Ik kreeg op mijn vorige werk niet eens vakantiegeld. Vond dat zo'n luxe toen ik ineens een extra potje geld krijg. Net als betaalde vakantiedagen. Wat een verwennerij.quote:Op woensdag 27 november 2019 13:42 schreef Lonaa het volgende:
Altijd wel beetje jaloers op mensen die nu alle extra's krijgen. Hier is het vooral a) feestdagen, b) APK en dan in februari de gemeentelijke belastingen.
Ben altijd blij als het mei is want vakantiegeld.
Dat zat dan in het uurloon verrekend want vakantiegeld is verplichtquote:Op woensdag 27 november 2019 13:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik kreeg op mijn vorige werk niet eens vakantiegeld. Vond dat zo'n luxe toen ik ineens een extra potje geld krijg. Net als betaalde vakantiedagen. Wat een verwennerij.
True.. daarom ben ik ook tegen welke maatregel dan ook die daar minder van maakt...quote:Op woensdag 27 november 2019 13:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Jouw normale salaris is ook al een vette maand.
ja maar jij werkt ook best hard en zo. Toch?quote:Op woensdag 27 november 2019 13:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
True.. daarom ben ik ook tegen welke maatregel dan ook die daar minder van maakt...
Da's de reden dat ik jaren geleden voor een vaste baan heb gekozen ipv uitzendwerk (wel wat anders dan jij deed). Ik kon geen nee zeggen (ondertussen wel geleerd) dus ik werkte bijna altijd, en zelfs als ik een paar dagen vrij had gepland kwamen ze met "Kaatje...zou je svp daar een dagje mee kunnen draaien?" En daar ging ik weer.quote:Op woensdag 27 november 2019 13:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik kreeg op mijn vorige werk niet eens vakantiegeld. Vond dat zo'n luxe toen ik ineens een extra potje geld krijg. Net als betaalde vakantiedagen. Wat een verwennerij.
Ja, het was een all-in uurloon. Maar dat maakt het feestje niet minder groot wanneer je voor het eerst een spontaan potje krijgt.quote:Op woensdag 27 november 2019 13:46 schreef laziness het volgende:
Dat zat dan in het uurloon verrekend want vakantiegeld is verplicht
Ik werk in een branche waar veel geld verdiend wordt.. daar zijn de beloningen dan ook naar.. niet omdat IK hard werk..quote:Op woensdag 27 november 2019 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja maar jij werkt ook best hard en zo. Toch?
Wij hebben dat nu met de hra.. dat krijgen we nu iedere maand terug.. maar het is misschien ook wel leuk om dat eens per jaar te krijgen ..quote:Op woensdag 27 november 2019 13:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, het was een all-in uurloon. Maar dat maakt het feestje niet minder groot wanneer je voor het eerst een spontaan potje krijgt.
Kan vanaf volgend jaar ook kiezen om vakantiegeld en de 13e maand maandelijks gewoon uit te laten betalen. Maar ik word liever 2 keer in het jaar blij van een extraatje.
Als je een kind krijgt, dan geldt die combinatie korting. Dit is om kosten voor je kind weer te compenseren.quote:Op woensdag 27 november 2019 13:42 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wat is combinatie korting?![]()
Maar dan moeten ze ook maar het hele systeem van de verschillende belasting groepen afschaffen.. iedereen gewoon hetzelfde belasting tarief.. gelijke monniken gelijke kappen.. iedereen basis inkomen; iedereen dezelfde belasting betalen..
Dan ben ik toch jaloers op jequote:Op woensdag 27 november 2019 13:49 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik werk in een branche waar veel geld verdiend wordt.. daar zijn de beloningen dan ook naar.. niet omdat IK hard werk..
Ik zou dit werk ook doen voor de helft van het salaris ( ik heb (jonge ) collega's die de helft van mijn salaris krijgen) .. Ik vind het ook gewoon super leuk om te doen..
bedoel je dan 70 euro per maand voor 1 dag per week?quote:Op woensdag 27 november 2019 13:51 schreef Anthraxx het volgende:
betalen wij maar 70 euro opvang voor 1 dag opvang.
Per maand. Wij betalen 400 euro voor 1x per week opvang. Alleen wij kiezen er voor om al die kortingen e.d. op 1 hoop te gooien en naar de opvang te brengen. Dat is onze keus, iemand anders koopt er vast een zooi kleding voor.quote:Op woensdag 27 november 2019 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
bedoel je dan 70 euro per maand voor 1 dag per week?Anders vind ik het nog steeds stervensduur namelijk.
Het is iets voordeliger qua belastingen als je het maandelijks laat uitbetalen maar dan moet je de discipline hebben om het opzij te zetten ipv meteen op te maken.quote:Op woensdag 27 november 2019 13:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, het was een all-in uurloon. Maar dat maakt het feestje niet minder groot wanneer je voor het eerst een spontaan potje krijgt.
Kan vanaf volgend jaar ook kiezen om vakantiegeld en de 13e maand maandelijks gewoon uit te laten betalen. Maar ik word liever 2 keer in het jaar blij van een extraatje.
Ergens in het salaris topic staat wel wat ik verdien.. en while your at it plaats dan ook die van jouquote:
Hoe komt dat ? Dat het voordeliger is?quote:Op woensdag 27 november 2019 13:53 schreef laziness het volgende:
[..]
Het is iets voordeliger qua belastingen als je het maandelijks laat uitbetalen maar dan moet je de discipline hebben om het opzij te zetten ipv meteen op te maken.
Je verdient goed!quote:Op woensdag 27 november 2019 13:55 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ergens in het salaris topic staat wel wat ik verdien.. en while your at it plaats dan ook die van jou
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij betaalde eerst 400 per maand zelf (800 euro totaal) voor 2 dagen. Maar Anna is haar ouderschapsverlof aan het opmaken en is een dag minder gaan werken. Dus nu werkt ze effectief 3 dagen.quote:Op woensdag 27 november 2019 13:58 schreef Aure het volgende:
Wij betalen netto per maand 500 euro voor 3 dagen per week opvang. Dat valt ons ook mee, de factuur die we betalen is 1200maar 700 euro toeslag dus
En ik heb ook een 13e maand en dat vind ik echt een cadeautjeIk betaal er alle kerstcadeaus van
en de rest gaat op de spaar for the time being en vervolgens naar alle gemeentelijke belastingen
Boks. Vakantiegeld + fixed overtimequote:Op woensdag 27 november 2019 13:34 schreef Lonaa het volgende:
Maandelijkse 'oh het loon is er nog niet'-moment is hier nog aan de gang.
quote:Op woensdag 27 november 2019 12:57 schreef Blues het volgende:
Mijn aussiekind heeft vanochtend weer zijn pa gebeld
Vlg keer belt ie mij![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |