Hier.quote:Omroep PowNed keert zich net als veel andere mediapartijen tegen Zwarte Piet. De zwart geschminkte variant van de kindervriend moet worden afgeschaft. Dat zegt omroepbaas Dominique Weesie in het AD. PowNed komt voort uit een rechts-populistische stroming, maar tien jaar later is de omroep een stuk genuanceerder geworden, geeft Weesie zelf toe. “Ook ík denk: moeten we nog wel terug willen naar Zwarte Piet? Tegenstanders hebben misschien toch wel gelijk.“
Het moet maar eens over zijn met Zwarte Piet, aldus Weesie. “Laten we het maar gewoon afschaffen. Al doende leert men.”
Momenteel wordt er hard gewerkt om het rechts-populistische Ongehoord Nederland van Arnold Karskens het publieke bestel in te krijgen. Die omroep wil een alternatief Sinterklaasjournaal maken mét Zwarte Pieten. “Als ik de standpunten van die omroep lees, zijn we inderdaad wel héél erg naar het midden opgeschoven“, reageert Weesie.
Weesie denkt dat het lastig wordt voor ON als ze zo tegen de stroom in blijven varen. “Bij het realiseren van programma’s met een wat extremer karakter, zoals bijvoorbeeld een Zwarte Pieten-journaal, ben je afhankelijk van de smaak van zenderbazen.”
ON zal hooguit de nachtelijke uitzenduren mogen vullen, denkt Weesie. “Tenzij je bereid bent compromissen te sluiten. Onder druk wordt alles vloeibaar. Ook PowNed is meer naar het midden opgeschoven. Dat moet wel, wil je in Hilversum enige kans maken.”
Welk totalitarisme? Er zijn meer rechtse omroepen dan linkse.quote:Op vrijdag 29 november 2019 21:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Grappig hoe moreel totalitarisme dat in de hand werkt.
Ik weet niet hoe het met links of rechts zit, maar de identitaire-gelijkheidsfantasten maken de dienst uit bij de publieke omroep.quote:Op vrijdag 29 november 2019 21:24 schreef Klopkoek het volgende:
Welk totalitarisme? Er zijn meer rechtse omroepen dan linkse.
Powned heeft elke week twee uur zendtijd met 'Zwarte prietpraat' van Prem. De grootste afzeik-radiozendtijd op Radio 1. Iedereen die niet uit Suriname komt, wordt neergezet als een uitbuitende Germaan.quote:Op zondag 1 december 2019 10:17 schreef HSG het volgende:
Ik denk dat Powned meer bedoelt dat er zoveel gezeik en ellende omtrent ZP is dat het hele kinderfeest wordt verziekt. Daarom zegt hij dat het maar afgeschaft moet worden.
Ik kan mij niet voorstellen dat een zender als Powned achter de mening van Sylvana gaat staan.
WTF?quote:Op zondag 1 december 2019 14:17 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Powned heeft elke week twee uur zendtijd met 'Zwarte prietpraat' van Prem. De grootste afzeik-radiozendtijd op Radio 1. Iedereen die niet uit Suriname komt, wordt neergezet als een uitbuitende Germaan.
Zo ken ik Prem niet van jarenlang andere tv- en radio-programma's.quote:Op zondag 1 december 2019 14:17 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Powned heeft elke week twee uur zendtijd met 'Zwarte prietpraat' van Prem. De grootste afzeik-radiozendtijd op Radio 1. Iedereen die niet uit Suriname komt, wordt neergezet als een uitbuitende Germaan.
wat is dezequote:Op zaterdag 30 november 2019 03:10 schreef Case4891 het volgende:
Deze omroep is dus tegen zwarte piet?![]()
Het onderwerp "Zwarte Piet" is op zichzelf totaal onbelangrijk, daar ben ik het mee eens.quote:
Wat is dat voor idioterie? Wie zijn die "zenderbazen"? Zijn die democratische gekozen? Nee.quote:Weesie denkt dat het lastig wordt voor ON als ze zo tegen de stroom in blijven varen. “Bij het realiseren van programma’s met een wat extremer karakter, zoals bijvoorbeeld een Zwarte Pieten-journaal, ben je afhankelijk van de smaak van zenderbazen.”
ON zal hooguit de nachtelijke uitzenduren mogen vullen, denkt Weesie. “Tenzij je bereid bent compromissen te sluiten.
quote:Op zondag 1 december 2019 16:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Het onderwerp "Zwarte Piet" is op zichzelf totaal onbelangrijk, daar ben ik het mee eens.
Maar wat wél belangrijk is, is wat Weesie aan het einde zegt:
[..]
Wat is dat voor idioterie? Wie zijn die "zenderbazen"? Zijn die democratische gekozen? Nee.
Dus zolang die zenderbazen linkse klootzakken fatsoenlijke mensen zijn, begin je met een nieuwe alt-rechtse omroep dus nog steeds niks.
Vind ik ook. Al die stelende Turken.quote:Op zondag 1 december 2019 14:17 schreef Idisrom het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 december 2019 15:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zo ken ik Prem niet van jarenlang andere tv- en radio-programma's.
Ik neem aan dat je zit te liegen.
Godverdommequote:
Of die zenderbazen nu "fastsoenlijke mensen" zijn of "linkse klootzakken" doet eigenlijk niet ter zake. Het gaat erom dat deze mensen niet democratisch zijn gekozen. Hun macht is daarom te groot. Dit moet gewijzigd worden.quote:
Dit is nu eenmaal hoe het bestel is ingericht. Dat is zo gebeurd door onze gekozen vertegenwoordigers. Niet mee eens? Kies iemand die aangeeft dit te willen wijzigen. Schelden op mensen die gewoon hun werk doen heeft geen enkel resultaat en zet alleen jezelf voor schut.quote:Op zondag 1 december 2019 16:28 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Of die zenderbazen nu "fastsoenlijke mensen" zijn of "linkse klootzakken" doet eigenlijk niet ter zake. Het gaat erom dat deze mensen niet democratisch zijn gekozen. Hun macht is daarom te groot. Dit moet gewijzigd worden.
Ach hou toch op, zeikstraal.quote:Op zondag 1 december 2019 16:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Overigens heeft de nieuwe omroep ON reeds 42.369 leden. Daarmee is het zeer waarschijnlijk dat de ondergrens van 50.000 binnenkort gehaald zal worden.
Een goede zaak. Met "alt-rechts" heeft ON niets te maken, maar wel met vrije en onafhankelijke journalistiek, waarin momenteel in Nederland een grote behoefte is.
Ja, snap ik. Ook dat zal over enige tijd in de tweede kamer dus gewijzigd worden, na de volgende verkiezingen als FvD de grootste partij wordt.quote:Op zondag 1 december 2019 16:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dit is nu eenmaal hoe het bestel is ingericht. Dat is zo gebeurd door onze gekozen vertegenwoordigers. Niet mee eens? Kies iemand die aangeeft dit te willen wijzigen. Schelden op mensen die gewoon hun week doen heeft geen enkel resultaat en zet alleen jezelf voor schut.
quote:Op zondag 1 december 2019 16:32 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Ook dat zal over enige tijd in de tweede kamer dus gewijzigd worden, na de volgende verkiezingen als FvD de grootste partij wordt.
Qua aantal leden is FvD al bijna de grootste politieke partij in Nederland, dus ik zou maar niet te hard lachen.quote:Op zondag 1 december 2019 16:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]en Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen.
Je kunt het vannacht gaan beluisteren tussen 24:00 en 02:00 uur op Radio 1.quote:Op zondag 1 december 2019 15:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zo ken ik Prem niet van jarenlang andere tv- en radio-programma's.
Ik neem aan dat je zit te liegen.
quote:
quote:Zwarte Prietpraat
Het nieuws en de actualiteiten op een andere manier gebracht: provocerend, dwars, rauw, intelligent en ongecensureerd. Prem maakt nieuws, verslaat nieuws, maar vooral lacht hij het nieuws uit. Elke zondag op maandagnacht, tussen 00.00 en 02.00 uur.
Mwa...quote:Op zondag 1 december 2019 16:45 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]![]()
Maar goed.
Dat het "rebelse" Powned inmiddels netjes in het keurslijf der deugmedia dit gedrukt geeft maar weer aan wat er allemaal mis is met evenwichtige balans en het overwicht van de deug elite daarop.
Hinderlijk dat je hier zo vaak (doelbewust) foute info uitkraamt, zaken uit de context plaatst en het dan ook nog eens verpakt als een zogezegd feitje.quote:Op zondag 1 december 2019 16:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Qua aantal leden is FvD al bijna de grootste politieke partij in Nederland, dus ik zou maar niet te hard lachen.
Los van wat Lord_Vetinari al post. Onafhankelijke en vrije journalistiek bestaat gewoon helemaal niet. Want elke mens heeft wel last van enige mate van vooroordelen en hokjes denken. Dus een journalist ook.quote:Op zondag 1 december 2019 16:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Een goede zaak. Met "alt-rechts" heeft ON niets te maken, maar wel met vrije en onafhankelijke journalistiek, waarin momenteel in Nederland een grote behoefte is.
Komt nog bij dat ook hier weer gestrooid wordt met superlatieven die niet waar zijn.quote:Op maandag 2 december 2019 05:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Los van wat Lord_Vetinari al post. Onafhankelijke en vrije journalistiek bestaat gewoon helemaal niet. Want elke mens heeft wel last van enige mate van vooroordelen en hokjes denken. Dus een journalist ook.
Beter is kritisch te zijn op elke nieuws bron. Zelf goed nadenken. En de moeite nemen om verschillende bronnen te raadplegen met verschillende standpunten. Om zo hopelijk een beter beeld te krijgen van de zin en onzin van het nieuws. Zeker wat het internet aangaat bijvoorbeeld.
En dat gaat een zender als NO nooit oplossen.
Dat jij niet begrijpt wat het inhoudt wil niet zeggen dat het niet bestaat.quote:Op maandag 2 december 2019 05:49 schreef Megumi het volgende:
Onafhankelijke en vrije journalistiek bestaat gewoon helemaal niet. Want elke mens heeft wel last van enige mate van vooroordelen en hokjes denken. Dus een journalist ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |