Ben je weer van de medicatie af?quote:Op dinsdag 26 november 2019 21:55 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Niet voor niets had grootmoeder een zinken wasteil van minimaal 60 liter die op het fornuis kon staan.
Muntje in de gasmeter, teil op het fornuis, vullen met wasgoed, zeep en water en dan vier gaspitten lekker laten stoken.
Voor de ergste vlekken moest er flink geschrobt worden op een wasbordje, en daarmee bedoel ik niet de buik van de knappe buurjongen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dag
quote:Op dinsdag 26 november 2019 22:12 schreef Peter het volgende:
Kan wasgoed niet gewoon even in de magnetron?:+Oh dat kan prima hoor, ik kookte vroeger zo wel eens een vaatdoekje of twee uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, zo maak je de bacteriën dood. Wordt bijv. aangeraden voor schuursponsjes. Maar het is natuurlijk niet hetzelfde als uitwassen.quote:Op dinsdag 26 november 2019 22:20 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh dat kan prima hoor, ik kookte vroeger zo wel eens een vaatdoekje of twee uit
Tip: geen schuursponsjes van staalwol in de magnetron doenquote:Op dinsdag 26 november 2019 22:28 schreef Lienekien het volgende:
Ja, zo maak je de bacteriën dood. Wordt bijv. aangeraden voor schuursponsjes.
Lekker knetteren.quote:Op dinsdag 26 november 2019 22:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tip: geen schuursponsjes van staalwol in de magnetron doen
Zweet met 30 graden? Dan zijn de zweetbacteriën hooguit bewusteloos. Wanneer je het t-shirt weer aantrekt heb je binnen no time weer die zweetlucht, ja, die was nog deels van de vorige keer.quote:Op dinsdag 26 november 2019 21:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je hoeft bacteriën ook niet te doden. Alleen als er iemand die ziek is in aanraking is gekomen met het wasgoed is het misschien wel goed om het hele zwikkie op 60 of 90 graden te wassen.
Verder gaat het vooral om vuil (zand, stof, zweet etc) uit het wasgoed te halen. En dat werkt prima op 30 of 40 graden.
Nee hoor. Heb je smetvrees toevallig? Douche je jezelf ook met water van 60 tot 90 graden trouwens?quote:Op woensdag 27 november 2019 07:56 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zweet met 30 graden? Dan zijn de zweetbacteriën hooguit bewusteloos. Wanneer je het t-shirt weer aantrekt heb je binnen no time weer die zweetlucht, ja, die was nog deels van de vorige keer.
Ja. Wel wasmiddel erbij en laten draaien in de wasmachine. Niet even roeren in een emmer dus.quote:
Ga je niet merken. Of je ziet een paar euro per jaarquote:Op zondag 24 november 2019 20:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
ga je dit merken in je jaarlijkse fluctuaties van stroomverbruik of is het een theoretische berekening maar merk je het niet omdat het zo gering is?
http://www.omaweetraad.nl is een grappige website idd. En sommige dingen die daarop staan, zullen ook vast wel werken.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:10 schreef Loekie1 het volgende:
Ik lees ergens anders dat ossegal op de oksels van t-shirst ook kan helpen om zweetlucht eruit te krijgen bij wassen op lagere temperaturen.
Klopt, ook voor het korte programma verwarm je dezelfde hoeveelheid water als bij een normaal programma. Dit kost het meeste energie.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:51 schreef Nico987 het volgende:
het korte programma is een programma met veel water ed. niet het eco programma. het eco programma duurt lang maar is vermoedelijk zuiniger dan het korte programma.
Ik las op op Fok bij Lifestyle.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
http://www.omaweetraad.nl is een grappige website idd. En sommige dingen die daarop staan, zullen ook vast wel werken.
Google maar eens op tips tegen okselgeur in kleding. Veelvoorkomend probleem en er worden veel mogelijke remedies aangedragen, met wisselend succes.quote:Op donderdag 28 november 2019 09:57 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik las op op Fok bij Lifestyle.
LIF / Wassen op 60 graden anders niet schoon
Dat zeg ik: het zal vast soms werken.quote:Op donderdag 28 november 2019 09:57 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik las op op Fok bij Lifestyle.
LIF / Wassen op 60 graden anders niet schoon
hoe vies is kleding nu werkelijk? als het na het wassen nog stinkt is het bij mij vaak ook wel aan vervanging toe. gooi er een schepje hg geurtjes bla bla bij en het kan weer een tijdje mee.quote:Op donderdag 28 november 2019 10:16 schreef Loekie1 het volgende:
Die Dettol-oplossing waar in het andere draadje over gesproken wordt, vind ik ook wel een idee, dan hoef je geen superheet water over je kwetsbare kleding te gieten.
Ja joh, Dettol, verdorie, dat is puur gifquote:Op donderdag 28 november 2019 10:16 schreef Loekie1 het volgende:
Die Dettol-oplossing waar in het andere draadje over gesproken wordt, vind ik ook wel een idee, dan hoef je geen superheet water over je kwetsbare kleding te gieten.
Waar wil je nu eigenlijk op bezuinigen?quote:Op donderdag 28 november 2019 10:16 schreef Loekie1 het volgende:
Eens. Heel druk met iets zijn en niks besparen.quote:Op donderdag 28 november 2019 12:33 schreef KimJong-un het volgende:
Dus draait die langer met minder heet water om hetzelfde effect te krijgen terwijl minder energie verbruikt wordt.
Ik zou je tip niet opvolgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |