Weet niet of het D-day is. Zo langzamerhand krijg ik het vermoeden dat alleen een grote spelersopstand van Bommel uit het zadel kan wippen. En zo ver zijn we nog niet.quote:Op vrijdag 29 november 2019 17:13 schreef PSVCL het volgende:
Wel een pluspunt dat ie eindelijk Rosario durft te wisselen.Misschien is Bommel nu eindelijk wakker.
D-day voor hem tegen Emmen.
Dus dan is het verschil er wel duidelijk. Barcelona gaat dit jaar niet de CL winnen en of dat door de spelers of door de trainer zou komen. Moet ergens in het midden liggen natuurlijk,quote:Op vrijdag 29 november 2019 15:35 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ja dat is waar maar met een enorme surplus aan kwaliteit win je meestal wel op individuele klasse door spelers als Messi ook al is de tactiek slecht. Maar op het niveau van PSV is de tactiek veel belangrijker. PSV - Ajax vorig seizoen was daar een mooi voorbeeld van.
---------------------Unnerstalquote:
quote:Op vrijdag 29 november 2019 20:06 schreef PSVCL het volgende:
[..]
---------------------Unnerstal
--------Schwaab-Baumgartl-Viergever
Dumfries------------------------------Hendrix
---------------Guti----Thomas-------
---------------------Ihattaren----
-----------Bergwijn--------Malen
Op zich ben ik er geen voorstander van om al te snel het vertrouwen in een trainer op te zeggen, echter, in dit geval zie in onder Mark Van Bommel enkel een dalende lijn. In het vorige seizoen ging het de eerste seizoenshelft nog alleraardigst, de tweede seizoenshelft was echter al stukken minder. Dit seizoen is, naar mijn mening althans, deze dalende lijn verder doorgezet.quote:Op vrijdag 29 november 2019 13:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze ook wel weten dat de Jong (en misschien ook wel Gerbrands) dan niet "even" een nieuwe trainer kan halen en alles dan opgelost is, dan zal hun eigen positie ook onder druk komen te staan. Maar goed, dat weet je van tevoren als je aan zo'n functie begint natuurlijk.
De laatste keer dat bij PSV een trainer ontslagen werd, is ook alweer een tijdje geleden, volgens mij, dus ze houden daar sowieso wel lang vertrouwen in mensen. Terwijl er ook bij bijvoorbeeld Cocu meerdere momenten zijn geweest waarop het bijna onhoudbaar was en hij toch bleef zitten.
bij Slutsky ligt het ook wat anders die zal daar niet zo enorm veel schade van oplopen want al een lange carriere, voor Van Bommel is het z'n eerste klusquote:Op vrijdag 29 november 2019 23:18 schreef Longcat. het volgende:
Slutsky stapt op uit respect voor de club. Waarom kan MvB dit niet doen bij PSV?
Hendrix die de hele linkerkant bestrijkt?quote:Op vrijdag 29 november 2019 20:06 schreef PSVCL het volgende:
[..]
---------------------Unnerstal
--------Schwaab-Baumgartl-Viergever
Dumfries------------------------------Hendrix
---------------Guti----Thomas-------
---------------------Ihattaren----
-----------Bergwijn--------Malen
in balbezit ,zonder bal als cvm achter guti en thomas..viergever links back (4-4-2)quote:Op vrijdag 29 november 2019 23:29 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Hendrix die de hele linkerkant bestrijkt?
het grappige was ook dat er maar liefst 3 journalisten aanwezig warenquote:Op zaterdag 30 november 2019 08:24 schreef RipCity het volgende:
Goede column:
De ongemakkelijke persconferentie met Van Bommel: na 55 seconden greep de perschef in
https://www.ed.nl/nederla(...)erschef-in~ac315dd7/
op zich niet eens zo gek 3-5-2 al weet ik niet of deze cv's dat kunnen, zijn wel een beetje houterig. Maar voorheen was het verdedigend nog redelijk op orde en opbouwend gewoon niet goed genoeg, momenteel weten ze het verdedigend ook niet meer en dan bedoel ik het elftal, niet alleen de verdedigers.quote:Op vrijdag 29 november 2019 23:38 schreef PSVCL het volgende:
[..]
in balbezit ,zonder bal als cvm achter guti en thomas..viergever links back (4-4-2)
Misselijk mannetje, die Thijs Slegers.quote:Op zaterdag 30 november 2019 08:24 schreef RipCity het volgende:
Goede column:
De ongemakkelijke persconferentie met Van Bommel: na 55 seconden greep de perschef in
https://www.ed.nl/nederla(...)erschef-in~ac315dd7/
is dat zo?quote:Op zaterdag 30 november 2019 09:39 schreef Pedroso het volgende:
Wat me erg verbaasde is dat Mino Raiola en zijn kompaan zomaar de kleedkamer bij PSV kan inlopen direct na de wedstrijd en zelf bepaald waar ie binnenkomt.
Volgens Van Bommel (zondag bij FOX na de wedstrijd) is dat heel normaal want dat doet ie bv bij AC Milan ook altijd. Lekker voorbeeld, AC Milan.
Tekenend wat mij betreft met wat er bij PSV gaande is momenteel.
Yep, zag toevallig het interview met v. Bommel een uur na de wedstijd tegen Heerenveen.quote:Op zaterdag 30 november 2019 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat zo?
Belachelijk maar uit de zaakwaarnemers hoek komt ook dat de latino's en Van Bommel niet zo'n goede combinatie is
Die kerel heeft macht in de voetbal wereld. Zet je hem buitenspel, is gewoon je eigen doodsvonnis tekenen als voetbal club. Dan komt er helemaal niemand.quote:Op zaterdag 30 november 2019 09:39 schreef Pedroso het volgende:
Wat me erg verbaasde is dat Mino Raiola en zijn kompaan zomaar de kleedkamer bij PSV kan inlopen direct na de wedstrijd en zelf bepaald waar ie binnenkomt.
Volgens Van Bommel (zondag bij FOX na de wedstrijd) is dat heel normaal want dat doet ie bv bij AC Milan ook altijd. Lekker voorbeeld, AC Milan.
Volgens mij zijn er zat spelers die niet in zijn stal zitten.quote:Op zaterdag 30 november 2019 10:35 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Die kerel heeft macht in de voetbal wereld. Zet je hem buitenspel, is gewoon je eigen doodsvonnis tekenen als voetbal club. Dan komt er helemaal niemand.
buitenspel of buiten de kleedkamer, daar zit nog wel een verschilletje in, in de kleedkamer horen derden niet thuis.quote:Op zaterdag 30 november 2019 10:35 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Die kerel heeft macht in de voetbal wereld. Zet je hem buitenspel, is gewoon je eigen doodsvonnis tekenen als voetbal club. Dan komt er helemaal niemand.
Van aanvoerder naar bankzitter. Het kan snel gaan.quote:Op zaterdag 30 november 2019 10:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Rosario zou er morgen naast staan lees ik.
Niet dat ik zijn potentiële vervangers veel hoger aan sla...quote:Op zaterdag 30 november 2019 10:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Van aanvoerder naar bankzitter. Het kan snel gaan.
en Bergwijn, hoe zit het daar mee? Ik had donderdag de indruk dat hij na een minuut of 10 naar z'n hamstring greep en erna heeft hij geen noemenswaardige loopactie gedaan, maar misschien heb ik dat niet goed gezien, het was sowieso een moeizame wedstrijd.quote:Op zaterdag 30 november 2019 10:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Niet dat ik zijn potentiële vervangers veel hoger aan sla...
Klopt, maar die dikke italiaan heeft een netwerk die je nodig hebt als je bv een Bergwijn voor heel veel geld wilt verkopenquote:Op zaterdag 30 november 2019 10:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
buitenspel of buiten de kleedkamer, daar zit nog wel een verschilletje in, in de kleedkamer horen derden niet thuis.
maar daar hoeft hij toch niet voor in de kleedkamer te komen, is gewoon dom van Van Bommel en PSV om dat toe te staanquote:Op zaterdag 30 november 2019 11:11 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Klopt, maar die dikke italiaan heeft een netwerk die je nodig hebt als je bv een Bergwijn voor heel veel geld wilt verkopen
Niks over bekend dat hij blessa zou zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
en Bergwijn, hoe zit het daar mee? Ik had donderdag de indruk dat hij na een minuut of 10 naar z'n hamstring greep en erna heeft hij geen noemenswaardige loopactie gedaan, maar misschien heb ik dat niet goed gezien, het was sowieso een moeizame wedstrijd.
Er zullen vast redenen zijn die wij nooit zullen weten.quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar daar hoeft hij toch niet voor in de kleedkamer te komen, is gewoon dom van Van Bommel en PSV om dat toe te staan
Bron?quote:Op zaterdag 30 november 2019 09:39 schreef Pedroso het volgende:
"Aangeschoten wild, rampseizoen, abominabel slecht, sportieve ravage." Rikkert zegt eindelijk waar het op staatquote:Angstaanjagende zegemachine ineens aangeschoten wild, nieuwelingen PSV renderen niet
PSV is dit jaar van een angstaanjagende zegemachine naar aangeschoten wild gegaan. Trainer Mark van Bommel mag nog proberen het tij te keren bij de club.
PSV beleeft een sportief rampseizoen, dat al grotendeels aan flarden oogt terwijl de winterstop nog weken op zich laat wachten. Meedoen aan de Champions League bleek te hoog gegrepen, de club blameerde zich in de Europa League en is ook in de eredivisie aangeschoten wild. Na een nieuwe mokerslag in Lissabon komt automatisch de vraag op tafel of het op deze manier nog verder kan. Het in Eindhoven vaak niet serieus genomen bekertoernooi kan misschien nog een pleister op de wonde vormen, maar garanties zijn er niet. Hoop is ook hier niet meer dan uitgestelde verwachting en op basis van de afgelopen maanden zijn er voor PSV geen aanknopingspunten richting succes.
Abominabel slecht
Na een prijsloos jaar kreeg Mark van Bommel in juni een herkansing en directeur Toon Gerbrands legde tegelijkertijd de ambitie op tafel om in de toekomst bij de top-32 van Europa aan te sluiten. Tegen het licht van die uitspraak zijn de huidige prestaties van de club abominabel slecht. De oorzaken daarvoor zijn divers en diffuus, waarbij de trainer altijd eindverantwoordelijk is voor de resultaten. Ook het transferbeleid onder leiding van technisch manager John de Jong verdient een kritische evaluatie, waarbij Van Bommel uiteindelijk wel degene is die bepaalt wie er wordt opgesteld. Dat geen enkele nieuweling op dit moment overtuigt, kan niet alleen op het bordje van De Jong worden geschoven.
De 42-jarige coach is er dit jaar niet in geslaagd zijn elftal in balbezit de gewenste ontwikkeling te laten doormaken. Het is momenteel onzekerheid troef en elke vorm van weerbaarheid ontbreekt, terwijl Van Bommel in augustus nog dacht dat hij een betere selectie had dan vorig seizoen. Zijn strijdbaarheid was als voetballer zijn grote kracht, maar zit hem als coach ogenschijnlijk juist in de weg. Hij blijft naar buiten toe overtuigd van zijn gelijk en ziet de oorzaak van het falen van PSV in de uitvoering en niet in het plan, zei hij onlangs nog. De trainer maakte de afgelopen twee maanden keuzes die soms onverklaarbaar waren en verkeerd uitpakten en joeg bovendien een aantal spelers tegen zich in het harnas.
Echec
Telkens als PSV de laatste anderhalf jaar iets voor het grijpen had, ging het mis. Van Bommel heeft een aantal jonge spelers ingepast en ervoor gezorgd dat zij zich kunnen ontwikkelen. Onderweg moet PSV ook voor de prijzen spelen en daar lijkt het nu in de verste verte niet op. Van Bommel gaf na het echec in Lissabon aan dat een aantal spelers over drie, vier jaar verder is en dat er dan meer mogelijk is. In de huidige voetbalpiramide is het een illusie om een elftal lang bij elkaar te houden. PSV moet zonder noemenswaardige Europese inkomsten elk jaar een of twee topspelers verkopen om financieel gezond te blijven. De realiteit is dat anderhalf jaar onder Van Bommel nog niets voor de prijzenkast heeft opgeleverd en dat het nu een sportieve ravage is bij de club.
het duurt even maar dan krijg je ook wat, kortom de situatie is onhoudbaarquote:Op zaterdag 30 november 2019 12:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Rikkert gebruikt voor zijn doen ongebruikelijk zware bewoordingen. Kan Mark weer klagen over de buitenwacht.![]()
https://www.ed.nl/dossier(...)gn=socialsharing_web
[..]
"Aangeschoten wild, rampseizoen, abominabel slecht, sportieve ravage." Rikkert zegt eindelijk waar het op staat
Naar buiten toe lijkt de directie echter nog geen krimp te geven. Als die houding 'echt' is dan overleeft van Bommel zelfs puntverlies in Emmen nog wel.quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
het duurt even maar dan krijg je ook wat, kortom de situatie is onhoudbaar
Rik is helemaal klaar met Van Bommel sinds die hem persoonlijk heeft aangevallen in een opmerking over "een journalist van een lokale krant". Nu durft hij hem en PSV eindelijk aan te pakken.quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Rikkert gebruikt voor zijn doen ongebruikelijk zware bewoordingen. Kan Mark weer klagen over de buitenwacht.![]()
https://www.ed.nl/dossier(...)gn=socialsharing_web
[..]
"Aangeschoten wild, rampseizoen, abominabel slecht, sportieve ravage." Rikkert zegt eindelijk waar het op staat
maar wat is er waar van wat die Sjoerd Mossou zegt over de verhouding tussen Van Bommel en Van Nistelrooy?quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Naar buiten toe lijkt de directie echter nog geen krimp te geven. Als die houding 'echt' is dan overleeft van Bommel zelfs puntverlies in Emmen nog wel.
quote:Op De Herdgang tekent zich stilaan een klein maar fijn kampenstrijdje af, het lijkt Ajax wel, compleet met kibbelende oud-spelers: Van Bommel aan de ene kant, Ruud van Nistelrooy aan de andere, John de Jong er wat ongemakkelijk tussenin. Hulde daarvoor.
Geen enkel idee. Jouw post is het eerste wat ik er over leesquote:Op zaterdag 30 november 2019 12:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar wat is er waar van wat die Sjoerd Mossou zegt over de verhouding tussen Van Bommel en Van Nistelrooy?
[..]
Denk niet eens dat het dat is, Rik is altijd een heel brave journalist die nooit aan stoelpoten zaagt of probeert te stoken. Maar de mantel der liefde blijkt voor zoveel ellende nu gewoon te klein om de boel nog langer te kunnen bedekken.quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:36 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Rik is helemaal klaar met Van Bommel sinds die hem persoonlijk heeft aangevallen in een opmerking over "een journalist van een lokale krant". Nu durft hij hem en PSV eindelijk aan te pakken.
Interview met Joost Jan van Gangelen (FOX) ongeveer een uur na de wedstrijd PSV - Heerenveen, was op FOX 3 of 4.quote:
Net die column gelezen. Tja, komt niet echt over alsof er een levensgroot probleem is tussen die twee of zo. Dat er wel eens gekibbeld wordt bij dit soort resultaten lijkt me niet vreemd.quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar wat is er waar van wat die Sjoerd Mossou zegt over de verhouding tussen Van Bommel en Van Nistelrooy?
[..]
Klopt Bommel zei wel dat die n meteen had weggestuurd volgens mij.quote:Op zaterdag 30 november 2019 13:12 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Interview met Joost Jan van Gangelen (FOX) ongeveer een uur na de wedstrijd PSV - Heerenveen, was op FOX 3 of 4.
Gewoon van club wisselen man. PSV is zinkend schip. Club bestaat niet meer over 10 jaar.quote:Op zondag 1 december 2019 16:08 schreef Gutanoth het volgende:
Kut klote tering psv..
Als je ziet hoe makkelijk ajax een of ander jong pikkie neer kan zetten en dan nog gewoon met 5-1 kan winnen, word ik toch wel een beetje jaloers.
2-5quote:Op zondag 1 december 2019 16:08 schreef Gutanoth het volgende:
Kut klote tering psv..
Als je ziet hoe makkelijk ajax een of ander jong pikkie neer kan zetten en dan nog gewoon met 5-1 kan winnen, word ik toch wel een beetje jaloers.
Wij hebben talent zat anders erin staanquote:Op zondag 1 december 2019 16:08 schreef Gutanoth het volgende:
Kut klote tering psv..
Er moet wel wat gebeuren iig, anders zak je af naar een Feyenoordscenario.quote:Op zondag 1 december 2019 16:11 schreef XDo het volgende:
[..]
Gewoon van club wisselen man. PSV is zinkend schip. Club bestaat niet meer over 10 jaar.
Ajax heeft ook periodes gehad waarin ze niks voorstelde.Nu is PSV weer aan de beurt.quote:Op zondag 1 december 2019 16:08 schreef Gutanoth het volgende:
Kut klote tering psv..
quote:Op zondag 1 december 2019 16:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er moet wel wat gebeuren iig, anders zak je af naar een Feyenoordscenario.
Feijenoords malaise is het resultaat van 50 jaar falende sponsorwerving en 20 jaar algeheel mismanagement, daar zit PSV nog wel heel ver vanaf. 1 a 2 versterkingen achterin/ in de as en Malen/Ihattaren kunnen behouden en volgend jaar zitten jullie alweer vlakbij.quote:Op zondag 1 december 2019 16:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er moet wel wat gebeuren iig, anders zak je af naar een Feyenoordscenario.
mwa het enige commerciële verschil schijnt in het Europese gedeelte te zitten en dat is bij PSV momenteel ook niet geweldig en Malen behouden in deze situatie, lijkt me moeilijk.quote:Op zondag 1 december 2019 16:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Feijenoords malaise is het resultaat van 50 jaar falende sponsorwerving en 20 jaar algeheel mismanagement, daar zit PSV nog wel heel ver vanaf. 1 a 2 versterkingen achterin/ in de as en Malen/Ihattaren kunnen behouden en volgend jaar zitten jullie alweer vlakbij.
Dan zal er toch heel wat geleerd moeten worden van wat er mis is gegaan dit seizoen. En wat dat betreft lees ik weinig hoopvolle teksten van staf en directie.quote:Op zondag 1 december 2019 16:14 schreef PSVCL het volgende:
[..]![]()
Volgend jaar doe je gewoon weer mee.
Dat nooit, maar op deze manier krijg ik steeds minder zin om naar het stadion te gaan of te kijken op tvquote:Op zondag 1 december 2019 16:11 schreef XDo het volgende:
[..]
Gewoon van club wisselen man. PSV is zinkend schip. Club bestaat niet meer over 10 jaar.
Los van of je ze kán behouden is het een groter probleem of deze spelers überhaupt wíllen blijven.quote:Op zondag 1 december 2019 16:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Feijenoords malaise is het resultaat van 50 jaar falende sponsorwerving en 20 jaar algeheel mismanagement, daar zit PSV nog wel heel ver vanaf. 1 a 2 versterkingen achterin/ in de as en Malen/Ihattaren kunnen behouden en volgend jaar zitten jullie alweer vlakbij.
dichter bij een Europees avondje komt het niet meer dit seizoenquote:Op zondag 1 december 2019 16:37 schreef tja77 het volgende:
Wat een afgrijselijke schijttijd zondag 20:00 uur
We moeten nog een keerquote:Op zondag 1 december 2019 16:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
dichter bij een Europees avondje komt het niet meer dit seizoen
Ik heb er zelfs nog een kaartje voor liggen. Al gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat de kans bestaat dat dat ongebruikt gaat blijven.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 1 december 2019 17:07 schreef tja77 het volgende:
Vanavond natuurlijk een wervelende voetbalshow om de nare smaak van donderdag weg te spoelen.Mijn gevoel zegt dat we winnen. Zonder wervelend te worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
Verliezen zou misschien beter zijn, en dan nog een paar nederlagen voor de winterstop.quote:Op zondag 1 december 2019 17:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt dat we winnen. Zonder wervelend te worden.
Ondanks dat ik totaal niet happy ben met directie en staf win ik toch liever.quote:Op zondag 1 december 2019 17:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verliezen zou misschien beter zijn, en dan nog een paar nederlagen voor de winterstop.
Ik ook, maar je schudt met een overwinning niemand wakker bij het altijd gemoedelijke PSV.quote:Op zondag 1 december 2019 17:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ondanks dat ik totaal niet happy ben met directie en staf win ik toch liever.
Zijn ze te goed voor.quote:Op zondag 1 december 2019 17:33 schreef PicoMMP het volgende:
Hopen dat je club verliest![]()
Jullie kunnen toch gewoon nog tweede worden?
Tweede zou het hoogst haalbare zijn voor PSV.quote:Op zondag 1 december 2019 17:33 schreef PicoMMP het volgende:
Hopen dat je club verliest![]()
Jullie kunnen toch gewoon nog tweede worden?
Ome Toon zou er wel goed aan doen om al eens na te denken over wie er volgend seizoen voor de groep moet komen te staan.quote:Op zondag 1 december 2019 17:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik ook, maar je schudt met een overwinning niemand wakker bij het altijd gemoedelijke PSV.
Al vrees ik dat van Bommel sowieso het seizoen gaat afmaken en dat er hoger in het bestuur niks opmerkelijks gaat gebeuren. Ome Toon keek, zag, en vond het allemaal prima de afgelopen weken/maanden.
Mijne ook. Iets zegt me 1-3.quote:Op zondag 1 december 2019 17:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt dat we winnen. Zonder wervelend te worden.
Misschien wel teveel. We missen ervaren leiders in het veld. En de spelers die wel de leeftijd hebben, hebben niet de juiste kwaliteiten op gebied van leiderschap.quote:Op zondag 1 december 2019 16:12 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Wij hebben talent zat anders erin staan
quote:Op zondag 1 december 2019 18:47 schreef tompsv18 het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon weer dezelfde kutopstelling als altijd en dan nu nog kutter met Schwaab. Man man man.
Tja, het lijkt allemaal een beetje lood om oud ijzer wat je opstelt.quote:Op zondag 1 december 2019 18:47 schreef tompsv18 het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon weer dezelfde kutopstelling als altijd en dan nu nog kutter met Schwaab. Man man man.
quote:
Graag maak ik er voor de wedstrijd begint nog 3-1 van.quote:Op zondag 1 december 2019 18:47 schreef tompsv18 het volgende:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |