Ik heb dus een maat die niet zo'n goed is in het Engels, kan gebeuren is opzich geen punt maar we waren op vakantie in Singapore, super mooi land en lekker eten (Tenminste dat weet ik alleen van horen zeggen).

We waren op het vliegveld, even een burger geknalt en biertje gedronken en hadden nog wat frisdrank gehaald oa cola en een sprite. Eenmaal ingecheckt en in het vliegtuig onderweg naar Singapore had hij op een of andere manier nog dat flesje cola bij zich, zeker geen dorst dacht ik zo en waarom heeft die zijn eigen flesje mee in het vliegtuig genomen, hoe dan.
Ah fijn we komen aan in Singapore, konnichiwa zei ik tegen de mooie dame die ons welkom heette (ik kan geen Singaporeaans) en we werden gecheckt door de duane, geen probleem, smugles zijn sowieso dom dacht ik nog.
Alles was goed bij mij, sowieso, en toen gingen ze mijn matie checken en voordat ze hem gingen fouilleren zegt hij zo 'sorry I have coke with me' (Het flesje cola bedoelde die). NU begin de ellende, politie, werknemers en weet ik veel welke uniforms kwamen op hem afgelopen, heel intimiderend, in de handboeien afgeleverd aan de politie. WTF dacht ik, dat kan toch niet waar zijn, ze dachten waarschijnlijk dat die cocaïne bij zich had ofzo, hoe dom kun je zijn.
Na 12 uur is die vrij gelaten met een boete van 10.000 euro voor onrust en werdt die onmiddelijk verzocht het land te verlaten.
Klacht: Ik heb Singapore buiten het vliegveld om niet kunnen zien.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2019 18:04:47 ]