Dat is echt onzin, in die weken bereikt de alcohol de embryo ook en kan het o.a. afwijkingen aan de organen, armen en ogen veroorzaken.quote:Op maandag 2 december 2019 22:08 schreef Rebubbled het volgende:
Je kunt drinken tot week 10, dan pas gaat de placenta van start. Niet dat ik dat aanraad uiteraard. Verder waren mijn smoezen dat ik aan de antibiotica zat en niet mocht drinken of de dag ervoor veel te veel had gedronken en echt even geen druppel kon zien.Verder werkt 'ik begin even met een frisje' gek genoeg goed, niemand die de follow up in de gaten houdt. Of de good old barman in het complot betrekken en de hele avond tonic in G&T glazen drinken.
Op zich is het trouwens toch ook weer niet zo erg als iemand weet dat jullie proberen om zwanger te worden?quote:Op maandag 2 december 2019 22:44 schreef YvonneS het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Het uitje valt wss precies op de dag na mijn eisprong. Als ik nou net ongesteld zou zijn geworden dan is het niet zo’n probleem.
Misschien is het idd niet heel erg om te drinken, maar ik zou het zelf gewoon niet fijn vinden om te drinken terwijl ik weet dat er een kans bestaat dat ik misschien zwanger ben.
Het probleem is ook dat we het arrangement van tevoren betaald hebben. Ik zou dus aan de organisator moeten doorgeven dat ik toch geen alcohol ga drinken en ik ben bang dat ze dan gelijkt doorheeft waarom
Alcohol is met name slecht voor het sluiten van de neurale buis rond dag 10. Open ruggetje kan zo ontstaan. Dus ook/vooral in het begin van een zwangerschap is alcohol gevaarlijk.quote:Op maandag 2 december 2019 22:27 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dat is echt onzin, in die weken bereikt de alcohol de embryo ook en kan het o.a. afwijkingen aan de organen, armen en ogen veroorzaken.
Dit. Dat kan je toch gewoon vertellen?quote:Op maandag 2 december 2019 23:01 schreef madam-april het volgende:
[..]
Op zich is het trouwens toch ook weer niet zo erg als iemand weet dat jullie proberen om zwanger te worden?
De dag na je eisprong al zwanger? Ik zou lekker een drankje of twee nuttigen en daarna verder wachten tot je NOD is gepasseerd.quote:Op maandag 2 december 2019 22:44 schreef YvonneS het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Het uitje valt wss precies op de dag na mijn eisprong. Als ik nou net ongesteld zou zijn geworden dan is het niet zo’n probleem.
Misschien is het idd niet heel erg om te drinken, maar ik zou het zelf gewoon niet fijn vinden om te drinken terwijl ik weet dat er een kans bestaat dat ik misschien zwanger ben.
Het probleem is ook dat we het arrangement van tevoren betaald hebben. Ik zou dus aan de organisator moeten doorgeven dat ik toch geen alcohol ga drinken en ik ben bang dat ze dan gelijkt doorheeft waarom
Dag 24 na bevruchtingquote:Op maandag 2 december 2019 23:04 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Alcohol is met name slecht voor het sluiten van de neurale buis rond dag 10. Open ruggetje kan zo ontstaan. Dus ook/vooral in het begin van een zwangerschap is alcohol gevaarlijk.
Als je zwanger probeert te worden is het niet heel slim.quote:Op dinsdag 3 december 2019 07:33 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Tot je echt zwanger bent kun je toch gewoon zuipen?
Dan moet je jezelf dus alles wat leuk is ontzeggen terwijl het misschien wel 3 jaar kan duren voordat je ook echt zwanger bent.quote:Op dinsdag 3 december 2019 07:34 schreef DW457 het volgende:
[..]
Als je zwanger probeert te worden is het niet heel slim.
Niet drinken...heftig!!! Gelijk compleet spartaans leven inderdaadquote:Op dinsdag 3 december 2019 07:36 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Dan moet je jezelf dus alles wat leuk is ontzeggen terwijl het misschien wel 3 jaar kan duren voordat je ook echt zwanger bent.
Twee drankjes drinken, oei. FAS ligt meteen op de loer. Ja er is nog niemand zwanger maar dat doet er niet toe.quote:Op dinsdag 3 december 2019 07:38 schreef DW457 het volgende:
[..]
Niet drinken...heftig!!! Gelijk compleet spartaans leven inderdaad
Als je voorheen altijd een wijntje dronk, en dit nu niet meer gaat doen omdat je wellicht je bevruchting hebt op die dag, ben ik ook van mening dat je je teveel ontzegd. Zwanger proberen te worden is voor velen al een stressvolle/ teleurstellende periode als het niet meteen lukt. Dan moet je niet ook jezelf beperkingen op gaan leggen voor niks.quote:Op dinsdag 3 december 2019 07:38 schreef DW457 het volgende:
[..]
Niet drinken...heftig!!! Gelijk compleet spartaans leven inderdaad
Natuurlijk, die snap ik ook wel, maar als je een gezond kind wil, zal je ook je verantwoordelijkheid moeten nemen, denk ik zo. En natuurlijk kan in de periode dat je zwanger probeert te worden af en toe een drankje niet zo veel kwaad, maar het lijkt mij toch niet vreemd om jezelf dan niet meer klem te zuipen.quote:Op dinsdag 3 december 2019 07:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Als je voorheen altijd een wijntje dronk, en dit nu niet meer gaat doen omdat je wellicht je bevruchting hebt op die dag, ben ik ook van mening dat je je teveel ontzegd. Zwanger proberen te worden is voor velen al een stressvolle/ teleurstellende periode als het niet meteen lukt. Dan moet je niet ook jezelf beperkingen op gaan leggen voor niks.
Maar goed, eigen keus uiteraard.
Niemand heeft het hier over klemzuipen.quote:Op dinsdag 3 december 2019 07:48 schreef DW457 het volgende:
[..]
Natuurlijk, die snap ik ook wel, maar als je een gezond kind wil, zal je ook je verantwoordelijkheid moeten nemen, denk ik zo. En natuurlijk kan in de periode dat je zwanger probeert te worden af en toe een drankje niet zo veel kwaad, maar het lijkt mij toch niet vreemd om jezelf dan niet meer klem te zuipen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |