abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 9 maart 2020 @ 18:49:46 #51
133321 Burner82
Speedo fan
pi_191926188
Ik weet toch zeker dat ik hier gequote werd, maar kan het niet vinden :P
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  maandag 9 maart 2020 @ 18:52:35 #52
133321 Burner82
Speedo fan
pi_191926239
Naja, whatever, ik ben de weg ff kwijt...
Verslavingszorg wil meer diagnose, ze denken aan Borderline/ASS (icm stemmingsklachten). Moet via de huisarts naar ggz.
Huisarts: Je hebt stemmingsklachten en Cluster B ASP, wat willen ze nou?

Ik moet dus ruzie maken met de verslavingszorg die me nu behandelen, en mijn ha _O- _O-
pi_191931016
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 16:03 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg. Ja dat is gewoon vaak het hele probleem. Je weet dingen wel maar je doet ze niet. Maar wat maakte dan dan je
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
? Maar ja toch gek dat een drug als ritalin zoveel invloed kan hebben, en alsnog de helft of mss meer van de mensen gelooft dat veel of bijna alle psychische klachten door iemand zelf worden veroorzaakt op bewust genoeg niveau om te beinvloeden. En als het dan alleen bij stoornissen niet zelf wordt veroorzaakt, interesseert niemand zich waarin die verschillen van "normaal" gedrag. Het lijkt zo willekeurig allemaal. Ik vind dat zo bizar.
Je doet ze niet omdat omdat de opdracht niet aankomt in het deel van je brein waar het moet zijn zodat je lichaam ook werkelijk die opdracht uit gaaf voeren. Ritalin vult dat deel gewoon op. Helaas is het niet altijd zo eenvoudig om te denken oh ja ik doe het niet omdat dat stofje niet voldoende overdracht geeft dus laat ik het maar gaan doen dan want je denkt alweer aan 100 andere dingen en heel die opdracht is gone tot je er weer aan denkt (om direct ook weer te vergeten door die 100 andere dingen). Althans zo werkt het bij mij. Misschien dat ik in 1 keer van de 20 wel uit mezelf uitvoer... soort van half-achtig. Maar als ik echt een to-do van 5-10 dingen heb ja dan gaat dat hem niet worden gewoon.

Dan kunnen mensen wel doen alsof het allemaal verzonnen en weet ik het is enzo en als je jezelf traint en blabla maar zo werkt het voor mij gewoonweg niet en ik heb er echt wel jaren aan gewerkt. Dan kan ik ervoor kiezen om bij de pakken neer te zitten en me kut te voelen omdat ik niet op alle fronten kan presteren hoe ik wil presteren (of naar wat ik kan presteren want ik heb talenten en hersenen zat), of ik pak Ritalin en voer dan iig 75% uit van wat ik gedaan wil hebben waardoor ik me geen complete faler voel en toch nog kan komen waar ik zou willen zijn in mijn leven. Heb haalbare doelen. Het is maar een pilletje. Snap niet waarom mensen er zo op haten en voor anderen in willen vullen wat wel en niet goed is :'). Ik heb er een fucking diploma door gehaald en nummer twee komt er ook aan over een paar jaar terwijl ik ook een heel huishouden en gezin run dus die mensen kunnen lekker optyfen. _O_

Zonder Ritalin had ik de rest van m’n leven ongediplomeerd werk mogen doen. Op zich niets mis mee, maar als iemand geboren met tien punten achterstand qua omgeving maar wel capaciteiten, benut ik die capaciteiten hèèl erg graag ipv te eindigen waar anderen dachten dat ik zou eindigen omdat ik geen fuck deed + gare ouders heb.

[ Bericht 4% gewijzigd door 00wildchild op 09-03-2020 22:25:56 ]
pi_192012746
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192015923
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 22:17 schreef 00wildchild het volgende:
Je doet ze niet omdat omdat de opdracht niet aankomt in het deel van je brein waar het moet zijn zodat je lichaam ook werkelijk die opdracht uit gaaf voeren. Ritalin vult dat deel gewoon op. Helaas is het niet altijd zo eenvoudig om te denken oh ja ik doe het niet omdat dat stofje niet voldoende overdracht geeft dus laat ik het maar gaan doen dan want je denkt alweer aan 100 andere dingen en heel die opdracht is gone tot je er weer aan denkt (om direct ook weer te vergeten door die 100 andere dingen). Althans zo werkt het bij mij. Misschien dat ik in 1 keer van de 20 wel uit mezelf uitvoer... soort van half-achtig. Maar als ik echt een to-do van 5-10 dingen heb ja dan gaat dat hem niet worden gewoon.

Dan kunnen mensen wel doen alsof het allemaal verzonnen en weet ik het is enzo en als je jezelf traint en blabla maar zo werkt het voor mij gewoonweg niet en ik heb er echt wel jaren aan gewerkt. Dan kan ik ervoor kiezen om bij de pakken neer te zitten en me kut te voelen omdat ik niet op alle fronten kan presteren hoe ik wil presteren (of naar wat ik kan presteren want ik heb talenten en hersenen zat), of ik pak Ritalin en voer dan iig 75% uit van wat ik gedaan wil hebben waardoor ik me geen complete faler voel en toch nog kan komen waar ik zou willen zijn in mijn leven. Heb haalbare doelen. Het is maar een pilletje. Snap niet waarom mensen er zo op haten en voor anderen in willen vullen wat wel en niet goed is :'). Ik heb er een fucking diploma door gehaald en nummer twee komt er ook aan over een paar jaar terwijl ik ook een heel huishouden en gezin run dus die mensen kunnen lekker optyfen. _O_

Zonder Ritalin had ik de rest van m’n leven ongediplomeerd werk mogen doen. Op zich niets mis mee, maar als iemand geboren met tien punten achterstand qua omgeving maar wel capaciteiten, benut ik die capaciteiten hèèl erg graag ipv te eindigen waar anderen dachten dat ik zou eindigen omdat ik geen fuck deed + gare ouders heb.
Aan de ene kant ben ik jaloers, want ik doe ook ongediplomeerd werk omdat ik het idee heb dat dot het enige is wat ik kan ook al haat ik het omdat je sociaal moet zijn of snel en ik dat niet ben. En ik heb geen adhd want ik heb wel de symptomen maar reageerde slecht op ritalin dus dan heeft het geen zin om die diagnose te krijgen. Maar ik gun het jou wel want na een slechte jeugd of echt extreme adhd verdien je ook wel eens een keer dat het makkelijk gaat . Ik ben blij voor je dat je dmv ritalin op je gewenst niveau kunt functioneren. Vooral ook vanwege je gezin, dat lijkt mij uberhaupt al erg stressvol maar vooral gecombineerd met studie/werk bijna niet te doen. Respect voor mensen waaronder jij dus die dat volhouden.

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:18 schreef 00wildchild het volgende:
SPOILER
Ik geloof zelf niet in
SPOILER
maar er is heel veel info over in de bieb te vinden. Ook online, kan link sturen via dm als je wil
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣
pi_192189797
Hoe gaan jullie om met Corona en wat merken jullie in de hulpverlening?

Bij mij is de DGT tijdelijk gestopt en ook de gesprekken.. Logisch, maar baal er wel van.. Ik kan wel bellen als het echt niet gaat..

Het maakt mij in ieder geval enorm onrustig, ben ook maar homeopathisch iets gaan slikken om m'n paniek/angst/onrust een beetje onder controle te houden, Valdispert extra sterk en dat helpt wel een beetje moet ik zeggen..

Ben in ieder geval wel blij dat ik gewoon aan het werk ben, nu 3 x 5 uur en dat dit ook blijft, want ik heb een vitaal beroep.. Even mijn gedachten ergens anders op zetten..

Maar wat mij nu onrustig maakt is dat mijn vriend een verlaagde weerstand heeft door medicatie voor zijn ziekte van Crohn en hij a.s. vrijdag z'n infuus met medicatie moet hebben en het is nog niet zeker of dit doorgaat terwijl dit maar max. 2 weken uitgesteld kan worden i.v.m. allergische reactie.. En wij wonen in West Brabant..
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:06:50 #57
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_192268431
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:18 schreef 00wildchild het volgende:
SPOILER
Als ik je posts hier lees riekt je gedrag en houding naar andere mensen naar borderline.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_192269269
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 18:45 schreef Me-Myself-And-I-1985 het volgende:
Hoe gaan jullie om met Corona en wat merken jullie in de hulpverlening?

Bij mij is de DGT tijdelijk gestopt en ook de gesprekken.. Logisch, maar baal er wel van.. Ik kan wel bellen als het echt niet gaat..

Het maakt mij in ieder geval enorm onrustig, ben ook maar homeopathisch iets gaan slikken om m'n paniek/angst/onrust een beetje onder controle te houden, Valdispert extra sterk en dat helpt wel een beetje moet ik zeggen..

Ben in ieder geval wel blij dat ik gewoon aan het werk ben, nu 3 x 5 uur en dat dit ook blijft, want ik heb een vitaal beroep.. Even mijn gedachten ergens anders op zetten..

Maar wat mij nu onrustig maakt is dat mijn vriend een verlaagde weerstand heeft door medicatie voor zijn ziekte van Crohn en hij a.s. vrijdag z'n infuus met medicatie moet hebben en het is nog niet zeker of dit doorgaat terwijl dit maar max. 2 weken uitgesteld kan worden i.v.m. allergische reactie.. En wij wonen in West Brabant..
Sinds vorige week maandag is mijn 5-daagse behandeling veranderd in een telefoontje per dag en een online module. Als dit langer duurt dan 6 april kap ik ermee. Dit heeft totaal geen nut.
Ik weet alleen nog niet of dit ook echt als ¨dag¨ telt. Dus mocht dit als een dag tellen, van mijn 12-weken behandeling, kap ik er accuut mee.
Kom ik misschien wel een keer terug. Ik heb toch mijn verwijzing voor verdere diagnostiek staan.
pi_192269324
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 18:45 schreef Me-Myself-And-I-1985 het volgende:

Dat is wel een goede reden tot ongerustheid. Maar volgens mij gaan dat soort zaken wel door, al zullen ze pushen om het zo lang mogelijk uit te stellen.
Het zijn levensverlengende afspraken, dus ze zullen wel doorgaan, binnen die 2 weken termijn.
Gewoon iedere dag bellen.
pi_192516381
Neutraal -> irritatie -> boosheid -> volledig zwart - wit denken -> focus op negatieve zaken -> somberheid -> geen uitweg meer zien -> suicidale gedachtes.

Iemand die dit patroon herkent?
En dan niet meteen richting suicidale gedachtes, maar de afglijdende schaal waar je je p een gegeven moment in bevind.

[ Bericht 22% gewijzigd door Burner82 op 08-04-2020 17:09:32 ]
pi_192739021
Ja hier hetzelfde, heb wel een diagnose inmiddels, cluster C, een vermijdende persoonlijkheidsstoornis..
DGT sluit hier dus niet volledig op aan, ook afgesproken daarmee te stoppen nu het stil ligt..
Ze gaan nu kijken naar DIT in een groep, maar heb er even weinig vertrouwen in, want wanneer start dit? Is er een wachttijd? Nu met die $@#^&#@^-Corona is het allemaal maar afwachten alleen heb ik die tijd niet.. 2e spoor gaat hoe dan ook opgestart worden in juli terwijl ik gewoon terug kan in mijn werk, sterker nog, werk sinds deze week alweer 20 uur :)) Maar ook al kun je terug in je functie dit word hoe dan ook opgestart en of het nu Corona is of niet dat boeit niet.. Weer solliciteren enzovoort, echt pleur op.. En dat maakt me heel onrustig eigenlijk..

We zijn in ieder geval al verder aan het kijken qua behandeling ook buiten GGZ, want zelfs beeldbellen doet mijn psychiater niet..

Mijn vriend heeft zijn infuus gelukkig gehad..

Ik herken dat patroon wel, ben daar nu sinds een paar maanden wel uit gelukkig.. Ik ben niet meer zo down en het glas is nu half vol ipv half leeg.. Maar dat had bij mij ook wel te maken met een burn-out..
Ik heb zelfs mijn muurtje niet meer opgetrokken sinds een paar maanden, ik ben echt die negatieve gedachtes de kop aan het indrukken alhoewel dat wel vermoeiend is af en toe..

Hoe is het nu met je?
pi_192786127
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:43 schreef Me-Myself-And-I-1985 het volgende:
Ja hier hetzelfde, heb wel een diagnose inmiddels, cluster C, een vermijdende persoonlijkheidsstoornis..
DGT sluit hier dus niet volledig op aan, ook afgesproken daarmee te stoppen nu het stil ligt..
Ze gaan nu kijken naar DIT in een groep, maar heb er even weinig vertrouwen in, want wanneer start dit? Is er een wachttijd? Nu met die $@#^&#@^-Corona is het allemaal maar afwachten alleen heb ik die tijd niet.. 2e spoor gaat hoe dan ook opgestart worden in juli terwijl ik gewoon terug kan in mijn werk, sterker nog, werk sinds deze week alweer 20 uur :)) Maar ook al kun je terug in je functie dit word hoe dan ook opgestart en of het nu Corona is of niet dat boeit niet.. Weer solliciteren enzovoort, echt pleur op.. En dat maakt me heel onrustig eigenlijk..

We zijn in ieder geval al verder aan het kijken qua behandeling ook buiten GGZ, want zelfs beeldbellen doet mijn psychiater niet..

Mijn vriend heeft zijn infuus gelukkig gehad..

Ik herken dat patroon wel, ben daar nu sinds een paar maanden wel uit gelukkig.. Ik ben niet meer zo down en het glas is nu half vol ipv half leeg.. Maar dat had bij mij ook wel te maken met een burn-out..
Ik heb zelfs mijn muurtje niet meer opgetrokken sinds een paar maanden, ik ben echt die negatieve gedachtes de kop aan het indrukken alhoewel dat wel vermoeiend is af en toe..

Hoe is het nu met je?
Klinkt op zich allemaal wel redelijk positief!
De online behandeling is redelijk opgetrokken, van 9 tot 13:00.. best intensief ook. Dat helpt wel veel. De structuur natuurlijk en ik begin langzaam wat opener te worden... Dus, het gaat wel ok met me eigenlijk.
pi_192817006
Noemt iedereen hier zijn of haar stoornis op?

Ik heb schade op de persoonlijkheid. Ik denk in combinatie met een ontwijkende persoonlijkheid.

Omdat cognitieve therapie niet aanslaat, gaan we nu testen of ik een bepaalde mate van autistische kenmerken heb.

Ik heb met veel dingen moeite, gelukkig heb ik weinig spanningen en contacten met mensen op mijn werk, dus dat is goed vol te houden.
  zondag 26 april 2020 @ 19:47:25 #64
133321 Burner82
Speedo fan
pi_192817756
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:06 schreef L_ het volgende:

Ik heb schade op de persoonlijkheid. Ik denk in combinatie met een ontwijkende persoonlijkheid.

Omdat cognitieve therapie niet aanslaat, gaan we nu testen of ik een bepaalde mate van autistische kenmerken heb.

Ik heb met veel dingen moeite, gelukkig heb ik weinig spanningen en contacten met mensen op mijn werk, dus dat is goed vol te houden.
Je mag er zo open en eerlijk over zijn als je zelf wilt. We vergelijken ze niet of zo... Wat we wel kunnen en hebben, is herkenning en misschien goede tips voor elkaar. Of een begrijpend oor/iemand.
pi_192819410
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:47 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Je mag er zo open en eerlijk over zijn als je zelf wilt. We vergelijken ze niet of zo... Wat we wel kunnen en hebben, is herkenning en misschien goede tips voor elkaar. Of een begrijpend oor/iemand.
Dat is mooi.
pi_193654601
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:17 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Klinkt op zich allemaal wel redelijk positief!
De online behandeling is redelijk opgetrokken, van 9 tot 13:00.. best intensief ook. Dat helpt wel veel. De structuur natuurlijk en ik begin langzaam wat opener te worden... Dus, het gaat wel ok met me eigenlijk.
Zo ben ff tijdje afwezig geweest, maar zal weer wat vaker posten :)

Hoe is het met je structuur en behandeling, nog steeds goed?

Ik ben inmiddels weer teruggegaan naar 3 x 5 uur, 4 x 5 ging eigenlijk nog net niet i.c.m. slecht slapen en foliumzuurtekort dus teamleider heeft me terug gezet.. Vanochtend eindelijk weer DGT gehad, groep is in 2en gedeeld dus dat is wel fijn.. Nu nog 2 sessies en dan zit het erop!
Gisteren ook een medicatieconsult gehad, maar moet eerst stoppen met m'n jointje 's avonds dus daar ga ik in 4 weken helemaal mee stoppen.. Wilde ik sowieso al, maar heb nu een stok achter de deur..
Begin augustus intake voor DIT en heb al een arbeidskundig onderzoek gehad dus allemaal spannend..
pi_193654628
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:06 schreef L_ het volgende:

Hoeft niet inderdaad..
Heb zelf ook een vermijdende persoonlijkheidsstoornis:)

Is er bij jou al gekeken naar bepaalde groepstherapieën?
pi_193659598
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:04 schreef Me-Myself-And-I-1985 het volgende:

[..]

Hoeft niet inderdaad..
Heb zelf ook een vermijdende persoonlijkheidsstoornis:)

Is er bij jou al gekeken naar bepaalde groepstherapieën?
Ja maar die stoornissen van groepstherapieën waren te zwaar voor mijn aandoeningen, dus heb ik alleen een paar weken cognitieve gedragstherapie gekregen.
pi_193755929
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:50 schreef L_ het volgende:

[..]

Ja maar die stoornissen van groepstherapieën waren te zwaar voor mijn aandoeningen, dus heb ik alleen een paar weken cognitieve gedragstherapie gekregen.
Ah oké, en waarom was het te zwaar? Te confronterend?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')