Bron: De Telegraafquote:BLEISWIJK/SCHIEDAM - De sauna’s in Bleiswijk en Schiedam passen de regels rondom hun badkledingdagen aan na klachten over glurende, allochtone mannen.
Bezoekers moeten op de dagen ’s avonds hun zwemkleding toch weer uitdoen. De badkledingdagen zijn bedoeld voor mensen die wel naar de sauna willen, maar dit niet naakt willen of durven doen. Badkleding is dan echter niet verplicht.
De nieuwe regel gaat in Elysium Bleiswijk komende maandag al in, in Thermen Schiedam vanaf januari. Bij overtreding worden bezoekers de bewuste sauna’s uitgezet.
Een woordvoerder laat weten: „Helaas hebben we te maken met een aantal negatieve ervaringen en dat accepteren we niet. Helaas trekken de badkledingdagen ook ander publiek, waardoor er situaties ontstaan die wij niet op prijs stellen.”
Om wat voor vervelende situaties het gaat, wil de woordvoerder niet zeggen. Bezoekers laten aan RTV Rijnmond weten dat het gaat om groepen allochtone mannen die vrouwen begluren en voor een onaangename sfeer zorgen. Op badkledingdagen lopen al enige tijd beveiligers rond. Personeel heeft bovendien laten weten liever niet op deze dagen ingeroosterd te willen worden.
Kleding is niet verplicht.quote:Op dinsdag 3 december 2019 12:39 schreef hoechst het volgende:
Ze gluren liever naar vrouwen in badpak dan een naakte vrouw?
Met zwemkleding aan zekerquote:Op dinsdag 3 december 2019 12:57 schreef Ifrane het volgende:
Ik was vorige week nog bij Elysium Bleiswijk, komt erg dichterbij zo.
Badkleding is wel degelijk voor iedereen verplicht op de vaste badkledingdagen.quote:Op dinsdag 3 december 2019 12:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kleding is niet verplicht.
Zelf dus een zwembroek aan, maar wel gluren (en meer...) naar naakte vrouwen
Volgende keer even het bericht lezen :quote:Op dinsdag 3 december 2019 13:39 schreef FYazz het volgende:
[..]
Badkleding is wel degelijk voor iedereen verplicht op de vaste badkledingdagen.
Ja dat snapt hij ook wel, maar de sauna's waar ik wel eens heen ben geweest, dan is de badkleding toch echt verplicht.quote:Op dinsdag 3 december 2019 13:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgende keer even het bericht lezen :
"De badkledingdagen zijn bedoeld voor mensen die wel naar de sauna willen, maar dit niet naakt willen of durven doen. Badkleding is dan echter niet verplicht"
Ja daar gaat het toch niet om in dit nieuwsbericht? Het gaat specifiek om 2 saunas die met naam vermeld worden. Niet om andere saunas die de problemen niet hebben, al dan niet door andere regels.quote:Op dinsdag 3 december 2019 13:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja dat snapt hij ook wel, maar de sauna's waar ik wel eens heen ben geweest, dan is de badkleding toch echt verplicht.
Hoogstens met omkleden is dat soms niet praktisch, te weinig omkleedhokjes en te veel mensen, dan kleed ik me maar gewoon om/aan bij de kluis zeg maar, dat doen wel meer mensen.
maw dit kan verschillen per sauna.
Goed, maar in plaats van af te schaffen zouden ze beter het gewoon echt verplichten op zulke dagen.quote:Op dinsdag 3 december 2019 13:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja daar gaat het toch niet om in dit nieuwsbericht? Het gaat specifiek om 2 saunas die met naam vermeld worden. Niet om andere saunas die de problemen niet hebben, al dan niet door andere regels.
Doen zij het een stuk beter.quote:Op dinsdag 3 december 2019 13:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Goed, maar in plaats van af te schaffen zouden ze beter het gewoon echt verplichten op zulke dagen.
Tenminste dat is wat ik zou doen, oh en allochtone jonge mannen weren, dan maar racist.
Misschien moet jij het zelf even bij de bron (Holiday en Elysium) checkenquote:Op dinsdag 3 december 2019 13:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgende keer even het bericht lezen :
"De badkledingdagen zijn bedoeld voor mensen die wel naar de sauna willen, maar dit niet naakt willen of durven doen. Badkleding is dan echter niet verplicht"
En is er een probleem overdag?quote:Op dinsdag 3 december 2019 13:51 schreef FYazz het volgende:
[..]
Misschien moet jij het zelf even bij de bron (Holiday en Elysium) checken![]()
Op de reguliere dagen is badkleding niet toegestaan. Iedere maandag en de laatste donderdag van de maand is het badkledingdag en dan is het verplicht om badkleding te dragen tot 17.00 uur.
https://elysium.nl/badkledingdagen
Zo is het iedere dinsdag, 2e en laatste zaterdag van de maand en de eerste zondag van de maand badkledingdag. Op deze dagen is het de hele dag verplicht om badkleding te dragen.
https://thermenholiday.nl/badkledingdagen
quote:Op dinsdag 3 december 2019 13:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
En is er een probleem overdag?
Nee, het is na 1700u.
Maar dan snap ik het probleem niet zo.... Iedereen die na 17:00 nog gekleed is dient de sauna te verlaten dan toch?quote:Op dinsdag 3 december 2019 13:56 schreef FYazz het volgende:
[..]![]()
Is het werkelijk zo moeilijk om te zeggen "O, verhip, ik (of het artikel) had het inderdaad fout, ik had de bron even moeten checken voordat ik jou sommeerde beter te lezen"
Op badkledingdag ben je verplicht om badkleding te dragen.
Na 17.00 uur vervalt de badkledingdag bij deze 2 sauna's en is er dus ook geen sprake dat je met een zwembroek aan naar blote vrouwen kunt gluren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |