Toch een dikke drie maanden gewacht, en voor de semi-liefhebber zelfs zo'n acht maanden. Ik snap hem.quote:
Als je dan tussendoor ook nog bij het intens saaie brommertje rijden ingezet wordt, ja, dan snap ik hem.quote:Op zaterdag 30 november 2019 13:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Toch een dikke drie maanden gewacht, en voor de semi-liefhebber zelfs zo'n acht maanden. Ik snap hem.
Ik ga me hier niet uit de tent laten lokken, daar is het een te mooie dag voor.quote:Op zaterdag 30 november 2019 13:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je dan tussendoor ook nog bij het intens saaie brommertje rijden ingezet wordt, ja, dan snap ik hem.
Die stond te trillen als een rietje dus kan best. Weet jij wat de minimale trekker druk is?quote:Op zaterdag 30 november 2019 13:36 schreef heywoodu het volgende:
Dat derde schot van Merkushyna ging wel héél snel, dat moet een fout zijn geweest.
Niet qua getallen, maar het is vrij licht. Als je de trekker indrukt voel je niet echt een moment waarop geschoten wordt, je knijpt heel licht en op een gegeven moment schiet je.quote:Op zaterdag 30 november 2019 13:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die stond te trillen als een rietje dus kan best. Weet jij wat de minimale trekker druk is?
quote:Op zaterdag 30 november 2019 13:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die stond te trillen als een rietje dus kan best. Weet jij wat de minimale trekker druk is?
Ik dacht een halve kilo.quote:Op zaterdag 30 november 2019 13:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet qua getallen, maar het is vrij licht. Als je de trekker indrukt voel je niet echt een moment waarop geschoten wordt, je knijpt heel licht en op een gegeven moment schiet je.
In Sjusjoen was hij in de slotronde nogal matig, benieuwd of hij inmiddels wat meer inhoud heeft.quote:Op zaterdag 30 november 2019 16:03 schreef wimderon het volgende:
Zelfs dit gaat niet meer spannend worden, gaat Boe gemakkelijk afmaken.
Voorlopig komt hij niet echt dichterquote:Op zaterdag 30 november 2019 16:03 schreef wimderon het volgende:
Zelfs dit gaat niet meer spannend worden, gaat Boe gemakkelijk afmaken.
De opgelopen achterstand moet inmiddels toch wel weggewerkt zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2019 16:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In Sjusjoen was hij in de slotronde nogal matig, benieuwd of hij inmiddels wat meer inhoud heeft.
Ach, Fourcade was daar ook matig in de sprint, weggeblazen in de slotronde. We zullen het morgen op de sprint wel zien.quote:Op zaterdag 30 november 2019 16:05 schreef wimderon het volgende:
[..]
De opgelopen achterstand moet inmiddels toch wel weggewerkt zijn.
Hij staat aanquote:Op zaterdag 30 november 2019 13:01 schreef heywoodu het volgende:
We zijn live met ons aller Herbert
@:Lucky_Strike nu dus
De prijsvraag is je kans!quote:Op vrijdag 22 november 2019 13:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, maar zit er wel over te denken om met de reis van Herbert Cool (met de C van cool) mee te gaan als daar nog plek is
Gemist, want nu pas ingeschakeld, wat is het?quote:
QFM.quote:Op woensdag 4 december 2019 16:24 schreef Faraday01 het volgende:
De winnaar van vandaag is net gestart. Of komt er een verrassing?
Welke biatleet startte AL-TIJD zonder handschoenen.quote:Op woensdag 4 december 2019 16:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gemist, want nu pas ingeschakeld, wat is het?
De baasquote:Op woensdag 4 december 2019 16:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Welke biatleet startte AL-TIJD zonder handschoenen.
Wel frappant dat je met twee seizoenen terug precies zijn minste van de afgelopen vier seizoenen pakt wat langlaufsnelheid betreftquote:Op woensdag 4 december 2019 16:59 schreef wimderon het volgende:
Eberhard was twee seizoenen terug bijna de snelste op de ski's.
De snelheidsstatistieken van biathlon ukraine vertrouw ik niet helemaal.quote:Op woensdag 4 december 2019 17:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wel frappant dat je met twee seizoenen terug precies zijn minste van de afgelopen vier seizoenen pakt wat langlaufsnelheid betreft![]()
In dat seizoen stond hij derde op de snelheidsranglijst, vorig seizoen en drie en vier seizoenen geleden stond hij tweede.
Welke gebruik je dan? Ze gebruiken gewoon de standaard info volgens mijquote:Op woensdag 4 december 2019 17:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
De snelheidsstatistieken van biathlon ukraine vertrouw ik niet helemaal.
Ik kijk daar ook wel eens, maar dat is sowieso alleen maar voor de sprint.quote:Op woensdag 4 december 2019 17:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Welke gebruik je dan? Ze gebruiken gewoon de standaard info volgens mij
die hadden vandaag stroop onder de skiesquote:Op woensdag 4 december 2019 17:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Had Thingnes Boe sneller ingeschat
Maar ook een minuut langzamer dan Tarjei en net zo snel als Bjoentegaard.quote:Op woensdag 4 december 2019 17:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
die hadden vandaag stroop onder de skies
Zat net de statistieken te bekijken, eerste 2 rondes was hij op de latten nog goed. Daarna of laten lopen of compleet ingestortquote:Op woensdag 4 december 2019 17:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar ook een minuut langzamer dan Tarjei en net zo snel als Bjoentegaard.
Alweer matig in de slotronde, hij heeft nog wat te fixen.quote:Op woensdag 4 december 2019 17:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zat net de statistieken te bekijken, eerste 2 rondes was hij op de latten nog goed. Daarna of laten lopen of compleet ingestort
eerste ronde snelste tijd, tweede ronde 10e tijd en daarna achterhoede. Lijkt erop dat hij halverwege de tweede ronde al ingestort isquote:Op woensdag 4 december 2019 17:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Alweer matig in de slotronde, hij heeft nog wat te fixen.
Zou troosten...quote:Op donderdag 5 december 2019 11:42 schreef heywoodu het volgende:
Waarschijnlijk zelfs einde seizoen met een ernstige knieblessureMRI vandaag moet daar meer over uitwijzen
[ afbeelding ]
Denk eerder Fourcade langzaam, de italianen lagen nog even ver.quote:Op zaterdag 7 december 2019 18:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Thingnes slingert zijn brommer aan
Dat zou echt iets zijn dat ik ook zou doenquote:Op zondag 8 december 2019 16:21 schreef heywoodu het volgende:
Herrmann heeft zichzelf in haar gezicht gemept met haar wapen tijdens de zeroeing.
quote:
Supersprint is maar een goede tien minuten en één atleet volgen is wel te doen. Start, daarna camera bij de schietbaan pakken en schakelen naar de volgende camera. Dat herhalen en daarna de finishcameraquote:Op donderdag 12 december 2019 10:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tof maar alsnog lastig te volgen lijkt me. Je moet schakelen en dan wachten tot er iemand langskomt
Dat zou zomaar eens Sandra Paintin-Paul in 1994 kunnen zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:21 schreef heywoodu het volgende:
De vrouwen gaan bijna beginnen aan de sprint in Hochfilzen. Ik sta voor 120% achter Jill Colebourn, die haar World Cup-debuut gaat maken, zeldzaam voor een Australische. De laatste World Cup-deelneemster kon ik niet vinden, ze deed vorig seizoen al wel mee aan het WK en Lucy Glanville heeft ook wat WK's en de Spelen (maar geen World Cup) op haar naam staan.
Hup startnummer 57![]()
En achtste op de Spelen ondanks twee strafminuten. Ik had er nooit van gehoordquote:Op vrijdag 13 december 2019 11:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat zou zomaar eens Sandra Paintin-Paul in 1994 kunnen zijn.
Kerryn Pethybridge werd in 1990 een keer vierde in Ruhpolding.
Valt toch wel mee? Zijn er nu al 4 sneller.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:03 schreef heywoodu het volgende:
De altijd op de brommer zijnde Mironova houdt het zowaar bij één misser.
Wel dames die ook standaard de brommer bij zich hebbenquote:Op vrijdag 13 december 2019 12:07 schreef showtimer het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? Zijn er nu al 4 sneller.
Cesar Beauvais haalde de eis ook, ook een jonge atleet! Thierry Langer vandaag met een top-20/25 in de World Cup, België is flink bezigquote:Op vrijdag 13 december 2019 00:19 schreef heywoodu het volgende:
Ingela Andersson klopte Anastasiya Merkushyna in de slotronde van de finale bij de vrouwen, Lou Jeanmonnot op het podium ook, voor het eerst.
Bij de mannen gooide Justus Strelow het in de laatste schietbeurt weg, Lars Helge Birkeland pakte de winst. Rudy Zini eindigde voor het eerst op het podium, voor Martin Perillat Bottonet. Best goed nieuws namens de Lage Landen: de pas 19-jarige, in Oostenrijk wonende Pjotr Dielen werd 29e in de kwalificatie (en finale)Veruit zijn beste resultaat ooit en met zijn IBU-punten heeft hij, als ik me niet vergis, dik de World Cup-eis gehaald!
https://ibu.blob.core.win(...)SMSF/BT_C73E_1.0.pdf
Schijnbaar de eerste keer ooit dat de Duitse vrouwen op nul punten eindigen in een World Cup-wedstrijd.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:45 schreef heywoodu het volgende:
Denise Herrmann de beste Duitse....op 41.
twitter:IBU_Junior twitterde op vrijdag 13-12-2019 om 15:37:02When Friday 13th hits you... 🙈Elena #Bondarets had an unlucky start into the season yesterday. How’s your Friday 13th so far?___#IBUJunior #biathlonfamily #biathlon #Friday13th #FridayThe13th #Slovenia #Pokljuka https://t.co/mNEOtxKlLw reageer retweet
Laura Dahlmeier? Die is na vorig seizoen gestoptquote:Op zaterdag 14 december 2019 12:20 schreef tja77 het volgende:
Waar is die ene leuke Duitse biatlete gebleven?
Ze won best veel (een jaar of 2 terug), en nu is ze foetsie. Ben haar naam kwijt.
Die ja, waarom dat dan?quote:Op zaterdag 14 december 2019 12:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Laura Dahlmeier? Die is na vorig seizoen gestopt![]()
Alles gewonnen wat er te wonnen viel (ongeveer), geen fan van de sterrenstatus en zin in andere dingen in het leven dan alleen maar biatlon.quote:Op zaterdag 14 december 2019 12:23 schreef tja77 het volgende:
[..]
Die ja, waarom dat dan?
Leuke griet, won veel en was nog jong toch?
Schade.quote:Op zaterdag 14 december 2019 12:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Alles gewonnen wat er te wonnen viel (ongeveer), geen fan van de sterrenstatus en zin in andere dingen in het leven dan alleen maar biatlon.
Ik ben jaloersquote:
Die is later alsnog volledig gestopt.quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:08 schreef spleeh het volgende:
Waar was Slowakije zaterdag eigenlijk, Kuzmina zou toch de relays wel mee blijven doen?
Dan zouden ze alsnog starten, want de geblesseerde Pauline Fialkova offerde haar knie op om de zeer hard nodige punten (en uiteindelijk startbewijzen) te behouden. Poliakova werd echter ziek en dus ging het alsnog niet door. Volgende keer zijn ze er in principe weer/nog bij.quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die is later alsnog volledig gestopt.
Dit viel op ja, vrij bizarre aanval van die Chinees ineensquote:Op donderdag 19 december 2019 16:58 schreef -0- het volgende:
Erg tof om eens een worldcup te kunnen bezoeken. Goede sfeer![]()
Was er zondag op een statribuneplaats. De weersomstandigheden waren echt perfect. Mooie laag sneeuw, zonnetje erbij, vrijwel windstil en rond het vriespunt.
De achtervolging bij de vrouwen was een mooie opwarmer, al was het natuurlijk niet heel spannend met het foutloze schieten van Eckhoff. Achtervolging zie je wel prachtig hoeveel winst en verlies je kan pakken bij het schieten. Oeberg schoot behoorlijk snel en vertrok ook duidelijk eerder dan Eckhoff bij de tweede schietbeurt, maar door de laatste misser loop je toch gelijk een flinke achterstand op.
De estafette bij de mannen was geweldig spannend. Bij de tweede schietbeurt kwam China nog samen met Noorwegen aan de leiding binnen. Ook Canada deed nog verrassend lang mee om de medailles. Er waren erg veel Duitsers op de tribune en die hadden natuurlijk vooral na de mislukte schietbeurt van Bjoentegaard hoop op de overwinning. Toen JT Boe tussenmeting voor tussenmeting dichterbij kwam werd de spanning dan ook enorm. Laatste schietbeurt met beiden 2 missers was het compleet feest maar na de laatste tussenstand werd het ineens een stukje stiller
![]()
![]()
Fantastisch om een keer bij te zijn. Als je biatlon leuk vind en je krijgt een keer de kans zeker doen.Het echt volgen van de schietbeurten is soms best lastig, zeker als je wilt zien wat iemand verder achterin het veld aan het doen is. Je ziet de missers niet en op het scherm is dat vaak ook niet echt goed te zien. Maar verder is de sfeer geweldig en is het ook mooi de balans tussen schieten/skien te zien.
Omdat we ondertussen ook nog langlaufen kekenquote:Op zondag 22 december 2019 12:11 schreef Mansjester het volgende:
Waarom post @:heywoodu hier nog niet
Ook niet voor het eerst. Oberhof mag wel eens van de kalender gehaald worden.quote:
Mäkäräinen is zo raar, net als vorig seizoen (?) ineens uit het niks 50+ treffers achter elkaarquote:
Was zeker mooi om te zien.quote:Op zondag 12 januari 2020 15:12 schreef heywoodu het volgende:
Ik blijf het altijd mooi vinden, langlaufers en biatleten die na de finish - als ze zelf weer opgestaan zijn - even de bindingen van een soms totaal willekeurige, in de sneeuw liggende concurrent los maken
Percentage treffers even met een procentpuntje of 7/8 omhoog dit seizoen, ondanks al een aantal windwedstrijden. De werken van Mazet. Of hun materiaal is zo extreem goed tegenwoordig waardoor ze veel frisser blijven.quote:
Inderdaadquote:
Vermist en vrijwel opgegeven. Dat hoorde hij dus gisteravond en vandaag schiet hij voor het eerst 20 uit 20 en haalt zijn eerste podium in de wereldbeker. Houd je niet voor mogelijk.quote:Op donderdag 23 januari 2020 23:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Inderdaad
En om het ook maar even te posten: hun vader is in Canada vermist na een ongeluk met sneeuwscooters (?).
https://www.ledauphine.co(...)e-parmi-les-disparus
ARD brengt uitkomst.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 13:09 schreef heywoodu het volgende:
De single mixed gaat zo beginnen. Niet live op Eurosport, want we willen op Eurosport 1 én 2 precies dezelfde tenniswedstrijd zien!
Geen flauw idee, maar dit zal een gezellige boel worden daarquote:Op donderdag 6 februari 2020 23:03 schreef Faraday01 het volgende:
En gaan ze nu samen in de relay een medaille op moeten halen voor de Azurri?
hoe gaat het met startnummer 61?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 12:12 schreef heywoodu het volgende:
We zijn live, jaaa
https://www.biathlon.fans/
Ze heeft semi-nieuwe ski's, dat is positief. Soort van.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 12:14 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
hoe gaat het met startnummer 61?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Eerst het broekje op de enkels voor de stream vanuit Martell morgen (daarna zaterdag nog en dan is het klaar met een bepaalde Braziliaanse in het biatlon, helaas), maar verder zit ik er al klaar voor.quote:Op woensdag 12 februari 2020 15:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zijn we al bijna warmgedraaid voor het altijd prachtige WK?
Broekje op de enkels voor de sport of voor de sporter?quote:Op woensdag 12 februari 2020 16:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Eerst het broekje op de enkels voor de stream vanuit Martell morgen maar verder zit ik er al klaar voor.
Bij de mannen alleen voor de sport, laat ik het zo zeggenquote:Op woensdag 12 februari 2020 16:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Broekje op de enkels voor de sport of voor de sporter?
Daar zijn (niet-fysieke) redenen voor. Haar enige doelen voor die wedstrijd waren goed schieten, niet vallen en finishen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 16:27 schreef Faraday01 het volgende:
Bruna moet iets aan haar langlaufsnelheid gaan doen @:heywoodu, want laatste worden met 1 misser op vele minuten is niet wat je wilt in de IBU cup
Is het voor de volgende wedstrijden hetzelfde probleem of zou het beter moeten gaan?quote:Op woensdag 12 februari 2020 17:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar zijn (niet-fysieke) redenen voor. Haar enige doelen voor die wedstrijd waren goed schieten, niet vallen en finishen.
Dat zal niet heel anders zijn, vrees ik. Dat is jammer, maar het is niet anders. Gedag zeggen tegen het biatlon na deze week en dan in een andere 'omgeving' vol op het langlaufen richten (samen met onder meer een Argentijnse). Alleen door beter in haar vel te zitten zou ze al minuten winnen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 17:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is het voor de volgende wedstrijden hetzelfde probleem of zou het beter moeten gaan?
Krijgt ze bij het langlaufen wel de juiste ondersteuning van de Argentijnse bond?quote:Op woensdag 12 februari 2020 18:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zal niet heel anders zijn, vrees ik. Dat is jammer, maar het is niet anders. Gedag zeggen tegen het biatlon na deze week en dan in een andere 'omgeving' vol op het langlaufen richten (samen met onder meer een Argentijnse). Alleen door beter in haar vel te zitten zou ze al minuten winnen.
De Argentijnse bond heeft iemand op het oog en die moet en zal naar de Spelen, waardoor de ander (die er vorige keer bij was) nauwelijks ondersteuning krijgt. Met die ander gaat ze nu misschien samenwerken, omdat ze allebei een beetje in hetzelfde schuitje zitten.quote:Op woensdag 12 februari 2020 18:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Krijgt ze bij het langlaufen wel de juiste ondersteuning van de Argentijnse bond?
Maar klinkt niet echt positief.quote:Op woensdag 12 februari 2020 19:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De Argentijnse bond heeft iemand op het oog en die moet en zal naar de Spelen, waardoor de ander (die er vorige keer bij was) nauwelijks ondersteuning krijgt. Met die ander gaat ze nu misschien samenwerken, omdat ze allebei een beetje in hetzelfde schuitje zitten.
Wellicht dat ze daardoor wat minder ondersteuning krijgt van d'r eigen nationale bond, maar goed, heel veel minder ondersteuning kun je niet krijgen als dat toch al bijna op nul zit
Uiteindelijk is er één die ze moet verslaan om naar de Spelen te mogen. Het liefst in een rechtstreeks duel, wat er in theorie dit jaar op de rollerski's zou moeten komen (tenzij er regels aangepast worden ten faveure van die ander, wat dan weer geen enorme verrassing zou zijn). Als het alleen op basis van FIS-punten gaat wordt het lastiger, want die ander heeft alle vrijheid om in Noord-Amerika aan relatief minder sterke wedstrijden mee te doen, waar het makkelijker is om goede FIS-punten te scoren. Nog een reden om samen te werken met die Argentijnse: dan kunnen ze gewoon onafhankelijk van de bond hun wedstrijden uitkiezen in bijvoorbeeld Kroatië of Bosnië, waar het relatief makkelijker is om goed te scoren dan in sterke landen als Duitsland of Oostenrijk.quote:Op woensdag 12 februari 2020 19:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar klinkt niet echt positief.
Omdat ze kosten met elkaar kunnen delen?quote:Op woensdag 12 februari 2020 19:44 schreef heywoodu het volgende:
Nog een reden om samen te werken met die Argentijnse: dan kunnen ze gewoon onafhankelijk van de bond hun wedstrijden uitkiezen in bijvoorbeeld Kroatië of Bosnië, waar het relatief makkelijker is om goed te scoren dan in sterke landen als Duitsland of Oostenrijk.
quote:Op woensdag 12 februari 2020 19:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Omdat ze kosten met elkaar kunnen delen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |