Ga er maar vanuit dat dit vliegtuig geen fuel dump systeem heeftquote:Op maandag 3 februari 2020 20:03 schreef Viezze het volgende:
Lekker dan, uurtjes rondjes cirkelen om brandstof kwijt te raken. Lozen zullen ze wel niet zo graag meer hebben sinds dat incident in de buurt van LAX
Edit: de FR24 track als filmpje: http://www.dumpert.nl/mediabase/7837271/86d81452
Als de lading los was gekomen, was hij gecrashed. Net als die 747 freighter bij Bagram Airfield.quote:Op zondag 2 februari 2020 19:12 schreef DeeBee het volgende:
Verkeerd beladen? Zo'n heftige tailstrike vermoed je bijna dat de lading op de verkeerde plek of los stond.
Een 767 heeft wel een dumpsysteem, maar alleen vanuit de center wing tank. Niet vanuit de vleugels. Bij volle wingtanks zit er 37000kgs brandstof in (18500 per vleugel; bij een gemiddelde fuel density).quote:Op maandag 3 februari 2020 20:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat dit vliegtuig geen fuel dump systeem heeft
Ze hebben het echter niet allemaal.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een 767 heeft wel een dumpsysteem, maar alleen vanuit de center wing tank. Niet vanuit de vleugels. Bij volle wingtanks zit er 37000kgs brandstof in (18500 per vleugel; bij een gemiddelde fuel density).
"Early models were not delivered with fuel jettison capability although airlines could install the capability. Later models had fuel jettison capability. ", aldus Boeing.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een 767 heeft wel een dumpsysteem, maar alleen vanuit de center wing tank. Niet vanuit de vleugels. Bij volle wingtanks zit er 37000kgs brandstof in (18500 per vleugel; bij een gemiddelde fuel density).
Op welke foto's?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:28 schreef OEM het volgende:
[..]
"Early models were not delivered with fuel jettison capability although airlines could install the capability. Later models had fuel jettison capability. ", aldus Boeing.
Kist in kwestie heeft het iig niet, dat is duidelijk te zien op foto's.
Er staan er genoeg op airliners.netquote:
Beetje kort door de bocht. De 747 crashte omdat dat losgeslagen voertuig de jackscrew van de horizontal stabilizer sloopte.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als de lading los was gekomen, was hij gecrashed. Net als die 747 freighter bij Bagram Airfield.
Als een gepantserd voertuig van 16 ton naar de staart van een 747 verschuift, gaat je die ook niet met een werkende stabilizer in de lucht houden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:38 schreef OEM het volgende:
Beetje kort door de bocht. De 747 crashte omdat dat losgeslagen voertuig de jackscrew van de horizontal stabilizer sloopte.
Dan kun jij er vast wel een reproduceren waarop je duidelijk kunt zien dat dit toestel geen jettison pumps heeft.quote:
Had dit vliegtuig dan gepantserde voertuigen van 16 ton in het ruim dan?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als een gepantserd voertuig van 16 ton naar de staart van een 747 verschuift, gaat je die ook niet met een werkende stabilizer in de lucht houden.
Het verhaal is dat dat wel het geval is. Uit het rapport:quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als een gepantserd voertuig van 16 ton naar de staart van een 747 verschuift, gaat je die ook niet met een werkende stabilizer in de lucht houden.
quote:In the absence of FDR data, simulations were performed to determine possible scenariosthat could have produced the observed motions of the accident airplane. Scenarios that considered the effect of the aft movement of one or more MRAP vehicles found that the simulated airplane remained pitch-controllable when up to all five MRAP vehicles moved aft, resulting in a calculated CG shift from within weight and balance at 31.7% (all MRAP vehicles in place) to an aft CG of at most 56% (all five moved aft). For each CG configuration, including the most extreme aft CG condition, the simulated airplane could be returned to a level pitch attitude in less than 5 seconds; thus, a CG shift alone cannot explain the loss of control of the airplane.
767 wing met jettisonquote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan kun jij er vast wel een reproduceren waarop je duidelijk kunt zien dat dit toestel geen jettison pumps heeft.
De 767 heeft nooit een main tank jettison systeem gehad. Alleen de center wing tank had een jettison system. Dus foto's van de vleugels gaan niet helpen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:54 schreef OEM het volgende:
[..]
767 wing met jettison
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:767_Wing_(3837849595).jpg
C-GHOZ
https://www.airliners.net(...)g-767-375-ER/4423371
Tuurlijk, de 767's met die jettison tubes op de vleugels zitten er zeker voor de sier opquote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De 767 heeft nooit een main tank jettison systeem gehad. Alleen de center wing tank had een jettison system. Dus foto's van de vleugels gaan niet helpen.
Welke jettison tubes? De wiki link die jij copieert bevat geen inhoud.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:14 schreef OEM het volgende:
Tuurlijk, de 767's met die jettison tubes op de vleugels zitten er zeker voor de sier op
https://jupiter.euroatlan(...)Only%20Rev.%2027.pdfquote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Welke jettison tubes? De wiki link die jij copieert bevat geen inhoud.
Dank. Die schematic laat duidelijk zien dat er alleen jettison pumps in de center tank zitten.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://jupiter.euroatlan(...)Only%20Rev.%2027.pdf
Pagina 473
Ik heb het linkje even voor je gefixt, zodat jij hem ook zietquote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Welke jettison tubes? De wiki link die jij copieert bevat geen inhoud.
En laat ook duidelijk zien waar de jettison tubes zittenquote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dank. Die schematic laat duidelijk zien dat er alleen jettison pumps in de center tank zitten.
Ja, nu kan ik het wel zien. Dankquote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:21 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik heb het linkje even voor je gefixt, zodat jij hem ook ziet
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:767_Wing_(3837849595).jpg
[..]
En laat ook duidelijk zien waar de jettison tubes zitten
quote:Een Boeing 737-800 van Pegasus Airlines is van de landingsbaan van Istanbul Airport geschoten en daarna in meerdere stukken gebroken. Er zijn tientallen gewonden gerapporteerd, maar geen doden.
Incident
Het gaat om vlucht PC2193, welke om 16:40 vanuit Izmir vertrok en om 18:19 op Istanbul Sabiha Gokcen International Airport landde, waar het van de baan schoot. Er zouden om en nabij 177 passagiers in het toestel zitten, waarvan tientallen gewond zijn geraakt. Exacte aantallen zijn nog niet bekend. De Turkse minister van Transport zegt tegen de Turkse zender CNN Turk dat er geen doden zijn gevallen.
Toestel
Het toestel betreft registratie TC-IZK, een Boeing 737-800 van 11 jaar oud. In 2009 vloog het voor Air Berlin en daarna ging het naar een Italiaanse maatschappij. Sinds mei 2016 vliegt het voor Pegasus.
Eerder incident
In januari gleed er ook al een 737-800 van Pegasus van de landingsbaan op dezelfde luchthaven. Dat gebeurde op een dinsdagochtend omstreeks tien over negen. Het gaat niet om hetzelfde toestel. Bij het incident in januari was de TC-CCK betrokken. In 2018 gleed er ook een 737-800 van Pegasus van de landingsbaan. Toen op de luchthaven van Trabzon met het toestel TC-CPF.
Heel leuk filmpje ja.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
Sam Chui heeft een mooie video gemaakt over een vlucht met een KLM 747
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |