abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190240157
Mijn vriend en ik hebben onlangs besloten om een kindje te gaan maken.
Nu heb ik binnenkort een high cocktail met een grote groep vrienden (mijn vriend is hier ook bij) en ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik wil geen alcohol drinken maar als ik dat niet doe dan weet iedereen natuurlijk hoe laat het is.

Hoe deden/doen jullie dit als je aan het proberen bent om zwanger te worden?
Het leven is een broodje ham, bestwel vet maar toch wel jam.
  maandag 2 december 2019 @ 21:51:35 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_190240171
Ga met de auto dan mag je niet drinken.
pi_190240312
Inderdaad indien mogelijk bob zijn.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik gewoon alcohol gedronken heb tot het moment dat ik (wist dat ik) zwanger was. Bij de eerste kwam dit zo omdat ik veel sneller zwanger was dan gedacht (namelijk meteen). En eigenlijk bij de tweede idem, was weer direct zwanger wat ik natuurlijk never ever had verwacht. Slecht excuus wellicht maar het is nu eenmaal zo.

Meningen of het wel of niet slecht is zeer vroeg in de zwangerschap zijn volgens mij nog steeds verdeeld. Beter van niet denk ik, maar goed dit is hoe het bij ons gegaan is.

[ Bericht 1% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 02-12-2019 22:15:43 ]
  maandag 2 december 2019 @ 22:00:01 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_190240347
Gewoon 1-2 drankjes pakken. Zolang je nog geen positieve test hebt kan dat geen kwaad. Net als rood vlees, kattenbakken en leverworst, kun je prima pas mee stoppen zodra je 2 streepjes hebt gepiest.

Of anders inderdaad bobben, dan kun je ook niet drinken ;)
disclaimer
pi_190240506
Ziek melden

Zo heb ik de mavo ook doorgekomen. Zeven fantastische jaren, was een eitje
pi_190240530
Zeg dat je last hebt van je maag, neem een cola, probleem opgelost.
pi_190240554
Je kunt drinken tot week 10, dan pas gaat de placenta van start. Niet dat ik dat aanraad uiteraard. Verder waren mijn smoezen dat ik aan de antibiotica zat en niet mocht drinken of de dag ervoor veel te veel had gedronken en echt even geen druppel kon zien. :') Verder werkt 'ik begin even met een frisje' gek genoeg goed, niemand die de follow up in de gaten houdt. Of de good old barman in het complot betrekken en de hele avond tonic in G&T glazen drinken.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_190240918
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 22:08 schreef Rebubbled het volgende:
Je kunt drinken tot week 10, dan pas gaat de placenta van start. Niet dat ik dat aanraad uiteraard. Verder waren mijn smoezen dat ik aan de antibiotica zat en niet mocht drinken of de dag ervoor veel te veel had gedronken en echt even geen druppel kon zien. :') Verder werkt 'ik begin even met een frisje' gek genoeg goed, niemand die de follow up in de gaten houdt. Of de good old barman in het complot betrekken en de hele avond tonic in G&T glazen drinken.
Dat is echt onzin, in die weken bereikt de alcohol de embryo ook en kan het o.a. afwijkingen aan de organen, armen en ogen veroorzaken.
pi_190240964
Als je 1 avondje drinkt in de eerste 2 weken van je zwangerschap, is de kans heel klein dat er iets mis gaat, dus ik zou me daar niet al teveel zorgen over maken.

Weet je toevallig of dat avondje voor of na je eisprong is? Als het voor je eisprong die maand is, zit je sowieso veilig ;)
pi_190241197
Bedankt voor jullie reacties. Het uitje valt wss precies op de dag na mijn eisprong. Als ik nou net ongesteld zou zijn geworden dan is het niet zo’n probleem.
Misschien is het idd niet heel erg om te drinken, maar ik zou het zelf gewoon niet fijn vinden om te drinken terwijl ik weet dat er een kans bestaat dat ik misschien zwanger ben.
Het probleem is ook dat we het arrangement van tevoren betaald hebben. Ik zou dus aan de organisator moeten doorgeven dat ik toch geen alcohol ga drinken en ik ben bang dat ze dan gelijkt doorheeft waarom
  maandag 2 december 2019 @ 22:55:46 #11
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_190241394
Ik zou de antibiotica smoes gebruiken of mijzelf ziekmelden
pi_190241484
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 22:44 schreef YvonneS het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Het uitje valt wss precies op de dag na mijn eisprong. Als ik nou net ongesteld zou zijn geworden dan is het niet zo’n probleem.
Misschien is het idd niet heel erg om te drinken, maar ik zou het zelf gewoon niet fijn vinden om te drinken terwijl ik weet dat er een kans bestaat dat ik misschien zwanger ben.
Het probleem is ook dat we het arrangement van tevoren betaald hebben. Ik zou dus aan de organisator moeten doorgeven dat ik toch geen alcohol ga drinken en ik ben bang dat ze dan gelijkt doorheeft waarom
Op zich is het trouwens toch ook weer niet zo erg als iemand weet dat jullie proberen om zwanger te worden?
pi_190241561
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 22:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat is echt onzin, in die weken bereikt de alcohol de embryo ook en kan het o.a. afwijkingen aan de organen, armen en ogen veroorzaken.
Alcohol is met name slecht voor het sluiten van de neurale buis rond dag 10. Open ruggetje kan zo ontstaan. Dus ook/vooral in het begin van een zwangerschap is alcohol gevaarlijk.
Whatever...
pi_190242013
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 23:01 schreef madam-april het volgende:

[..]

Op zich is het trouwens toch ook weer niet zo erg als iemand weet dat jullie proberen om zwanger te worden?
Dit. Dat kan je toch gewoon vertellen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_190242133
quote:
De dag na je eisprong al zwanger? Ik zou lekker een drankje of twee nuttigen en daarna verder wachten tot je NOD is gepasseerd.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 3 december 2019 @ 07:10:11 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_190244222
Het is onmogelijk om de dag na je eisprong al zwanger te zijn. Maar goed - als je het écht niet wil, moet je gewoon niet gaan, of open kaart spelen.
Bedenk je ook dat het een jaar kan duren voor je zwanger bent, en of je dan altijd dit soort dingen wil laten schieten omdat er wellicht een kans is dat je zwanger wordt. Da's geen oordeel - gewoon iets om voor jezelf over na te denken ;)
disclaimer
  dinsdag 3 december 2019 @ 07:12:02 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_190244225
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 23:04 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Alcohol is met name slecht voor het sluiten van de neurale buis rond dag 10. Open ruggetje kan zo ontstaan. Dus ook/vooral in het begin van een zwangerschap is alcohol gevaarlijk.
Dag 24 na bevruchting ;)
disclaimer
  dinsdag 3 december 2019 @ 07:33:24 #18
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190244289
Tot je echt zwanger bent kun je toch gewoon zuipen?
Houd van poesjes
pi_190244300
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 07:33 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Tot je echt zwanger bent kun je toch gewoon zuipen?
Als je zwanger probeert te worden is het niet heel slim.
  dinsdag 3 december 2019 @ 07:36:32 #20
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190244321
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 07:34 schreef DW457 het volgende:

[..]

Als je zwanger probeert te worden is het niet heel slim.
Dan moet je jezelf dus alles wat leuk is ontzeggen terwijl het misschien wel 3 jaar kan duren voordat je ook echt zwanger bent.
Houd van poesjes
pi_190244345
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 07:36 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Dan moet je jezelf dus alles wat leuk is ontzeggen terwijl het misschien wel 3 jaar kan duren voordat je ook echt zwanger bent.
Niet drinken...heftig!!! Gelijk compleet spartaans leven inderdaad :')
  dinsdag 3 december 2019 @ 07:42:42 #22
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190244372
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 07:38 schreef DW457 het volgende:

[..]

Twee drankjes drinken, oei. FAS ligt meteen op de loer. Ja er is nog niemand zwanger maar dat doet er niet toe.
Houd van poesjes
pi_190244389
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 07:38 schreef DW457 het volgende:

[..]

Als je voorheen altijd een wijntje dronk, en dit nu niet meer gaat doen omdat je wellicht je bevruchting hebt op die dag, ben ik ook van mening dat je je teveel ontzegd. Zwanger proberen te worden is voor velen al een stressvolle/ teleurstellende periode als het niet meteen lukt. Dan moet je niet ook jezelf beperkingen op gaan leggen voor niks.

Maar goed, eigen keus uiteraard.
pi_190244436
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 07:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Als je voorheen altijd een wijntje dronk, en dit nu niet meer gaat doen omdat je wellicht je bevruchting hebt op die dag, ben ik ook van mening dat je je teveel ontzegd. Zwanger proberen te worden is voor velen al een stressvolle/ teleurstellende periode als het niet meteen lukt. Dan moet je niet ook jezelf beperkingen op gaan leggen voor niks.

Maar goed, eigen keus uiteraard.
Natuurlijk, die snap ik ook wel, maar als je een gezond kind wil, zal je ook je verantwoordelijkheid moeten nemen, denk ik zo. En natuurlijk kan in de periode dat je zwanger probeert te worden af en toe een drankje niet zo veel kwaad, maar het lijkt mij toch niet vreemd om jezelf dan niet meer klem te zuipen.
pi_190244456
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2019 07:48 schreef DW457 het volgende:

[..]

Natuurlijk, die snap ik ook wel, maar als je een gezond kind wil, zal je ook je verantwoordelijkheid moeten nemen, denk ik zo. En natuurlijk kan in de periode dat je zwanger probeert te worden af en toe een drankje niet zo veel kwaad, maar het lijkt mij toch niet vreemd om jezelf dan niet meer klem te zuipen.
Niemand heeft het hier over klemzuipen.
pi_190244468
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 07:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Niemand heeft het hier over klemzuipen.
Dat is zeker waar. Ik vind het alleen wel een beetje treurig om niet drinken gelijk 'al het leuks wegnemen uit je leven' te noemen.
  dinsdag 3 december 2019 @ 07:52:03 #27
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_190244482
quote:
Goed bezig! Ik schrik van alle 'Ja, je mag tot de X weken gewoon wat drinken, hoor"-reacties. Logisch dat je helemaal niets wilt drinken nu je met de zwangerschap bezig bent. Groot gelijk. ^O^

Zelf hebben we ook in deze fase gezeten. De Bob spelen werkt natuurlijk super. Verder zag ik ook al een andere tip voorbij komen: Zeggen dat je aan de antibiotica zit. Een minder soepele smoes is zeggen dat je geen zin hebt in alcohol vanwege een kater, maar hier prik je natuurlijk ook zo doorheen.

Zeggen dat je zwanger wilt worden is een optie. Een eerlijke optie. Maar in de praktijk wil je dit toch liever verbergen, herkenbaar. Een antibiotica kuurtje vanwege de griep die toch al heerst lijkt me het handigst.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 3 december 2019 @ 07:52:46 #28
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190244492
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2019 07:48 schreef DW457 het volgende:

[..]

Zat kinderen die verwekt zijn in dronken toestand, en die hebben ook echt niet allemaal FAS
Houd van poesjes
pi_190244507
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 07:52 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Zat kinderen die verwekt zijn in dronken toestand, en die hebben ook echt niet allemaal FAS
Tuurlijk, zeker waar, maar hoe treurig ben je als je drinken het leukste in je leven is, zeker als je bewust zwanger wil worden. Dat is gewoon sneu.
  dinsdag 3 december 2019 @ 07:56:05 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_190244528
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2019 07:53 schreef DW457 het volgende:

[..]

Tuurlijk, zeker waar, maar hoe treurig ben je als je drinken het leukste in je leven is, zeker als je bewust zwanger wil worden. Dat is gewoon sneu.
Dat is ook de discussie niet, dus daar hoeven we nu ook niet uitgebreid verder op in te hakken ;)
Verder: 1 glaasje =/= klem zuipen, en ts heeft al een beslissing genomen.
disclaimer
pi_190244537
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2019 07:50 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Ik vind het alleen wel een beetje treurig om niet drinken gelijk 'al het leuks wegnemen uit je leven' te noemen.
Ik denk niet dat je die opmerking zo serieus moet opvatten.
Stoppen met drinken moet hoe dan ook, dat is het probleem niet. Het gaat er om dat er nog geen zwangerschap is. En die is er misschien een hele lange periode niet. Waarom dan niet een drankje?
pi_190244552
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 07:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je die opmerking zo serieus moet opvatten.
Stoppen met drinken moet hoe dan ook, dat is het probleem niet. Het gaat er om dat er nog geen zwangerschap is. En die is er misschien een hele lange periode niet. Waarom dan niet een drankje?
Nee, precies, dat moet ook gewoon kunnen, maar denk niet dat het handig is om te drinken als je mogelijk net bent bevrucht. Dat is meer mijn punt.
  dinsdag 3 december 2019 @ 08:05:08 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_190244591
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2019 07:59 schreef DW457 het volgende:

[..]

Nee, precies, dat moet ook gewoon kunnen, maar denk niet dat het handig is om te drinken als je mogelijk net bent bevrucht. Dat is meer mijn punt.
Juist dan kan het nog weinig kwaad. Pas na innesteling, dat is zo'n week ná de bevruchting, raakt het embryo je lichaam. Ik zou in de vierde week van de cyclus gewoon de alcohol geheel achterwege laten, en de overige 3 weken kan het best met mate.
disclaimer
pi_190244599
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 08:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Juist dan kan het nog weinig kwaad. Pas na innesteling, dat is zo'n week ná de bevruchting, raakt het embryo je lichaam. Ik zou in de vierde week van de cyclus gewoon de alcohol geheel achterwege laten, en de overige 3 weken kan het best met mate.
Kan ik me wel in vinden inderdaad.
  dinsdag 3 december 2019 @ 08:05:52 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_190244602
Ik vraag me af of de heren hier zich beseffen dat alcoholgebruik van de man minstens zo veel invloed heeft op de vruchtbaarheid, trouwens. :+
disclaimer
pi_190244612
quote:
Ik vraag me af of de heren hier zich beseffen dat alcoholgebruik van de man minstens zo veel invloed heeft op de vruchtbaarheid, trouwens. :+
Hehehehe, ja, t is wel vervelend als ze compleet de verkeerde kant op zwemmen inderdaad als je iemand wil bezwangeren. :+
pi_190244625
quote:
:)
pi_190248895
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 07:12 schreef SQ het volgende:

[..]

Dag 24 na bevruchting ;)
Bedoel ik, was al even geleden. ;)
Whatever...
pi_190252831
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 07:36 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ik snap dat het initieel niet zoveel kwaad kan om alcohol te nuttigen terwijl je zwanger wilt worden, ik voel me er gewoon niet fijn bij om dat te doen in de periode dat ik vruchtbaar ben. Als dat feestje nou gepland stond in de periode dat ik gewoon weer mijn ongesteldheid heb dan zou ik er geen problemen mee hebben. Dus als het 3 jaar zou duren zijn het steeds maar 2 weken in de maand waarin ik geen alcohol drink, de overige dagen zou het gewoon kunnen.
pi_190252860
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 07:52 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Goed bezig! Ik schrik van alle 'Ja, je mag tot de X weken gewoon wat drinken, hoor"-reacties. Logisch dat je helemaal niets wilt drinken nu je met de zwangerschap bezig bent. Groot gelijk. ^O^

Zelf hebben we ook in deze fase gezeten. De Bob spelen werkt natuurlijk super. Verder zag ik ook al een andere tip voorbij komen: Zeggen dat je aan de antibiotica zit. Een minder soepele smoes is zeggen dat je geen zin hebt in alcohol vanwege een kater, maar hier prik je natuurlijk ook zo doorheen.

Zeggen dat je zwanger wilt worden is een optie. Een eerlijke optie. Maar in de praktijk wil je dit toch liever verbergen, herkenbaar. Een antibiotica kuurtje vanwege de griep die toch al heerst lijkt me het handigst.
Bedankt voor je reactie! Dat van de antibiotica is wel een goed idee, daar was ik zelf nog niet op gekomen. Wellicht dat ik dat ga proberen :)
pi_190253781
Ik ben ongepland zwanger geraakt en heb dus totdat ik overtijd was (en er achter kwam dat ik zwanger was) van alles gegeten en gedronken. Van salami's tot kaassoorten/tonijn en heb zelfs een antiparasietkuur gedaan, omdat we vis hadden gegeten in Spanje waar we na een paar happen wormpjes in hadden ontdekt :')

Ik zou beginnen met paar glazen fris en uiteindelijk een drankje (alcohol) nemen waar ik een paar slokjes van neem en het daarna laten staan.
  dinsdag 3 december 2019 @ 19:33:51 #42
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190253837
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:44 schreef YvonneS het volgende:

[..]

Ik snap dat het initieel niet zoveel kwaad kan om alcohol te nuttigen terwijl je zwanger wilt worden, ik voel me er gewoon niet fijn bij om dat te doen in de periode dat ik vruchtbaar ben. Als dat feestje nou gepland stond in de periode dat ik gewoon weer mijn ongesteldheid heb dan zou ik er geen problemen mee hebben. Dus als het 3 jaar zou duren zijn het steeds maar 2 weken in de maand waarin ik geen alcohol drink, de overige dagen zou het gewoon kunnen.
Je hoeft je ook niet helemaal van de rambam af te zuipen. Maar een of twee glaasjes kan geen kwaad lijkt me.
Houd van poesjes
pi_190253921
En als je echt niet wil drinken, wat prima is, doe je het gewoon niet. Je hoeft je toch niet te verantwoorden tegenover iemand?
En zo wel:
- moet morgen vroeg op
- voel me niet zo lekker
- antibiotica
- ben op dieet
- we proberen zwanger te raken
- etc etc.
pi_190255974
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 19:31 schreef CaVaBien het volgende:
Ik ben ongepland zwanger geraakt en heb dus totdat ik overtijd was (en er achter kwam dat ik zwanger was) van alles gegeten en gedronken. Van salami's tot kaassoorten/tonijn en heb zelfs een antiparasietkuur gedaan, omdat we vis hadden gegeten in Spanje waar we na een paar happen wormpjes in hadden ontdekt :')

Ik zou beginnen met paar glazen fris en uiteindelijk een drankje (alcohol) nemen waar ik een paar slokjes van neem en het daarna laten staan.
Getver! Wormpjes in je vis? 🤢
  woensdag 4 december 2019 @ 08:14:25 #45
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_190260506
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 19:33 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Maar een of twee glaasjes kan geen kwaad lijkt me.
Tot je een miskraam krijgt en je dus niet weet of het toch aan dat ene of tweede glaasje lag. :)

Hoeveel mensen ook zeggen dat het volgens hun geen of weinig kwaad kan, het lijkt me vanzelfsprekend dat je 0,0 risico wilt nemen, zeker niet in de fragiele eerste fases van een zwangerschap.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 4 december 2019 @ 08:17:07 #46
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190260519
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:14 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Tot je een miskraam krijgt en je dus niet weet of het toch aan dat ene of tweede glaasje lag. :)

Hoeveel mensen ook zeggen dat het volgens hun geen of weinig kwaad kan, het lijkt me vanzelfsprekend dat je 0,0 risico wilt nemen, zeker niet in de fragiele eerste fases van een zwangerschap.
Wat een kutopmerking.
Houd van poesjes
  woensdag 4 december 2019 @ 08:22:32 #47
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_190260553
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:17 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Wat een kutopmerking.
Klopt. Maar niet onrealistisch.

Ik schrok echt van de vele reacties waarin wordt gezegd: "Ach, een of twee glaasjes kunnen echt geen kwaad hoor denk ik". De eerste drie maanden is de ontwikkeling wel zo fragiel en kan er van alles gebeuren, dan haal je het toch niet in je hoofd om te zeggen: "Ach, dat ene drankje kan geen kwaad hoor". Juist dan wil je geen risico nemen.
  woensdag 4 december 2019 @ 08:24:20 #48
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190260561
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:22 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Klopt.

Ik schrok echt van de vele reacties waarin wordt gezegd: "Ach, een of twee glaasjes kunnen echt geen kwaad hoor denk ik". De eerste drie maanden is de ontwikkeling wel zo fragiel en kan er van alles gebeuren, dan haal je het toch niet in je hoofd om te zeggen: "Ach, dat ene drankje kan geen kwaad hoor".
Ze is nog niet eens zwanger. En ook na die 12 weken kan het nog makkelijk mis gaan, ook als de vrouw in kwestie geen druppel alcohol gedronken heeft in de eerste 3 maanden.
Houd van poesjes
  woensdag 4 december 2019 @ 08:27:25 #49
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_190260577
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:24 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Ze is nog niet eens zwanger.
Maar ze is er mee bezig. Dat zegt toch al genoeg?

quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:24 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
En ook na die 12 weken kan het nog makkelijk mis gaan, ook als de vrouw in kwestie geen druppel alcohol gedronken heeft in de eerste 3 maanden.
Klopt, er kan nog vanalles misgaan. Helemaal mee eens. Echter is dat geen reden om plots toch een drankje te pakken...
pi_190260584
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:22 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Klopt. Maar niet onrealistisch.

Ik schrok echt van de vele reacties waarin wordt gezegd: "Ach, een of twee glaasjes kunnen echt geen kwaad hoor denk ik". De eerste drie maanden is de ontwikkeling wel zo fragiel en kan er van alles gebeuren, dan haal je het toch niet in je hoofd om te zeggen: "Ach, dat ene drankje kan geen kwaad hoor". Juist dan wil je geen risico nemen.
Ik mis hier wat nuance, de meeste mensen hier hebben het over een drankje binnen de periode van 1 a 2 weken na mogelijke bevruchting en niet over een drankje in de eerste drie maanden. Dat vind ik een groot verschil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')