Minister Bruins zegt in een brief aan de Tweede Kamer dat er het afgelopen jaar veel is gedaan, maar erkent ook dat er nog veel moet gebeuren om de wachtlijsten terug te dringen.quote:Wachttijden
Gemiddelde wachttijd voor intake: 41 weken
Totaal aantal wachtenden voor intake: 2820
Na de intake hebben transgenderpersonen nog met veel andere wachtlijsten te maken. Zo is bijvoorbeeld de wachttijd voor een chirurgische ingreep bij het Amsterdam UMC ongeveer 207 weken.
De vraag is waar het bewijs is van deze boude stelling.quote:Het is een aangeboren verschijnsel. Het is niet dat transgenders daar nu een bepaalde keuze in hebben ...
Dat staat in de laatste post van dat topic.quote:Op donderdag 28 november 2019 22:59 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
De vraag is waar het bewijs is van deze boude stelling.
Dat is geen bewijs.quote:Op donderdag 28 november 2019 23:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat staat in de laatste post van dat topic.
Nee want vroeger kwam deze onzin totaal niet voor.quote:Op donderdag 28 november 2019 23:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat het biologisch bepaald is, is geen bewijs?
Net zoals homo's in Iran niet voorkomen, bedoel je?quote:Op donderdag 28 november 2019 23:29 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Nee want vroeger kwam deze onzin totaal niet voor.
Homoseksualiteit bestaat al sinds de mensheid en is al duizenden jaren geleden beschreven.quote:Op donderdag 28 november 2019 23:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Net zoals homo's in Iran niet voorkomen, bedoel je?
Jij kent die psychologen en weet hoe die sessies verlopen?quote:Op donderdag 28 november 2019 21:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik niet, als er geen sprake is van depressie, borderline of schizofrenie wil dat natuurlijk niet zeggen dat het dan genderdystrofie moet zijn. Dat is geen goede diagnostiek.
[..]
En dan is het daarmee goed? Als mensen spijt hebben omdat ze dachten makkelijker een partner te vinden dan zou ik me toch maar eens achter de oren krabben. Maar dat is natuurlijk veelgevraagd van een transitiepsycholoog in een veld transitiepsychologen.
Nee er is niet een soort trend van "Hee laat ik eens hip gaan doen, ik wordt transgender". Zo populair zijn transgenders ook niet. En het kan dus ook niet als bevlieging besloten worden. Iemand moet die wens langere tijd volhouden en een weg van flinke weerstand nemen.quote:Nee, een rage is een collectief fenomeen dat individueen beinvloedt.
[..]
Ik heb wel het idee dat mensen met een psychische aandoening daar heel graag aandacht voor kunnen willen en snakken naar een oplossing in het vooruitzicht.
[..]
Er zijn niet meer mensen met die wens gekomen denk je?
Ik ben het eens dat er niet te gemakkelijk over moet worden gedacht en het is goed dat er een paar flinke drempels voor liggen. Maar er zijn blijkbaar toch mensen voor wie dit aan het eind van het liedje de beste oplossing lijkt.quote:Hoezo dus? Besnijdenis zou een modeverschijnsel zijn geweest als het was overgegaan. Ik vind het overigens niet onacceptabel, ik zeg dat het verkeerd is om te normaliseren.
[..]
Je zou een goed punt hebben wanneer het ging om evenwichtige volwassenen (die het uit eigen zak betalen). Het gaat om mensen met psychische klachten. Het gaat ook om kinderen, die van jongs af aan meekrijgen dat ze het niet maar hebben te doen met hun lichaam, maar dat man of vrouw een vrije keuze is, nog voordat ze de consequentie en de zwaarte van die keuze kunnen overzien. En dat vaak in een fase waarin jonge homo's het gevoel hebben meisje te willen zijn, dan kan zo'n wens heel makkelijk onstaan en sterk worden, en dan zou een transitiepsycholoog wiens industrie het is die wens weer moeten remmen? Terwijl er tijdsdruk op staat vanwege natuurlijke hormonen en het eindresultaat?
Het lijkt me veel gezonder dat mensen psychologische behandeling zoeken voor hun klachten, en als het dan echt helemaal niet opschiet er op worden gewezen dat er eventueel geopereerd kan worden en je het dus niet per se met je lichaam zoals het is moet doen. Maar dat is een heel zwaar proces met fysiek beperkt resultaat. Als je het dan nog wil, dan zal het wel goed zitten. Of althans, heeft 'maar' 4% spijt. Dat zal een veel groter percentage worden met de huidige praktijk.
We draaien als gemeenschap ook op voor tokkievolk met allerlei slechte gezondheidsgewoontes dus dan mag dit ook wel.quote:Op donderdag 28 november 2019 23:46 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Homoseksualiteit bestaat al sinds de mensheid en is al duizenden jaren geleden beschreven.
Het gaat er trouwens verder niet om of je jezelf mag laten verbouwen, maar of de gemeenschap daar voor op moet draaien. Een vrouw die doodongelukkig is met haar tetten moet toch ook zelf de borstvergroting betalen?
De gemeenschap draait op voor praktisch alle zorgkosten. Zelfs kosten die niet vergoed worden. Als mensen met een medische aandoening geen behandeling meer kunnen veroorloven dan draait de maatschappij daar vaak ook voor op. Maar als je gaat stellen dat de gemeenschap niet voor bepaalde kosten moet opdraaien, wat wordt dan de maatstaf om alle medische behandeltrajecten en aandoeningen langs te leggen?quote:Op donderdag 28 november 2019 23:46 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Homoseksualiteit bestaat al sinds de mensheid en is al duizenden jaren geleden beschreven.
Het gaat er trouwens verder niet om of je jezelf mag laten verbouwen, maar of de gemeenschap daar voor op moet draaien. Een vrouw die doodongelukkig is met haar tetten moet toch ook zelf de borstvergroting betalen?
Weet ik niet. Waar is dat bewijs dan?quote:Op donderdag 28 november 2019 23:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat het biologisch bepaald is, is geen bewijs?
Toch al enkele duizenden jaren. Het verschil is dat we nu een oplossing hebben die redelijk veilig is en tot behoorlijke tevredenheid leidt.quote:Op donderdag 28 november 2019 23:29 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Jazeker wel.quote:Op donderdag 28 november 2019 23:29 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Klopt, ik identificeer mij als een Apache Gevechtshelicopterquote:Op vrijdag 29 november 2019 09:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Jazeker wel.
Zoek eens op third gender history.
Er zijn zelfs hede ten dage op vele plekken op de wereld meerdere genders, in allerlei vormen en met allerlei namen.
Ik zag trouwens laatst een documentaire over een blanke man die zich identificeerde als Aziatische vrouw. Droeg ook kleding uit die cultuur enz en zei dat hij niet alleen in het verkeerde lichaam was geboren maar ook in het verkeerde land. Blijkbaar bestaat dat.quote:Op vrijdag 29 november 2019 09:46 schreef nils7 het volgende:
[..]
Klopt, ik identificeer mij als een Apache Gevechtshelicopter
[ afbeelding ]
Dit is m. Transracial heet het.quote:Op vrijdag 29 november 2019 09:48 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik zag trouwens laatst een documentaire over een blanke man die zich identificeerde als Aziatische vrouw. Droeg ook kleding uit die cultuur enz en zei dat hij niet alleen in het verkeerde lichaam was geboren maar ook in het verkeerde land. Blijkbaar bestaat dat.
Zoals ik aangaf ken ik een transitiepsychiater, nou lees ik dat voor de betrokkenheid van een psychiater wordt gepleit omdat de psychologen te weinig bescherming bieden. Daarnaast weet ik dat pscyhologen helemaal niet zoveel weten over de menselijke psyche, en stel ik vast dat de beschreven diagnostiek geen deugdelijke is.quote:Op vrijdag 29 november 2019 00:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij kent die psychologen en weet hoe die sessies verlopen?
Als een aannemer aangeeft dat 4% van zijn verbouwingen instorten dan is dat ook niet aanvaardbaar. Ik vind het nogal wat, 4% die aan zichzelf en de buitenwereld durft toe te geven dat ze spijt hebben, van een generatie transgenders uit de tijd dat het nog heel bijzonder was en de drempels veel hoger waren.quote:Natuurlijk blijft er een risico dat iemand spijt krijgt. Maar dat is met 4% niet erg hoog, en dus geen reden om het die overigen 96% te gaan onthouden
Je kunt wel weer beginnen over wat het niet is, maar het gaat om wat het wel is. Ik heb nooit beweerd dat het bevlieging is.quote:Nee er is niet een soort trend van "Hee laat ik eens hip gaan doen, ik wordt transgender". Zo populair zijn transgenders ook niet. En het kan dus ook niet als bevlieging besloten worden. Iemand moet die wens langere tijd volhouden en een weg van flinke weerstand nemen.
Als je opgroeit met het idee dat het de normaalste zaak van de wereld is om je even te laten ombouwen, dan komen er dus mensen in het traject die het idee hebben dat je geslacht een vrjie keuze is.quote:Er zullen er hooguit meer zijn die er voor uit durven komen en die stap durven te nemen.
Hier gaat het dus al fout, ondanks dat ze al een deel van het traject achter de rug heeft. Ze gaat niet volledig vrouw zijn, de kans dat ze supergelukkig gaat worden is vrij klein gezien het lot van veel transgenders, en ze mag al leven zoals ze wil leven.quote:Chantal Visser moet dus nog bijna twee jaar wachten op haar operatie. Toch kijkt ze positief naar de toekomst. "Als ik straks volledig vrouw ben, dan ga ik supergelukkig worden. Dan mag ik eindelijk leven zoals ik wil leven."
Daar ben ik het mee eens, het probleem is hoe het liedje begint. Dat is recent grandioos veranderd tov de situatie waarin 4% zulke grote spijt heeft dat ze er openlijk voor uitkomen en een groot deel van de rest nog steeds met psychische problemen kampt.quote:Ik ben het eens dat er niet te gemakkelijk over moet worden gedacht en het is goed dat er een paar flinke drempels voor liggen. Maar er zijn blijkbaar toch mensen voor wie dit aan het eind van het liedje de beste oplossing lijkt.
Met door beide als gewenste uitkomst dat die persoon echt wil.quote:En wat je in de laatste alinea meldt dat is er als het ware al. Men gaat een hele psychische molem door om te zien of het echt is wat men wil.
Goed uitgezette en juiste conclusie.quote:Op vrijdag 29 november 2019 16:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoals ik aangaf ken ik een transitiepsychiater, nou lees ik dat voor de betrokkenheid van een psychiater wordt gepleit omdat de psychologen te weinig bescherming bieden. Daarnaast weet ik dat pscyhologen helemaal niet zoveel weten over de menselijke psyche, en stel ik vast dat de beschreven diagnostiek geen deugdelijke is.
[..]
Als een aannemer aangeeft dat 4% van zijn verbouwingen instorten dan is dat ook niet aanvaardbaar. Ik vind het nogal wat, 4% die aan zichzelf en de buitenwereld durft toe te geven dat ze spijt hebben, van een generatie transgenders uit de tijd dat het nog heel bijzonder was en de drempels veel hoger waren.
[..]
Je kunt wel weer beginnen over wat het niet is, maar het gaat om wat het wel is. Ik heb nooit beweerd dat het bevlieging is.
[..]
Als je opgroeit met het idee dat het de normaalste zaak van de wereld is om je even te laten ombouwen, dan komen er dus mensen in het traject die het idee hebben dat je geslacht een vrjie keuze is.
Uit de OP
[..]
Hier gaat het dus al fout, ondanks dat ze al een deel van het traject achter de rug heeft. Ze gaat niet volledig vrouw zijn, de kans dat ze supergelukkig gaat worden is vrij klein gezien het lot van veel transgenders, en ze mag al leven zoals ze wil leven.
[..]
Daar ben ik het mee eens, het probleem is hoe het liedje begint. Dat is recent grandioos veranderd tov de situatie waarin 4% zulke grote spijt heeft dat ze er openlijk voor uitkomen en een groot deel van de rest nog steeds met psychische problemen kampt.
[..]
Met door beide als gewenste uitkomst dat die persoon echt wil.
Een deel van alle via de belasting.quote:Op dinsdag 17 december 2019 18:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hoeveel transities heb je dit jaar al bekostigd gulle gever?
Gaat dit niet via de zorgverzekering?quote:Op dinsdag 17 december 2019 18:54 schreef tfors het volgende:
[..]
Een deel van alle via de belasting.
zorgverzekering dan wel belasting, maakt uiteindelijk niet uit, iemand moet het betalen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 18:54 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Gaat dit niet via de zorgverzekering?
Transgenders zijn in de regel inderdaad gelukkiger na hun transitie.quote:Op dinsdag 17 december 2019 18:37 schreef tfors het volgende:
LOL uit de OP : "Als ik straks volledig vrouw ben, dan ga ik supergelukkig worden. Dan mag ik eindelijk leven zoals ik wil leven."
In één zin de waanzin van het hele transgebeuren. En wij maar dokken.
Maar kan een geboren man ooit volledig vrouw worden?quote:Op dinsdag 17 december 2019 18:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Transgenders zijn in de regel inderdaad gelukkiger na hun transitie.
https://en.wikipedia.org/(...)herapy#Effectiveness
"Met door beide als gewenste uitkomst dat die persoon dat echt wil." Right. Allemaal voor de bühne, die medici willen gewoon zoveel mogelijk cashen natuurlijk.quote:Op maandag 16 december 2019 22:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Goed uitgezette en juiste conclusie.
Ik zou wellicht ook gelukkiger zijn nadat men mij omgebouwd zou hebben naar een kopie van Brad Pitt op kosten van de belasting.quote:Op dinsdag 17 december 2019 18:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Transgenders zijn in de regel inderdaad gelukkiger na hun transitie.
https://en.wikipedia.org/(...)herapy#Effectiveness
Waar wil je precies heen met deze retorische vraag?quote:Op dinsdag 17 december 2019 18:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Maar kan een geboren man ooit volledig vrouw worden?
quote:Op dinsdag 17 december 2019 18:57 schreef tfors het volgende:
[..]
Ik zou wellicht ook gelukkiger zijn nadat men mij omgebouwd zou hebben naar een kopie van Brad Pitt op kosten van de belasting.
Dat ze uitkijkt naar iets onmogelijks, een punt dat tenzij de medische wetenschap heel snel enorme sprongen maakt, zij nooit zal bereiken.quote:Op dinsdag 17 december 2019 18:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar wil je precies heen met deze retorische vraag?
Ik gok dat transgenders zich ook wel beseffen dat het nooit helemaal zal worden hoe het eigenlijk zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2019 18:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat ze uitkijkt naar iets onmogelijks, een punt dat tenzij de medische wetenschap heel snel enorme sprongen maakt, zij nooit zal bereiken.
Toch heeft ze het nogal expliciet (en nodeloos) over "volledig" vrouw zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2019 19:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik gok dat transgenders zich ook wel beseffen dat het nooit helemaal zal worden hoe het eigenlijk zou moeten zijn.
Dat moet een zware gedachte voor je zijn, dat je meebetaalt om het leven van mensen aanzienlijk te verbeteren.quote:Op dinsdag 17 december 2019 18:55 schreef tfors het volgende:
[..]
zorgverzekering dan wel belasting, maakt uiteindelijk niet uit, iemand moet het betalen.
Ik ken haar verder niet, dus geen idee of ze daarvan op de hoogte is. Ik gok van wel.quote:Op dinsdag 17 december 2019 19:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Toch heeft ze het nogal expliciet (en nodeloos) over "volledig" vrouw zijn.
Dus jij veronderstelt dat ze zowel zichzelf als ons gewoon voorliegt?quote:Op dinsdag 17 december 2019 19:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat moet een zware gedachte voor je zijn, dat je meebetaalt om het leven van mensen aanzienlijk te verbeteren.
[..]
Ik ken haar verder niet, dus geen idee of ze daarvan op de hoogte is. Ik gok van wel.
Ik veronderstel dat ze op de hoogte is van het uiteindelijke resultaat en dat dat voor haar voldoende is.quote:Op dinsdag 17 december 2019 19:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dus jij veronderstelt dat ze zowel zichzelf als ons gewoon voorliegt?
Maar dat ze het niettemin een heel stuk groter/utopischer maakt in woord dan het in werkelijkheid zal zijn?quote:Op dinsdag 17 december 2019 19:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik veronderstel dat ze op de hoogte is van het uiteindelijke resultaat en dat dat voor haar voldoende is.
Bel d'r op of stuur haar een DM.quote:Op dinsdag 17 december 2019 19:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Maar dat ze het niettemin een heel stuk groter/utopischer maakt in woord dan het in werkelijkheid zal zijn?Waarom dan?
Het is collectieve zorg he. Waar denk je dat dat geld vandaan komt? @tfors spekt maandelijks de kas net als elke andere Nederlander.quote:Op dinsdag 17 december 2019 18:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hoeveel transities heb je dit jaar al bekostigd gulle gever?
Laten we zeggen dat er een speciale hypothetische operatie is voor kankerpatienten in een vergevorderd stadium, haalt een groot deel van de uitzaaiingen weg en koopt een paar weken extra.quote:
Het boeit me niet zo gek veel, en dat is dan nog heel licht uitgedrukt, wat je van haar verwoording vindt. Maar mocht je iets constructiefs met je scherpzinnigheid willen doen dan weet je dus wat je te doen staat.quote:Op dinsdag 17 december 2019 19:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat er een speciale hypothetische operatie is voor kankerpatienten in een vergevorderd stadium, haalt een groot deel van de uitzaaiingen weg en koopt een paar weken extra.
Zou iemand die die behandeling ondergaat mogen spreken van "volledige genezing"?
Beetje jammer dat je je weer zo laat kennen maar goed, dat was te verwachten van jou. Als je niet inhoudelijk wenst te reageren, reageer dan gewoon helemaal niet.quote:Op dinsdag 17 december 2019 19:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het boeit me niet zo gek veel, en dat is dan nog heel licht uitgedrukt, wat je van haar verwoording vindt. Maar mocht je iets constructiefs met je scherpzinnigheid willen doen dan weet je dus wat je te doen staat.
Dit staaltje autistisch mierenneuken was sowieso al niet zo heel inhoudelijk.quote:Op dinsdag 17 december 2019 19:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je je weer zo laat kennen, maar goed. Dat was te verwacten van jou. Als je niet inhoudelijk wenst te reageren, reageer dan gewoon helemaal niet.
"Autistisch" mierenneuken? Wanneer het zware, niet terug te draaien medische ingrepen betreft dan denk ik dat inhoudelijk juist woordgebruik van het grootste belang is om kwakzalverij en onrealistische verwachtingen te voorkomen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 19:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dit staaltje autistisch mierenneuken was sowieso al niet zo heel inhoudelijk.
Ja, dus nogmaals: als je je daar oprechte zorgen over maakt stuur haar dan een DM of bel d'r. Misschien hou je er wel een leuke date aan over.quote:Op dinsdag 17 december 2019 19:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
"Autistisch" mierenneuken? Wanneer het zware, niet terug te draaien medische ingrepen betreft dan denk ik dat inhoudelijk juist woordgebruik van het grootste belang is om kwakzalverij en onrealistische verwachtingen te voorkomen.
Heel rare manier om autisme aan te halen trouwens, noemen ze dat in jouw kringen niet "problematisch"?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |