Kan je het niet ergens inneurien en uploaden? Misschien dat iemand anders het dan ook herkendquote:Op woensdag 25 maart 2020 19:56 schreef Rob310 het volgende:
[..]
Ik neurie het zo mee in mijn hoofd maar in 's hemelsnaam wat is de juiste tekst en of artiest.......
Hoe zeker ben je van rond 1982? Naar mijn idee zou het nog ouder zijn?
Weet je nog iets van een videoclip misschien?
Het deuntje wat naar mijn idee bij de beschrijving hoort is dit:quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:58 schreef thealterego1 het volgende:
[..]
Kan je het niet ergens inneurien en uploaden? Misschien dat iemand anders het dan ook herkend
Dat is 't Cocktail Trio - Alley Oopquote:Op donderdag 26 maart 2020 22:46 schreef Rob310 het volgende:
[..]
Het deuntje wat naar mijn idee bij de beschrijving hoort is dit:
https://voca.ro/grkY6Ctzqhy
1970 dusquote:Op woensdag 25 maart 2020 19:56 schreef Rob310 het volgende:
[..]
Ik neurie het zo mee in mijn hoofd maar in 's hemelsnaam wat is de juiste tekst en of artiest.......
Hoe zeker ben je van rond 1982? Naar mijn idee zou het nog ouder zijn?
Weet je nog iets van een videoclip misschien?
Dank, ik zocht het niet maar was nu wel benieuwd wat het was (je moet 't maar net weten).quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:58 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Dat is 't Cocktail Trio - Alley Oop
Ook nog een Engelse gevonden:
Nine days- story of a girl?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:21 schreef Erosjuhhh het volgende:
ik heb heel weinig informatie helaas over een liedje dat ik zoek.
Het liedje is uit de periode van Michelle branch - everywhere. Zo rond 2001.
Het liedje wordt gezongen door een band of een man en tijdens de clip zie je een vrouw met bruin haar een bad nemen.
Ik geloof dat de title iets met new girl, neighbour of girl next door heette.
Het genre is lichte rock (beetje zoals het liedje van Michelle branch hierboven beschreven).
Heb meerdere top100 lijsten doorzocht van rond die tijd maar helaas
Iemand?
Edit: volgens mij heeft de band een naam met 2 woorden![]()
Yes yes yes. Amazing! Zat al dagen in mijn hoofd met wat t kon zijn.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:56 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Nine days- story of a girl?
Beschrijving doet mij sterk denken aan The Rhythm Divine, van Yello (met Shirley Bassey).quote:Op maandag 30 maart 2020 17:51 schreef letmehearyouscream het volgende:
Oke dit wordt een ontzettende long shot maar zit er al dagen mee.
Ik hoorde het liedje vaak toen ik jong was, jaren 90.
Het is soulachtig, gezongen door een vrouw met een diepe rauwe stem. De coupletten worden vrij laag gezongen, klinken beetje James Bondachtig (en ja heb die soundtracks doorgespit). De refreinen worden een stuk hoger gezongen en volgens mij wordt er 1 zin steeds herhaald. Als klein meisje maakte ik er "we/you've had it for all time" en dat werd dan 4 x ofzo herhaald, maar de tekst kan ook wat anders zijn. Heb uiteraard gegoogled op deze lyrics en varianten ervan maar nee, niks.
In het intro komen saxofoons of soortgelijke blaasinstrumenten voor.
Grappig ,ik dacht zelf ook aan Shirley Bassey. Maar deze is het niet helaas. Thanx voor het meedenken!quote:Op maandag 30 maart 2020 19:46 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Beschrijving doet mij sterk denken aan The Rhythm Divine, van Yello (met Shirley Bassey).
Ik gok op iets uit de stal van Black Box:quote:Op maandag 30 maart 2020 17:51 schreef letmehearyouscream het volgende:
Het is soulachtig, gezongen door een vrouw met een diepe rauwe stem. De coupletten worden vrij laag gezongen, klinken beetje James Bondachtig (en ja heb die soundtracks doorgespit). De refreinen worden een stuk hoger gezongen en volgens mij wordt er 1 zin steeds herhaald. Als klein meisje maakte ik er "we/you've had it for all time" en dat werd dan 4 x ofzo herhaald, maar de tekst kan ook wat anders zijn. Heb uiteraard gegoogled op deze lyrics en varianten ervan maar nee, niks.
Dank voor het meedenken, maar helaas.quote:Op maandag 30 maart 2020 20:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik gok op iets uit de stal van Black Box:
Die diepe rauwe stem lijkt me van Martha Wash, ook bekend van:
Iets heel anders dan, wat ook niet geheel matcht, maar wel rauw is:quote:Op maandag 30 maart 2020 20:19 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Dank voor het meedenken, maar helaas.
Het is wat langzamer, minder funky. Beetje een stem als Tina Turner.
Hoi, je hoorde het vaak zeg je. Was het een hit en veel op de radio (en dan 3fm of 538) of juist veel op tv zoals TMF.?quote:Op maandag 30 maart 2020 17:51 schreef letmehearyouscream het volgende:
Nina Simone misschien?quote:Op maandag 30 maart 2020 17:51 schreef letmehearyouscream het volgende:
Zou wel helpen denk ikquote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:35 schreef letmehearyouscream het volgende:
Oké ik blijf ermee rondlopen:') Ik heb even het intro een soort van geneuried. Het refrein doe ik jullie niet aan.
Dit wordt dus gespeeld door blaasinstrumenten:
Zowel je toonhoogte als stem doen me direct (na 1 seconde) aan Tom's Diner van Suzanne Vega denken. Dat is absoluut niet het nummer wat je zoekt overigens.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:35 schreef letmehearyouscream het volgende:
Oké ik blijf ermee rondlopen:') Ik heb even het intro een soort van geneuried. Het refrein doe ik jullie niet aan.
Dit wordt dus gespeeld door blaasinstrumenten:
quote:Op woensdag 1 april 2020 14:55 schreef Da hopman het volgende:
Hoe heet het nummerook alweer dat Najib na ca 4 minuten met zijn loopstation gaat opbouwen?
Op de 1 of andere manier doet het mij ergens aan Kate Bush denken.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:51 schreef letmehearyouscream het volgende:
Nou het refrein, ik kan niet zingen en de tekst is wat ik als jonge deerne onthouden heb dus vast niet goed. Maar enfin, in tijden als deze blijf je malen dus ik probeer het gewoon .quote:Op maandag 30 maart 2020 17:51 schreef letmehearyouscream het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |