holding water"
pi_190282258
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 12:47 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nou verre van. Het verpest het leven van degene die het heeft en maakt hem/haar een gevaar voor anderen.
Mwah ik geloof niet zo in de schizofrenie-verklaring.
pi_190282323
Ja maar die man is zielig, je duwt immers niet zomaar kindjes op het spoor. Arme man
pi_190282391
Is er ook nog iemand die vanuit enige kennis van het Duitse strafrecht hier iets zinnigs over kan zeggen? Laat ik het bondiger formuleren, is er iemand die iets zinnigs te melden heeft?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_190282432
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:19 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Mwah ik geloof niet zo in de schizofrenie-verklaring.
Natuurlijk weet jij het beter dan de deskundigen die hem hebben onderzocht en ervoor zijn opgeleid.
pi_190282450
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Natuurlijk weet jij het beter dan de deskundigen die hem hebben onderzocht en ervoor zijn opgeleid.
Oja, het soort 'deskundigen' dat om de haverklap extreem gevaarlijk tuig op verlof stuurt uit gesloten inrichtingen :') Ja, dan is mijn oordeel wel wat beter dan dat van hun.
pi_190282527
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:34 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Oja, het soort 'deskundigen' dat om de haverklap extreem gevaarlijk tuig op verlof stuurt uit gesloten inrichtingen :') Ja, dan is mijn oordeel wel wat beter dan dat van hun.
Want degene die de diagnose stelt is ook dezelfde als de behandelaar :').

Google het verschil tussen een psychiatrische observatiekliniek en een TBS instelling.
  donderdag 5 december 2019 @ 15:43:54 #47
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_190283447
Ontoerekeningsvatbaarheid maakt niets uit voor de kwalificatie moord of doodslag. Het zal alleen betekenen dat hij er niet verantwoordelijk voor geacht kan worden maar je kunt als schizofrene of wat dan ook gewoon moord plegen.
pi_190283692
quote:
Om een misdrijf in Duitsland te kunnen kwalificeren als moord moet er sprake zijn van minstens één van de zogenoemde moordkenmerken. Dat zijn onder andere hebzucht, wreedheid en verraderlijke opzet.
hebzucht kan je afschrijven, wreedheid lijkt me evident, maar opzet wordt lastig bewijzen denk ik met zon ziek iemand die zijn vrouw en kinderen en de buurvrouw had opgesloten in zijn huis in zwitserland om vervolgens twee mensen in frankfurt onder een trein te duwen.

iets met stemmetjes die hem aanspoorden om het te doen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_190285154
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 12:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar dat is wel de focus van het rechtsysteem, met o.a. 'three strikes' bepalingen. Dat het niet werkt omdat 'veilighouden' makkelijk interpreteerbaar is voor willekeur jegens minderheden, zou te denken moeten geven.
Dat Amerika er slecht mee omgaat , wil nog niet zeggen dat andere landen dat ook moeten doen. Technologische innovatie wordt misbruikt, maar laten we wel alsjeblieft doorgaan met innoveren.
pi_190285577
Lekker zo doorgaan. AfD zal grootste partij van Duitsland worden. In heel Europa is men hier klaar mee. Niemand heeft om Eritreeërs gevraagd het wordt allemaal door de strot geduwd.
Land of the free. Home of the brave.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')