abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190141420
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 21:55 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Niet voor niets had grootmoeder een zinken wasteil van minimaal 60 liter die op het fornuis kon staan.

Muntje in de gasmeter, teil op het fornuis, vullen met wasgoed, zeep en water en dan vier gaspitten lekker laten stoken.

Voor de ergste vlekken moest er flink geschrobt worden op een wasbordje, en daarmee bedoel ik niet de buik van de knappe buurjongen.
Ben je weer van de medicatie af?

Ik moest wel lachen _O-
Ik was hier...
pi_190141683
Kan wasgoed niet gewoon even in de magnetron?:+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dag
pi_190141886
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 22:12 schreef Peter het volgende:
Kan wasgoed niet gewoon even in de magnetron?:+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh dat kan prima hoor, ik kookte vroeger zo wel eens een vaatdoekje of twee uit
  dinsdag 26 november 2019 @ 22:28:40 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190142061
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 22:20 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Oh dat kan prima hoor, ik kookte vroeger zo wel eens een vaatdoekje of twee uit
Ja, zo maak je de bacteriën dood. Wordt bijv. aangeraden voor schuursponsjes. Maar het is natuurlijk niet hetzelfde als uitwassen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_190142359
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 22:28 schreef Lienekien het volgende:
Ja, zo maak je de bacteriën dood. Wordt bijv. aangeraden voor schuursponsjes.
Tip: geen schuursponsjes van staalwol in de magnetron doen ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 26 november 2019 @ 22:44:39 #131
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190142381
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 22:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Tip: geen schuursponsjes van staalwol in de magnetron doen ;)
Lekker knetteren. :+
pi_190145482
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 21:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je hoeft bacteriën ook niet te doden. Alleen als er iemand die ziek is in aanraking is gekomen met het wasgoed is het misschien wel goed om het hele zwikkie op 60 of 90 graden te wassen.
Verder gaat het vooral om vuil (zand, stof, zweet etc) uit het wasgoed te halen. En dat werkt prima op 30 of 40 graden.

Zweet met 30 graden? Dan zijn de zweetbacteriën hooguit bewusteloos. Wanneer je het t-shirt weer aantrekt heb je binnen no time weer die zweetlucht, ja, die was nog deels van de vorige keer.
pi_190146198
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 07:56 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zweet met 30 graden? Dan zijn de zweetbacteriën hooguit bewusteloos. Wanneer je het t-shirt weer aantrekt heb je binnen no time weer die zweetlucht, ja, die was nog deels van de vorige keer.
Nee hoor. Heb je smetvrees toevallig? Douche je jezelf ook met water van 60 tot 90 graden trouwens?
pi_190147405
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 07:56 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zweet met 30 graden?
Ja. Wel wasmiddel erbij en laten draaien in de wasmachine. Niet even roeren in een emmer dus.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_190147505
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 20:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
ga je dit merken in je jaarlijkse fluctuaties van stroomverbruik of is het een theoretische berekening maar merk je het niet omdat het zo gering is?
Ga je niet merken. Of je ziet een paar euro per jaar
pi_190147620
het korte programma is een programma met veel water ed. niet het eco programma. het eco programma duurt lang maar is vermoedelijk zuiniger dan het korte programma.
pi_190150612
Ik lees ergens anders dat ossegal op de oksels van t-shirst ook kan helpen om zweetlucht eruit te krijgen bij wassen op lagere temperaturen.
pi_190154108
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 14:10 schreef Loekie1 het volgende:
Ik lees ergens anders dat ossegal op de oksels van t-shirst ook kan helpen om zweetlucht eruit te krijgen bij wassen op lagere temperaturen.
http://www.omaweetraad.nl is een grappige website idd. En sommige dingen die daarop staan, zullen ook vast wel werken.
pi_190154355
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:51 schreef Nico987 het volgende:
het korte programma is een programma met veel water ed. niet het eco programma. het eco programma duurt lang maar is vermoedelijk zuiniger dan het korte programma.
Klopt, ook voor het korte programma verwarm je dezelfde hoeveelheid water als bij een normaal programma. Dit kost het meeste energie.

Verder spoel en centrifugeer je maar 1x, maar dat kost amper energie.
.
pi_190164561
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 17:54 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

http://www.omaweetraad.nl is een grappige website idd. En sommige dingen die daarop staan, zullen ook vast wel werken.
Ik las op op Fok bij Lifestyle.
LIF / Wassen op 60 graden anders niet schoon
  donderdag 28 november 2019 @ 10:04:55 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190164665
quote:
12s.gif Op donderdag 28 november 2019 09:57 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Google maar eens op tips tegen okselgeur in kleding. Veelvoorkomend probleem en er worden veel mogelijke remedies aangedragen, met wisselend succes.

De keuze qua deo kan uitmaken, niet te lang blijven doorlopen met bepaalde kleding, ook niet te lang wachten met uitwassen, eventueel okselpads gebruiken.
pi_190164690
quote:
12s.gif Op donderdag 28 november 2019 09:57 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat zeg ik: het zal vast soms werken.
pi_190164740
Alles 40 graden behalve beddengoed en soms de (vaat)doeken op 60.
Sowieso is het goed voor je machine om eens in de zoveel tijd een kookwas te doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_190164773
Die Dettol-oplossing waar in het andere draadje over gesproken wordt, vind ik ook wel een idee, dan hoef je geen superheet water over je kwetsbare kleding te gieten.
pi_190164873
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 10:16 schreef Loekie1 het volgende:
Die Dettol-oplossing waar in het andere draadje over gesproken wordt, vind ik ook wel een idee, dan hoef je geen superheet water over je kwetsbare kleding te gieten.
hoe vies is kleding nu werkelijk? als het na het wassen nog stinkt is het bij mij vaak ook wel aan vervanging toe. gooi er een schepje hg geurtjes bla bla bij en het kan weer een tijdje mee.

tuurlijk zitten er wat bacterien op je lijf die op je kleding gaat zitten, maar je douchet ook gewoon bij 38 graden neem ik aan. dat panische over bacterien. 99% van de bacteriën zijn essentieel.

ik was alle kleding op 30 graden, en handdoeken en vaatdoeken en beddengoed op 60 graden. die gaat daarna in de droger.

de kinderkleding en ons ondergoed gaat ook in de droger, wat weer veel bacterien dood.
pi_190165081
quote:
Ja joh, Dettol, verdorie, dat is puur gif 8)7
  donderdag 28 november 2019 @ 12:33:05 #147
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_190166412
Je ziet vaak dat een eco programma er langer over doet dan een gewoon programma. Hoe komt dat? Omdat het opwarmen van het water het meeste kost. Dat spoelen en draaien kost veel minder energie. Dus draait die langer met minder heet water om hetzelfde effect te krijgen terwijl minder energie verbruikt wordt.

Ik zou je tip niet opvolgen.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_190167684
quote:
Waar wil je nu eigenlijk op bezuinigen?
  donderdag 28 november 2019 @ 14:11:38 #149
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190167721
Als TS niet naakt loopt dan gebruikt ze veel te veel energie en is ze hypocriet..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_190167771
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:33 schreef KimJong-un het volgende:
Dus draait die langer met minder heet water om hetzelfde effect te krijgen terwijl minder energie verbruikt wordt.

Ik zou je tip niet opvolgen.
Eens. Heel druk met iets zijn en niks besparen.
Jullie moeten eigenlijk gewoon van smetvrees af.

Als het niet om een huishouden gaat met kotsers, koters, bejaarden of andere personen met een extreem slecht immuunsysteem, gewoon 30 graden.

+ af en toe heet wassen tegen vetluis en verstopte leidingen.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')