Ik kan het mij wel herinneren en ik voelde mij verraden. Nou zal iedere kind dat wss weer anders beleven omdat niet alle kinderen hetzelfde zijn en natuurlijk is het ook afhankelijk in wat voor gezin je opgroeit en hoe deze gezinsleden zich naar het kind toe verhouden.quote:Op vrijdag 22 november 2019 14:48 schreef Twiitch het volgende:
Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik erachter kwam dat sinterklaas niet bestaat. Klaarblijkelijk hebben de leugens mij een stuk van mijn jeugd ontnomen. Sinterklaas verbieden.
Hier valt gewoon niets op af te dingen.quote:Op vrijdag 22 november 2019 14:00 schreef Tengano het volgende:
Toneelstuk
Overigens hoeft Sinterklaas van Baudry niet te worden afgeschaft, wel wil hij dat kinderen duidelijk wordt gemaakt dat er een toneelstuk wordt opgevoerd. ‘Collectief bedrog is niet de enige manier om zo’n feest te vieren. Want die leugens kunnen tot een vertrouwensbreuk leiden.’
Vanwaar de wens om te liegen tegen kinderen?quote:Op vrijdag 22 november 2019 15:00 schreef Cue_ het volgende:
Wat een gedoe, jaren en jaren en jaren en jaren gaat het goed, geen kind die later verteld dat hij er enorme trauma's aan over heeft gehouden.
En zo ja, dan was het een enkele die blijkbaar een teer zieltje had of z'n ouders echt gewoon iets verkeerd hebben gedaan.
Als ouder zijnde geef je daar onbedoeld een voorbeeldfunctie mee die dat kind kan oppikken:quote:Op vrijdag 22 november 2019 15:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat? Jarenlang liegen tegen je kinderen zorgt voor een verlies van vertrouwen? Nou ja wat gek, dat zeg echt niemand aankomen
Wanneer je ze niet zelf leert dat wanneer ze Sinterklaasliedjes gaan zingen bij de schoorsteen ze dan een cadeau in hun schoen zullen krijgen zullen ze er ook niet om zeuren.quote:Op vrijdag 22 november 2019 15:07 schreef Woelwater het volgende:
Goed toch. Dan vertellen we de kinderen niet meer over Sinterklaas maar dan moeten ze ook niet zeuren om kadootjes als die er niet meer zijn.
Stel nou dat je vriend of vriendinnetje vreemd gaat. Wanneer is er dan sprake van een grotere vertrouwensbreuk? Als hij of zij het zelf vertelt, of dat hij of zij er jarenlang over liegt?quote:Op vrijdag 22 november 2019 15:22 schreef MakkieR het volgende:
Als liegen over Sinterklaas schadelijk is, hoe zit het dan met liegen over God. Volgens mij is het geloven in God, Allah of Sinterklaas algemeen geaccepteerd. De wereldbevolking gelooft nu eenmaal in heel veel. Geloven in Sinterklaas is nu eenmaal een kindergeloof net als de tanden fee, de paashaas of de kerstman.
Het wordt ze allemaal opgedrongen, het is niet iets waar kinderen spontaan uit zichzelf mee komen.quote:Op vrijdag 22 november 2019 15:22 schreef MakkieR het volgende:
Sinterklaas is nu eenmaal een kindergeloof net als de tanden fee, de paashaas of de kerstman.
vreemde vergelijking, maar als mijn vriendin zou vreemdgaan, volgens mij is er dan sowieso een vertrouwensbreuk of je het nu meteen vertelt of na jaren de pijn is hetzelfde, tenzij je afspraken hebt gemaakt zoals een open relatie. Dit gaat over geloven in. En ik probeer uit te leggen dat geloven in verschillende categorieën bestaat. kindergeloof en volwassen geloof we doen het allemaal of het nu echt is of nep. Je liegt immers ook tegen iemand als je zegt, ik geloof dat alles goed komt tegen een persoon die zwaar ziek is.quote:Op vrijdag 22 november 2019 15:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Stel nou dat je vriend of vriendinnetje vreemd gaat. Wanneer is er dan sprake van een grotere vertrouwensbreuk? Als hij of zij het zelf vertelt, of dat hij of zij er jarenlang over liegt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |