abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 november 2019 @ 23:56:25 #51
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190161549
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 23:42 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Wat boeit haar schrijfstijl? Dat lijkt me niet het belangrijkste hier, de focus moet op haar en haar dochter liggen. Niet iedereen is even intelligent of opgegroeid op Fok (met als bijwerking puik Nederlands).
Dat is een spiegel voor haar hele instelling...

De focus moet bij de oorzaak liggen... en dat is exact wat ik aangeef..

Ik ga misschien wat hard nu, maar dat doet TS zelf ook:

Als je een dochter van 13 hebt, diverse stukgelopen relaties en dan een man nog maar net hebt leren kennen waar je samen verder mee wilt en wilt gaan samenwonen dan is dat niet omdat je zoveel van elkaar houd, maar gewoon vluchtgedrag...

Dat ziet dochterlief van mijlenver aankomen.. die heeft al nachten genoeg wakker gelegen van de eerdere acties en kent het klappen van de zweep inmiddels..

Verantwoordelijkheid nemen heet het ook wel... En met "me" hou je de situatie zelf in stand..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_190161689
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 20:20 schreef Gea2007 het volgende:
Echt belachelijk reacties hier
Jullie kunnen prima lezen wat ik type dus zeur niet over Nederlandse taal
Dat heeft met dit onderwerp vrij weinig te maken
Ook kennen jullie me verleden niet
Ik ben blij dat ik me dochter heb en denk dat me leeftijd prima was
Helaas heb ik in de opvoeding wat fouten gemaakt en niet alleen ik ben hier de oorzaak van.
Elk huisje ze kruisje
Ik doe wel de moeite het er beste van te maken
Dus heb geen zin in nutteloze opmerkingen
Maar enkel wat aan nuttige tips
Ik ga in ieder geval eens rond kijken wat er aan hulp verlening mogelijk is ( wat bij ons past)
Want ook daar heb ik soms me twijfels over aangezien die mij enkel erger gemaakt hebben destijds
Hulpverlening is goed, maar je moet wel in staat zijn om je open te stellen, eerlijk te zijn naar jezelf en anderen, de wil hebben om te willen veranderen en ook kritisch naar jezelf kunnen kijken (en daarbij ook kritiek kunnen ontvangen). Zonder die instelling is hulpverlening zinloos.
  donderdag 28 november 2019 @ 00:12:36 #53
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_190161703
Ik haakte af bij 'me dochter'
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_190162275
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:13 schreef Linkse_krijger het volgende:
Het mijn dochter en niet me dochter. Ik stoor me mateloos aan dit soort taalfouten die uit pure laksheid ontstaan.

Dat gezegd hebbende denk ik dat je dochter vooral geen vertrouwen heeft in jouw omgang met mannen. Dat vertrouwen zal je eerste instantie moet herstellen.
Dit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_190163249
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2019 23:56 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dat is een spiegel voor haar hele instelling...

De focus moet bij de oorzaak liggen... en dat is exact wat ik aangeef..

Ik ga misschien wat hard nu, maar dat doet TS zelf ook:

Als je een dochter van 13 hebt, diverse stukgelopen relaties en dan een man nog maar net hebt leren kennen waar je samen verder mee wilt en wilt gaan samenwonen dan is dat niet omdat je zoveel van elkaar houd, maar gewoon vluchtgedrag...

Dat ziet dochterlief van mijlenver aankomen.. die heeft al nachten genoeg wakker gelegen van de eerdere acties en kent het klappen van de zweep inmiddels..

Verantwoordelijkheid nemen heet het ook wel... En met "me" hou je de situatie zelf in stand..
Ja nu je het zo stelt heb je gelijk. ^O^
  donderdag 28 november 2019 @ 08:41:53 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_190163661
Waarom heeft je dochter problemen met deze man (of dit keer) en niet met je vorige drie relaties?
pi_190163705
- Je hoeft niet de draak te steken met de schrijfwijze van TS -

[ Bericht 78% gewijzigd door CoolGuy op 28-11-2019 09:04:00 ]
AZ
ALKMAAR
pi_190163965
Hoe lang ken je deze nieuwe man nu?

Het is natuurlijk niet zo gek dat je dochter geen zin heeft in weer een nieuwe vlam. Zij kan niet weten, en jij natuurlijk ook niet 100% zeker, dat deze man wel goed is en een blijvertje. Zij heeft er niet zoveel vertrouwen in, en dat kun je haar niet kwalijk nemen. Haar vertrouwen in hem en in jullie relatie moet dus nog groeien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190165057
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 18:30 schreef Marsenal het volgende:
Spreek samen af bij je Nederlandse les, daarna samen drankje doen. Als jullie wat langer bij elkaar zijn, zal je dochter er een beetje aan gewend raken, dan wordt het vast makkelijker :)
Goede tip!
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 28 november 2019 @ 11:18:50 #60
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190165461
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 09:13 schreef miss_sly het volgende:
Hoe lang ken je deze nieuwe man nu?

Het is natuurlijk niet zo gek dat je dochter geen zin heeft in weer een nieuwe vlam. Zij kan niet weten, en jij natuurlijk ook niet 100% zeker, dat deze man wel goed is en een blijvertje. Zij heeft er niet zoveel vertrouwen in, en dat kun je haar niet kwalijk nemen. Haar vertrouwen in hem en in jullie relatie moet dus nog groeien.
Dat groeit niet meer.. het is namelijk ook een heel sociaal leven dat weer opnieuw over de kop gaat..
Als je dat een paar keer gedaan hebt dan geloof je het wel als kind..
pi_190165572
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2019 11:18 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dat groeit niet meer.. het is namelijk ook een heel sociaal leven dat weer opnieuw over de kop gaat..
Als je dat een paar keer gedaan hebt dan geloof je het wel als kind..
Dat kan zeker nog wel groeien. Daar is wel heel veel tijd en liefde en aandacht voor nodig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 28 november 2019 @ 11:58:33 #62
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190165941
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 11:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat kan zeker nog wel groeien. Daar is wel heel veel tijd en liefde en aandacht voor nodig.
Als je voor de zoveelste keer onverwacht voor het feit staat dat je van de ene op de andere dag de mensen, kinderen en omgeving kwijtraakt, dan kan het nog best gezellig worden maar je houd gewoon in je achterhoofd dat dat zo weer kan gebeuren dus waarom zou het kind nog enige moeite doen?

Dat kun je met heel veel liefde en aandacht niet oplossen.. Helemaal omdat moeders haar nieuwe vlam nog maar nauwelijks kent.. Het is niet dat ze de leeftijd van geloven in sinterklaas nog heeft..
pi_190166254
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 18:30 schreef Marsenal het volgende:
Spreek samen af bij je Nederlandse les, daarna samen drankje doen. Als jullie wat langer bij elkaar zijn, zal je dochter er een beetje aan gewend raken, dan wordt het vast makkelijker :)
AlsjeMEnou :+
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_190166617
Heeft je dochter geen vriend waar ze kan logeren?
  donderdag 28 november 2019 @ 13:02:25 #65
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190166840
Naast hulp (!) is het ook verstandig de nieuwe liefde langzaam te introduceren.

Als het werkelijk een goede man is zou hij daarin geduld moeten hebben en willen investeren in een vriendelijke relatie met jouw dochter.

Geef hun ruimte en tijd om elkaar vrijblijvend te leren kennen. Koppel leuke dingen aan het samenzijn.

Dus geen mams is bezig met de nieuwe liefde en dochter moet maar even aan de kant. Maar ga dingen doen die leuk zijn voor de dochter. Zodat ze kan zien dat jullie liefdevol naar elkaar toe zijn en zij ook erbij hoort.

Je dochter is 13. Armen over elkaar en de hakken in het zand is vrij normaal. Daarbij komt nog andere problematiek die maakt dat dit nog erger is, ze bang is buiten gesloten te worden/weer in de steek gelaten te worden.

Sluit haar dus in, neem haar op, maak haar deel van.
Laat haar weten dat je dit rustig aan wil pakken ipv overhaast. Geef die man en je dochter de kans om elkaar te leren kennen en te lachen met elkaar.

Laat haar weten dat zij op 1 staat, maar laat ook weten dat het belangrijk is voor je dat ze het een kans geeft.

Neem een jaar de tijd om rustig te introduceren. Leuke dingen samen te doen.
Laat weten dat er geen grote veranderingen zullen plaats vinden in korte tijd.
En dat ze een stem daarin heeft, mits redelijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 28 november 2019 @ 13:20:32 #66
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190167087
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 13:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:
is het ook verstandig de nieuwe liefde langzaam te introduceren.

Als het werkelijk een goede man is zou hij daarin geduld moeten hebben en willen investeren in een vriendelijke relatie met jouw dochter.
Wow... Dus alleen dan ben je een goede man.. _O-
En die liefde is allang geintroduceerd... :O
  donderdag 28 november 2019 @ 13:30:12 #67
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190167214
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2019 13:20 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Wow... Dus alleen dan ben je een goede man.. _O-
En die liefde is allang geintroduceerd... :O
Ja natuurlijk ben je alleen dan een goede man in zo'n situatie.
Een goede man (of vrouw) begrijpt dat een beetje tact en geduld nodig is hierbij.

Een man (of vrouw) die dat te lastig vind en het aanwezige kind niet belangrijk vindt is geen goede partner voor die situatie.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 28 november 2019 @ 13:35:50 #68
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190167281
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 13:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ja natuurlijk ben je alleen dan een goede man in zo'n situatie.
Een goede man (of vrouw) begrijpt dat een beetje tact en geduld nodig is hierbij.

Een man (of vrouw) die dat te lastig vind en het aanwezige kind niet belangrijk vindt is geen goede partner voor die situatie.
Mooi verhaal.. maar het is in dit geval de moeder die moet begrijpen dat kinderen verantwoordelijkheden met zich mee brengt..

De mannen in dit verhaal hebben daar helemaal geen invloed op..
  donderdag 28 november 2019 @ 13:44:37 #69
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190167405
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2019 13:35 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Mooi verhaal.. maar het is in dit geval de moeder die moet begrijpen dat kinderen verantwoordelijkheden met zich mee brengt..

De mannen in dit verhaal hebben daar helemaal geen invloed op..
Natuurlijk wel als ze een relatie met die vrouw willen. Daar hoort dat kind bij.

Natuurlijk is het vooral aan de moeder om dat op goede wijze vorm te geven.
Maar de man die geschikt is, een goede man voor die situatie, begrijpt dat en wil daarin investeren.

Er is geen sprake van eenzijdigheid. Door de situatie bij de moeder is maar een beperkt aantal mannen een 'goede' man.

Ik zeg niet dat mannen die hier geen zin in hebben slecht zijn. Maar wel dat een man die dit aan wil gaan ook bereid moet zijn hierin te investeren.
Zijn ze dat niet dan zijn ze niet de 'goede' man voor deze situatie.
  donderdag 28 november 2019 @ 13:50:59 #70
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190167497
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 13:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Natuurlijk wel als ze een relatie met die vrouw willen. Daar hoort dat kind bij.

Natuurlijk is het vooral aan de moeder om dat op goede wijze vorm te geven.
Maar de man die geschikt is, een goede man voor die situatie, begrijpt dat en wil daarin investeren.

Er is geen sprake van eenzijdigheid. Door de situatie bij de moeder is maar een beperkt aantal mannen een 'goede' man.

Ik zeg niet dat mannen die hier geen zin in hebben slecht zijn. Maar wel dat een man die dit aan wil gaan ook bereid moet zijn hierin te investeren.
Zijn ze dat niet dan zijn ze niet de 'goede' man voor deze situatie.
Nee de moeder is in dit geval de oorzaak van de situatie.. Mannen hebben daar niets mee van doen en ook geen invloed op.. hoe graag je het ook zou willen..

Daarbij valt moeders helemaal niet op mannen die willen investeren zo blijkt..
pi_190167614
Met een dochter van 13 is het normaal gesproken prima mogelijk om in overleg met haar gewoon een middag/avond naar je vriend te gaan. Uiteraard moet het dan niet zo zijn dat je je dochter plotseling heel erg links laat liggen en geen moeite meer doet om haar ook voldoende aandacht te geven.

Zodra hij bij jullie over de vloer gaat komen is de kans groot dat dat impact gaat hebben op het leven van je dochter. Gezien de ervaringen in het verleden is het waarschijnlijk terecht dat zij daar niet zo heel erg warm voor loopt en het is ook haar leven. Dring het haar dus ook niet op en date eerst maar eens een tijdje gewoon buiten de deur van jullie huis zodat zij er vertrouwen in kan krijgen dat je het dit keer rustiger en verstandiger aanpakt.

De ontmoeting met je dochter (ook het liefst buiten de deur, zodat hij niet gelijk bij jullie in huis is geïnfiltreerd) zou ik dan ook uitstellen tot je merkt dat je dochter er iets minder wantrouwend in staat (als puber zal een gezonde weerstand wel blijven) en ze eigenlijk ook wel nieuwsgierig begint te worden naar de man waarmee haar moeder wel in staat lijkt een gezonde relatie op te bouwen.
  donderdag 28 november 2019 @ 14:10:15 #72
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190167707
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2019 13:50 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Nee de moeder is in dit geval de oorzaak van de situatie.. Mannen hebben daar niets mee van doen en ook geen invloed op.. hoe graag je het ook zou willen..

Daarbij valt moeders helemaal niet op mannen die willen investeren zo blijkt..
Bullshit.

Wat er ook is gebeurd en hoeveel fouten mams ook heeft gemaakt. De man in kwestie kiest of hij hierin bij wil dragen of het probleem groter wil maken.

Nogmaals. Ik zeg nergens dat die nieuwe man wat kan doen aan de situatie die is ontstaan.
Ik zeg enkel dat een man die geschikt is voor deze situatie daar rekening mee houdt. Daar begrip voor heeft en aan een goede afloop wil werken.

Andersom zou precies hetzelfde gelden trouwens.

De man in deze die on de dochter heen wil werken, die niet die dochter erbij wil betrekken. Daarin niet wil investeren. Is geen goede man voor deze situatie.

Kan prima begrijpen dat een man dat niet wil. Dat maakt hem niet slecht.
Maar niet willen investeren en toch doorgaan ten koste van maakt wel slecht.
In dit geval een man, maar ook andersom zou hetzelfde gelden.
Er is dat kind, er is die problematiek. Of je zegt dit is me teveel, ik doe dit niet (en dat is heel begrijpelijk) of je investeerd.
  donderdag 28 november 2019 @ 14:12:51 #73
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190167745
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 14:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Bullshit.

Wat er ook is gebeurd en hoeveel fouten mams ook heeft gemaakt. De man in kwestie kiest of hij hierin bij wil dragen of het probleem groter wil maken.

Nogmaals. Ik zeg nergens dat die nieuwe man wat kan doen aan de situatie die is ontstaan.
Ik zeg enkel dat een man die geschikt is voor deze situatie daar rekening mee houdt. Daar begrip voor heeft en aan een goede afloop wil werken.

Andersom zou precies hetzelfde gelden trouwens.

De man in deze die on de dochter heen wil werken, die niet die dochter erbij wil betrekken. Daarin niet wil investeren. Is geen goede man voor deze situatie.

Kan prima begrijpen dat een man dat niet wil. Dat maakt hem niet slecht.
Maar niet willen investeren en toch doorgaan ten koste van maakt wel slecht.
In dit geval een man, maar ook andersom zou hetzelfde gelden.
Er is dat kind, er is die problematiek. Of je zegt dit is me teveel, ik doe dit niet (en dat is heel begrijpelijk) of je investeerd.
Vertel me even wie de mannen uitkiest?
pi_190167909
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 13:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Naast hulp (!) is het ook verstandig de nieuwe liefde langzaam te introduceren.

Geef hun ruimte en tijd om elkaar vrijblijvend te leren kennen. Koppel leuke dingen aan het samenzijn.

Dus geen mams is bezig met de nieuwe liefde en dochter moet maar even aan de kant. Maar ga dingen doen die leuk zijn voor de dochter. Zodat ze kan zien dat jullie liefdevol naar elkaar toe zijn en zij ook erbij hoort.

Je dochter is 13. Armen over elkaar en de hakken in het zand is vrij normaal. Daarbij komt nog andere problematiek die maakt dat dit nog erger is, ze bang is buiten gesloten te worden/weer in de steek gelaten te worden.

Sluit haar dus in, neem haar op, maak haar deel van.
Laat haar weten dat je dit rustig aan wil pakken ipv overhaast. Geef die man en je dochter de kans om elkaar te leren kennen en te lachen met elkaar.

Laat haar weten dat zij op 1 staat, maar laat ook weten dat het belangrijk is voor je dat ze het een kans geeft.

Neem een jaar de tijd om rustig te introduceren. Leuke dingen samen te doen.
Laat weten dat er geen grote veranderingen zullen plaats vinden in korte tijd.
En dat ze een stem daarin heeft, mits redelijk.
Maar welke vlam wil nou overhaast geïntroduceerd worden in het leven van een puber? :? Daar is niemand bij gebaat en het wordt er niet leuker op.

En waarom is langzaamaan willen doen een kenmerk van een de juiste man? Alsof een niet-juiste man zo graag overhaast een of andere puber wil ontmoeten, die vindt dat afzijdig blijven juist fijn. De juiste persoon kan daar juist vanwege goede bedoelingen ook te snel willen gaan, omdat puberdochter hoort bij de persoon waar hij verliefd op is. En dan is het de taak van de ouder in de relatie om daar even op de rem te trappen en uit te leggen dat het voor puber nog te snel is, maar het maakt die ander dan niet gelijk verkeerd.
  donderdag 28 november 2019 @ 14:45:06 #75
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190168098
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 14:27 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar welke vlam wil nou overhaast geïntroduceerd worden in het leven van een puber? :? Daar is niemand bij gebaat en het wordt er niet leuker op.

En waarom is langzaamaan willen doen een kenmerk van een de juiste man? Alsof een niet-juiste man zo graag overhaast een of andere puber wil ontmoeten, die vindt dat afzijdig blijven juist fijn. De juiste persoon kan daar juist vanwege goede bedoelingen ook te snel willen gaan, omdat puberdochter hoort bij de persoon waar hij verliefd op is. En dan is het de taak van de ouder in de relatie om daar even op de rem te trappen en uit te leggen dat het voor puber nog te snel is, maar het maakt die ander dan niet gelijk verkeerd.
Nergens zeg ik overhaast, juist niet.

En ik heb het niet over de volwassenen die afspreken samen, maar over de introductie in het gezin, met de dochter.

En natuurlijk moet de moeder dit stroomlijnen.
pi_190168415
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 14:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nergens zeg ik overhaast, juist niet.

En ik heb het niet over de volwassenen die afspreken samen, maar over de introductie in het gezin, met de dochter.

En natuurlijk moet de moeder dit stroomlijnen.
Nou omdat je zo benadrukt dat de langzame introductie zo belangrijk is, impliceert dat alsof men dat overhaast zou willen.
  donderdag 28 november 2019 @ 15:24:44 #77
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190168562
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 15:11 schreef Chia het volgende:

[..]

Nou omdat je zo benadrukt dat de langzame introductie zo belangrijk is, impliceert dat alsof men dat overhaast zou willen.
Bij deze moeder heb ik idd dat idee.
Kan zijn dat het niet klopt. Maar vader in de bajes en meerdere 'slechte' mannen in haar leven en in die van het kind maakt dat ik het vermoeden heb dat dit niet rustig aan gebeurd.
pi_190176614
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 15:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Bij deze moeder heb ik idd dat idee.
Kan zijn dat het niet klopt. Maar vader in de bajes en meerdere 'slechte' mannen in haar leven en in die van het kind maakt dat ik het vermoeden heb dat dit niet rustig aan gebeurd.
Zeker niet als die man al zo snel wil verhuizen en ander werk wil zoeken om dichterbij te kunnen zijn. Klinkt ook wel vrij impulsief!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_190177571
Vind het sowieso wel bizar dat je je dochter blootstelt aan zoveel mannen, terwijl je die mannen zelf ook amper kent en naïef overkomt op hun intenties.

Zou (vreemde) mannen echt heel veel uit de buurt van mijn volwassen wordende dochter houden, maar dat ben ik. Helemaal als ze daar zelf zo stoïcijns in doet. Misschien eerst eens gaan uitzoeken waar dat vandaan komt. :{w
  vrijdag 29 november 2019 @ 08:57:34 #80
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_190180403
Je dochter heeft waarschijnlijk op vroege leeftijd al geleerd dat als mamma een vriendje heeft dat:

- of zij van jou minder kan verwachten qua aandacht/zorg/liefde
- of zij van die vriend rare shit kan verwachten.. wie weet wat er is voorgevallen. Just saying.

Dus mijn advies is om gewoon lekker te wachten met een nieuw vriendje tot je dochter het huis uit is of klaar met school is.

Daarna is er weer ruimte voor vooral je eigen geluk. Tot die tijd ben plichtig naar je dochter. Die heeft er niet voor gekozen om een moeder te hebben die verkeerde mannen kiest. Nog even 7 jaartjes doorbijten en er voor haar zijn. Het is moeilijk, dat snap ik maar... het is het juiste ding om te doen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_190180616
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 19:24 schreef Gea2007 het volgende:
Ik heb haar gekregen toen ik 26 was
Zelf ook niet echt bepaald een leuke jeugd gehad
Enkel de basis school gedaan en ontheft van de leerplicht
Vandaar me goede Nederlands
Me dochter is inderdaad niet bepaald stabiel opgegroeid.
Ik kon geen kinderen krijgen en hierdoor heb ik haar extreem verwend en altijd haar zin gegeven.
Haar vader zat een groot deel van haar leven vast
Toen we uit elkaar gingen kreeg hij een nieuwe vrouw en daar nog een dochtertje mee.
Ook heeft ze al een oudere zus
Ook weer met een andere moeder
Ik probeer zo goed mogelijk voor haar te doen
Maar ik denk juist daardoor ik juist fouten maak
Ze wil me niet delen
Dit was van klein al zo
Andere kinderen , vriendinnen van me etc
Hierdoor heb ik ook niets of niemand om me heen
En kan ik ook geen relatie houden want ze jaagt ze toch wel weg
En dan heb ik het niet alleen over relaties
Zelfde geld geld voor als ik een goede vriendin heb
En bv avondje uiteten wou
Dit doe ik ook al jaren niet meer
Daardoor al
Me vriendschappen kwijt geraakt
Heel onaardig gezegd, als je haar 13 jaar lang haar zin hebt gegeven is het niet zo raar dat ze moeilijk doet wanneer ze dat niet krijgt. Ze weet niet beter, dus in jullie instabiele leven is haar zin krijgen een vorm van stabiliteit geweest.
En dat is ook niet iets wat snel kan veranderen, ook niet omdat dit zogenaamd ineens wel een goede man zou zijn. Ik denk dat anderen goede tips hebben gegeven om hulp te zoeken, zodat je ondersteuning kan krijgen bij je dochter laten zien dat liefde niet alleen maar haar zin krijgen en jou bij je houden hoeft te zijn.
Dat is wel echt iets dat je moet gaan aanpakken nu, want het maakt haar ook vatbaar voor de verkeerde liefjes. Als ze liefde alleen (her)kent als haar zin krijgen en iemand die altijd alleen bij haar is, zal ze makkelijker vallen voor iemand die haar in eerste instantie zo naar de mond kan praten. En ook te manipuleren is door te dreigen met weg te gaan. Dat maakt enorm kwetsbaar, zeker in de woelige periode van de puberteit.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe je die drie relaties in stand hebt kunnen houden destijds, maar geen enkele vriendschap?

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 14:27 schreef Chia het volgende:

[..]

Er zijn mensen die maar wat graag happy family willen spelen en zsm willen aanschuiven. Niet iedereen heeft voldoende inlevingsvermogen naar zo een kind of gezinsdynamiek toe. Als het ook nog een graadmeter wordt geacht hoe diep en goed je nieuwe liefde zit, dan lijkt zo een snelle introductie helemaal niet zo een probleem als je toch voor de long run bezig bent. Dat het ook weer binnen no time over kan zijn en impact op de kinderen heeft, neemt ook echt niet iedereen mee in zo een overweging. Het boeit sommigen ook wat ander als ze maar even niet meer alleenstaand hoeven te zijn.

Ik denk niet dat je per se verkeerd bent als je niet snapt dat langzamer beter is, maar zeker als je wat ouder bent lijkt het me een signaal dat je enigszins ongeschikt bent voor de leefsituatie van de ander. Dat je op jongere leeftijd minder kennis hebt van een gezin runnen is begrijpelijker dan wanneer je op latere leeftijd het ook niet enigszins meegekregen wanneer je sociale kring de overgang naar ouderschap heeft gemaakt.
Als je niet realistisch kan zijn dat het ook weer snel afgelopen zou kunnen zijn en dan weer wegvalt in het leven van het kind met bepaalde gevolgen van dien. En het ook niet aan wil nemen van je nieuwe liefje die wel ervaring heeft met ouderschap en het eigen kind kent, dan ben je niet per se een fout persoon maar wel een verkeerd persoon voor in zo een situatie.
pi_190181204
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 23:15 schreef 00wildchild het volgende:
Vind het sowieso wel bizar dat je je dochter blootstelt aan zoveel mannen, terwijl je die mannen zelf ook amper kent en naïef overkomt op hun intenties.

Zou (vreemde) mannen echt heel veel uit de buurt van mijn volwassen wordende dochter houden, maar dat ben ik. Helemaal als ze daar zelf zo stoïcijns in doet. Misschien eerst eens gaan uitzoeken waar dat vandaan komt. :{w
Helemaal mee eens.

Ze stelt nu de dochter voor aan de ene na de andere man en straks is ze boos als dochterlief de ene na de andere boy verslijt en op haar 14e zegt "Mama, ik moet je iets vertellen...".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')