Al met al dus een rustig avondje in het Haagse.quote:De ME en politie waren gisteren voor de vierde avond op rij massaal aanwezig in Duindorp en Scheveningen maar bleven dit keer in de meerderheid. Gevreesd werd voor grote rellen maar die kwamen er niet. Wel vlogen er door heel Den Haag veel containers in brand en werden uiteindelijk vijf mensen aangehouden
Gisterenmiddag en aan het begin van de avond werd gevreesd voor grote rellen in de wijken Duindorp en Scheveningen. Het is daar al dagen zeer onrustig nadat vrijdag bekend werd dat het Duindorpse vreugdevuur tijdens de jaarwisseling dit jaar geen vervolg krijgt. In het weekend ging onder andere een mobiele cafetaria in vlammen op en maandagavond werd de sfeer zo grimmig dat agenten genoodzaakt waren op een bepaald moment hun wapen te trekken.
Toen gisteren bekend werd dat ook in Scheveningen het vreugdevuur gedoofd blijft, werd dan ook voor het ergste gevreesd. Zeker toen op sociale media ADO-supporters van zich lieten horen en opriepen richting de wijken te komen. Een grote politiemacht die aan de rand van Duindorp checkpoints inrichtte om te controleren wie binnenkwam, lijkt dat te hebben voorkomen.
Maar hoewel het rustiger bleef dan eerdere avonden had de Haagse brandweer genoeg te doen. In de hele stad werden in een uur tijd veertien buitenbranden gemeld, waarvan negen in ondergrondse containers. Niet één daarvan bevond zich in Duindorp. Brandweerkorpsen uit de regio schoten te hulp om de vele meldingen bij te kunnen benen. Een bouwcontainer met meubels op de Stadhouderslaan kostte veel moeite om geblust te worden. Alle inhoud ging in vlammen op.
Ook een geparkeerde auto aan de Nelly Sachslaan kan als verloren worden beschouwd. Een brandweerkorps uit het nabijgelegen Monster wist dit vuur snel onder controle te krijgen maar de schade aan het voertuig en de naastgelegen wagen is groot.
In de omgeving van het Tesselseplein, eerdere avonden het epicentrum van de onrust, werd af en toe vuurwerk afgestoken. Rond elf uur 's avonds maakte de politie bekend vier mensen te hebben aangehouden voor het overtreden van de Algemene Plaatselijke Verordening. Later vandaag komen zij met meer informatie over deze aanhoudingen.
Maar halfbloedjes (rotwoord, sorry) die in Nederland worden geboren tellen waarschijnlijk als autochtoon, neem ik aan?quote:Op woensdag 4 december 2019 11:26 schreef probeer het volgende:
[..]
82,7% autochtoon, 10,4 westerse allochtonen, 6,9 niet-westers.
https://allecijfers.nl/buurt/duindorp-den-haag/
Maar het is imo nog steeds onnodige framing. Ik zie namelijk niet echt hoe afkomst hier mee te maken heeft, anders dan dat duindorpers (wat ze natuurlijk allemaal zijn dus) die vuren wellicht als een traditie zien waar ze recht op hebben.
Geen idee, maar ik denk niet dat dat er in deze toe doet. Ik bedoel, ik zie geen manier hoe afkomst hier een rol kan spelen in hun houding tov deze traditie.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:38 schreef Messina het volgende:
[..]
Maar halfbloedjes (rotwoord, sorry) die in Nederland worden geboren tellen waarschijnlijk als autochtoon, neem ik aan?
En verder eens, maar het ging erover hoe racistisch Duindorp is, en dat valt stiekem best mee, hoewel je in ELK dorp (ze zien zichzelf als dorp ook, niet als wijk) wel een racist tegenkomt.
Ga eens in een klein Fries dorp rondvragen, denk dat je ook wel wat droeftoeters hebt die "BLANKEN EERST" roepen. Heb je overal
Mjah, dit vind ik toch ook op zijn zachts gezegd erg onhandig van de gemeente.quote:Op woensdag 4 december 2019 04:56 schreef RamboDirk het volgende:
Van niet handhaven en jezelf laten intimideren naar een totaal verbod en willen handhaven terwijl er eigenlijk geen middelen zijn![]()
Laten we hopen van niet.quote:Ben benieuwd hoe de jaarwisseling gaat verlopen in Den Haag & omgeving.Burgeroorlog. Anarchie. Getrokken pistolen. Doden.
Je zag het gister al een beetje, er stond een auto in de fik maar deze kon niet geblust worden omdat de brandweer het te druk had met andere brandjes. Uiteindelijk moest de brandweer uit Monster komen om de auto te blussen. Veel te laat natuurlijk.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Mjah, dit vind ik toch ook op zijn zachts gezegd erg onhandig van de gemeente.
[..]
Laten we hopen van niet.
Het zal je auto zijnquote:Op woensdag 4 december 2019 11:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Je zag het gister al een beetje, er stond een auto in de fik maar deze kon niet geblust worden omdat de brandweer het te druk had met andere brandjes. Uiteindelijk moest de brandweer uit Monster komen om de auto te blussen. Veel te laat natuurlijk.
quote:Op woensdag 4 december 2019 04:56 schreef RamboDirk het volgende:
Ben benieuwd hoe de jaarwisseling gaat verlopen in Den Haag & omgeving.Burgeroorlog. Anarchie. Getrokken pistolen. Doden.
staat in mijn lijst op netflix, ik hbe nog niks gezien van die reeks.quote:
wat bedoel je met halfbloedje?quote:Op woensdag 4 december 2019 11:38 schreef Messina het volgende:
Maar halfbloedjes (rotwoord, sorry) die in Nederland worden geboren tellen waarschijnlijk als autochtoon, neem ik aan?
ik vind die nieuwe burgemeester ook sneu bezig, zijn stijl heeft zeg maar niet geholpen bij het temperen van de emotiesquote:Op woensdag 4 december 2019 12:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het Nida gaat de burgemeester vanmiddag even aan de tand voelen over de rellen in Duindorp.
Nederlandse moeder/ buitenlandse vader. Andersom zie je niet veel (in Duindorp)quote:Op woensdag 4 december 2019 12:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat bedoel je met halfbloedje?
afkomst staat hier los van lijkt me, het is voor een cultureel dinegtje dat de drijfveer is voor deze onlusten
in zon geval groeit het kindje gewoon in de duindorpse cultuur en wordt daarmee doordrenkt, al helemaal als de moeder een duindorpse is.quote:Op woensdag 4 december 2019 12:09 schreef Messina het volgende:
[..]
Nederlandse moeder/ buitenlandse vader. Andersom zie je niet veel (in Duindorp)
Heb hard gelachen om deze.quote:Op woensdag 4 december 2019 12:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
in zon geval groeit het kindje gewoon in de duindorpse cultuur en wordt daarmee doordrenkt, al helemaal als de moeder een duindorpse is.
deze gozer is mogelijk ook zon halfbloedje of op zijn minst volledig doordrenkt in het cultuurtje
een persoonlijkheidscrisis is niet om te lachenquote:
Het Nida stelt voor om van Duindorp een vuurwerkvrije zone te maken op 31/12. Hardop gelachen!quote:Op woensdag 4 december 2019 12:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik vind die nieuwe burgemeester ook sneu bezig, zijn stijl heeft zeg maar niet geholpen bij het temperen van de emoties
quote:Op woensdag 4 december 2019 12:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het Nida stelt voor om van Duindorp een vuurwerkvrije zone te maken op 31/12. Hardop gelachen!
Avondklok instellen.quote:Op woensdag 4 december 2019 12:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het Nida stelt voor om van Duindorp een vuurwerkvrije zone te maken op 31/12. Hardop gelachen!
Nida? Die Islamitische partij uit Rotterdam?quote:Op woensdag 4 december 2019 12:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Die zit kennelijk ook in Den Haagquote:Op woensdag 4 december 2019 14:15 schreef Messina het volgende:
[..]
Nida? Die Islamitische partij uit Rotterdam?
Ik ben het eindelijk eens met Nida eens.quote:Op woensdag 4 december 2019 12:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja doen!quote:Op woensdag 4 december 2019 12:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wat een uitstekend voorbeeld van een uitermate geslaagde integratie.quote:Op woensdag 4 december 2019 12:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
in zon geval groeit het kindje gewoon in de duindorpse cultuur en wordt daarmee doordrenkt, al helemaal als de moeder een duindorpse is.
deze gozer is mogelijk ook zon halfbloedje of op zijn minst volledig doordrenkt in het cultuurtje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |