De winst van jouw methode wordt op deze manier wel steeds minder. Als die er überhaupt is. Want als je je kleren (die er al tegen moeten kunnen en waarvoor het al nuttig moet zijn) af en toe heet wil wassen, kun je beter een goede lengte was draaien met een goed gevulde trommel en voldoende spoelcycli.quote:Op dinsdag 26 november 2019 07:47 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het gaat om tussendoorwasjes, en om er zeker van te zijn dat je af en toe de bacteriën goed doodt als je meestal op 40 graden was en weinig op 60 graden en zelden op 90 graden.
Schoonmaak is chemisch geproduceerd en slecht voor het milieu en voor jezelf, de rest is gekleurd .quote:Op dinsdag 26 november 2019 08:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Waarom alleen witte natuurazijn?
ik denk dat de moderne wasmiddelen op lage temperatuur prima werken. 60 90 graden is niet meer van deze tijd.quote:
Ik was dus weer alles op 60 graden.quote:Op dinsdag 26 november 2019 10:03 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ik denk dat de moderne wasmiddelen op lage temperatuur prima werken. 60 90 graden is niet meer van deze tijd.
want jij hebt overal bloed en braaksel inzitten?quote:Op dinsdag 26 november 2019 10:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik was dus weer alles op 60 graden.
Heb je hier ook een bron bij?quote:Op dinsdag 26 november 2019 09:53 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Schoonmaak is chemisch geproduceerd en slecht voor het milieu en voor jezelf, de rest is gekleurd .
Altijd natuurazijn gebruiken en de schoonmaakazijn in de supermarkt laten liggen.
Nee, ik wil mijn spullen gewoon goed schoon hebben en ik heb geen kleding die je maar op 30 graden mag wassen omdat het anders stuk gaat.quote:Op dinsdag 26 november 2019 10:11 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
want jij hebt overal bloed en braaksel inzitten?
Slaat ook nergens op. Azijn is azijn. Ligt aan de ph-waarde verder of het geschikt is voor consumptie of niet.quote:Op dinsdag 26 november 2019 10:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je hier ook een bron bij?
Ik heb gezocht en vind dat azijn azijn is, of het nou natuurlijk geproduceerd is of niet. Dus waarom zou schoonmaakazijn dan slechter zijn dan natuurazijn?
Hij of zij schreef dat schoonmaakazijn chemisch gefabriceerd is.quote:Op dinsdag 26 november 2019 10:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Slaat ook nergens op. Azijn is azijn. Ligt aan de ph-waarde verder of het geschikt is voor consumptie of niet.
Schoonmaakazijn wordt gemaakt mbv methanol en koolstofmonoxide en heeft een hogere concentratie azijnzuur en is daarom wat schadelijker in het gebruik.quote:Op dinsdag 26 november 2019 14:52 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hij of zij schreef dat schoonmaakazijn chemisch gefabriceerd is.
Jij hebt ondergoed zonder bacteriën?quote:Op dinsdag 26 november 2019 10:11 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
want jij hebt overal bloed en braaksel inzitten?
blijkbaar doden moderne wasmiddelen fe bacterie op lagere temperatuur.quote:Op dinsdag 26 november 2019 15:37 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Jij hebt ondergoed zonder bacteriën?
Nee ik ook niet.quote:Op dinsdag 26 november 2019 15:42 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
blijkbaar doden moderne wasmiddelen fe bacterie op lagere temperatuur.
ik heb in elk geval geen bloed en braaksel in mijn ondergoed...
quote:De oorzaken van vlekken in ondergoed verschillen, maar ze zijn allemaal vervelend. Vlekken van bloed en menstruatiebloed, ontlasting, urine en braaksel komen vaak voor in ondergoed.
Volgens de eerder zelfzelf groen verklarende Mr. Henkel moet je dus toch de temperaturen zo hoog mogelijk opjagen.quote:Was het ondergoed zo heet mogelijk, volgens het waslabel, om bloed, ontlasting, urine en braaksel eruit te krijgen. Door de hoge temperaturen zullen achtergebleven bacteriën worden gedood.
Dan heb je dus in principe minder nodig. Misschien wel beter om huishoudhandschoenen te dragen bij sommige klusjes.quote:Op dinsdag 26 november 2019 15:21 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Schoonmaakazijn wordt gemaakt mbv methanol en koolstofmonoxide en heeft een hogere concentratie azijnzuur en is daarom wat schadelijker in het gebruik.
In mijn ondergoed staat geen waslabel. Ik neem aan dat katoen wel tegen kokend water kan.quote:Op dinsdag 26 november 2019 16:08 schreef BertV het volgende:
http://www.persil.nl/nl/h(...)n-uit-ondergoed.html
[..]![]()
Ok, ik dacht dat ik een drankprobleem had.
[..]
Volgens de eerder zelfzelf groen verklarende Mr. Henkel moet je dus toch de temperaturen zo hoog mogelijk opjagen.
Dat is nog maar de vraag.quote:Op dinsdag 26 november 2019 15:42 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
blijkbaar doden moderne wasmiddelen fe bacterie op lagere temperatuur.
Je hoeft bacteriën ook niet te doden. Alleen als er iemand die ziek is in aanraking is gekomen met het wasgoed is het misschien wel goed om het hele zwikkie op 60 of 90 graden te wassen.quote:
Maar dat wil TS niet horen joh! Die wil gewoon haar was rondklotsen in een emmer afkoelend water en denken dat ze het daarmee steriel maakt. En dat dat een goed ding is.quote:Op dinsdag 26 november 2019 21:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je hoeft bacteriën ook niet te doden. Alleen als er iemand die ziek is in aanraking is gekomen met het wasgoed is het misschien wel goed om het hele zwikkie op 60 of 90 graden te wassen.
Verder gaat het vooral om vuil (zand, stof, zweet etc) uit het wasgoed te halen. En dat werkt prima op 30 of 40 graden.
Alle bacteriën doden is zelfs onwenselijk, want 1. er zijn vele bacteriën die goede dingen voor je doen, en 2. het vermindert de weerstand van je lichaam, waardoor je sneller ziek kunt worden en/of allergieën op kunt lopen.
En dat percentage elastaan vergeet je voor het gemak maar even? Van kookwas zakt je onderbroek af, als er al geen gaten in zijn gevallenquote:Op dinsdag 26 november 2019 20:51 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
In mijn ondergoed staat geen waslabel. Ik neem aan dat katoen wel tegen kokend water kan.
Ja, klopt:
Katoen is eenvoudig te wassen. Deze natuurlijke stof kan goed tegen hoge temperaturen, zelfs tegen kokend heet water.
https://www.wasmachines.n(...)offen-en-materialen/
Misschien gebruikt ze wel bretels voor haar ondergoed.quote:Op dinsdag 26 november 2019 21:46 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
En dat percentage elastaan vergeet je voor het gemak maar even? Van kookwas zakt je onderbroek af, als er al geen gaten in zijn gevallen
Niet voor niets had grootmoeder een zinken wasteil van minimaal 60 liter die op het fornuis kon staan.quote:Op dinsdag 26 november 2019 21:32 schreef Nismo91 het volgende:
Dit moeten doen met 3 kinderen... 30 emmers hebben staan om de was te doen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |