abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 december 2019 @ 20:08:10 #101
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_190271117
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 10:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
Teunissen was ook wel een bizar moment, maar MVDP topt alles natuurlijk.
ik kies voor de Teun
Net efkes anges
pi_190271312
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 20:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Lefevere heeft zijn zoon slecht opgevoed, die spijkerbroek kan natuurlijk echt niet.

Danny De Bie staat erbij alsof hij zojuist een natte scheet heeft gelaten.

Het knoopje van het jasje van Looney Theuns gaat de avond niet overleven.

De partner van Johan Museeuw is zwemmend naar het gala gekomen.

Harm Vanhoucke laat iets te duidelijk zien dat hij op de boerderij normaal een overall draagt.

Jens Keukeleire heeft z'n zus meegenomen.

Jelle Wallays heeft nog snel wat bij elkaar geraapt in de solden. Zelden zo'n onsamenhangend pakketje lelijkheid bij elkaar gezien.

Serge Pauwels heeft een scholier van zijn schoenen beroofd.
Bedankt voor deze uitstekende analyse
  woensdag 4 december 2019 @ 20:32:46 #103
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_190271664
Evenepoel wint
pi_190272094
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2019 19:34 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Gestemd op Teunissen.
Hoeveel keer mag je stemmen?
pi_190272200
quote:
Niet Wout van Aert, maar Remco Evenepoel gaat naar huis met de Kristallen Fiets. Bij de vrouwen haalde Sanne Cant het. Tim Declercq won opnieuw de Kristallen Zweetdruppel, Patrick Lefevere is beste ploegleider en Ilan Van Wilder beste jongere.

Tijdens het gala van de Flandrien boog Remco Evenepoel (Deceuninck-Quick Step) na een thriller het hoofd voor Wout van Aert. Op de Kristallen Fiets haalde het 19-jarige toptalent met een mooie bonus op Philippe Gilbert. Wout van Aert vervolledigde het podium.

Evenepoel is met zijn 19 lentes de jongste winnaar ooit. In zijn debuutjaar bij de profs schitterde hij met een indrukwekkende zege in de Clasica San Sebastian. Evenepoel werd ook Europees kampioen tijdrijden, won zilver op het WK tijdrijden en zette de Baloise Belgium Tour naar zijn hand.

Bij de vrouwen ging de Kristallen Fiets voor het eerst naar Sanne Cant. De drievoudige wereldkampioene in het veld won met een straat voorsprong op Lotte Kopecky en Sofie De Vuyst, die op een gedeelde 2e plaats eindigden.

Ilan Van Wilder (3e in de Ronde van de Toekomst) won een millimetersprint tegen Mauri Vansevenant in de trofee voor beste jongere. Tim Declercq ontving voor het 2e jaar op een rij de Kristallen Zweetdruppel voor beste helper. Zijn ploegbaas Patrick Lefevere werd verkozen tot beste ploegleider voor Christoph Roodhooft.
https://sporza.be/nl/matc(...)istallen-fiets-2019/
  Moderator woensdag 4 december 2019 @ 20:56:12 #106
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190272237
quote:
Mauri niet gewonnen, bedrog. :{
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_190272688
Verrassend, Maja is een golddigger
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_190272777
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 21:21 schreef Steven184 het volgende:
Verrassend, Maja is een golddigger
Die was toch met een Nederlandse renner, of was dat Caproen?
En wie is haar partner dan?
pi_190273426
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 21:26 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Lien Crapoen ging vroeger met Martijn Maaskant (wie?). Die heeft ze net op tijd ingeruild voor Looney Theuns.
pi_190278751
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 21:26 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Een of andere oudvoetballer
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_190280350
Het WK-parcours in Martigny zit volgend jaar in de Ronde van Romandië. Wordt die ronde toch nog een keer een beetje interessant.
  donderdag 5 december 2019 @ 12:14:15 #112
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_190280776
.

[ Bericht 98% gewijzigd door Immerdebestebob op 05-12-2019 12:14:26 ]
pi_190295057
quote:
Is het een goed teken dat je na één jaar alweer de stap maakt vanuit BEAT?
“Ik denk het wel. Ik heb het plezier weer teruggevonden in het fietsen. Dat is iets wat ik aan het einde bij Roompot wel een beetje verloren was. Ik heb dit jaar gekozen voor een andere manier van trainen en eten, met meer krachttraining en een mindere focus op het klimmen.”

Heb je zelf besloten om die omslag te maken?
“Ja, die keuze heb ik zelf gemaakt. Bij Roompot zat ik in de klimmershoek en reed ik veel klimkoersen, dus daar heb ik mij eigenlijk te veel gefocust op het klimmen. Ik heb alleen niet echt de bouw voor een klimmer, dus ik zal nooit echt heel goed mee kunnen.
Dit leest als typisch Roompot.
  vrijdag 6 december 2019 @ 14:16:07 #114
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_190297543
Kom er nu pas achter dat de hoofdstad van Kazachstan niet meer Astana maar Nur-Sultan Heet. Benieuwd of de teamnaam van Astana ook veranderd.
Net efkes anges
  vrijdag 6 december 2019 @ 14:20:17 #115
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_190297599
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 14:16 schreef Sjoerd102 het volgende:
Kom er nu pas achter dat de hoofdstad van Kazachstan niet meer Astana maar Nur-Sultan Heet. Benieuwd of de teamnaam van Astana ook veranderd.
Ik zou het hoofdteam ook gewoon Vino4ever gaan noemen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 6 december 2019 @ 14:35:18 #116
pi_190297778
quote:
“Ik kwam er al snel achter dat het profleven in werkelijkheid totaal anders is. Ik fietste altijd voor mijn plezier, het was mijn passie. Maar als profrenner moet je opeens taken uitvoeren, steeds maar weer, koers na koers. Dat is toch lastig als fietsen altijd een leuke hobby was.” En dus komt Lammertink tot de volgende conclusie: “De wielerwereld is niet mijn wereldje.”
@Mani89
  Moderator vrijdag 6 december 2019 @ 14:38:04 #117
pi_190297812
quote:
Niklas Larsen zal een tijdje niet kunnen fietsen. De 22-jarige Deen – die volgend jaar zal uitkomen voor het ProContinentale Uno-X – liep bij een teamuitje van zijn (oude) ploeg ColoQuick een gebroken been op. “Ik was aan het dansen toen ik mijn voet verdraaide. Ik wist meteen dat het foute boel was”, zo vertelt Larsen aan Skive Folkeblad.
quote:
Slecht nieuws voor Movistar en Mathias Norsgaard. De 22-jarige Deen heeft namelijk zijn been gebroken bij een aanrijding op training. De beloftevolle tijdrijder werd in Spanje aangereden en verblijft momenteel in het ziekenhuis van Girona. Norsgaard heeft zijn scheenbeen op twee plaatsen gebroken en is een half jaar uit de roulatie.
Deentjes zijn brekebeentjes.
  vrijdag 6 december 2019 @ 17:46:36 #118
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_190300333
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 14:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

@:Mani89
Steven wil voortaan werkloos door het leven?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 9 december 2019 @ 12:41:06 #120
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_190342337
Serieus goed interview met Havik, over zijn keuze voor Riwal en zijn ambities en ontwikkeling.

https://www.wielerflits.n(...)-het-voorjaar-staan/
pi_190359404
Ook een leuk interview voor wie kennis wil maken met Movistar-aankoop Johan Jacobs.

quote:
En dan kon Johan Jacobs (22) plots naar Movistar: “Ik viel net niet van mijn stoel”

Team Movistar telt in 2020 acht neoprofs. De meest verrassende nieuwe naam is wellicht die van ‘veldrijder’ Johan Jacobs. En dat beseft de 22-jarige Zwitser zelf ook. “Ik viel net niet van mijn stoel toen mijn manager me belde dat er een voorstel van Movistar was binnengekomen”, vertelt hij aan WielerFlits.

Vorige week zondag won Johan Jacobs de beachrace in De Panne. Niet meer dan een tussendoortje. Maandag vloog Jacobs, zoon van een Belgische vader en Zwitserse moeder, naar de Spaanse oostkust in het gezelschap van Timothy Dupont. De twee huren een huisje in Calpe. “Tot 13 december. Dan begint een vijfdaagse stage met de ploeg. Ook met Calpe als uitvalsbasis, dus dat is gemakkelijk”, vertelt Jacobs. “Na die vijf dagen vliegt het volledige Movistar-gezelschap door naar Madrid voor de ploegvoorstelling. Pas rond 21 december ben ik opnieuw thuis.”

Thuis, dat is voor Jacobs ergens aan de Belgische kust. De Zwitser heeft al jaren een Vlaamse vriendin (Charlotte Messelis, de dochter van ex-veldrijder Ivan, red.) en vertoeft meer in België dan in Zwitserland. Ook niet onlogisch, want Jacobs was tot vorig jaar veldrijder van beroep. Niet zonder succes trouwens. Zo was hij als junior zowat de evenknie van Eli Iserbyt. Jacobs won in 2014 onder meer de Koppenbergcross, de wereldbekermanche in Namen en de GP Sven Nys in Baal.

Maar de overstap naar de beloftencategorie was een moeilijke. Af en toe liet Jacobs wel een uitschieter noteren, maar de echte doorbraak kwam er nooit. Vorig jaar hing hij – best onverwachts – zijn crossfiets aan de haak en maakte hij de overstap naar de weg.

Kan je ons iets meer vertellen over de switch?
“Ik amuseerde me niet meer in het veldrijden. Tijdens de week liep alles goed. Ik leefde honderd procent voor de cross, ik had een goed gevoel op training en ik keek steeds weer uit naar het weekend. Op wedstrijddagen genoot ik van de verkenning en trok ik telkens opnieuw met verse moed naar de startzone. Tot de official dat ene zinnetje riep: ’30 seconds to the start.’ Vanaf dat moment begon ik te verkrampen. Geloof het of niet, maar ik wilde zo snel mogelijk naar huis. Elke wedstrijd weer. Frustrerend was dat.”

“Vorig seizoen sloeg de twijfel nog meer toe. Met ouder worden legde ik mezelf ook ontzettend veel druk op. Eind oktober gaf ik mezelf nog twee wedstrijden de kans: de Koppenbergcross, een van mijn favoriete wedstrijden, en het Europees kampioenschap in Rosmalen. Ik zou niet focussen op een resultaat, maar wel op het gevoel dat ik die dagen had. Amuseerde ik me, dan wilde ik het nog een keer proberen. Viel dat tegen, zou ik er mee kappen. Het is het laatste geworden.”

Einde carrière, vertelden kenners ons toen.
“Dat had zomaar gekund. Toch wilde ik het nog een keer op de weg proberen. Als veldrijder trok ik me best goed uit de slag tijdens de voorbereidingswedstrijden. Maar toen ik een jaar geleden stopte met crossen, had ik geen team. Gelukkig kwam een paar weken later een oplossing uit de bus. Ik kon bij de opleidingsploeg van Lotto Soudal terecht. Met verse moed en een frisse kop bereidde ik me nog nog zo goed als mogelijk voor op het voorjaar van 2019, onder het motto: we zien wel hoe het loopt. Wie weet behaal ik een paar goede resultaten en word ik opgevist door een continentaal of ProContinentaal team, redeneerde ik. Zodat ik in 2020 nog een laatste keer alles op de koers zou kunnen zetten…”

Acht maanden later ben je ploegmaat van Alejandro Valverde en is de grote Patxi Vila je persoonlijke coach. Onwaarschijnlijk.
“Dankzij mijn ereplaatsen in de U23-versies van Parijs-Roubaix (tweede) en de Ronde van Vlaanderen (zevende). Ook een beetje met dank aan mijn manier van koersen, denk ik. Ik loop niet over van talent, maar ik heb wel hard gewerkt om dit te bereiken. En de voorbije maanden amuseerde ik me weer op de fiets. Misschien is dat wel het allerbelangrijkste. Je mag nog zoveel talent hebben, als het niet goed zit in het kopje, heeft het weinig zin.”

Hoe is Movistar bij jou terechtgekomen?
“Dat heb ik – naast mijn resultaten – te danken aan mijn manager bij het Duitse Team Vision. Het agentschap dat ook de belangen van onder meer Pascal Ackermann, Emanuel Buchmann en Ilan Van Wilder behartigt. Het bleek dat Movistar het richting 2020 over een andere boeg wilde gooien. Ze willen internationaler worden. Ze willen ook investeren in de jeugd. Ik paste blijkbaar in dat plaatje.”

“Tijdens de Tour kreeg ik telefoon van mijn manager dat Movistar me een voorstel wilde doen. Ik moet je niet vertellen dat ik bijna van mijn stoel viel. In één jaar tijd van – met alle respect – Creafin-TÜV SÜD met Michael Boro¨ als kopman, naar het grote Movistar. Nee, ik heb niet lang nagedacht, maar onmiddellijk toegehapt. Movistar is een stabiel team met een lange geschiedenis. Ik liet me vertellen dat het management al veertig jaar hetzelfde is.”

We kennen Movistar ook als een ploeg waarin de plaatsen in de voorjaarskern iets minder duur zijn dan bij veel andere teams.
“Dat is een extra pluspunt, ja. Ik zeg niet dat ik overal zeker zal zijn van mijn plekje, maar ik ga sowieso mijn kans krijgen. Zo kan ik op korte tijd een pak ervaring opdoen. Met Jürgen Roelandts heb ik bovendien een ploegmaat die dezelfde taal spreekt (Jacobs spreekt vloeiend Nederlands, red.) en het klappen van de zweep kent. Van hem zal ik ook heel wat kunnen opsteken.”

Hoe kijk je vandaag terug op je veldritverleden?
“Vooral positief, op de twee laatste jaren na. Het veldrijden heeft me gevormd. Die discipline heeft me gemaakt tot de renner die ik nu ben. De kwaliteiten die ik heb, heb ik te danken aan al die jaren in de cross. Ik zal de sport ook in mijn hart blijven dragen. Ik mis het niet, voor alle duidelijkheid. Maar als het kan en mag, zal ik ook de komende jaren nog wel af en toe eens een cross meepikken.”

Ook speciaal: je wordt gecoacht door Patxi Vila, die tot vorig jaar Peter Sagan begeleidde.
“Een aantal weken geleden kreeg ik een WhatsApp-bericht van hem. ‘Hi Johan. You are one of the three unlucky guys that I will coach.’ Patxi Vila komt inderdaad over van BORA-hansgrohe. Hij wordt bij Movistar Head of Performance en zal daarnaast dus een aantal renners persoonlijk begeleiden. Ik zie het als een teken dat ze in mij geloven, dat ze mij niet aangetrokken hebben om de hoop te vullen. Vila is een coach die openstaat voor innovatie. Hij wil een nieuwe wind door de ploeg laten waaien.”

Nieuw is in elk geval dat Movistar een winterstage organiseert.
“Dat klopt. Tot vorig jaar was van een stage geen sprake, maar ook dat past in de nieuwe strategie en bij de internationalisering van de ploeg. Ook de voertaal gaat stilaan veranderen, heb ik begrepen. Die was vroeger uiteraard Spaans, maar er wordt steeds meer Engels gepraat. Tijdens de teambuilding van een paar weken geleden viel die internationalisering al op. Van de acht of negen neoprofs zijn er vijf jongens die niet Spaanssprekend zijn. In totaal zijn dat er ondertussen een tiental.”

Viel die teambuilding mee?
“Enorm! Ik heb me een paar keer in de wang geknepen, dat wel. Ik leef nu tussen toppers als Marc Soler, Enric Mas en Alejandro Valverde. Je merkt dat iedereen vooral opkijkt naar Valverde, maar zelf heeft Alejandro absoluut geen sterallures. Hoe ik hem omschrijf? Als grappig, speels. En hij is gewoon onderdeel van de groep. Prima kerel.”

Heb je al zicht op jouw programma?
“Dat zal pas tijdens onze stage duidelijker worden. Sowieso wordt het de bedoeling om met een degelijk niveau aan het voorjaar te beginnen. Welke voorbereidingskoersen ik mag rijden, weet ik nog niet. Maar wellicht mag ik begin maart van start in de Omloop Het Nieuwsblad en/of Kuurne-Brussel-Kuurne. Daarna hoop ik een aantal klassiekers in het reeksje Strade Bianche, Milaan-San Remo, Dwars Door Vlaanderen, E3 BinckBank, Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix te mogen rijden. Met als doel te werken voor de ploeg en uit te rijden. Dat zou al een grote stap zijn.”

“Later heb ik de Ronde van Zwitserland en de BinckBank Tour op mijn verlanglijstje staan. Zeker Zwitserland zou fantastisch zijn. Die start dit jaar op amper twintig kilometer van mijn ouderlijk huis in Berg am Irchel.”
Demain, on roule
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 10 december 2019 @ 15:31:07 #122
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_190363547
https://www.wielerflits.n(...)tt-in-de-wachtkamer/

quote:
Eerder vandaag maakte Lotto Soudal al bekend een licentie te hebben ontvangen, maar nu heeft de UCI ook goed nieuws voor zeventien andere ploegen die een aanvraag hebben ingediend. Zo koersen Israel Cycling Academy en Cofidis volgend jaar op een WorldTour-licentie, maar het is de vraag of Mitchelton-Scott in 2020 op het hoogste niveau zal uitkomen.

Ploegen die zeker zijn van een WorldTour-licentie (2020-2022)

AG2R La Mondiale
Astana
Bahrain McLaren
BORA-hansgrohe
CCC
Cofidis
Deceuninck-Quick-Step
EF Education First
Groupama-FDJ
Israel Cycling Academy
Jumbo-Visma
Lotto Soudal
Movistar
NTT Pro Cycling
Team Ineos
Team Sunweb
Trek-Segafredo
AE Emirates

Ploegen die nog niet zeker zijn van een WorldTour-licentie (2020-2022)

Mitchelton-Scott
pi_190364735
quote:
Kelderman start volgend jaar in Giro en hoopt op seizoen zonder pech

Wilco Kelderman start volgend jaar als kopman van Team Sunweb in de Giro d'Italia. De 28-jarige renner, die de Tour de France zal overslaan, hoopt na een jaar vol pech weer terug te keren in de top vijf van een grote ronde.

"De Giro is in 2020 een belangrijk doel voor mij", zei Kelderman dinsdag bij de teampresentatie van Team Sunweb in Amsterdam. "De Tour is altijd zo hectisch, op dit moment past dat minder goed bij mij."

"Het zou fijn zijn als ik een seizoen zonder pech zou kunnen hebben. Ik hoop weer het niveau te halen van de Vuelta van 2017, toen ik vierde werd."

De 28-jarige Kelderman stond in 2019 gepland voor de Ronde van Italië en de Ronde van Frankrijk, maar door een harde val in de Ronde van Catalonië kon hij niet meedoen aan de Giro.

De klassementsrenner reed wel de Tour, maar was daar nog niet topfit en stapte af na de vijftiende etappe. In de Ronde van Spanje eindigde Kelderman als zevende, zijn derde toptienplek in de Vuelta.
Wilco noemt het pech.
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 17:21:07 #124
pi_190364796
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 17:16 schreef wimderon het volgende:

[..]

Wilco noemt het pech.
quote:
Rod Ellingworth, de nieuwe manager van Bahrain McLaren, weet het zeker: Mikel Landa kan de komende jaren een grote ronde winnen. “Het is een grote verantwoordelijkheid, maar hij heeft nog nooit zo’n mooie kans gehad. Ik denk dat hij kan winnen”, zo vertelt de Brit in een uitgebreid interview met Cyclingnews.

De nu 29-jarige Landa eindigde in 2015 al eens op het podium van de Giro d’Italia, maar sindsdien finisht de Baskische klimmer nét naast het podium. Zo kwam hij in de Tour de France van 2017 één seconde tekort om Romain Bardet van het podium te stoten, terwijl hij ook dit jaar genoegen moest nemen met een vierde stek in de Ronde van Italië.

“En toch denk ik dat we een grote ronde-winnaar in huis hebben”, aldus Ellingworth. “Mikel werd in het verleden vaak geremd door externe factoren, maar hij krijgt nu dé kans als absolute kopman. Ik denk dat hij kan winnen, mits het parcours in zijn voordeel is. Het parcours van de aankomende Tour ligt hem vrij goed”, zo heeft de nieuwe baas vertrouwen in zijn poulain.

De ambities van Ellingworth zijn duidelijk: de Brit hoopt in 2020 nog meer succes te boeken met Bahrain McLaren. “We willen met Bahrain de Tour de France winnen”, is hij duidelijk. “Dat is het hoofddoel van McLaren, maar we willen ook een winnaarsmentaliteit creëren binnen de groep. We willen op een stoere manier wedstrijden winnen. Vergeet podiumplekken, het gaat om winnen.”
Landa gaat volgend jaar de Tour winnen. Je eerste reactie.
pi_190364880
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 17:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

[..]

Landa gaat volgend jaar de Tour winnen. Je eerste reactie.
M'n eerste reactie:

M'n tweede reactie:

M'n derde reactie:

Aan de andere kant: zelfs Bernal kan hem winnen bij het wegvallen/onderpresteren/wegblijven van de sterkere Skypionnen, ONZE Tom en Roglic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')