Het legde Elvis anders geen windeieren...quote:Op donderdag 5 december 2019 17:13 schreef MielMonteur het volgende:
Als je sowieso als artiestennaam gewoon de voornamen van de artiesten hebt, kan het al niet goed zijn. Enige uitzondering is Lisa, Amy en Shelley
En ABBA dannnquote:Op donderdag 5 december 2019 17:13 schreef MielMonteur het volgende:
Als je sowieso als artiestennaam gewoon de voornamen van de artiesten hebt, kan het al niet goed zijn. Enige uitzondering is Lisa, Amy en Shelley
Elton & Johnquote:Op donderdag 5 december 2019 17:13 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het legde Elvis anders geen windeieren...
Voeg de Bløf-fanclub top 100 toe en je nemt erquote:Op donderdag 5 december 2019 17:15 schreef Cassa95 het volgende:
Ik heb de Radio10 Top4000 nooit begrepen. Je hebt als zender een veel minder bereik en wss 50 tot 100x minder stemlijsten. De onderste 2000 lijken me complete willekeur en je hebt wss niet eens 10 stemmen nodig om in de lijst te staan.
Ik denk wel altijd dat de enige echte Top2000 een gewogen gemiddelde zou moeten zijn van Q (de iets jongere stemmer), Evergreen (de wat oudere stemmer), Veronica (de stemmende middelbare man die in de jaren 80/90 is blijven hangen), Radio10 (enigszins vergelijkbaar als je ze naast elkaar legt, maar toch missen er wel complete genres) en een alternatieve allertijdenlijst zoals de Kink1500 (voor de stemmer op alternatieve-muziek aangezien de andere lijsten dat genre nauwelijks bevatten)
Paul & Simon of Nick & Simon, wat je wenst.quote:Op donderdag 5 december 2019 17:16 schreef cafca het volgende:
[..]
Elton & John
Bob & Dylan
Michael & Jackson
Radio 10 heeft wel een hele hoop muziek uit de jaren 60 en 70 die bij Veronica ontbreekt. Daar leer ik ook nog veel nieuwe muziek kennen, wat bij Veronica bijna onmogelijk is. Misschien niet altijd tophits, maar wel leuk om eens te horen.quote:Op donderdag 5 december 2019 17:15 schreef Cassa95 het volgende:
Ik heb de Radio10 Top4000 nooit begrepen. Je hebt als zender een veel minder bereik en wss 50 tot 100x minder stemlijsten. De onderste 2000 lijken me complete willekeur en je hebt wss niet eens 10 stemmen nodig om in de lijst te staan.
Ik denk wel altijd dat de enige echte Top2000 een gewogen gemiddelde zou moeten zijn van Q (de iets jongere stemmer), Evergreen (de wat oudere stemmer), Veronica (de stemmende middelbare man die in de jaren 80/90 is blijven hangen), Radio10 (enigszins vergelijkbaar als je ze naast elkaar legt, maar toch missen er wel complete genres) en een alternatieve allertijdenlijst zoals de Kink1500 (voor de stemmer op alternatieve-muziek aangezien de andere lijsten dat genre nauwelijks bevatten)
Blof stond dit jaar 12x in de Q top 1000 (ook 12x in de top1000 van de top2000 vorig jaar) en 20x in de Top4000. Alleen de 2x in de Evergreen valt nog wat tegen. Maar op zich heb je Blof met deze lijsten al goed te pakken.quote:Op donderdag 5 december 2019 17:19 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Voeg de Bløf-fanclub top 100 toe en je nemt er
Hoe kan ik Love nou vergetenquote:Op donderdag 5 december 2019 16:30 schreef cafca het volgende:
Nou nog maar een lijstje dan:
The Box Tops -The Letter
Duncan Browne - The Wild Places
Roxy Music - If There Is Something
The Kinks - You Really Got Me
Kirsty MacColl - A New England
Echo And The Bunnymen - Seven Seas
The Police - Roxanne
Damien Rice - The Blower's Daughter
Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
Status Quo - Roll Over Lay Down (Live)
David Bowie - Golden Years
Blur - Parklife
Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next
Leonard Cohen - Suzanne
Pink Floyd - See Emily Play
Fischer-Z - So Long
Pulp - Common People
Faithless - Insomnia
Deep Purple - Child In Time
Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence
Nick Lowe - I Love The Sound Of Breaking Glass
Big Star - Thirteen
Jethro Tul - Locomotive Breath
Hothouse Flowers - Don't Go
The Temptations - Get Ready
Del Shannon - Runaway
Love - Alone Again Or
Suzanne Vega - Marlene On The Wall
Jefferson Airplane - Somebody To Love
The Doors - Riders On The Storm
Editors - Ocean of Night
The Byrds - Turn Turn Turn (To Everything There Is A Season)
Billie Holiday - Strange Fruit
The Style Council - My Ever Changing Moods
Belle and Sebastian - Funny Little Frog
En ik ga ook eigenlijk wel een beetje uit van Krezip’s Lost Without You als nieuwkomer. Werd zo’n beetje elk uur op elk mainstream radiostation gedraaid toen ze hun terugkeer aankondigden.quote:Op donderdag 5 december 2019 17:00 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Daar mag je wel van uitgaan ja. Ik vrees ook met grote vrezen voor Suzan & Freek
Ik vind het al erg genoeg dat Jacqueline Govaert solo twee keer zo vaak in de keuzelijst staat als Jacques Brel.quote:Op donderdag 5 december 2019 18:00 schreef molloot200 het volgende:
[..]
En ik ga ook eigenlijk wel een beetje uit van Krezip’s Lost Without You als nieuwkomer. Werd zo’n beetje elk uur op elk mainstream radiostation gedraaid toen ze hun terugkeer aankondigden.
quote:Op donderdag 5 december 2019 18:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vind het al erg genoeg dat Jacqueline Govaert solo twee keer zo vaak in de keuzelijst staat als Jacques Brel.
Hmm gelukkig moet de oudste nog stemmen..quote:Op donderdag 5 december 2019 18:05 schreef cafca het volgende:
[..]
Die stond dus niet in de voorkeuzelijst
Onderschat Radio 10 niet, is de enige die gestaag meer luisteraars trekt lijkt het, zeker sinds Ome John er de baas isquote:Op donderdag 5 december 2019 17:15 schreef Cassa95 het volgende:
En Gekdom er zit.quote:Op donderdag 5 december 2019 19:13 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Onderschat Radio 10 niet, is de enige die gestaag meer luisteraars trekt lijkt het, zeker sinds Ome John er de baas is
Ik ken om eerlijk te zijn maar 1 nummer van Franz en Blur (je weet welke) en twee van Oasis. Rare keuze wel.quote:Op donderdag 5 december 2019 19:45 schreef BillDauterive het volgende:
Sommige artiesten staan met veel te veel nummers in de keuzelijst, zoals Blur, Franz Ferdinand en Oasis.
Oasis stond vorig jaar 4 keer in de lijst en staat 12 keer in de keuzelijst.
Blur staat vier keer in de keuzelijst en stond met maar één liedje in de top 2000. Als ze nou Country House en Girls and Boys uit de keuzelijst halen, dan komt Parklife sowieso in de top 2000.
Met onnodig veel liedjes in de keuzelijst kan je de lijst ook goed manipuleren, nu worden de stemmen gespreid.
Staat er nou 1000-750?quote:Op donderdag 5 december 2019 19:25 schreef MTheBassman het volgende:
Ben het nu alweer vergeten, was het de top 4000 waarin Rollercoaster zo hoog stond en Danny Vera er twee awards voor kreeg?
Ik heb overigens hem nog ergens tijdens het bevrijdingsfestival in het Groningen stadspark zien optreden. Hij speelde Rollercoaster uiteraard maar de rest van z'n repertoire is eigenlijk heerlijke boerenlullen blues rock en op zo'n avond waarin je eigenlijk een beetje aan het pilsen bent met je vrienden is het heerlijk om naar te luisteren.
Overigens denk ik dat Rollercoaster aardig hoog zal binnenkomen. Ergens rond 1000-750 schat ik.
zie ik nog best gebeuren hoor. Dat nummer is goed bevallen dit jaar.quote:
Die schatting is veeeeeeeeel te laagquote:Op donderdag 5 december 2019 19:55 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
zie ik nog best gebeuren hoor. Dat nummer is goed bevallen dit jaar.
Je denkt echt hoger? Ik vond mijn schatting al vrij hoog. Zat je te denken aan top 250?quote:Op donderdag 5 december 2019 19:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Die schatting is veeeeeeeeel te laag
Oudejaarsmiddag, for surequote:Op donderdag 5 december 2019 19:58 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Je denkt echt hoger? Ik vond mijn schatting al vrij hoog. Zat je te denken aan top 250?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |