abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190195530
Dit topic is bedoeld om enigzins een indruk te krijgen hoe het gesteld staat met het aantal aanslagen en pogingen daartoe. Veel gebeurtenissen halen het nieuws niet of worden door de NL-media niet opgepikt en om van iedere gebeurtenis een apart topic te openen is waarschijnlijk ook ongewenst. Geografisch hou ik het zelf beperkt tot het continent Europa, Canada, VS, Nieuw-Zeeland, Israël en Australië maar ieder mag plaatsen wat hij/zij wil delen.
Of iets wel of geen terrorisme is gelieve niet al te juridisch scherp te nemen.

Elders wordt er meestal een indeling gemaakt naar links, islamitisch, rechts, separatistisch en onbekend motief. De schutter in Las Vegas valt bijvoorbeeld onder die laatste groep.

De BBC mag het startsein geven :

A Shia Muslim has been jailed for three years and nine months for vandalism attacks on five mosques in Birmingham.

Arman Rezazadeh, who is of Iranian descent, used a sledgehammer to smash windows and doors in Perry Barr, Aston and Erdington on 21 March.

The 34-year-old admitted religiously aggravated criminal damage .

Judge Michael Chambers QC said Rezazadeh had been "motivated by religious hatred" and all the mosques he attacked were used by Sunni Muslims.

Rezazadeh sparked a major hate crime inquiry supported by anti-terror police, Birmingham Crown Court heard.

> https://www.bbc.co.uk/news/amp/uk-england-birmingham-50588463

.
En zoals bekend was er gisteren opnieuw een vrij heftige aanslag in London :

NWS / Steekpartij Londen Bridge
shift-knop defekt
pi_190195571
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 02:26 schreef TomLuny het volgende:
Dit topic is bedoeld om enigzins een indruk te krijgen hoe het gesteld staat met het aantal aanslagen en pogingen daartoe. Veel gebeurtenissen halen het nieuws niet of worden door de NL-media niet opgepikt en om van iedere gebeurtenis een apart topic te openen is waarschijnlijk ook ongewenst. Geografisch hou ik het zelf beperkt tot het continent Europa, Canada, VS, Nieuw-Zeeland, Israël en Australië maar ieder mag plaatsen wat hij/zij wil delen.
Of iets wel of geen terrorisme is gelieve niet al te juridisch scherp te nemen.

Elders wordt er meestal een indeling gemaakt naar links, islamitisch, rechts, separatistisch en onbekend motief. De schutter in Las Vegas valt bijvoorbeeld onder die laatste groep.

De BBC mag het startsein geven :

[ afbeelding ]

A Shia Muslim has been jailed for three years and nine months for vandalism attacks on five mosques in Birmingham.

Arman Rezazadeh, who is of Iranian descent, used a sledgehammer to smash windows and doors in Perry Barr, Aston and Erdington on 21 March.

The 34-year-old admitted religiously aggravated criminal damage .

Judge Michael Chambers QC said Rezazadeh had been "motivated by religious hatred" and all the mosques he attacked were used by Sunni Muslims.

Rezazadeh sparked a major hate crime inquiry supported by anti-terror police, Birmingham Crown Court heard.

> https://www.bbc.co.uk/news/amp/uk-england-birmingham-50588463

.
En zoals bekend was er gisteren opnieuw een vrij heftige aanslag in London :

NWS / Steekpartij Londen Bridge
Waarom zou je selectief zijn wat betreft de plek van de aanslag als dit een algemeen topic betreft?
Nou ja. Het antwoord weet ik wel maar ben benieuwd of je met wat origineels komt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_190195757
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 02:33 schreef Fok-it het volgende:

Waarom zou je selectief zijn wat betreft de plek van de aanslag als dit een algemeen topic betreft?
Nou ja. Het antwoord weet ik wel maar ben benieuwd of je met wat origineels komt
Origineel zal het niet zijn maar als ergens in de Congo een bom ontploft is dat vrij ver van mijn bed.
Bovendien krijg je dan zoiets van 28 berichten per dag en daarnaast heb ik erbij vermeld dat ieder voor zich mag weten of die zich wel of niet beperkt tot het genoemde geografische gebied.

Maar goed dat je het opmerkt :) zodoende kwam ik twee best interessante data-sites tegen :

https://en.wikipedia.org/(...)by_country#Worldwide

En :

Summary

Over the past decade, terrorists killed an average of 21,000 people worldwide each year.
The global death toll from terrorism over the past decade ranged from 8,000 in 2010 to a high of 44,000 in 2014.
In 2017, terrorism was responsible for 0.05% of global deaths.
Terrorism tends to be very geographically-focused: 95% of deaths in 2017 occurred in the Middle East, Africa or South Asia.
In most countries terrorism accounts for less than 0.01% of deaths, but in countries of high-conflict, this can be as much as several percent.
Airline hijackings were once common but are very rare today.
Public concern about terrorism is high – in many countries more than half say they are concerned about being a victim.
Media coverage of terrorism is often disproportionate to its frequency and share of deaths.

> https://ourworldindata.org/terrorism

Het volgende is geen aanslag maar wel gerelateerd :

The German Interior Ministry has refuted reports that it plans to ban the Lebanese Hezbollah militant group. The US has recently put pressure on Europe to ban the whole group, not just its military arm.
...
EU split on Hezbollah

Most European Union states, including Germany, so far only consider Hezbollah's military arm as a terrorist group. EU efforts to ban the group have been held up primarily by France, with its government arguing that distinguishing between its political and military arms helps foster dialogue Hezbollah and, ultimately, prompt it to alter its policies.

Israel, the US, the UK, the Netherlands and the Arab League are some of the countries or entities that classify the entire group as a terrorist organization.

> https://www.dw.com/en/ger(...)-entirety/a-51454961
shift-knop defekt
pi_190195799
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 03:15 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Origineel zal het niet zijn maar als ergens in de Congo een bom ontploft is dat vrij ver van mijn bed.
Bovendien krijg je dan zoiets van 28 berichten per dag en daarnaast heb ik erbij vermeld dat ieder voor zich mag weten of die zich wel of niet beperkt tot het genoemde geografische gebied.

Maar goed dat je het opmerkt :) zodoende kwam ik twee best interessante data-sites tegen :

https://en.wikipedia.org/(...)by_country#Worldwide

En :

Summary

Over the past decade, terrorists killed an average of 21,000 people worldwide each year.
The global death toll from terrorism over the past decade ranged from 8,000 in 2010 to a high of 44,000 in 2014.
In 2017, terrorism was responsible for 0.05% of global deaths.
Terrorism tends to be very geographically-focused: 95% of deaths in 2017 occurred in the Middle East, Africa or South Asia.
In most countries terrorism accounts for less than 0.01% of deaths, but in countries of high-conflict, this can be as much as several percent.
Airline hijackings were once common but are very rare today.
Public concern about terrorism is high – in many countries more than half say they are concerned about being a victim.
Media coverage of terrorism is often disproportionate to its frequency and share of deaths.

> https://ourworldindata.org/terrorism
Deze statistieken meegenomen zou je dan alsnog een enorm gekleurde TT in stand houden? Want je komt wel met een leuk verhaaltje dat het een ver van je bed show is. Maar geografisch gezien is Nieuw-Zeeland meer ver van je bed dan Congo natuurlijk. Deze TT en de gebieden die je selectief hebt uitgekozen komen vanuit een beeld wat volgens jou, en velen anderen hier op FOK! schetst dat het westen enorm wordt bedreigd door de Islam. En ondanks dat je pure statistiek hebt opgezocht die aangeven dat het merendeel van de aanslagen, die ook gepleegd worden door moslims, in het midden-oosten voorkomen blijf je die gedachten in stand houden dus?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_190195863
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 03:27 schreef Fok-it het volgende:

Deze statistieken meegenomen zou je dan alsnog een enorm gekleurde TT in stand houden? Want je komt wel met een leuk verhaaltje dat het een ver van je bed show is. Maar geografisch gezien is Nieuw-Zeeland meer ver van je bed dan Congo natuurlijk. Deze TT en de gebieden die je selectief hebt uitgekozen komen vanuit een beeld wat volgens jou, en velen anderen hier op FOK! schetst dat het westen enorm wordt bedreigd door de Islam. En ondanks dat je pure statistiek hebt opgezocht die aangeven dat het merendeel van de aanslagen, die ook gepleegd worden door moslims, in het midden-oosten voorkomen blijf je die gedachten in stand houden dus?
Tja, hier zitten wij nu eenmaal in het Westen, dat kan ik verder ook niet veranderen dus ik ga me niet vanwege jouw lange tenen verontschuldigen dat ik zelf ervoor gekozen heb om daar mijn focus op te richten. Dat is trouwens overal zo, neem de Nos, die plaatst 30+ berichten over een aanslag in Nieuw-Zeeland en een stuk of 5 over de aanslag in Sri Lanka die 5x zo dodelijk was.

Het komt op mij over dat je iets aan het uitlokken bent, je schrijft zelf dat ik pure statistiek heb geplaatst en nog werp je mij voor de voeten dat het een islam bias vooropgezet doel zou hebben. Die logica kan ik niet volgen, evenmin als dat de TT gekleurd zou zijn. Als linkse terroristen bijvoorbeeld de steden Hamburg en Parijs slopen is dat geen aanslag in en op het Westen ?
En datzelfde geldt voor rechts radicalen, als die een Duitse politicus executeren is dat een aanslag op de Westerse democratie.

En was dat vandaag gebeurd dat had ik die ook gewoon in dit topic gezet.

++++++++++

No Indication of Terrorism in Hague Knife Attack: National Broadcaster NOS

Nov. 29, 2019, at 4:01 p.m.

AMSTERDAM (REUTERS) -

Dutch national broadcaster NOS said a knife attack in the Hague on Friday did not appear to be a terrorist attack.

"At this moment there is no indication of a terrorist motive," NOS said, citing "varied sources".

Dutch police said three people had been wounded in the stabbing on a shopping street in The Hague.

(Reporting by Toby Sterling, Editing by Angus MacSwan)

Copyright 2019 Thomson Reuters.

https://www.usnews.com/ne(...)onal-broadcaster-nos

Wist niet eens dat er alweer een Haagse Steker toegeslagen had

[ Bericht 12% gewijzigd door TomLuny op 30-11-2019 04:04:37 ]
shift-knop defekt
  zaterdag 30 november 2019 @ 05:58:41 #6
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190195961
Briljant topic weer.. :')
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zaterdag 30 november 2019 @ 06:08:01 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190195963
Canada?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 30 november 2019 @ 06:20:18 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190195969
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 03:51 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Tja, hier zitten wij nu eenmaal in het Westen, dat kan ik verder ook niet veranderen dus ik ga me niet vanwege jouw lange tenen verontschuldigen dat ik zelf ervoor gekozen heb om daar mijn focus op te richten. Dat is trouwens overal zo, neem de Nos, die plaatst 30+ berichten over een aanslag in Nieuw-Zeeland en een stuk of 5 over de aanslag in Sri Lanka die 5x zo dodelijk was.
Sri Lanka valt ook buiten de door jou al aangegeven landen. Dus wat is dan het probleem met de NOS? Maar wat wil je een opsom topic over aanslagen die alleen in westerse landen plaats vinden terwijl terrorisme een globaal probleem is? Of een meer algemene discussie over het probleem en oplossingen? Dat laatste is wellicht leuker.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 30 november 2019 @ 07:59:54 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_190196072
Dit topic komt zeker drie jaar te laat. De moslimterreurhype is al weer op zijn retour.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 november 2019 @ 09:41:24 #10
284411 crew  heywoodu
pi_190196617
Lekker hoor, een verzameltopic openen over terreuraanslagen en dan al een vermoedelijk niet-aanslag er in gooien, binnen anderhalf uur.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 november 2019 @ 09:41:43 #11
284411 crew  heywoodu
pi_190196623
Wel jammer van die eerste, de epische naam van Hossein Rezazadeh door het slijk halen :r
pi_190196668
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 06:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar wat wil je een opsom topic over aanslagen die alleen in westerse landen plaats vinden terwijl terrorisme een globaal probleem is?
Het is denk ik eerder dat de islam een globaal probleem is. Verreweg de meerderheid van alle aanslagen en terroristisch gekut wordt gedaan uit naam van.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_190197109
Goed topic.
  zaterdag 30 november 2019 @ 10:57:23 #14
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190197267
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 november 2019 09:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Het is denk ik eerder dat de islam een globaal probleem is. Verreweg de meerderheid van alle aanslagen en terroristisch gekut wordt gedaan uit naam van.
Onwaar.
Antifa
pi_190197273
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 10:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Onwaar.
Hangt er van af over welke periode je kijkt. De afgelopen paar jaar klopt het wel - over 50 jaar bekeken niet.
pi_190197291
vosss is de naam,
pi_190197302
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 10:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Onwaar.
In je jaren 80 had je veel links extremistisch geweld, de afgelopen 20 jaar zijn de terroristische extreme moslims de 'trend'.
pi_190197437
quote:
Eenzijdige cijfers geven uit je bubbel en dat als je zelf bedachte objectieve waarheid aannemen. |:(
pi_190197476
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 11:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Eenzijdige cijfers geven uit je bubbel en dat als je zelf bedachte objectieve waarheid aannemen. |:(
Het staat je vrij om eenzelfde lijstje met feiten en cijfers van alle overige religies te plaatsen hoor.

Ben benieuwd hoe hoog die cijfers exact zijn. Ik kan je alvast verklappen dat dat slechts een fractie is van de door mij geposte cijfers.

Maargoed, de waarheid is bikkelhard en voor sommige mensen te hard om door te dringen.

Cijfers liegen niet. De link die ik postte zijn allemaal gewoon verifieerbaar. Oftewel het zijn feiten.

Dat is het leuke van feiten; dat meningen over die feiten er eigenlijk niet toe doen. Ze veranderen die feiten namelijk niet.

:)
vosss is de naam,
pi_190197527
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2019 11:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Het staat je vrij om eenzelfde lijstje met feiten en cijfers van alle overige religies te plaatsen hoor.

Ben benieuwd hoe hoog die cijfers exact zijn. Ik kan je alvast verklappen dat dat slechts een fractie is van de door mij geposte cijfers.

Maargoed, de waarheid is bikkelhard en voor sommige mensen te hard om door te dringen.

Cijfers liegen niet. De link die ik postte zijn allemaal gewoon verifieerbaar. Oftewel het zijn feiten.

Dat is het leuke van feiten; dat meningen over die feiten er eigenlijk niet toe doen. Ze veranderen die feiten namelijk niet.

:)
De op heeft het over aanslagen in het algemeen maar blijkbaar is je bril kapot en moet het weer alleen over moslims gaan. :')

Elke schietpartij in de vs zie ik ook als een aanslag. Jaarlijks daar 16.000 doden. Daar kunnen de moslim terroristen in de westerse wereld nog een puntje aan zuigen. :D
pi_190197548
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 11:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het staat je vrij om met eenzijdige cijfers uit jouw eigen bubbel te komen.

Dat is het mooie van dit topic.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 11:25 schreef Basp1 het volgende:
Elke schietpartij in de vs zie ik ook als een aanslag. Jaarlijks daar 16.000 doden. Daar kunnen de moslim terroristen in de westerse wereld nog een puntje aan zuigen.
Dat zijn volgens jou ook aanslagen vanuit ideologische motieven? :D
  zaterdag 30 november 2019 @ 11:34:59 #22
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190197626
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 11:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De op heeft het over aanslagen in het algemeen maar blijkbaar is je bril kapot en moet het weer alleen over moslims gaan. :')

Elke schietpartij in de vs zie ik ook als een aanslag. Jaarlijks daar 16.000 doden. Daar kunnen de moslim terroristen in de westerse wereld nog een puntje aan zuigen. :D
Haha omdat jij als een domme dwaas de redneck schietpartijen in de VS als aanslagen ziet kloppen deze cijfers niet. Mooi bedacht, maar nee. Probeer het nog maar eens.
pi_190197641
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 november 2019 11:27 schreef SpaceOddity het volgende:

Ja de door de conservatie staat gedragen ideologie dat iedere mongool maar een wapen moet kunnen kopen op elke straathoek. Kom op zeg als je het verschil in doden door schietwapens tussen verschillende westerse landen ziet schiet de vs er met kop en schouders boven uit. Die ideologie kost meer westerlingen jaarlijks hun leven dan de geloofsintimidatie door een stel andere primitievelingen. ^O^
  zaterdag 30 november 2019 @ 11:36:32 #24
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190197643
quote:

Maak het niet te ingewikkeld voor hem, de dreadlocks hebben duidelijk het meeste verstand uit zijn hoofd getrokken. Daar moet je niet te serieus op in gaan.
  zaterdag 30 november 2019 @ 11:40:19 #25
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_190197686
quote:

[..]

Het staat je vrij om met eenzijdige cijfers uit jouw eigen bubbel te komen.

Dat is het mooie van dit topic.
[..]

De passie waarmee het tweede amendement wordt verdedigd in Amerika heeft zeker een ideologisch karakter :D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')